Neden bakım aralıkları sık??

(J10) (J11) Qashqai
Kullanıcı avatarı
icmumcu81
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 15
Kayıt: 29 Ara 2014, 17:09
Otomobil: Qashqai
Meslek: doktor

Neden bakım aralıkları sık??

Mesajgönderen icmumcu81 » 05 Oca 2015, 15:01

Merhaba arkadaşlar, aranıza yeni qashqai 1.5dci tekna skypack aracımla yeni katıldım. alırken söylemediler fakat aklıma takılan bir soru var? renault fluence veya latutie 1.5 dci 110hp lik motorlar 20bin km de bir bakıma giriyorken bizim araçlarımız 10bin km de bir giriyor. Aynı motor, hatta birlikte çalıştığım arkadaşın latutite aracı var motor kodlarına baktım bizimki de onunki de K9K motor kodlu. araçlar arasındaki tek fark torkla biraz oynamışlar ve 260NM olmuş. bakım klavuzunda da bakılınca aslında sadece motor yağı ve yağ filitresi değişiyor. diğerlerinin neredeyse tamamı kontrol? Satıştaki arkadaşa sorduğumda japonlar Türk yakıtlarına güvenmiyormuş ve iki tane yakıt filtresi var gibi birşey saçmaladı(bana göre). Klavuza baktım yakıt filtresi 30bin km de bir değişiyor.Konu ile ilgili yorumlarınızı bekliyorum ve hatta bu konuda nissana baskı yapılıp bakım aralıkları arttırılabilir mi? Çünkü bu bakım sıklığı aklıma sadece servis kazancı gibi geliyor.

Yeni Nissan Qashqai Skypack

Kullanıcı avatarı
geko2011
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 49
Kayıt: 19 Nis 2012, 02:46
Otomobil: Qashqai
Meslek:

Re: Neden bakım aralıkları sık??

Mesajgönderen geko2011 » 09 Oca 2015, 17:28

Aracınız hayırlı olsun. Bildiğim kadarıyla nissan ispanyada K9K motorunu 8 veya 9 farklı kategoride yada ürün gamında üretiyor. Bunların arasında Dacia Renault Nissan hatta Mercedes de var. Ancak K9K temelde aynı özellikleri barındırsada her markanın kendi kalite standartlarına göre üretiyor. Dolaysıyla enjektörlerden tutunda rail, rail basınçları, mazot pompalarına kadar hatta ve hatta üs külbütör kapağına kadar farlılıklar göstermekte.Yani Dci motor temelde aynı gözükse de markanın standartlarına motor tork ve gücüne göre ufak tefek azımsanmayacak değişiklikler arz edebiliyor. Zaten markaların bu motorla ilgili versiyonlarına bakacak olursanız tork ve bg güçlerinin farklı olduğunu göreceksiniz.
Maalesef yakıt konusunda henüz belli standartlara ülke olarak ulaşamadık. Nissan bu riske girmemek için çok kaliteli (mahle gibi) su sensör lü elektronik filtre kullanmakta. Bu da serviste bizim cebimizi yakmakta. Bakım konusuna gelecek olursa dizel de erken bakım iyidir hatta ve hatta 10.000 den önce özellikle dci larda.İleride size yol su yakıt olarak geri dönecektir.Sadece reno da değil başka markalarda da 20.000km bakımı mevcut. Müşteri çekmek için yapılan bir oyun olarak bakın buna... Bunlar sadece ticari kaygıdan rekabet uğruna yapılan şeylerdir. Ehemmiyet göstermeyiniz derim.

En son geko2011 tarafından 12 Oca 2015, 18:27 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
FelixCrail
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3143
Kayıt: 16 Şub 2012, 20:13
Otomobil: Primera
Meslek: Filo Kiralama
Konum: İstanbul / Maltepe

Re: Neden bakım aralıkları sık??

Mesajgönderen FelixCrail » 09 Oca 2015, 23:20

Konu ile alakası pek yok ama bilgi olarak dursun. Renaultta K9K motorun güncel fiyatı 11860tl

Ömer Sirel
İstanbul / Maltepe
2005 Nissan Primera Tekna
2006 Renault Scenic II Privillage 1.6 BVA

Kullanıcı avatarı
icmumcu81
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 15
Kayıt: 29 Ara 2014, 17:09
Otomobil: Qashqai
Meslek: doktor

Re: Neden bakım aralıkları sık??

Mesajgönderen icmumcu81 » 10 Oca 2015, 13:07

verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.

Yeni Nissan Qashqai Skypack

Kullanıcı avatarı
NISTEC
Administrator
Administrator
Mesajlar: 954
Kayıt: 09 Tem 2011, 23:54
Otomobil: Diğer
Meslek: Reklam
Konum: İZMİR
İletişim:

Re: Neden bakım aralıkları sık??

Mesajgönderen NISTEC » 11 Oca 2015, 22:52

Bilgiler için teşekkürler.

Nissan Club Türkiye


“Nissan Qashqai Forum” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 40 misafir


 

 

oto anahtarı