saribiyik yazdı:Gördüğüm eksileri ve yanıt istediğim konular
1- Yakıt 9.1 gösteriyor. Normal tabiki. Gayet seri. Tüpde 11-12 mi yakıyor?
2- Plastik aksam deforme olmuş gibi. Temizlik istiyor. Nasıl yapılabilir?
3- Yokuş kalkış desteği şehir efsanesi sanki. Gayet güzel geri kaçıyor! Sebep?
4- Bu araçta kaç hava yastığı var. 4 tane gördüm ama ilanlarda 6 diyenler var.
5- Dik yokuşta burun aşağıda iken aracı öne kaçırmadan nasıl geri gidilecek. 2 ayak mı kullanılacak seri şekilde fren debriyaj gibi mi kullanılacak yani ya da el freni ile mi? En az araca zarar veren yöntem hangisi.
6- Seyir halinde iken D-1-2 arası geçişler yapılmasının sakıncası var mı? Otomatik kullanmadım önceden. Genelde hep D' de kullanıyoruz diyenler çoğunlukda. Diğerlerine pek gerek yokmuş. Yokuşda veya rampada D' de yeterlidir diyorlar.
7- Vites kolundaki diğer düğmelerin fonksiyonları tam olarak nelerdir. Örnekle belirtir misiniz.
8- İlk çalıştırma ve kontağı kapatmadan önce veya sonra yapılması gereken bir şey, beklenmesi gereken bir durum var mı? ( Önce P sonra kontak kapanır gibi.. )
Umarım Forum aktifdir. Şimdiden sabırla okuduğunuz için teşekkürler. Sonraki mesajlarım kısa olacaktır.
Hoşca kalın.
1. lpg sarfiyatını hesaplamak için benzinde tükettiğin değeri 1.2 ile çarpman gerek. kullanım tarzına dikkat ederek şuanki değerlerden daha düşük tüketimlere ulaşman mümkün olabilir bence
2. plastik aksamı temizleme için marketten Asprin markalı temizlik ürünlerini alıp deneyebilirsin. benim çok işime yaradı.
3. yokuş kalkış desteği varmı bilmiyorum ama note tam otomatik olması lazım biye biliyorum. dolayısı ile geri kaydırma yapmaması lazım tam otomatikse. eğer geri kaçırma varsa şanzıman yağının özelliği kaybolmaya başlamış olabilir. değişim yaparsan sorun çözülebilir belki.
4. note hiç incelemedim ama airbag olabilecek yerler : direksiyon ve yolcunun hemen önü, ön kapıların ön direkleri, ön koltukların sırt yan kısımları ve arka direktekiler. buraları kontrol edebilirsin
5. yokuşlarda kaymadan gitmek için en sağlık yöntem el freni. el frenini çekip gaza bastıktan sonra arabanın hareketlenmeye başladığı anda el frenini indirmek
6.seyir halinde d den 1 yada 2 ye geçebiliyorsan sıkıntı yok. geçilemeyecek bir durum olsaydı zaten araba buna izin vermezdi. tabi yüksek süratte giderken d den 1 yada 2 ye almana araç izin vermeyecektir muhtemlen. ayrıca vites için şunları dene. kimse bu durumları bilmez kolay kolay. araba N de iken frene basmadan D ye atılabilir.aynı şekilde frene basmadan D den N ye atılabilir.
N de iken frene basmadan R ye atamazsın.bu bir güvenlik önlemidir.R den N ye atılabilir.Hatta R den direk D ye geçiş yapabilirsin
7. vites kolunda ne düğme var bilemicem ama muhtemelen bir çok arabada olan Overdrive düğmesidir o. Atıyorum yüksek hızda gidiyorsun ama araç hala vites istiyor, yada sen daha ekonomik gitmek istiyorsun. o zaman overdrive düğmesine basarsan araç ortalama olarak yarım vites daha büyütür.
8. kontağı kapatırken vites konumu önemli değil. her konumda araç stop edilebilir. ama çalıştırırken araç P yada N de değilse çalışmaz. hatta bazı araçlar bu konumlarda iken motoru çalıştırmak için frene basmanı ister güvenlik açısından. note da nasıl denemen lazım
forumu olabildiğince aktif tutmaya çalışıyoruz bakalım. uzun kısa herşeyi sorabilirsin.böyle böyle gelişicez. yeni üyeler başlığı altına yeni bir konu açıp arabanın resimlerini, yaşadığın yeri falan yazarsan güzel olur