onurnisli yazdı:arkadaslar merhaba aracıma kıs lastigi takmak istiyorum 175.60.15 bulmak biraz sıkıntı oluyor onun yerine 185.60.15 taksam sorun yaşarmıyım tesekkürler
Öncelikle "Lastik Tercihi" ile ilgili sabit bir başlığımız vardı. Konuyu oraya taşıyorum. Yukarıdaki eski mesajlara da bir göz atabilirsiniz.
Sorunuza gelince belirtilen bu başlık altında gerçekten orijinal fabrika ebadı olan 175/60 R15'in bulunmasının biraz zor olduğunu tespit etmiştik. Yine de benim araştırmalarıma göre bazı markalarda bu ebadı bulmak mümkün. Eğer çok iyi bir lastik alayım diyorsanız o noktada seçenekler kısılıyor. Ama sıradan bir marka olsun derseniz orijinal ebatta ısrarcı olmanızı öneririm, mutlaka bulunuyor.
Lastik ebadı değişikliği için internette ve telefon uygulaması olarak bir çok hesaplama aracı mevcut ki @GKY bunlardan birini vermiş sağ olsun. Burada dikkat edilecek nokta iki ebat arasındaki indeks farkının + veya - olarak en çok % 2,5 olmasına kesinlikle dikkat etmenizdir.
Bir çok kullanıcı bunu önemsemeden fiyat veya lastiğin araca kattığı görünüme göre karar veriyor. Ancak bunun bazı riskleri olduğu aşikar, yoksa aracı üreten mühendisler sadece belirli lastik ebatlarını tercih etmezlerdi. Eğer yüzde olarak belirtilen farkların dışına çıkarsanız, yol tutuşunuz (sanılanın aksine kalın lastik daha iyi yol tutar diye bir kaide yok, amortisörlerin esneme payı da önemli deniyor), fren mesafeniz, yakıt tüketiminiz, motorun yorulması vs. olumsuz değişiklikler gösterebilir. Bunun yanı sıra lastikler kalınlaştıkça özellikle park manevralarında direksiyonun döndürülmesi için harcanan kuvvet artacağından direksiyon kutusuna da zarar verebilir. Bu noktadan hareketle mecbur kalmanız durumunda kafanızdan geçen 185/60 R15 ebat lastikte aracınız yaklaşık 12 mm (1 cm'den biraz fazla dikkatinizi çekerim) yerden yükselecektir ve siz göstergede 100 km/h görürken aslında aracınız 102 km/h hızla gidiyor olacaktır. Buna rağmen değişim endeksi %2,03 çıktığı için çok önemli bir sorun olmaz gibi görünüyor. Ayrıca lastiğin kalınlaşması ile sürtünme alanınız artacağından motorunuzda biraz zorlanma olabilir ve bu da yakıt tüketimini ve motor ömrünü olumsuz etkileyecektir muhtemelen ama bu durumun uzun vadede ortaya çıkabileceğini ve bu lastiği kış lastiği olarak tercih edeceğinizi düşündüğümüzde bu olumsuzluk göz ardı edilebilir bence. Yani performanslı değil de sakin sakin kullanırsanız çok da hissetmezsiniz gibi düşünüyorum.
Bunların dışında üretici tarafından tavsiye edilmese de mecburiyet halinde kullanabileceğimiz diğer makul ebatlar da belki şunlar olabilir:
165/65 R15 (değişim indeksi %0,68 iken araç 4 mm yükselecek, hız göstergede 100 gerçekte 100,8 km/h olacak)
185/55 R15 (değişim indeksi %1,02 iken araç 6 mm alçalacak, hız göstergede 100 gerçekte 98,9 km/h olacak)
195/55 R15 (değişim indeksi %0,85 iken araç 5 mm yükselecek, hız göstergede 100 gerçekte 100,8 km/h olacak)
Yine de mümkün olduğunca orijinal ebat tercih etmenizi tavsiye ederim. Gelişme ve deneyimlerinizden burada bizi de bilgilendirirseniz memnun oluruz.