Nissan Micra CVT Deneyimleri, Sorunlar, Çözümler, Öneriler
- Ally_07
- Administrator
- Mesajlar: 1211
- Kayıt: 20 Şub 2015, 21:29
- Otomobil: Micra
- Meslek: Üniversite Öğr. Gör.
- Konum: Antalya
Re: RE: Re: 2011-2012 sanziman sorunu
ertan59 yazdı:Yakit konusunda bende birsey anlamadim ama 8 litreyi 100km de oyle boyle goturuyor sanziman artik kismet deyip kullanicaz lpg taktirmayi dusunuyorum bu konu hakkinda bir bilginiz varmi
Bilgisayar verisi mi 8 lt? Biz ilk aldığımızda 7,2 idi o veriyi sıfırladıktan sonra hiç 7 görmedik. Genelde 6,3 ile 6,6 arasında oldu. Şehir dışında da 5,1 oldu en son. Haftaya depoyu tekrar doldurup veriyi sıfırlayacağım bakalım yaz koşullarında bir depo ile şehir içi kaç lt tüketim oluyor.
LPG olayına ben şimdiye kadar hiç girmedim, yılda az km yaptığımız için hiç bulaşma gereği de duymadım diyelim.
Bildiğim kadarıyla forumlarda (hatta burada da bir kaç başlık var, taktıranlar sonradan pişman olmuş, bir göz atın bence) Micra için LPG önerilmiyor, deneyenler olmuş ama sorun yaşamışlar. Midyat'a pirince giderken evdeki bulgurdan olmayın.
Note Edge cihazımdan tapatalk ile gönderdim, hatalar affola
- Ally_07
- Administrator
- Mesajlar: 1211
- Kayıt: 20 Şub 2015, 21:29
- Otomobil: Micra
- Meslek: Üniversite Öğr. Gör.
- Konum: Antalya
Re: 2011-2012 sanziman sorunu
http://www.nissanclubtr.com/forum/viewtopic.php?f=82&t=1198
http://www.nissanclubtr.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=667
- muratt_pnp
- NissanClubTr
- Mesajlar: 8
- Kayıt: 17 Ağu 2015, 15:22
- Otomobil: Micra
- Meslek: Memur
Re: 2011-2012 sanziman sorunu
- Ally_07
- Administrator
- Mesajlar: 1211
- Kayıt: 20 Şub 2015, 21:29
- Otomobil: Micra
- Meslek: Üniversite Öğr. Gör.
- Konum: Antalya
Re: 2011-2012 sanziman sorunu
muratt_pnp yazdı:evet arkadaşlar 2012 micra ile ben de şanzıman sorunu yaşadım hem de 26500 km'de. ankara - izmir arası uzun yolda iken durduk yere vites geçişlerinde sarsıntı başladı. ayağı gazdan çekip tekrar basınca vites yükseltebiliyordu ancak. bu şekilde 50-60 km gittikten sonra arıza lambası yandı zaten. izmire gelene kadar aynı sorunu yaşadım. ertesi gün sabah servise gitmek için yola çıktım. vites geçişleri gayet normaldi. serviste araç test edildi. vites geçişleri hala normaldi. cihaza bağlandı ve basınç sensörü arızası verdiği, şu an bi sorun olmadığı ama ilerde sorun yaşanabileceği söylendi. arıza lambası silindi. servisten çıktım daha 100 m gitmeden, ilk vites geçişinde yine sarsıntı yaptı. aracı servise bıraktım. şanzımanın değişeceği söylendi. fiyat sordum. 40bin lira dediler. dalga mı geçiyorsunuz arabanın sıfırı şu an 45bin dedim. çok bilmiş ustanın cevabı, sıfır araba alıp paçalayıp satsan 3 araba alırsın zaten dedi. neyse servis müdürüyle görüştüm. 3 ay önce garantisi bitmiş, daha 26500deki şanzımanı istesen bu hale getiremezsin. kusur sizde dedim. iyi niyet garantisi adı altında %93 indirim yapıldı ve 2800 TL'ye şanzıman değişti. Tüketici hakem heyetine başvurdum bakalım ne çıkacak.
Öncelikle geçmiş olsun, gerçekten çok can sıkıcı bir durum umarım kimsenin başına gelmez. Daha önce bu konu ile ilgili yaptığım araştırmalarda CVT sisteminin aslında klasik tork konvektörlü tam otomatik vites sisteminden sonra (veya en az onun kadar) en sorunsuz sistem olduğunu tespit ettiğimi yukarıda belirtmiştim.
Ne var ki bunlar insan yapısı cihazlar, "kesinlikle arıza çıkmaz" demek mümkün değil, olsa olsa "arıza yapma olasılığı diğer otomatik vites teknolojilerine göre daha düşük" diyebiliyoruz. CVT ile ilgili olarak Honda Jazz'ı incelerken yerli ve yabancı kullanıcı forumlarında "CVT'de şanzıman yağının sık 2-3 bakımda bir kendi özel yağı ile değiştirilmesinin gerekliliğinden" bahsedildiğini okudum, sorun yaşayanların çoğu için bu öneri özellikle belirtiliyor. Bizimki de 26 bin geldi 30 bin bakıma gittiğimde (muhtemelen aralık sonu veya ocak başı olur herhalde) mutlaka şanzıman yağını ve mümkünse filtresini değiştireceğim.
Sonuç itibariyle bizim arabamız belki çok km yapmamış gibi görünüyor ama şimdiye kadar yaptığı km boyunca nasıl ve hangi şartlarda kullanıldığını veya kullanılmış olabileceğini (özellikle bize gelmeden önceki 20 bin kmde) ve bu kullanım şartlarında aracın yaklaşık 4,5-5 yıldır bu yağı ve filtresinin değişmediğini düşününce bu öneri bana çok mantıklı geliyor. Daha önce kullandığımız Daihatsu YRV'deki klasik tam otomatik tork konvektörlü şanzıman için yağın 4 yıl veya 60bin km'de bir kendine özel yağ değişmesi gerektiğini bir çok ehil ustadan duymuştum. O arabayı 60 binde aldığımızda ilk işim bunları değiştirtmek olmuştu (filtresi değişmiyordu, en azından yetkili servisi öyle söylemişti o zaman) ve sonra kullandığımız 4 yıl ve 40 bin km'de maşallah hiç sorun yaşamadan aracı elimizden çıkarmıştık.
Sizinki belki kullanım/bakım şartlarından belki de şansızlıktan (yani o serinin üretimindeki bir hatadan dolayı kısa ömürlü bir basınç sensörü kullanılması da olabilir mesela) ortaya çıkan bir durum diye düşünüyorum. Bunun için doğru şekilde yapılacak bakımı aksatmamak ve aracın limitlerini bilerek kullanmaktan başka da bir önlem almak mümkün değil, gerisi biraz nasip kısmet meselesi. Aynı şeyi herkes yaşayabilir ama derler ya "bu işin doğasında var" her mekanik veya elektronik sistem arızalanabilir maalesef.
Ancak bana kalırsa burada en can sıkıcı ve kabullenilmesi imkansız olan şey servisin tutumu. Bu kadar saçmalayabilirler, zaten canı sıkkın olan bir müşteriye böyle bir yaklaşım sergilenmesini kabul etmek mümkün değil. Bu maalesef Türkiye'de bir çok alanda olduğu gibi özellikle Tüketici Hukuku'nun da yeterice adil işlememesinden kaynaklı bir sorun bence. Yani adamlar "fiyattan, işçilikten veya güvenilirlikten memnun kalsa da kalmasa da nasıl olsa bana gelecek ve mecburen benim istediğimi kabul etmek zorunda kalacak. Nasıl olsa hiçbir hak iddia edemez etse bile uğraşamaz bizimle" demeye getiriyorlar. Bir çok servis böyle, sanayi sitelerinde de bir çok usta da çok farklı değil.
Maliyeti bir yana ama sırf bu muhabbetlerle karşılaşmamak için böyle sorunların kimsenin başına gelmemesini diliyorum. Size de tekrar geçmiş olsun.
- Ally_07
- Administrator
- Mesajlar: 1211
- Kayıt: 20 Şub 2015, 21:29
- Otomobil: Micra
- Meslek: Üniversite Öğr. Gör.
- Konum: Antalya
Re: 2011-2012 sanziman sorunu
- izmirlik11
- NissanClubTr
- Mesajlar: 3
- Kayıt: 09 Eyl 2015, 10:36
- Otomobil: Micra
- Meslek: serbest
Re: Nissan Micra K11C, CVT onarılmaz mı?
Yüksek viteste kalkıp titreme sorunu vardı araç nazlı haraket ediyordu. İlk başlarda banada tamir edilmez deniliyordu. Astronomik rakamlar istendi hatta öyleki yaparız olurmu olmazmı bilmem ama paramı alırım diyen tipler bile çıktı karşıma, aracı sevmesem önüme gelen ilk duvara çarpmayı bile düşündüm
Daha sonra bir esnaf arkadaşım sayesinde İzmir bornova 3. sanayi sitesinde Mustafa isimli otomatik şanzuman ustası ile tanıştım. Kendisine 4 günlüğüne teslim ettiğimde aracı bana aracı ilk aldığım günki haline getirdi ve bunu tamamen kendi imkanları ile yaptı devamlı yaptığı bi iş hatta beni şaşırtan şey aracın şanzumanının work shop manueli vardı kolay kolay yetkili servis haricinde görülebilecek birşey değil. Ve şanzumanımın sorunsuz çalışacağının garantisini verdi.Şu an aracıma 2300 km dir biniyorum ilk aldığım gün gibi çalışıyor. Benim gibi sorun yaşayıp sanayilerde orada burada yaparım çalışırmı bilmem ama ben paramı alırım diyenlere para kaptırmayın ben bunu yaşadım çok sinir bozucu birşey. Umarım yanlış anlaşılmaz ve reklam olarak görülmez benim şanzumanı yaptırdığım ustanın adı mustafa telefon numarası ise 0535 655 3509 kendisini arayıp soru sorabilir ve bilgi alabilirsiniz ilgili ve zanaatkar bir usta
Re: 2011-2012 sanziman sorunu
- Ally_07
- Administrator
- Mesajlar: 1211
- Kayıt: 20 Şub 2015, 21:29
- Otomobil: Micra
- Meslek: Üniversite Öğr. Gör.
- Konum: Antalya
Re: RE: Re: 2011-2012 sanziman sorunu
MicraR yazdı:Ally_07 hocam, şanzıman yazılım güncellemesi sonucu yakıta vs dair bir gelişme bir deneyim sahibi oldunuz mu ? Ben henüz servise gidip güncelleme alamadım ama bakım tarihime az kaldı diye sallıyorum, Aralık başında gitmek niyetim, ama ara sıra da şehir dışı dolaşıyorum, yakıta yada başka bir şeye bariz faydası varsa en azından güncellemeyi yaptırayım hemen diyorum, yolculuktan önce
Üstadım bu başlıkta bir kaç mesaj üstteki durumdan daha değişik bir yorum yapamayacağım. Yani biz aldıktan henüz bir kaç ay sonra yazılımı güncelletiğimiz için farkı pek anlayamadık işin aslı. Yani yazılımdan önce zaten iyiydi bize göre ama şimdi de çok şükür bir sıkıntı yok maşallah. Yakıt tüketimi verilerimizi de forumda paylaşıyorum, bana göre o açıdan da sorun yok. Ama dediğim gibi daha mı iyi, kesin bir şey diyemiyorum.
Note Edge cihazımdan tapatalk ile gönderdim, hatalar affola
- yasin_61
- NissanClubTr
- Mesajlar: 4
- Kayıt: 07 Kas 2015, 17:04
- Otomobil: Navara
- Meslek: teknik ögretmen
NİSSAN MİCRA-JUKE CVT (OTOMATİK ) ŞANZİMAN
- yasin_61
- NissanClubTr
- Mesajlar: 4
- Kayıt: 07 Kas 2015, 17:04
- Otomobil: Navara
- Meslek: teknik ögretmen
Re: Micra CVT Deneyimleriniz
- yasin_61
- NissanClubTr
- Mesajlar: 4
- Kayıt: 07 Kas 2015, 17:04
- Otomobil: Navara
- Meslek: teknik ögretmen
Re: Micra CVT Deneyimleriniz
Re: Micra CVT Deneyimleriniz
“Nissan Micra Forum” sayfasına dön
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir