Yaz ve Kış Uzun yol tavsiyeleri...!!!!!!
Gönderilme zamanı: 28 Kas 2012, 01:51
Merhaba arkadaşlar.
Sizlerden öncelikli ricam burun kıvırmadan yazıyı sonuna kadar okuyunuz, ve eklemek/düzeltmek istedikleriniz ekleyiniz.
Ben sürekli şehir içi şehir dışı teknik servis amaçlı çok yol yapıyorum. Öyleki hemen her hafta mutlaka şehir dışı en az gölcük yada çorlu yapıyorum. Naçizhane bazı tavsiyelerim olacak. Bunlar özellikle gece için çok geçerli.
Otoyollar haricinde diğer duble yol vb tek gidiş geliş olan yollar okadarda rahat sürüş imkanı sağlamıyor.
Özellikle gece :
* Yolu önünüzde ve karşıdan gelen araç yoksa daha iyi görebilmek için muhakak uzunlarınızı yakın.
* Kavşaklardan geçerken yol hakkı hatta yeşil ışık yansada ki gece genelde fasılalı sarı yanar kısa fara dönün ve kavşağa yaklaşmadan yaklaşınca ve kavşağa girince belki çıkarken muhakak belli olacağınız şekilde selektör yapın. Görmesenizde görülürsünüz.
* Önünüze çıkan hayvan olması durumunda uzunları kapatın çarpmadan kurtarabilecekseniz sağ veya sol şeritten geçin. Yok muhakak çarpacaksanız şayet. Çarpana kadar gaz kesin tam ortanın biraz sağ veya solundan çarpın ki çarptığınız hayvan ön camdan içeri girmesin.
*Karşıdan gelen bir araç yada önünüzdeki bir araç olması durumunda muhakak kısaya geçin ki size kıllık yapmasın veya geçişinize zorluk çıkarmasın.
* Kamyon geçerken sakın ha uzun süreli selektör veya atlı kovalar gibi selektör yapmayın. Usulca yaklaşın 1kamyon/tır/otobüs mesafesinde mesafesinde (hıza bağlı) sadece hafif aydınlatır gibi olacak şekilde bir selektör ile selektör yapın.
*Büyük araçlar sinyal verdiyse sıkıştırmayın çünkü sonra üstünüze çıkıyolar.Çünkü onlarda sıkışıyor.
* Rampada siz hızlanırsınız ama büyük araç hızlanmaz onları rahat bırakın. Geçsinler bekleyin sabırsız olmayın.
* Karşıdan araba geliyor veya önünzde araba var ama önünüzü tam göremiyorsunuz. Bu durumda uzun farıda yakmayın. Kısa tatlı selektör ile aralarına 2sn koyacak şekilde yolunuzu görmeye tespit etmeye çalışın.
*sadece ön değil yan camölarında buharlanmamasına dikkat edin. Yandaaki cvamlar için ayrılan yer yetmez ise yolcu hava kelebeğini cama çevirin.
*Ara sıra camı sonuna kadar açın ve hemen kapatın(hava çok soğuksa).
* Özellikle gece su birinkitileri bir anda arabayı sağa veya sola çekebiliyor. Ani motor sesi yükselmesi hafif sarsıntı. Korkmadan fren yapmadan aynı gaz devam edin. Direksiyonu şeride ortalayın. O nokta geçince gaz kesip frın aydınlatmadığı yerlere girmemeye çalışın..
*Çukurdan asla kaçmayın
*Virajalara muhakak yumuşak girin.
*Viyadüklerde muhakak gaz kesmiş olarak girin. Yavaş girin. Gizli buzlanma özellikle orlarda olur.Muıhakak viyadükten gündüz ve gece çift el ile direksiyonnu tutarakl girin ve çıkın. Çünkü özellikle yüksek huızlarda arabayı hafif sağaveya sola atabiliyor.
* Eğer yolu bilmiyor iseniz kendinize bir klavuz araç bulun. Onun stop farları size yolu gösterir. Çok yaklaşmayın farlarınızdan rahatsız olup geçmenizi ister veya basıp gider.
* Tehlikeli giden adamı takip etmeyin.
*Trafik ışıklarına gelmedfen önce yanan fasılalı sarı ışığa gelmeden yavaşlamış olun. Çünkü soğuk havada o ışıklı kavşaklarda su birinkitisi buzlanma olabiliyor.
* Yol kenarlarındaki beyazlama yani düşen çiğin donması asfaltında güvenilir olmadığını gösterir.
*Soğukluğa göre değişir ama sakın ola 140 km hızın üstünde kışın camınızı yıkamayın. Buz tutuyopr Önüüz birden kapanıyor. 180 le giderken başıma geldi. yağışlı havaydı. Dörtlü ile arkamı uyardım tatlı bi frenle yavaşladım cama sadece su tuttum . buz çözüldü silecek çöalışınca çözdü.
*Yağışlı havada rampa aşağı özellikle ankara ya gidenler bilir. su asfaltı keserek gider. haç işareti gibi uzun çunbuk yol kısa yan çubuk sudur. O su çok kişiye ecel sebebi olmuştur. BMW mercedess bile dayanamıyor o suda tutunamıyor. Olabildiğince yavcaş gidin.
*Rampa aşağı kesinlikle boşa atmayın. Zira viteste bırakın tekrrler kontrollü gitsin. Boştan az yakıyor. Hatta yakmıyor.
* Kimseyle gece kapışmayın. Durdurmak isteyenlere karşı durmayın. kapıların tümünü muhakak kilitleyin. Dinlenme tesisinde et yemeyin. Uykunuz gelirse muhakak uyuyun.
GECENİN EN TEHLİKELİ SAATİ 03:00 07:30 ARASIDIR. VE KEMERİNİZİ MUHAJKAK TAKIN.
* Arabanızda battaniye olması faydalı olur. Yiyecek olabilir. ama içecek içmeyin olabildiğince. Su alın sigara içiyosanız sigaranız yedekli olsun. Harareti sürekli kontrol edin.her duruşta arabanın etrafında dönün.
* Mola vereceğiniz zaman durdupunuz anda stop etmeyin. araba 1 dakika kadar rolantide çalışsın.
*Farlarınız kirli ise silin. stoplarınızıda silin.Arka cam olabildiğince açık olsun. Dikiz kullanmasanızda açık olsun.
*Ani sislere gireblirsiniz korkmayın haşırt diye frene asılmayın. Arkanızdaki hızlı gelebilir. dörtlü yakım sis lambalarını yakın hafif hafif tatlı sert yavaşlayarak sağ şeride geçebilirsiniz. Uzun farlar siste önünüze beyaz duvar çeker hiç göremezsiniz. Hafif siste belki faydalı olabilir.
Uyuyan herkes emniyet kemeri taksın. Arkalar dahil.
* Müzik muhakkak açık olsun. Olabildiğince hareketli şarkılar olsun. Naneli bir sakız. yada neli severseniz sizi ayık tutar.Kafein (çay kahve kola) uykuyu tutar.
*Bazen yolun nereye gittiğini ileri bakarak anlayamazsınız . uzunları yakcak durum yoktur. bir iki selektör yaptınız gene yolu göremediniz. o zaman gaz kesin. sakin olun ve kafanızı kaldırıp arabanın hemen önüne bakın. Oradaki en sol şerit ile sağındaki şeridi ayıran şerit çizgisini araca ortalayın. Ve o şekilde rahat görüş imkanı alana kadar gidin. Korkmayın. Pat diye döndürmez yol sizi. yeterki 180 190 la gitmiş olmayın.
* Camlar buharlı iken şehir içi veya dışı sakın hareket etmeyin. Zira ben yaya trafik polisine vurdum aynamı kırdım. Başınıza gelebilir.Üstelik daha kalkışı yapmamışken.
Yolda açılır demeyin. Hafif silik görebiliyorum diye çıktım ben yola sizde dikkat edin.
Biraz dağınık aktardım ama idare edin artık.
Bunların hemen birçoğunu yaşadım yaşayana şahit oldum.Hele gece ve yağışlı havada hiç atraksiyona gerek yok. Siz uyumasanızda birileri uyuyabilir. Hatta plakanız 34 diye sizler uğraşabilir.
Kazaların geneli son km lerde olur unutmayın.
Ben mobese işi ile ilgilenen bir elektronik teknikeri olarak aldığım tüm araba markalarının forumlarında bu yazıyı Türkiyenin her yerini hemen hemen gezmiş biri olarak paylaşıyorum. Umarım faydalı olur.
Saygılar...
Sizlerden öncelikli ricam burun kıvırmadan yazıyı sonuna kadar okuyunuz, ve eklemek/düzeltmek istedikleriniz ekleyiniz.
Ben sürekli şehir içi şehir dışı teknik servis amaçlı çok yol yapıyorum. Öyleki hemen her hafta mutlaka şehir dışı en az gölcük yada çorlu yapıyorum. Naçizhane bazı tavsiyelerim olacak. Bunlar özellikle gece için çok geçerli.
Otoyollar haricinde diğer duble yol vb tek gidiş geliş olan yollar okadarda rahat sürüş imkanı sağlamıyor.
Özellikle gece :
* Yolu önünüzde ve karşıdan gelen araç yoksa daha iyi görebilmek için muhakak uzunlarınızı yakın.
* Kavşaklardan geçerken yol hakkı hatta yeşil ışık yansada ki gece genelde fasılalı sarı yanar kısa fara dönün ve kavşağa yaklaşmadan yaklaşınca ve kavşağa girince belki çıkarken muhakak belli olacağınız şekilde selektör yapın. Görmesenizde görülürsünüz.
* Önünüze çıkan hayvan olması durumunda uzunları kapatın çarpmadan kurtarabilecekseniz sağ veya sol şeritten geçin. Yok muhakak çarpacaksanız şayet. Çarpana kadar gaz kesin tam ortanın biraz sağ veya solundan çarpın ki çarptığınız hayvan ön camdan içeri girmesin.
*Karşıdan gelen bir araç yada önünüzdeki bir araç olması durumunda muhakak kısaya geçin ki size kıllık yapmasın veya geçişinize zorluk çıkarmasın.
* Kamyon geçerken sakın ha uzun süreli selektör veya atlı kovalar gibi selektör yapmayın. Usulca yaklaşın 1kamyon/tır/otobüs mesafesinde mesafesinde (hıza bağlı) sadece hafif aydınlatır gibi olacak şekilde bir selektör ile selektör yapın.
*Büyük araçlar sinyal verdiyse sıkıştırmayın çünkü sonra üstünüze çıkıyolar.Çünkü onlarda sıkışıyor.
* Rampada siz hızlanırsınız ama büyük araç hızlanmaz onları rahat bırakın. Geçsinler bekleyin sabırsız olmayın.
* Karşıdan araba geliyor veya önünzde araba var ama önünüzü tam göremiyorsunuz. Bu durumda uzun farıda yakmayın. Kısa tatlı selektör ile aralarına 2sn koyacak şekilde yolunuzu görmeye tespit etmeye çalışın.
*sadece ön değil yan camölarında buharlanmamasına dikkat edin. Yandaaki cvamlar için ayrılan yer yetmez ise yolcu hava kelebeğini cama çevirin.
*Ara sıra camı sonuna kadar açın ve hemen kapatın(hava çok soğuksa).
* Özellikle gece su birinkitileri bir anda arabayı sağa veya sola çekebiliyor. Ani motor sesi yükselmesi hafif sarsıntı. Korkmadan fren yapmadan aynı gaz devam edin. Direksiyonu şeride ortalayın. O nokta geçince gaz kesip frın aydınlatmadığı yerlere girmemeye çalışın..
*Çukurdan asla kaçmayın
*Virajalara muhakak yumuşak girin.
*Viyadüklerde muhakak gaz kesmiş olarak girin. Yavaş girin. Gizli buzlanma özellikle orlarda olur.Muıhakak viyadükten gündüz ve gece çift el ile direksiyonnu tutarakl girin ve çıkın. Çünkü özellikle yüksek huızlarda arabayı hafif sağaveya sola atabiliyor.
* Eğer yolu bilmiyor iseniz kendinize bir klavuz araç bulun. Onun stop farları size yolu gösterir. Çok yaklaşmayın farlarınızdan rahatsız olup geçmenizi ister veya basıp gider.
* Tehlikeli giden adamı takip etmeyin.
*Trafik ışıklarına gelmedfen önce yanan fasılalı sarı ışığa gelmeden yavaşlamış olun. Çünkü soğuk havada o ışıklı kavşaklarda su birinkitisi buzlanma olabiliyor.
* Yol kenarlarındaki beyazlama yani düşen çiğin donması asfaltında güvenilir olmadığını gösterir.
*Soğukluğa göre değişir ama sakın ola 140 km hızın üstünde kışın camınızı yıkamayın. Buz tutuyopr Önüüz birden kapanıyor. 180 le giderken başıma geldi. yağışlı havaydı. Dörtlü ile arkamı uyardım tatlı bi frenle yavaşladım cama sadece su tuttum . buz çözüldü silecek çöalışınca çözdü.
*Yağışlı havada rampa aşağı özellikle ankara ya gidenler bilir. su asfaltı keserek gider. haç işareti gibi uzun çunbuk yol kısa yan çubuk sudur. O su çok kişiye ecel sebebi olmuştur. BMW mercedess bile dayanamıyor o suda tutunamıyor. Olabildiğince yavcaş gidin.
*Rampa aşağı kesinlikle boşa atmayın. Zira viteste bırakın tekrrler kontrollü gitsin. Boştan az yakıyor. Hatta yakmıyor.
* Kimseyle gece kapışmayın. Durdurmak isteyenlere karşı durmayın. kapıların tümünü muhakak kilitleyin. Dinlenme tesisinde et yemeyin. Uykunuz gelirse muhakak uyuyun.
GECENİN EN TEHLİKELİ SAATİ 03:00 07:30 ARASIDIR. VE KEMERİNİZİ MUHAJKAK TAKIN.
* Arabanızda battaniye olması faydalı olur. Yiyecek olabilir. ama içecek içmeyin olabildiğince. Su alın sigara içiyosanız sigaranız yedekli olsun. Harareti sürekli kontrol edin.her duruşta arabanın etrafında dönün.
* Mola vereceğiniz zaman durdupunuz anda stop etmeyin. araba 1 dakika kadar rolantide çalışsın.
*Farlarınız kirli ise silin. stoplarınızıda silin.Arka cam olabildiğince açık olsun. Dikiz kullanmasanızda açık olsun.
*Ani sislere gireblirsiniz korkmayın haşırt diye frene asılmayın. Arkanızdaki hızlı gelebilir. dörtlü yakım sis lambalarını yakın hafif hafif tatlı sert yavaşlayarak sağ şeride geçebilirsiniz. Uzun farlar siste önünüze beyaz duvar çeker hiç göremezsiniz. Hafif siste belki faydalı olabilir.
Uyuyan herkes emniyet kemeri taksın. Arkalar dahil.
* Müzik muhakkak açık olsun. Olabildiğince hareketli şarkılar olsun. Naneli bir sakız. yada neli severseniz sizi ayık tutar.Kafein (çay kahve kola) uykuyu tutar.
*Bazen yolun nereye gittiğini ileri bakarak anlayamazsınız . uzunları yakcak durum yoktur. bir iki selektör yaptınız gene yolu göremediniz. o zaman gaz kesin. sakin olun ve kafanızı kaldırıp arabanın hemen önüne bakın. Oradaki en sol şerit ile sağındaki şeridi ayıran şerit çizgisini araca ortalayın. Ve o şekilde rahat görüş imkanı alana kadar gidin. Korkmayın. Pat diye döndürmez yol sizi. yeterki 180 190 la gitmiş olmayın.
* Camlar buharlı iken şehir içi veya dışı sakın hareket etmeyin. Zira ben yaya trafik polisine vurdum aynamı kırdım. Başınıza gelebilir.Üstelik daha kalkışı yapmamışken.
Yolda açılır demeyin. Hafif silik görebiliyorum diye çıktım ben yola sizde dikkat edin.
Biraz dağınık aktardım ama idare edin artık.
Bunların hemen birçoğunu yaşadım yaşayana şahit oldum.Hele gece ve yağışlı havada hiç atraksiyona gerek yok. Siz uyumasanızda birileri uyuyabilir. Hatta plakanız 34 diye sizler uğraşabilir.
Kazaların geneli son km lerde olur unutmayın.
Ben mobese işi ile ilgilenen bir elektronik teknikeri olarak aldığım tüm araba markalarının forumlarında bu yazıyı Türkiyenin her yerini hemen hemen gezmiş biri olarak paylaşıyorum. Umarım faydalı olur.
Saygılar...