Micra K13 cvt fren performansı
Micra K13 cvt fren performansı
Micra'sinin frenlerini cok sert bulanlar var mi? Sanki bastigim halde ise yaramiyormus hissi veriyor bana. Bastiktan bir sure sonra duruyor ve fazla basmak gerekiyor araci yavaslatmak icin. Benim micraya has bir durum mu yoksa genel bir ozellik mi bilemedim.
Re: 2014 cvt fren mesafesi
- FelixCrail
- Administrator
- Mesajlar: 3143
- Kayıt: 16 Şub 2012, 20:13
- Otomobil: Primera
- Meslek: Filo Kiralama
- Konum: İstanbul / Maltepe
Re: 2014 cvt fren mesafesi
İstanbul / Maltepe
2005 Nissan Primera Tekna
2006 Renault Scenic II Privillage 1.6 BVA
- Ally_07
- Administrator
- Mesajlar: 1211
- Kayıt: 20 Şub 2015, 21:29
- Otomobil: Micra
- Meslek: Üniversite Öğr. Gör.
- Konum: Antalya
Re: 2014 cvt fren mesafesi
Re: 2014 cvt fren mesafesi
- FelixCrail
- Administrator
- Mesajlar: 3143
- Kayıt: 16 Şub 2012, 20:13
- Otomobil: Primera
- Meslek: Filo Kiralama
- Konum: İstanbul / Maltepe
Re: 2014 cvt fren mesafesi
İstanbul / Maltepe
2005 Nissan Primera Tekna
2006 Renault Scenic II Privillage 1.6 BVA
- Ally_07
- Administrator
- Mesajlar: 1211
- Kayıt: 20 Şub 2015, 21:29
- Otomobil: Micra
- Meslek: Üniversite Öğr. Gör.
- Konum: Antalya
Re: 2014 cvt fren mesafesi
Note Edge cihazımdan tapatalk ile gönderdim, hatalar affola
Re: 2014 cvt fren mesafesi
Ally_07 yazdı:Bence bunun fren güvenilirliği ile alakası yok. Mesajlarınızda anılan diğer arabalar farklı segment ve kalitede aurıca Micra'ya göre daha yüksek performanslı, ağırlıklı farklı kasalarda araçlar. Örneğin bu verdiğiniz örneklere göre BMW ve Mercedes'in de daha güvenilir fren hissiyatı vardır. Bence bu alışkanlık meselesi. Uzun vadede kullanılıp aracın tepkilerini özümseyince böyle şüpheler ortadan kalkar diye düşünüyorum.
Note Edge cihazımdan tapatalk ile gönderdim, hatalar affola
Aynen katılıyorum her aracın özellikle de farklı sınıflarda ise bu araçlar ciddi fren farkları oluşabilmekte, hatta düz şanzıman ile otomatik vites araç arasında bile hissedilir fren farkı var (pedala basma ve aracı durdurma konusunda, pedalın sertliği veya daha dibe gittiğinde durdurma konusunda). Hemen kendimden örnek vereyim kullandığım her araçta frenlerde farklılık hissettim, düz vites Carisma kullandım fren yumuşacıktı düz vites Lancer kullandım frenler daha sertti, otomatik Vitara kullandım frenleri yumuşaktı daha dipte durduruyordu, otomatik Jetta kullandım frenleri daha sertti ama ağırlık çoksa arabada her arabada fren daha geç daha dipte durduruyordu, şimdi Micrama da alıştım frenleri hiç enteresan gelmiyor, gayet güzel sertlik yada yumuşaklıkta, içi çok dolu iken geç yavaşlatıyor her arabada olduğu gibi diyebiliriz, Kısacası özel bir problem yoksa fren pedalına alışmak biraz zaman alabilir kişiden kişiye, yine de alışamıyorsa özel bir ayar yaptırabilir daha yukarıda yada daha aşağıda fren sertliği elde edilebilir
Re: 2014 cvt fren mesafesi
Fren hissi konusunun ben de çok önemsenecek bir şey olduğunu düşünmüyorum. Zamanla alışılabilir.
Açıkcası benim de Micra da tek sevmediğim durum fren mesafesi. 50km/h altında problem yok fakat bunun üzerindeki hızlarda çok uzun mesafede duruyor. Sınıfındaki bir araçla kıyaslama yapma imkanım olmadı fakat takip mesafesini yeterli düzeyde tutmadığınızda (önünüzdeki aracın hemen arkasından takip etmeyi kastemiyorum buna hiç bir frenin yapacağı birşey yok ki malesef Türkiye'deki sürücülerin en dikkat etmediği hususlardan birisidir) zor durabiliyorsunuz. Benim alışma sürecimde bu sebeple bir kere ABS devreye girdi.
Bu arada aracım 2014 model Micra 1.2 Street CVT
- Ally_07
- Administrator
- Mesajlar: 1211
- Kayıt: 20 Şub 2015, 21:29
- Otomobil: Micra
- Meslek: Üniversite Öğr. Gör.
- Konum: Antalya
Re: 2014 cvt fren mesafesi
alkani yazdı:Başlık içindeki yorumlar daha çok fren hissine ilişkin olmuş fakat başlık fren mesafesi şeklinde. Başlığı açan arkadaş sanırım sormak istediği şeyi fren hissiyatı ile anlatmaya çalışmış. Konuyu yeniden tartışmaya açmak istiyorum.
Fren hissi konusunun ben de çok önemsenecek bir şey olduğunu düşünmüyorum. Zamanla alışılabilir.
Açıkcası benim de Micra da tek sevmediğim durum fren mesafesi. 50km/h altında problem yok fakat bunun üzerindeki hızlarda çok uzun mesafede duruyor. Sınıfındaki bir araçla kıyaslama yapma imkanım olmadı fakat takip mesafesini yeterli düzeyde tutmadığınızda (önünüzdeki aracın hemen arkasından takip etmeyi kastemiyorum buna hiç bir frenin yapacağı birşey yok ki malesef Türkiye'deki sürücülerin en dikkat etmediği hususlardan birisidir) zor durabiliyorsunuz. Benim alışma sürecimde bu sebeple bir kere ABS devreye girdi.
Bu arada aracım 2014 model Micra 1.2 Street CVT
Uyarınız üzerine başlık değiştirildi.
benim kullandığım bir çok A ve B segmenti araçlarda frenleme hissi daha oturaklı tabir edilen üst segment araçlarınki kadar güven vermiyordu ancak bunu normal karşılıyorum. Sonuç olarak bizimki gibi ekonomi segmenti araçlar daha çok şehir içinde sakin kullanım (daha doğrusu sadece ulaşım amaçlı) koşullarına göre üretilmişler, haddinden yüksek sürat veya performans amaçlı değil. Takip mesafesini korumak hem zorunlu ve yasal trafik kuralı hem de özellikler bizimkiler gibi araçlar için güvenlik nedeni ile kaçınılmaz. Buna dikkat ederek ve sakin kullanıldığında ben normalden fazla bir huzursuzluk hissetmiyorum.
Konuya ilişkin bir linki de genel kültür olması açısından paylaşayım http://www.tutev.org/Icerik.asp?SayfaID=62
Re: 2014 cvt fren mesafesi
Uyarınız üzerine başlık değiştirildi.
benim kullandığım bir çok A ve B segmenti araçlarda frenleme hissi daha oturaklı tabir edilen üst segment araçlarınki kadar güven vermiyordu ancak bunu normal karşılıyorum. Sonuç olarak bizimki gibi ekonomi segmenti araçlar daha çok şehir içinde sakin kullanım (daha doğrusu sadece ulaşım amaçlı) koşullarına göre üretilmişler, haddinden yüksek sürat veya performans amaçlı değil. Takip mesafesini korumak hem zorunlu ve yasal trafik kuralı hem de özellikler bizimkiler gibi araçlar için güvenlik nedeni ile kaçınılmaz. Buna dikkat ederek ve sakin kullanıldığında ben normalden fazla bir huzursuzluk hissetmiyorum.
Konuya ilişkin bir linki de genel kültür olması açısından paylaşayım http://www.tutev.org/Icerik.asp?SayfaID=62
Micranın fren performansını segmentindeki herhangi bir araçla kıyasladınız mı? Dediğiniz gibi üst segmentle karşılaştırıldığında güven vermemesi gayet normaldir. Ben de bu sınıfta bir aracı test edecek kadar kullanmadığımdan Micra ile kıyaslayamıyorum.
Takip mesafesi konusuna tekrar dönecek olursak da mutlaka çok önemli ve kesinlikle ihmal edilmemesi gereken bir trafik kuralı fakat İstanbul şehir içi trafiğinde bunu uygulamanız pek mümkün olmuyor. Örneğin, 60km/h hızla seyrederken (ki bu hızlara çoğunlukla ulaşamazsınız genelde trafik akmıyor park mesafesi kadar aralık oluyor) takip mesafesi kadar bıraktığınız aralığa hemen birisi fırsattan istifade giriyor üstelik sinyal vermeden!
Biraz ilerlediğinizde sıkışıklık başladığında ani frenleme durumu olabiliyor. Burada tamamen aracınızın fren performansına bağımlısınız. Bu durum zincirleme kazaların da ana sebebi malesef.
Verdiğiniz linkteki durma mesafelerinin tanımları sade bir şekilde olayı açıklamış fakat fren mesafesi ile ilgili grafik gerçekten uzak bir yaklaşımla hazırlanmış. En altta ıslak ve kuru asfalttaki fren mesafeleri ile ilgili grafikte hızlara göre bir mesafe değeri belirlenmiş fakat bunu hıza göre rakamsal olarak kestirmek çok güç. Hız haricinde bir sürü etken var. Yolun malzemesi, yolun eğimi, aracın fren sistemi (bahsettiğimiz performans konusu ile ilgili), lastik basıncı, lastik tipi, vs gibi birçok etken göz önünde bulundurulmalıdır. x hızla giderken y metre mesafede durabilirsiniz gibi bir yaklaşım yanlış olur.
Aşağıdaki linkte belirli koşulların ve sürtünme katsayısının verildiği hızlara göre reaksiyon, fren, durma mesafesi ve fren zamanını gösteren bir tablo hazırlanmış.
http://www.kgm.gov.tr/Sayfalar/KGM/Site ... tikal.aspx
- Ally_07
- Administrator
- Mesajlar: 1211
- Kayıt: 20 Şub 2015, 21:29
- Otomobil: Micra
- Meslek: Üniversite Öğr. Gör.
- Konum: Antalya
Re: 2014 cvt fren mesafesi
alkani yazdı:Uyarınız üzerine başlık değiştirildi.
benim kullandığım bir çok A ve B segmenti araçlarda frenleme hissi daha oturaklı tabir edilen üst segment araçlarınki kadar güven vermiyordu ancak bunu normal karşılıyorum. Sonuç olarak bizimki gibi ekonomi segmenti araçlar daha çok şehir içinde sakin kullanım (daha doğrusu sadece ulaşım amaçlı) koşullarına göre üretilmişler, haddinden yüksek sürat veya performans amaçlı değil. Takip mesafesini korumak hem zorunlu ve yasal trafik kuralı hem de özellikler bizimkiler gibi araçlar için güvenlik nedeni ile kaçınılmaz. Buna dikkat ederek ve sakin kullanıldığında ben normalden fazla bir huzursuzluk hissetmiyorum.
Konuya ilişkin bir linki de genel kültür olması açısından paylaşayım http://www.tutev.org/Icerik.asp?SayfaID=62
Micranın fren performansını segmentindeki herhangi bir araçla kıyasladınız mı? Dediğiniz gibi üst segmentle karşılaştırıldığında güven vermemesi gayet normaldir. Ben de bu sınıfta bir aracı test edecek kadar kullanmadığımdan Micra ile kıyaslayamıyorum.
Takip mesafesi konusuna tekrar dönecek olursak da mutlaka çok önemli ve kesinlikle ihmal edilmemesi gereken bir trafik kuralı fakat İstanbul şehir içi trafiğinde bunu uygulamanız pek mümkün olmuyor. Örneğin, 60km/h hızla seyrederken (ki bu hızlara çoğunlukla ulaşamazsınız genelde trafik akmıyor park mesafesi kadar aralık oluyor) takip mesafesi kadar bıraktığınız aralığa hemen birisi fırsattan istifade giriyor üstelik sinyal vermeden!
Biraz ilerlediğinizde sıkışıklık başladığında ani frenleme durumu olabiliyor. Burada tamamen aracınızın fren performansına bağımlısınız. Bu durum zincirleme kazaların da ana sebebi malesef.
Verdiğiniz linkteki durma mesafelerinin tanımları sade bir şekilde olayı açıklamış fakat fren mesafesi ile ilgili grafik gerçekten uzak bir yaklaşımla hazırlanmış. En altta ıslak ve kuru asfalttaki fren mesafeleri ile ilgili grafikte hızlara göre bir mesafe değeri belirlenmiş fakat bunu hıza göre rakamsal olarak kestirmek çok güç. Hız haricinde bir sürü etken var. Yolun malzemesi, yolun eğimi, aracın fren sistemi (bahsettiğimiz performans konusu ile ilgili), lastik basıncı, lastik tipi, vs gibi birçok etken göz önünde bulundurulmalıdır. x hızla giderken y metre mesafede durabilirsiniz gibi bir yaklaşım yanlış olur.
Daha önceki aracımız yine bir Japon Daihatsu YRV AT idi. Aynı segmette araçlar ama Micra daha donanımlı ve daha konforlu. YRV'ye göre daha tok bir araç Micra. Fren performansları açısından ben önemli bir fark göremiyorum, YRV'mizi 5 yaşından itibaren 4,5 yıl 40.000 km kadar kullandık (aynı koşullarda). Micra aldığımızda 4 yaşında ama 20.000 km'deydi 15.000 km'dir kullanıyoruz. YRV'nin biraz daha eski teknolojili ve daha yaşlı olduğunu düşünürsek Micra frenlemede belki bir tık daha iyi diyebilirim ancak. Kıyaslamayı bu şekilde yapabildim.
Bu arada fren hissi konusunda bence lastiklerinizin durumu da önemlidir. Yumuşak/sert hamur, yıpranmışlık, hamurun sertleşmesi, ebadın standart olup olmayışı vs. gibi. YRV'de yaklaşık son 15-20.000 km standart ebadında Michelin Energy kullandık, Micra'da ise 10.000 km ve araç alındığında üstünde olan 5 yaşındaki Bridgeston B250'ler ile kullandıktan sonra son 5 bin km'dir yine orijinal ebat Hankook Kinergy'ler var. Şunu belirtmeliyim ki lastik değiştikten sonra frenleme gözle görülür şekilde değişti. Şu an kullandığımız lastikle ilgili bilgileri Micra bölümümüzde bulabilirsiniz.
Takip mesafesi konusunda sizinle %100 hem fikirim, şehir içinde takip mesafesi korumak diğer saygısız sürücüler nedeni ile neredeyse imkansız, her gün bunun stresini yaşıyoruz. Maalesef elimizden gelen sadece daha dikkatli olmak, başka bir çözümü yok gibi.
Dediğiniz gibi elbette ki bir çok farklı kriter fren performansınızı etkiler, ben daha önceden rastladığım bir linki genel bir fikir vermesi açısından paylaşmıştım. İktisatta bir şeyi etkileyebilecek bir değişken değiştirilirken tüm diğer koşulların sabit olduğu varsayıldığında "ceteris paribus" denir ya, sanırım benim verdiğim linki biraz o şekilde yaklaşmış olaya . Sizin verdiğiniz link daha anlaşılır görünüyor, teşekkürler.
“Nissan Micra Forum” sayfasına dön
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir