Nissan Qashqai Periyodik Bakım Kontrol Listesi
Gönderilme zamanı: 07 Ağu 2013, 23:54
J10 QASHQAI HR16 / QR20
Emme, eksoz subap boşlukları: ( Periyodik bakım gerektirmez, ancak subap sesinde yükselme görülürse subap boşlukları kontrol edilir)
Tahrik Kayışları: 15.000 - 30.000 - 45.000 ve katları olan tüm periyodik bakımlarda kontrol işlemi gerçekleştirilir.
Motor Soğutma sistemi/Antifiriz bome kontrolü: 15.000 - 30.000 - 45.000 ve katları olan tüm periyodik bakımlarda kontrol işlemi gerçekleştirilir.
Motor soğutma suyu: 90.000 Bakımı ve 150.000 Bakımlarında değişim yapılır.
Hava filtresi: 15.000 Bakımında Kontrol - 30.000 Bakımında Değişim. 45.000 Bakımında Kontrol 60.000 Bakımında Değişim peryodu ile her 15.000 km de bir değişim bir sonraki 15.000 de kontrol şeklinde gider.
Polen Filtresi: 30.000 KM de Değişim - 60.000 KM de Değişim - 90.000 KM de Değişim - 120.000 KM de Değişim şeklinde her 30.000 KM de bir değişim şeklinde gider. Yani bir bakımda değiştirilmediyse, ikinci bakımda değişir.
Gaz kelebek boğazı ve hava akış sensörü: 30.000 KM de Temizlik - 60.000 KM de temizlik şeklinde her 30.000 KM de bir temizlik işlemi peryodu ile yapılır.
Bujiler ( Platin uçlu tip ): 30.000 KM de Kontrol Edilir. 60.000 KM de Değişim. 90.000 KM de Kontrol. 120.000 KM de Değişim şeklinde gider.
Enjektörler: İlk olarak 45.000 KM de Temizlik işlemi yapılır. 15.000 KM sonraki yani 60.000 KM bakımında gerekli değilse herhangi bir işlem yapılmaz. Ardından gelen ilk bakım işleminde yani 75.000 KM bakımında temizlik işlemi yapılır. Daha sonra her 15.000 KM sonraki servis için bir dolu bir boş şeklinde gider. Özetle 90.000 KM bakımında bir işlem yapılmaz. 105.000 KM bakımında temizlik yapılır gibi.
Fren, debriyaj yağ seviyesi ve kaçakları: Her 15.000 KM de bir yapılan bakım işlemlerinde kontrol edilir.
Akü elektrolit bomesi, şarj durumu ve kutup başları temizliği: Her 15.000 KM de bir yapılan bakım işlemlerinde kontrol edilir.
Fren hidroliği: 30.000 KM - 60.000 KM - 90.000 KM şeklinde her 30.000 KM de bir değişim yapılır.
Debriyaj hidroliği: 30.000 KM - 60.000 KM - 90.000 KM şeklinde her 30.000 KM de bir değişim yapılır.
Motor Yağı: Her 15.000 KM de bakımda değişimi yapılır. (15.000 - 30.000 - 45.000 - 60.000 KM gibi. )
Yağ filtresi: Her 15.000 KM de bakımda değişimi yapılır. (15.000 - 30.000 - 45.000 - 60.000 KM gibi. )
------------------------------
J10 QASHQAI 1.5 DCI K9K
Emme, eksoz subap boşlukları: 100.000 km de subap boşluklarını kontrol ediniz ve gerekiyorsa ayarlayınız.
Tahrik Kayışları: 10.000- 20.000 - 30.000 ve katları olan tüm periyodik bakımlarda kontrol işlemi gerçekleştirilir. 10.000 KM de değiştirilir. Artı olarak belirtilen değişim km.si triger ve tahrik kayışları için belirtilen en uzun ömürdür. Eğer triger kayışına yağ veya yakıt değdiyse veya araç zor şartlar altında kullanılıyor ise değişim daha erken km. de yapılmalıdır.
Triger kayışı ve gergi rulmanları: 100.000 KM de bir değiştirilir.
Motor Soğutma sistemi/Antifiriz bome kontrolü: 10.000 - 20.000 - 30.000 ve katları olan tüm periyodik bakımlarda kontrol işlemi gerçekleştirilir.
Motor soğutma suyu: 100.000 Bakımında değişim yapılır.
Hava filtresi: 10.000 Bakımında Kontrol - 20.000 Bakımında Değişim. 30.000 Bakımında Kontrol 40.000 Bakımında Değişim peryodu ile her 10.000 km de bir değişim bir sonraki 10.000 de kontrol şeklinde gider.
Polen Filtresi: 20.000 KM de Değişim - 40.000 KM de Değişim - 60.000 KM de Değişim - 80.000 KM de Değişim şeklinde her 100.000 KM de bir değişim şeklinde gider. Yani bir bakımda değiştirilmediyse, ikinci bakımda değişir.
Emme manifoldu ve EGR sistemi: 40.000 km de Temizlik. 80.000 KM de temizlik şeklinde 40.000 km de bir temizlik yapılır.
Yakıt Filitresi: 10.000 km de suyunu boşaltın. 20.000 de değişim. 30.000 de suyunu boşaltın. 40.000 de değiştin şeklinde gider.
Enjektörler: İlk olarak 30.000 KM de Temizlik işlemi yapılır. 10.000 KM sonraki yani 40.000 KM bakımında gerekli değilse herhangi bir işlem yapılmaz. Ardından gelen ilk bakım işleminde yani 50.000 KM bakımında temizlik işlemi yapılır. Daha sonra her 10.000 KM sonraki servis için bir dolu bir boş şeklinde gider.
Fren, debriyaj yağ seviyesi ve kaçakları: Her 10.000 KM de bir yapılan bakım işlemlerinde kontrol edilir.
Akü elektrolit bomesi, şarj durumu ve kutup başları temizliği: Her 10.000 KM de bir yapılan bakım işlemlerinde kontrol edilir.
Fren hidroliği: 30.000 KM - 60.000 KM - 90.000 KM şeklinde her 30.000 KM de bir değişim yapılır.
Debriyaj hidroliği: 30.000 KM - 60.000 KM - 90.000 KM şeklinde her 30.000 KM de bir değişim yapılır.
Motor Yağı: Her 10.000 KM de bakımda değişimi yapılır. (10.000 - 20.000 - 30.000 - 40.000 KM gibi. )
Yağ filtresi: Her 10.000 KM de bakımda değişimi yapılır. (10.000 - 20.000 - 30.000 - 40.000 KM gibi. )
Emme, eksoz subap boşlukları: ( Periyodik bakım gerektirmez, ancak subap sesinde yükselme görülürse subap boşlukları kontrol edilir)
Tahrik Kayışları: 15.000 - 30.000 - 45.000 ve katları olan tüm periyodik bakımlarda kontrol işlemi gerçekleştirilir.
Motor Soğutma sistemi/Antifiriz bome kontrolü: 15.000 - 30.000 - 45.000 ve katları olan tüm periyodik bakımlarda kontrol işlemi gerçekleştirilir.
Motor soğutma suyu: 90.000 Bakımı ve 150.000 Bakımlarında değişim yapılır.
Hava filtresi: 15.000 Bakımında Kontrol - 30.000 Bakımında Değişim. 45.000 Bakımında Kontrol 60.000 Bakımında Değişim peryodu ile her 15.000 km de bir değişim bir sonraki 15.000 de kontrol şeklinde gider.
Polen Filtresi: 30.000 KM de Değişim - 60.000 KM de Değişim - 90.000 KM de Değişim - 120.000 KM de Değişim şeklinde her 30.000 KM de bir değişim şeklinde gider. Yani bir bakımda değiştirilmediyse, ikinci bakımda değişir.
Gaz kelebek boğazı ve hava akış sensörü: 30.000 KM de Temizlik - 60.000 KM de temizlik şeklinde her 30.000 KM de bir temizlik işlemi peryodu ile yapılır.
Bujiler ( Platin uçlu tip ): 30.000 KM de Kontrol Edilir. 60.000 KM de Değişim. 90.000 KM de Kontrol. 120.000 KM de Değişim şeklinde gider.
Enjektörler: İlk olarak 45.000 KM de Temizlik işlemi yapılır. 15.000 KM sonraki yani 60.000 KM bakımında gerekli değilse herhangi bir işlem yapılmaz. Ardından gelen ilk bakım işleminde yani 75.000 KM bakımında temizlik işlemi yapılır. Daha sonra her 15.000 KM sonraki servis için bir dolu bir boş şeklinde gider. Özetle 90.000 KM bakımında bir işlem yapılmaz. 105.000 KM bakımında temizlik yapılır gibi.
Fren, debriyaj yağ seviyesi ve kaçakları: Her 15.000 KM de bir yapılan bakım işlemlerinde kontrol edilir.
Akü elektrolit bomesi, şarj durumu ve kutup başları temizliği: Her 15.000 KM de bir yapılan bakım işlemlerinde kontrol edilir.
Fren hidroliği: 30.000 KM - 60.000 KM - 90.000 KM şeklinde her 30.000 KM de bir değişim yapılır.
Debriyaj hidroliği: 30.000 KM - 60.000 KM - 90.000 KM şeklinde her 30.000 KM de bir değişim yapılır.
Motor Yağı: Her 15.000 KM de bakımda değişimi yapılır. (15.000 - 30.000 - 45.000 - 60.000 KM gibi. )
Yağ filtresi: Her 15.000 KM de bakımda değişimi yapılır. (15.000 - 30.000 - 45.000 - 60.000 KM gibi. )
------------------------------
J10 QASHQAI 1.5 DCI K9K
Emme, eksoz subap boşlukları: 100.000 km de subap boşluklarını kontrol ediniz ve gerekiyorsa ayarlayınız.
Tahrik Kayışları: 10.000- 20.000 - 30.000 ve katları olan tüm periyodik bakımlarda kontrol işlemi gerçekleştirilir. 10.000 KM de değiştirilir. Artı olarak belirtilen değişim km.si triger ve tahrik kayışları için belirtilen en uzun ömürdür. Eğer triger kayışına yağ veya yakıt değdiyse veya araç zor şartlar altında kullanılıyor ise değişim daha erken km. de yapılmalıdır.
Triger kayışı ve gergi rulmanları: 100.000 KM de bir değiştirilir.
Motor Soğutma sistemi/Antifiriz bome kontrolü: 10.000 - 20.000 - 30.000 ve katları olan tüm periyodik bakımlarda kontrol işlemi gerçekleştirilir.
Motor soğutma suyu: 100.000 Bakımında değişim yapılır.
Hava filtresi: 10.000 Bakımında Kontrol - 20.000 Bakımında Değişim. 30.000 Bakımında Kontrol 40.000 Bakımında Değişim peryodu ile her 10.000 km de bir değişim bir sonraki 10.000 de kontrol şeklinde gider.
Polen Filtresi: 20.000 KM de Değişim - 40.000 KM de Değişim - 60.000 KM de Değişim - 80.000 KM de Değişim şeklinde her 100.000 KM de bir değişim şeklinde gider. Yani bir bakımda değiştirilmediyse, ikinci bakımda değişir.
Emme manifoldu ve EGR sistemi: 40.000 km de Temizlik. 80.000 KM de temizlik şeklinde 40.000 km de bir temizlik yapılır.
Yakıt Filitresi: 10.000 km de suyunu boşaltın. 20.000 de değişim. 30.000 de suyunu boşaltın. 40.000 de değiştin şeklinde gider.
Enjektörler: İlk olarak 30.000 KM de Temizlik işlemi yapılır. 10.000 KM sonraki yani 40.000 KM bakımında gerekli değilse herhangi bir işlem yapılmaz. Ardından gelen ilk bakım işleminde yani 50.000 KM bakımında temizlik işlemi yapılır. Daha sonra her 10.000 KM sonraki servis için bir dolu bir boş şeklinde gider.
Fren, debriyaj yağ seviyesi ve kaçakları: Her 10.000 KM de bir yapılan bakım işlemlerinde kontrol edilir.
Akü elektrolit bomesi, şarj durumu ve kutup başları temizliği: Her 10.000 KM de bir yapılan bakım işlemlerinde kontrol edilir.
Fren hidroliği: 30.000 KM - 60.000 KM - 90.000 KM şeklinde her 30.000 KM de bir değişim yapılır.
Debriyaj hidroliği: 30.000 KM - 60.000 KM - 90.000 KM şeklinde her 30.000 KM de bir değişim yapılır.
Motor Yağı: Her 10.000 KM de bakımda değişimi yapılır. (10.000 - 20.000 - 30.000 - 40.000 KM gibi. )
Yağ filtresi: Her 10.000 KM de bakımda değişimi yapılır. (10.000 - 20.000 - 30.000 - 40.000 KM gibi. )