Nissan Micra - artılar, eksiler.
- yusuf_1977
- Silver Üye
- Mesajlar: 40
- Kayıt: 17 Nis 2013, 08:13
- Otomobil: Micra
- Meslek: Export
Re: Benim Aracım 2012 Micra K13 Passion CVT
Captur 1,2 edc için ne diyorsunuz motor küçük olduğundan daha sorunsuz olur diye düşünüyorum.Bir sonraki aracım Captur EDC 1,2 veya Juke 1,6 cvt olabilir şartlara göre hangisini tavsiye edersiniz ? motor şanzıman kombinasyonu açısından?
- yusuf_1977
- Silver Üye
- Mesajlar: 40
- Kayıt: 17 Nis 2013, 08:13
- Otomobil: Micra
- Meslek: Export
Re: Nissan Micra - artılar, eksiler.
Bizim geçen sene başımızdan geçen konuşmalardan örnek vereyim (çok şükür arabalar ile iç içe bir yaşamımız var):
1) Ben: İçi B segmenti için yeterli, yalnız şu tavan aydınlatmasını keşke ortaya koysalarmış da arka yolcu bölmesi de aydınlanabilseymiş.
Danışman: Beyefendi sizinkinde ihtiyaç yok platinumlarda cam tavan var arkaları aydınlanıyor.
Ben: ??????? Ay ışında mı aydınlanacak?
Danışman: ) hımm evet haklısınız.
2) Ben: Keşke yan aynaları otomatik yapacağına içeri kapı üstlerine tutamak koysalarmış. Bir alt donanım olan Puzzle'da var sonuçta.
Danışman: Ben farketmemiştim puzzle'a bi bakarım.
3) Ben: 2013 yılında Türkiye'ye getirilen en üst versiyonda bile arka camların manuel olması kötü olmuş.
Danışman: Arka camları güvenlik sebebi ile manuel yapmışlar.
Ben: ?????? Arkada çocuk varken kilitlerim otomatik camı çocuklar oynayamaz, manuelde yapma oğlum etme kızım demek gerekli. Eee güvenlik denince akla gelen ilk marka olan Volvo aracım ile seyahat ederken güvende değilmiyim yani?
Danışman: Kaza sonrasında açılabilsin diye düşünmüşler diye söylüyorlar.
Ben: Qashqai'de bunu düşünmemişler demek
Danışman: Bana da inandırıcı gelmemişti zaten.
4) Aracı teslim alırken teyp tanıtılıyor
Danışman: Nasıl ses harika değil mi?
(Bu sırada ses yüksek açılmış ama kötü. Aslında kötü değil,bir micra, yaris, polo, fiesta sınıfı araçta olması gerektiği gibi ama hava atılacak veya övünülecek bir durumu yok, normal işte)
Ben: Vaaay güzelmiş.
Arkadaş gerçekten çok ilgilili ve iyi niyetliydi aslında ama bazı yanlışlıkları vardı. Sonuçta alınan araba belli beklenti belli. Araçta ESP ve 4 hava yastığı + 2 perde hava yastığı standart olması güzeldi.
Aracı aldıktan sonra akşam kullanım kılavuzu incelerken kitapçıkta vites kolu yan tarafında geçiş düğmesi altında küçük bir düğme "S düğmesi" gösteriyor. Aracı daha yüksek devirde kullanan sport modu. Bundan haberim yok, benim arabada yok mu acaba satıcı bunu neden söylemedi olsa söylerdi diye aklımdan geçiriyordum. Aracı gece karanlıkta teslim aldığımız için çok da inceleyemedim aldığım gün. Bir de burada bir arkadaşımın da dediği gibi otomatik kapı kilidi olmaması da beni üzmüştü. Fakat kullanım kitapçığında yazana göre bu özellik mevcut gözüküyordu. Sabah ilk iş arabaya gittim ve baktım gerçektende bir "S" düğmesi var. Sonra kapı otomatik kilidi için de aktifleştirme işlemini yaptım o da oldu. Bunları satış danışmanımız sağolsun hiç söylemedi anlatmadı. "S" düğmesini bilmem de otomatik kapı kilidinden bi haber olduğunu sanıyorum.
Aynı arkadaş ile bu sene de servis randevumuzda oturduk uzunca sohbet ettik (dediğim gibi iyi bir arkadaş aslında ama eksikleri var). Konu makyajlı ve dig-s motorlu micra'ya geldi ve "98 beygir, ben ona ölüm makinesi diyorum" ded. "Güzel bir araç ama 98 beygir ile pek de ölüm makinesi sayılmaz" dedim. Zaten 0-100 değeri de pek iç açıcı değil. Bizim 80 bg CVT'leri demiyorum bile ))
Sakın bu yazdıklarımdan araç kötü gibi anlaşılmasın. Araçtan memnunum. Şehir içi için harika. Dönüş çapı çok iyi. Yakıt tüketimi kullanıcıya ve kullanılan bölgeye bağlı olmakla birlikte ben memnunum. Burada şehir içi 5,4 lt - 5,5 lt yakıyorum. Şu an kış şartlarından olsa gerek 5,6 lt - 5,8 lt civarı. Kalite olarak K12'lerden düşük ama b segmenti için yeterli. Fiesta ve Polo'ya (polo da pek iç açıcı sayılmaz ya) göre de pek iyi değil malzeme. Ama fiyatı da bu iki araçtan uygun. Servis için 320 küsür fiyat ödedim. Yetkili servis 15000 km ilk bakımı. Eşim için almıştık ve eşim aracına aşık oldu. Kullanımı tipi vs. çok hoş. Tam bir bayan arabası. CVT vites performansı öldürse de ekonomik olarak iyi. Geri kaçırma derseniz ki hafif meyilde ileri bile gitme durumu var ama meyil biraz fazlalaşırsa durma, daha fazla ise geri kaçma yapıyor, buna dikkat. Daha önce kullandığım otomatik Mazda MX5 yarasa gibi asılı kalıyordu şanzıman sistemi farklı olduğu için. Arka oturma yeterli hatta bu sınıftaki araçların en büyük kozu bu arka oturma sanırım. Bagaj elbette küçük. Eşim ile yılbaşını geçirmek için Antalya'ya gittik iki valiz ve bir sürü ıvır zıvır sadece bagaja sığdı. Ama 3. veya 4. kişi olsaydı yanımızda bagajları ufaltmak gerekecekti.
Bu arada makyajlı micra'ya baktık bizimki servisteyken. Duruşu daha agresif olmuş, yine hoş. İçeride orta konsolda değişiklik var, orta havalandırmalar dikdörtgen olmuş. Teyp daha elegan duruyor. Sanki koltuk kılıfları daha iyi kalitede olmuş gibi geldi. İç malzeme kalitesinde bir değişiklik yok. USB girişi standart olmuş, hız limit ve sabitleyici de standart donanıma konmuş. Arka stop grubu şekil olarak aynı içeriği farklı. Ters L gibi yanan LED stoplar güzel olmuş. Arka sis lambasını tampona ortaya almışlar, güzel olmuş. Arka camlarda ülkemize gelen modellerde maalesef yine otomatik cam seçeneği yok. İçi bej renkli döşeme iç mekan iyi olmuş. Makyajsız olanda siyah harici olan iç mekanda içerisi alacalı oluyordu ki bence yeni hali çok güzel. Arka kapağın tampon üzerine geldiği yerda kapak dışına bir parça koymuşlar ve çok hoş olmuş. Maalesef bizim makyajsızlara olmuyor. Arka tamponun bagar kısmı bizdeki ve diğer çoğu HB arabalardaki gibi kesik gözükmüyor bu kapağa takılan parça arka tamponu bütünlüyor.
Note modelini inceledim, ülkemize henüz CVT gelmemiş manuel şanzımanlı mevcut. Şekli duruşu itibari ile çok güzel bir araç. Sunduğu standart ESP ve bolca hava yastığı da bir avantaj. Start/stop sistemi standart (marş düğmesinden bahsetmiyorum yanılgı olmasın). Gündüz farları ve lastik basınç uyarı sistemi standart. Yalnız benzinli modelde platinum versiyonu henüz yoktu. İçi yeterli ve şık. Yalnız malzeme micra'dan pek farklı değil. Kapı yanları kollarında kullanılan sert plastik pek beğenmedim. En azından Note modelinde biraz daha kalite artabilirdi. Arka kapı yanlarında cep olmaması kötüydü ki visia modelinde arka koltuklarda cep yok. Daha önce micra için dediğim "tavan aydınlatmasının aynısından keşke arkaya da koysalarmış" lafımı japonlar duymuş olsa gerek ) fakat evet bir tanesi önde güzel. Diğeri ise ortaya konumlandırılmış. Zaten ortada olunca dikiz aynasının üstündeki biraz ölü oluyor, ama dikiz aynasının üstündeki durup diğer ortadakini arka koltukların üstüne alsalarmış aracın muhteşem olurdu. Ortada biraz abes olmuş. Kapıyı açtığınızda sürücü kafasının hemen arkasından ve önünden gelen ışıklar ile sahne altındaymış gibi oluyor ;)
Bu arada maalesef makyajlı micra ve note'un da otomatik kliması bizimki ile aynı model. Kullanımı daha rahat olan bir model koyarlar diye düşünmüştüm. Birde çok önemli olmasa da akıllı anahtar harici anahtarlar yine Japon stili (samuray kılıcı gibi).
Qashqailer için kampanya yapıyorlardı, qashqai yenisi mart-nisan ayında gelecekmiş. Duyduklarımı, gördüklerimi ve izlenimlerimi paylaşmak istedim.
Re: Benim Aracım 2012 Micra K13 Passion CVT
Re: Nissan Micra - artılar, eksiler.
Bu aralar sıfır araba alma niyetindeyim. Bugün Altunizade deki bayiye gidip inceledim test sürüşü de yaptım. Street modeline 41000, match için de 43750 diyor(ikisi de otomatik). 14000 TL ye de şu an 14 ay 0 faiz kampanyası varmış.
Ne dersiniz eder mi bu para, 2. Elde sıkıntı çeker miyim, son olarak match almaya değer mi? Farkları sis farı, dijital klima, çelik jant gibi şeyler..
Re: Nissan Micra - artılar, eksiler.
chucky yazdı:Herkese merhaba,
Bu aralar sıfır araba alma niyetindeyim. Bugün Altunizade deki bayiye gidip inceledim test sürüşü de yaptım. Street modeline 41000, match için de 43750 diyor(ikisi de otomatik). 14000 TL ye de şu an 14 ay 0 faiz kampanyası varmış.
Ne dersiniz eder mi bu para, 2. Elde sıkıntı çeker miyim, son olarak match almaya değer mi? Farkları sis farı, dijital klima, çelik jant gibi şeyler..
eğer micra almaya kararlı iseniz bence match almaya değer. arada yaklaşık 3000 tl fark var ama farklarda fazla.. ve özellikle arabanın göğüs kısmı çok değişiyor, dijital klima çok şık duruyor.. dijital klima dışında match paketinde sis farı (yine micraya çok yakışmış), çelik jant, far sensörü ve yağmur sensörü mevcut..
- staggerlee
- NissanClubTr
- Mesajlar: 1
- Kayıt: 29 Oca 2015, 17:10
- Otomobil: Micra
- Meslek: müzisyen
Re: Nissan Micra - artılar, eksiler.
Re: Nissan Micra - artılar, eksiler.
Bence Micra'nın eksileri CVT şanzımanın uzun süreli bayır çıkışlarda yığılması yetersiz kalması, hangi viteste olduğumuzu göstermemesi L konumunda sport özelliğin çalışmaması yani bir alt vitese daha ihtiyaç duyması, zorlanması ve koku yapması, hararet göstergesinin olmayışı, araç menüsünün kontrolünün zor oluşu, anlık yakıt tüketimini sayısal bazda sürekli değişen şekilde göstermemesi vs vs.
Bence artıları ise bol hava yastığı ESP bluetooth USB cruise control hız sınırlama gibi özelliklerin standart oluşunun yanında pratik kolay kullanımlı bir araç olması.
Re: Nissan Micra - artılar, eksiler.
staggerlee yazdı:Selamlar, 2014 model 0 km Micramı bayiden geçtiğimiz gün satın aldım. ancak henüz teslim almadım, bir kaç sorum olacak; telefonu bluetoothla sisteme bağladığımızda sadece konuşma mı yapabiliyoruz yoksa telefonun müzik çalarına da bağlanabiliyor muyuz? bir de yeni araç olduğu için ilk zamanlar dikkat etmek gerekenler nelerdir, bilgilendirebilirseniz sevinirim, teşekkürler
Hoşgeldiniz öncelikle ve hayırlı olsun arabanız,
Telefonla ilgili sorunuza cevap vereyim, telefonla sadece konuşma değil, arabanın müzik çalar ekranından görüntülenerek müziklerinizi de çalabilirsiniz, arama da yapabilirsiniz telefon menünüze son aramalarınıza vs de ulaşabilirsiniz
- fahrenhayt
- NissanClubTr
- Mesajlar: 1
- Kayıt: 26 Şub 2015, 16:31
- Otomobil: Micra
- Meslek: akademisyen
Re: Nissan Micra - artılar, eksiler.
Faydası olur belki ben de deneyimlerimi aktarayım. Aslında eşim için aldık aracı ama ben kullanıyorum geçici bir süreliğine. 2014 model 1.2 CVT var bizde. Bir arabada herkesin genelde ilk baktığı şey yakıt tüketimi, şehir içinde 5.5-6 lt arası yakıyor (Ankara'da kullanıyorum, trafik genelde akıcı tam anlamıyla şehir içi denilemez, çünkü daha yoğun dur kalk trafikli başka bir şehirde 8 lt gördüğüm de olmuştu), uzun yolda 4-4.5 lt arasıydı. Genelde sakin kullanıyorum, ancak yakıt tüketimini düşürmek için bu yeterli değil kanımca. Yine bu forumda okumuştum sanırım, CVT şanzımanları kullandıkça anlıyor insan nasıl yüksek performans elde edebileceğini. Gerçekten de öyle, arabaya alıştıkça yakıt değerleri düştü (ilk aylar 6-6.2 lt arasıydı şehiriçi tüketim). Bunu dışında merak edilen bişiy olursa cevap vermeye çalışırım.
Micra ile Uzun Yol ve Bayır Korkusu Yaşayanlar ?
Sizlerden bu tarz deneyim/sorun/çözüm paylaşımları alabilir miyim ?
- Ally_07
- Administrator
- Mesajlar: 1211
- Kayıt: 20 Şub 2015, 21:29
- Otomobil: Micra
- Meslek: Üniversite Öğr. Gör.
- Konum: Antalya
Re: Micra ile Uzun Yol ve Bayır Korkusu Yaşayanlar ?
Şunu söyleyebilirim ki yukarıda anlattığım şartlarda hiç bir bayılma tıkanma olmadı. Hatta yıllardır değişik marka model ve özellikte arabalarlar çıktığım bu rampaları Micra ile bir çoğundan rahat çıktım. CVT gerçekten hiç hissettirmeden motor devrini koruyor, çok başarılı buldum. Tabi belirtmeliyim ki çok seri veya hızlı kullanmadım, sıkıştırma falan yapmadım. Sanırım 80-90 km/h civarında gezindim, ağır vasıta arkasında veya virajlarda daha da düşük süratli gitmek gerektiği durumlar oldu. Ama genel olarak ideal bir seyahat ivmesi idi diyebilirim.
Yazın klima ve daha çok ağırlıkla nasıl olur şimdiden net bir şey söylemek zor. Ancak tecrübelerime göre aşırı bir sıkıntı yaşanacağını sanmıyorum. Geçen haftalarda 2014 Fiat Panda 1.2 Pop ile aynı yolu gidip geldim. Micra ile kıyaslarsam performansı daha düşüktü diyebilirim. Gerçi o araç henüz 400 km'de idi yani motoru açılmamıştı bizim Micra 20000'i devirmiş durumda ama ne bileyim Micra daha keyifli geldi bana. Daha önceleri bu güzergahı yazın klimalı olarak tam otomatik vitesli Daihatsu YRV 1.3 87 Hp arabamızla çıktığımızda, rampada bir kamyon konvoyuna takılıp birinci vitese kadar düşmüştük. Yine Chevrolet Kalos Sedan 1.4 84 hp arabamla klima açıkken en çok 3. viteste çıkabiliyordum ve araba bayılma hissi veriyordu. Gaza yüklendikçe tabi yakıt da 7,5 lt / 100 km oluyordu onunla. Micra'nınki 5,9 lt / 100 km olarak gösterdi mesela. Yani bayılmasın diye gaza yüklemek zorunda kalmadım. Bence klima açıkken ve araba da haddinden fazla yüklü değilse; iyi bir ivme ile girilirmesi halinde rampada bayılma sorunu çok hissedilmez. Ancak şunu da unutmayalım ki bu araba bir şehir içi arabası sonuçta, uzun yol aracı performansı beklememek lazım.
Bu arda ilçe merkezindeki oldukça dik yokuşlarda kalkış yaparken neredeyse hiç kaydırma yapmadı ki normalde düz vites araçlar el freni veya tek ayak hem fren hem gaz pedalına basılı durumda ile kaldırılır, usta şoförler bile bu yöntemleri tercih ederler çünkü gerçekten yokuşları çok diktir Akseki'nin (sırf bu yüzden bizimkilere Hill Holder özelliği olan araba alırdım).
Benim deneyimim bu şekilde, umarım bir fikir verir. Bana göre çok fazla endişe edecek bir durum yok. Biraz özen biraz da makul beklenti ile gayet keyifli seyahat yapılabilir bir araç.
Note 2'den tapatalk ile gönderdim
“Nissan Micra Forum” sayfasına dön
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir