1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Dizel Note Kullanıcısı Arkadaşlar Yardım !

Gönderilme zamanı: 06 Eyl 2012, 19:08
gönderen purmol666
Merhaba arkadşlar. Dci Note u olanlar dan bir ricam var. Neden dci derseniz benzinli motor u nissan kendi ürettiği için şanzuman ı da nissan.Fakat dci ler renault üretimi olduğundan şanzuman ı renault ,benim problemim de şanzuman ile ilgili. Şimdi sorun a gelirsek,aracım ın vites geçişleri acayip derecede kemiklenmeye başladı olması gereken düzeyde değil.Bilirsiniz ki spor araç vites i gibi geçişlerde ses gelir.Fakat benim aracımda kart diye şanzumandan da bi zorlama geliyor. 1 .vitesten bazen zor çıkıyor 2 ye girerken zor giriyor,3 ve 4 . vites te gaza basıp çekince vites kolu oynuyor. Araç seyir halinde iken gaz dan ayağımı çekince stop etmişcesine ivmeden bi anda düşüyor gaza basınca aynı şekilde ivme artıyor ve araç sarsılıyor. Servis e götürüp aracımı gösterdim bana söyledikleri (daha önceki sahibi bayandı aracın) bayan kullanıcılar genellikle baskı balatayı bitiriyor aracınızın sorunu da kesin ondandır dendi (nasıl ondan olduğunu anlamıyorum ,baskı balatası bitmiş araç kullandım kesinlikle böyle bi sorun yaşamadım). Şanzuman sorununu söyledim onda da önden çekiş li araçlarda olan bişey normal dendi. Servis e ilk defa şanzuman sorunundan gittiğimde bakım yapan servis eleman ı vites ten zorlanarak çıktığını onayladı,fakat 2. başka biri geldiğinde öyle bi olay yaşanmadı .Araç aynı sorun u yapmaya devam etti ,aracı servis e götürüyorum tık yok servisten ayrılıyorum iş yerime dönüyorum aynı şeyi yapıyor anlamış değilim.Sol döşeme içinden tıkırtı sesi geliyor parke taşlı yollarda aynı şekilde servis te o sesi de alamıyor resmen çıldırıcam. Bu arada yeni aklıma geliyor ,2 hafta önce gaza basınca tak diye bi ses gelmeye başladı sürekli değil fakat ara ara yapıyor ve gaz pedalını geri itiyor . Bana öyle kalıyor ki kelebekten geliyor. Aracı çok beğenmiştim fakat artık soğumaya başladım . Her ne ise ,acaba note kullanıcıları şanzuman sorunum konusunda bana bilgi verebilirlermi ,yani 3 ve 4 cü vites lerde gaza basıp çektiğinizde vites kolu oynuyormu?,sizin araçlarınızda da gaza basıp çekince ivmeden düşme ve yükselme olayı oluyormu ? Bu konuda bana bilgi verebilirmisiniz acaba ?

Çok uzun bi yazı oldu ,roman gibi, kusuruma bakmayın. :)

Re: Dizel Note Kullanıcısı Arkadaşlar Yardım !

Gönderilme zamanı: 16 Şub 2013, 01:34
gönderen zaferhoca
Sevgili kardeşim,6 eylüldeki bir çağrıya 16 şubatta verilen yanıt ne işe yarar denilebilir ancak ben hem yeni üyeyim,hemde mesajınızı yeni gördüm.Buna rağmen başkalarının işine de yarar diye bildiğim bir şeyleri paylaşmak istedim. Böyle bir sorun bende renault fairway varken oldu o zamanlar genç olduğumdan agresif kullanıyordum.Yani bu sıkıntının nedeni ani(aşırı ivmeli) kalkışlardır. Vites kolu, gaza basma ve gaz kesme sırasında oynama yapıyordu. Motor kulaklarından biri kopmuş(LASTİK BİR TAKOZ) değiştirdiler tamamen düzeldi. Nissan primera da bahsettiğiniz vites geçişlerinde sıkıntı vardı 170 000 km de baskı balata değişti sorun tamamen düzeldi. Aracınızı kaç km de aldınız, şu an kaç km de belirtmemişsiniz. Sizin araçta bu iki sorun birden olabilir.
Aracınızdan soğumayı gerektirecek bir sorun olduğunu sanmıyorum. Doğru kullanılmayan her makine arıza yapar. Kazasız belasız kullanman dileğiyle

Re: Dizel Note Kullanıcısı Arkadaşlar Yardım !

Gönderilme zamanı: 05 Nis 2013, 14:02
gönderen purmol666
zaferhoca yazdı:Sevgili kardeşim,6 eylüldeki bir çağrıya 16 şubatta verilen yanıt ne işe yarar denilebilir ancak ben hem yeni üyeyim,hemde mesajınızı yeni gördüm.Buna rağmen başkalarının işine de yarar diye bildiğim bir şeyleri paylaşmak istedim. Böyle bir sorun bende renault fairway varken oldu o zamanlar genç olduğumdan agresif kullanıyordum.Yani bu sıkıntının nedeni ani(aşırı ivmeli) kalkışlardır. Vites kolu, gaza basma ve gaz kesme sırasında oynama yapıyordu. Motor kulaklarından biri kopmuş(LASTİK BİR TAKOZ) değiştirdiler tamamen düzeldi. Nissan primera da bahsettiğiniz vites geçişlerinde sıkıntı vardı 170 000 km de baskı balata değişti sorun tamamen düzeldi. Aracınızı kaç km de aldınız, şu an kaç km de belirtmemişsiniz. Sizin araçta bu iki sorun birden olabilir.
Aracınızdan soğumayı gerektirecek bir sorun olduğunu sanmıyorum. Doğru kullanılmayan her makine arıza yapar. Kazasız belasız kullanman dileğiyle


Aracı aldığımız da araç 50 bin km de idi . Konuyu açtığımda yaklaşık 55 bin km civarında idi . İvme sorunu şuan da yok ama vites kolu oynuyor 3. te ve 4. te . Benim sıkıntım servisten kaynaklı idi servis soğuttu araçtan beni . Bana dedikleri olay her önden çekiş li araç bunu yapar . Hadi arabadan anlamasam yiyeceğim . Fakat çeşit çeşit araç kullandım ve çocukluğumdan beri araba ile ilgilenirim , bana böyle demeleri resmen küçük düşürücü . 91 model nissan sunny de bu olay yok ve bu araba önden çekişli . Renault şanzuman olduğu için olabilir bu dedim olmaz dediler . Biliyorum renault da bu sıkıntı var 2001 kangoo da her vites te oynama yapıyordu ve herkes bilir renault un bu sıkıntısını . Her neyse aracımın garantisi bitti ve bu zaman içerisinde şanzuman da sıkıntı yaşarsam ozaman servis elemanları ne olacak bakalım .

Re: Dizel Note Kullanıcısı Arkadaşlar Yardım !

Gönderilme zamanı: 01 Eyl 2013, 16:11
gönderen NOTER
Daha önce kullandığım Renault tan edindiğim tecrübeye göre Şanzıman takozu eskiyince bu durum oluşmakta. Motor r kulağı takozlarından üst takoz eskiyince araçta motor titrşiminin kabin içine etkisi artıyor. Alt takoz yırtılınca veya gevşeyince söylediğiniz durum olabiliyor.

Re: Dizel Note Kullanıcısı Arkadaşlar Yardım !

Gönderilme zamanı: 10 May 2017, 10:08
gönderen gkhnyrn
konunun üzerinden çok zaman geçmiş, ancak buraya gelip bilgi edinmeye çalışanlar için bir cevap yazmak istedim:

nissan note aracımı yeni aldım, bu araçta tecrübelerim yok, ancak ondan önceki clio symbol aracımı 6 sene ikiyüzelli bin km kullandım

bakım yaptırdığım ustalar ile çok tartıştım, ne gerek var şu lastiğe - ne gerek var tam sentetik yağa - ne gerek var onu bunu yaptırmaya

bu araçların ederi bu, oluşu bu, değmez bunlara vs..

misal o araçta orijinal aküden sonra bir tık büyük akü aldım, zira dağ bayır uzak yerlere gidiyordum, bir daha akü bitmesi sorunu yaşamadım

yağını 10w40 elf yerine 5w-40 mobil ve eşdeğer tam sentetik yaptım, masrafım 20 lira arttı ancak arabamdaki canlanma ve performans da arttı

lastikleri bir tık genişlettim, savrulmanın önüne geçtim, o kadar sene o kadar yolda çok şükür bir kazam olmadı

en önemlisi, (sizin konunuzla da ilgili), clio symbol aracım 150bin kmde iken tüm iç yağlarını mobil1 marka ile yeniledim

ustayla yine tartıştım, bu yağlar farbrikasyondur, değişmez, değiştirmeye gerek yok vs

yahu, 150bin kmdir çalışan bir yağdan bahsediyoruz, yazı sıcağı kışı soğuğu, bu yağın içeriğinin bozulmama ihtimali var mı?

şanzıman, diferansiyel, fren, direksiyon, arabada ne kadar yağ varsa hepsini boşaltıp mobil1 marka yağlar ile değiştirdim

(bu arada her yağın ayrı bir kodu ve karşılaması gereken standardları var, araç kitapçığında bunlar yazıyor)

tüm bu yağları toplasan 120 liraya mı ne almıştım, arabanın motor yağı 75 liraydı o zamanlar

yaptırdığım işlemlerden sonra arabadaki pek çok ses de kesildi, direksiyon rahatladı vites rahatladı

bu yüzden, belirli sürelerde şanzıman yağını kaliteli bir yağla değiştirmenizi öneririm

motor kulağı / takozu konusu zaten söylenmiş (bahsettiğim eski aracımda iki kez değiştirdim)

baskı balatanın zaten ne kadar önemli olduğunu biliyorsunuz, başka bir yere daha gösterin, değiştir deniyorsa değiştirin

Re: Dizel Note Kullanıcısı Arkadaşlar Yardım !

Gönderilme zamanı: 10 Mar 2018, 03:40
gönderen Nissan note
gkhnyrn yazdı:konunun üzerinden çok zaman geçmiş, ancak buraya gelip bilgi edinmeye çalışanlar için bir cevap yazmak istedim:

nissan note aracımı yeni aldım, bu araçta tecrübelerim yok, ancak ondan önceki clio symbol aracımı 6 sene ikiyüzelli bin km kullandım

bakım yaptırdığım ustalar ile çok tartıştım, ne gerek var şu lastiğe - ne gerek var tam sentetik yağa - ne gerek var onu bunu yaptırmaya

bu araçların ederi bu, oluşu bu, değmez bunlara vs..

misal o araçta orijinal aküden sonra bir tık büyük akü aldım, zira dağ bayır uzak yerlere gidiyordum, bir daha akü bitmesi sorunu yaşamadım

yağını 10w40 elf yerine 5w-40 mobil ve eşdeğer tam sentetik yaptım, masrafım 20 lira arttı ancak arabamdaki canlanma ve performans da arttı

lastikleri bir tık genişlettim, savrulmanın önüne geçtim, o kadar sene o kadar yolda çok şükür bir kazam olmadı

en önemlisi, (sizin konunuzla da ilgili), clio symbol aracım 150bin kmde iken tüm iç yağlarını mobil1 marka ile yeniledim

ustayla yine tartıştım, bu yağlar farbrikasyondur, değişmez, değiştirmeye gerek yok vs

yahu, 150bin kmdir çalışan bir yağdan bahsediyoruz, yazı sıcağı kışı soğuğu, bu yağın içeriğinin bozulmama ihtimali var mı?

şanzıman, diferansiyel, fren, direksiyon, arabada ne kadar yağ varsa hepsini boşaltıp mobil1 marka yağlar ile değiştirdim

(bu arada her yağın ayrı bir kodu ve karşılaması gereken standardları var, araç kitapçığında bunlar yazıyor)

tüm bu yağları toplasan 120 liraya mı ne almıştım, arabanın motor yağı 75 liraydı o zamanlar

yaptırdığım işlemlerden sonra arabadaki pek çok ses de kesildi, direksiyon rahatladı vites rahatladı

bu yüzden, belirli sürelerde şanzıman yağını kaliteli bir yağla değiştirmenizi öneririm

motor kulağı / takozu konusu zaten söylenmiş (bahsettiğim eski aracımda iki kez değiştirdim)

baskı balatanın zaten ne kadar önemli olduğunu biliyorsunuz, başka bir yere daha gösterin, değiştir deniyorsa değiştirin


Hocam merabalar benim 2009 model 155000 km de note aracım var direksiyonu çevirdiğimde tıkır tı geliyor sizde böyle bi sıkıntı yaşadınızmı

Re: Dizel Note Kullanıcısı Arkadaşlar Yardım !

Gönderilme zamanı: 15 Mar 2018, 08:58
gönderen 48faik
Merhaba. Bende de aynı sorun mevcut fakat bununla birlikte korna çalmıyor ve airbag ışığı fln derken direksondaki butun ozellikler gitti. Zemberek arızalı diyorlar. Degişim mi tamir mi karar veremedim. Muhtemelen sizde de bu problem olabilir

Re: Dizel Note Kullanıcısı Arkadaşlar Yardım !

Gönderilme zamanı: 04 Haz 2018, 01:49
gönderen kılıç313
SELAMÜN ALEYKÜM ARKADAŞLAR İKİ YILDIR NİSSAN NOTE OTOMATİK KULLANIYORUM. GENEL OLARAK MEMNUNUM. DİZELİNİ ALMAYI PLANLIYORUM YENİ KASA OLANI. TAVSİYE EDER MİSİNİZ . ŞU AN 2013-2014 75 BİNDE TEKNALAR 50-55 BİN ARASI. KRONİK SORUNU VAR MIDIR, YAKITI GERÇEKTEN AZ MI.GENELDE 120 DE KULLANIRIM UZUN YOLDA.

Re: Dizel Note Kullanıcısı Arkadaşlar Yardım !

Gönderilme zamanı: 11 Haz 2018, 12:45
gönderen gabriel_h
kılıç313 yazdı:SELAMÜN ALEYKÜM ARKADAŞLAR İKİ YILDIR NİSSAN NOTE OTOMATİK KULLANIYORUM. GENEL OLARAK MEMNUNUM. DİZELİNİ ALMAYI PLANLIYORUM YENİ KASA OLANI. TAVSİYE EDER MİSİNİZ . ŞU AN 2013-2014 75 BİNDE TEKNALAR 50-55 BİN ARASI. KRONİK SORUNU VAR MIDIR, YAKITI GERÇEKTEN AZ MI.GENELDE 120 DE KULLANIRIM UZUN YOLDA.


Hocam bende 2014 Benzinlisi var. Araçta mekanik olarak kronik bir durum yok, dizele özel bişey var mı bilemem. Ayrıca bu araçtan önce 2 sene sıfır km kiralık renault fluence 1.5 dCI kullandım, onun motoru ve şanzumanı şahaneydi, yakıtı da çok tüketmiyordu. Ağırlığa bakarsak Note daha hafif. O yüzden yakıt konusuna üzeceğini sanmam. Note'nin fabrika yakıt verileride gayet düşük zaten (şehir içi: 4,3 lt :OO :OO ). Note'ye binilir ya.

Re: Dizel Note Kullanıcısı Arkadaşlar Yardım !

Gönderilme zamanı: 12 Tem 2018, 18:42
gönderen Udiyar
kılıç313 yazdı:SELAMÜN ALEYKÜM ARKADAŞLAR İKİ YILDIR NİSSAN NOTE OTOMATİK KULLANIYORUM. GENEL OLARAK MEMNUNUM. DİZELİNİ ALMAYI PLANLIYORUM YENİ KASA OLANI. TAVSİYE EDER MİSİNİZ . ŞU AN 2013-2014 75 BİNDE TEKNALAR 50-55 BİN ARASI. KRONİK SORUNU VAR MIDIR, YAKITI GERÇEKTEN AZ MI.GENELDE 120 DE KULLANIRIM UZUN YOLDA.

Ben kullanıyorum2014 1.5dci visa çok memnunum yakıt işinden pek anlamam ama akaryakıt fiyatları ortada

Re: Dizel Note Kullanıcısı Arkadaşlar Yardım !

Gönderilme zamanı: 21 Ağu 2018, 00:55
gönderen OğuzhanS
Yaklaşık 4-5 aydır 2013 model 1.5 dci nissan note tekna kullanıcısıyım 44500 de aldım şuan 50100filan ben cok ve cok memnunum babamda 2009 modeli vardı yine 1.5 dci 86hp likti oda 155binde filandı şuan yaklaşık 210 binde filan çok memnun kaldığımız için ondan bakarken bu denkgeldi ve bi önceki kasayla arasında büyük farklar var motor konusuna gelirsek yakıt gerçekten az gidişi gerçekten tatminkar tavsiye ederim şuan chip düşüncem bile var bi tık açılsa daha güzel olur gibi geliyo ondan ama yinede çok çok iyi herhangi bi sorun yaşamadım motorla ilgili ama zaten yaşasanda 1.5 dci 90 lık olduğu için clio vb modellerde kullanılıyo ve otomatikman maliyet düşüyor ondan ben tavsiye ederim sonuçta sorunlarda yakıtta sana bağlı sert kullanırsan sorun olmucak araba çok yok herhalde onun için yinede bir araştır ama kullanıcısı olarak bu fiyatlara bu özelliklerde hiçbir araba yok dış dizayn iç dizayn filan bence çoğunada taş çıkarır alderim