Nissan Micra - artılar, eksiler.

(K11) (K12) (K13) Micra otomobiliniz için
Kullanıcı avatarı
sinanali
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 22
Kayıt: 02 Şub 2013, 01:33
Otomobil: Micra
Meslek: Denizci

Re: micra nın artıları eksiler

Mesajgönderen sinanali » 20 Şub 2013, 14:47

[quote="cekin"
Kapıların belli bir hızı geçince otomatik kitlenmemesi ve camların yine tek dokunuşla kapanmaması.vede yine arka camlarında elekrikli olmaması. Ben bizim araç full olduğu için bunları yadırgıyorum.
[/quote]

Aynen ben de katılıyorum dediğiniz bir çok eksikliğe, fakat kapılar 10km/h hızı geçince kilitleniyor. Sizinkinde de olması lazım. Satarken hiç söylemediler. Kontak açıkken kapıdaki merkezi kilit kapatma düğmesine basılı tutun, araç flaşör yakıyor bir kaç kere. Bu işlem tamam oluyor. İptal ederken yine aynı. Hatta motoru stop ettiğinizde kapı kilitlerinin otomatik açılması da var. Bunda da aynı işlemleri markezi kilit açma tuşuna basılı tutarak yapıyoruz.


Kullanıcı avatarı
ozermit
NissanClubTr
NissanClubTr
Mesajlar: 2
Kayıt: 23 Şub 2013, 23:59
Otomobil: Micra
Meslek: emekli

Re: Nissan Micra - artılar, eksiler.

Mesajgönderen ozermit » 24 Şub 2013, 00:23

Herkese ve özellikle emeği geçenlere teşekkürler.
21.Şubatta 130.000 km'de 2004 1.4 Tekna aldım.
Aranıza katılmaktan ve bilgilerinizden yararlanacağım için sevinçliyim.
Tüm Micra cılara Selam ve sevgilerimle.


Kullanıcı avatarı
Earth1
NissanClubTr
NissanClubTr
Mesajlar: 1
Kayıt: 21 Mar 2013, 09:34
Otomobil: Micra
Meslek:

Re: Nissan Micra - artılar, eksiler.

Mesajgönderen Earth1 » 21 Mar 2013, 11:02

Tüm Forum Üyelerine Antalya' dan selamlar...
Dün itibari ile eşime 2005 1.2 otomatik tekna Micra aldık... Eşimin hayali gerçekleşmiş oldu. Ancak bu araçlar hakkında pek bilgim yoktu sadece eşimin isteği dorultusunda hareket ettim. Forumda yazılanları okuyunca ve dün ilk defa aracı sürdükten sonra gerçekten iyi bir araç aldığımızı anladım. Bakımlarını yaptırdıktan sonra eşime teslim edeceğim aracı... Tavsiyelerinizi ve dikkat etmemiz gereken konuları paylaşırsanız sevinirim. Herkese Kazasız, belasız hayırlı günler dilerim....


Kullanıcı avatarı
NISTEC
Administrator
Administrator
Mesajlar: 954
Kayıt: 09 Tem 2011, 23:54
Otomobil: Diğer
Meslek: Reklam
Konum: İZMİR
İletişim:

Re: Nissan Micra - artılar, eksiler.

Mesajgönderen NISTEC » 08 Eyl 2013, 12:33

Gökhan konuyu bölmek istemem ama yazdıkların için çok teşekkürler, tam bir kullanıcı deneyimi olmuş. Ellerine sağlık.

Nissan Club Türkiye

Kullanıcı avatarı
yusuf_1977
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 40
Kayıt: 17 Nis 2013, 08:13
Otomobil: Micra
Meslek: Export

Benim Aracım 2012 Micra K13 Passion CVT

Mesajgönderen yusuf_1977 » 25 Ara 2013, 15:14

Merhaba aracımla ilgili paylaşmak istediklerim ve yorumlarım almayı düşünenler için yardımcı olabilir düşüncesiyle aşağıdaki gibidir;

Çocuk için uygunluk;
Öncelikle aile için uygunmu diye soranlar benim 3,5 yaşında oğlum var 2012 model 2.el 6000km de cvt otomatik aldığım , şu anda 15binde olan micrayı kullanıyoruz.Önceki aracımız sıfır aldığımız Fluence dize EDC idi. Arka koltuk baş mesafesi Fluence gibi heybetli araçtan çok daha fazla inanın çocuğu oto koltuğuna başını eğmeden oturtabiliyoruz. Ayrıca oturma pozisyonu yüksek çocuk camdan dışarıyı rahat izleyebiliyor. Bagaj küçük gibi görünse de sığmayan bir eşyamız olmadı.

Güvenli mi;
Bu araç şehiriçi için tasarlanmış ve benimki baz model passion olmasına rağmen 8 havayastığı standart.Şehiriçi için çok yeterli. ayrıca ABS ESP Yokuşta kaydırmama hepsi standart.Euro ncap tan hız sabitlemesi elektronik değil diye sanırım puan kırmışlar 8 havayastıklı araç var mı bu sınıfta onuda zannetmiyorum.

Bayanlar için uygunmu;
Aracı eşim kullanıyor.DSG yada EDC şanzımanlara göre CVT sorunsuz ve vites geçişi diye bir şey yok hissetmiyorsunuz .Ayrıca bu şanzumanlar sorunsuz.

Ekonomisi;
şehiriçinde izmir merkezde Güzelyalı-Otogar arası sabah trafiğinde 5,9-6,3lt yakıyorum ki bu araç otomatik benzinli.

İlk aracım Seat ibizaya olan aşkımız hala devam etmesine rağmen DSG ve TSİ hakkında okudugumuz yazılar ve 2. elde denk gelmesiyle bu araca sahip olduk Çok memnunuz tavsiye ederim aile içinde uygundur .Diğer markaları kötülemek istemiyorum ama otomatik olacaksa opel corsa dan uzak durun.

Resim
Resim


Saygılar


Kullanıcı avatarı
FelixCrail
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3143
Kayıt: 16 Şub 2012, 20:13
Otomobil: Primera
Meslek: Filo Kiralama
Konum: İstanbul / Maltepe

Re: Benim Aracım 2012 Micra K13 Passion CVT

Mesajgönderen FelixCrail » 25 Ara 2013, 16:22

Dsg de vites gecisini asla hissedemezsiniz

Ömer Sirel
İstanbul / Maltepe
2005 Nissan Primera Tekna
2006 Renault Scenic II Privillage 1.6 BVA

Kullanıcı avatarı
yusuf_1977
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 40
Kayıt: 17 Nis 2013, 08:13
Otomobil: Micra
Meslek: Export

Re: Benim Aracım 2012 Micra K13 Passion CVT

Mesajgönderen yusuf_1977 » 26 Ara 2013, 17:52

Benim ikinci aracım 0 km aldığım 2011 model Fluence diesel EDC otomatikti. Bu araçta kullanılan EDC otomatik şanzuman DSG ile aynı çalışma prensibine sahip ve üretim yeri Almanya .Modeli de Getrag DCT200 . Fordlarda da kullanılan bu şanzıman aracı aldığım 3. günü araç 250km deyken otobanda dağıldı.Garantiden sorgusuz sualsiz değiştirildi ve kullanımda çok keyifli olmasına rağmen 1-2 vitesler arası bariz vites değiştirmeyi hissediyosunuz ki bu otomatikleştirilmiş şanzuman değil.

DSG şanzumana gelince kullanımda vites değişimleri hissettirmemesine rağmen yine 1-2 viteslere geçiş sırasında değişimi hissediyorsunuz.Bunun temel nedeni 2-3 , 4-5 vitesler düz dişli ile bağlanırken 1-2 vitesler konik dişli ile bağlanıyor birbirine.internet ortamından da görülebileceği gibi DSG lerde 2013 öncesi modeller sorunlu ve VW nin yaklaşımı çok tüketiciyi memnun edecek şekilde olmayabiliyor.

CVT şanzuman kademesiz olduğu için geçiş diye bir şey yok ve arıza açısından daha sorunsuz ayrıca arıza çıkarması durumunda çözümü çok daha kolay.

Son teknoloji diye büyük hevesle şanzımanın Alman malı şanzımanı olmasınada güvenerek aldığım Fluence de böyle bir durum yaşadım o yüzden çift kavrama olayına dikkat edilmeli garanti dışı sorun çıkarabileceği unutulmamalı derim.Bana garantiden değişen şanzımanın faturasını verdiler rakam 11.700 TL. Kullanım hatası vs deselerdi mahkemelerde uğraşacaktık ve yanmıştık ki bazı ithalatçı firmalar bu yönteme başvurup tüketiciyi zorlayabiliyor.

Saygılar


Kullanıcı avatarı
FelixCrail
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3143
Kayıt: 16 Şub 2012, 20:13
Otomobil: Primera
Meslek: Filo Kiralama
Konum: İstanbul / Maltepe

Re: Benim Aracım 2012 Micra K13 Passion CVT

Mesajgönderen FelixCrail » 26 Ara 2013, 18:20

Dsg sanzimanin tum dislileri koniktir.1 den 2 ye gecerken vites gecisi normalde asla hissedilmez.hissediliyorsa %100 kavramasinda sorun vardir ki yetkili serviste teknisyenlik yaparken en az 50 aracin kavramasini degistirdim. 2013 itibari ile iyilestirilmis kavramalar geldi ve 1 den 2 ye gecerkenki titreme sorunu cozuldu.ama mekatronik sorunu halen gorulmekte

11.000tl biraz iyiymiş. en son geçen ay 3 adet vwnin şanzımanının %70 parça %30 işçiliğini iyi niyet garantisinden aldım. tanesi 17.000tl ye geliyordu bu katılımlar olmadan.

şanzıman sorunu olarak edc,dsg ye göre daha iyi bence. çünkü şuana kadar hiçbir fluence de edc sorunu yaşamadım. ama dsgler ara ara hep geliyor (gerçi artık mekatronik yüzünden kalmaya başladılar,iyileştirilmiş kavramalar sayesinde kavrama sorunu çözüldü.kavramada sorun var ise araç vites geçişlerini hissettirir,mekatronik arızalı ise araç viteslere geçmez,yürümez)

yanlız şöyle bir durum var ki polo dsg hiç arıza ile gelmedi. ne hikmetse hep jetta,golf ve passat dsglerde sorun yaşadım. şuanki güncel vwler 7 ileriler. (kuru kavrama. 2.0 passatların bazılarında yağlı olanı da var) eski ve ilk çıkan 6 ileri dsglerde (tümü yağlı kavramadır) ilk çıktıklarında sorunlu idi. ama iyileştirmeler sayesinde hiçbir sorunu kalmadı artık. muhtemelen 7 ileri olanlarda düzelecek.

Ömer Sirel
İstanbul / Maltepe
2005 Nissan Primera Tekna
2006 Renault Scenic II Privillage 1.6 BVA

Kullanıcı avatarı
yusuf_1977
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 40
Kayıt: 17 Nis 2013, 08:13
Otomobil: Micra
Meslek: Export

Re: Benim Aracım 2012 Micra K13 Passion CVT

Mesajgönderen yusuf_1977 » 20 Oca 2014, 14:41

Bilgiler için teşekkürler hakikaten ben Fluence i dsg ye göre daha sağlam diye almıştım ama 3. günde kötü deneyim oldu .Neyse sonuçta her araç arızalanabiliyor .
Captur 1,2 edc için ne diyorsunuz motor küçük olduğundan daha sorunsuz olur diye düşünüyorum.Bir sonraki aracım Captur EDC 1,2 veya Juke 1,6 cvt olabilir şartlara göre hangisini tavsiye edersiniz ? motor şanzıman kombinasyonu açısından?


Kullanıcı avatarı
yusuf_1977
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 40
Kayıt: 17 Nis 2013, 08:13
Otomobil: Micra
Meslek: Export

Re: Benim Aracım 2012 Micra K13 Passion CVT

Mesajgönderen yusuf_1977 » 20 Oca 2014, 14:45

Bu arada sis farı krom çerçevesi montajını yaptım bugün ebay den.

sis farı içinde bişeyler düşünücez artık

Resim


Kullanıcı avatarı
sinanali
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 22
Kayıt: 02 Şub 2013, 01:33
Otomobil: Micra
Meslek: Denizci

Re: Nissan Micra - artılar, eksiler.

Mesajgönderen sinanali » 21 Oca 2014, 15:49

Bir çok yerde yokuş çıkmaz deniyor ve/veya çıkmıyor çıkamıyorum diyor. Aracı 1 senedir kullanıyoruz bir problem ile karşılaşmadık yokuş konusunda. Eğer yokuşta çekiş az gelirse "L" konumuna aldığınızda keçi gibi çekiyor. Manuelde ise bir sorun olduğunu sanmıyorum vites küçültünce. Hızlı yokuş iner ve çıkarken ise "S" modu gayet işe yarıyor. Aracı almak isteyen arkadaşlar mutlaka forumun altını üstüne getirsin derim. Hangi marka ve model alacaksanız o aracın forumlarını yerli/yabancı dilde alt üst edin. Çünkü aracı almaya gittiğinizde satış danışmanları çok yetersiz. Aracı satmaya bakıyorlar sadece.
Bizim geçen sene başımızdan geçen konuşmalardan örnek vereyim (çok şükür arabalar ile iç içe bir yaşamımız var):
1) Ben: İçi B segmenti için yeterli, yalnız şu tavan aydınlatmasını keşke ortaya koysalarmış da arka yolcu bölmesi de aydınlanabilseymiş.
Danışman: Beyefendi sizinkinde ihtiyaç yok platinumlarda cam tavan var arkaları aydınlanıyor.
Ben: ??????? Ay ışında mı aydınlanacak?
Danışman: :)) hımm evet haklısınız.

2) Ben: Keşke yan aynaları otomatik yapacağına içeri kapı üstlerine tutamak koysalarmış. Bir alt donanım olan Puzzle'da var sonuçta.
Danışman: Ben farketmemiştim puzzle'a bi bakarım.

3) Ben: 2013 yılında Türkiye'ye getirilen en üst versiyonda bile arka camların manuel olması kötü olmuş.
Danışman: Arka camları güvenlik sebebi ile manuel yapmışlar.
Ben: ?????? Arkada çocuk varken kilitlerim otomatik camı çocuklar oynayamaz, manuelde yapma oğlum etme kızım demek gerekli. Eee güvenlik denince akla gelen ilk marka olan Volvo aracım ile seyahat ederken güvende değilmiyim yani?
Danışman: Kaza sonrasında açılabilsin diye düşünmüşler diye söylüyorlar.
Ben: Qashqai'de bunu düşünmemişler demek :)
Danışman: :) Bana da inandırıcı gelmemişti zaten.

4) Aracı teslim alırken teyp tanıtılıyor
Danışman: Nasıl ses harika değil mi?
(Bu sırada ses yüksek açılmış ama kötü. Aslında kötü değil,bir micra, yaris, polo, fiesta sınıfı araçta olması gerektiği gibi ama hava atılacak veya övünülecek bir durumu yok, normal işte)
Ben: Vaaay güzelmiş.

Arkadaş gerçekten çok ilgilili ve iyi niyetliydi aslında ama bazı yanlışlıkları vardı. Sonuçta alınan araba belli beklenti belli. Araçta ESP ve 4 hava yastığı + 2 perde hava yastığı standart olması güzeldi.

Aracı aldıktan sonra akşam kullanım kılavuzu incelerken kitapçıkta vites kolu yan tarafında geçiş düğmesi altında küçük bir düğme "S düğmesi" gösteriyor. Aracı daha yüksek devirde kullanan sport modu. Bundan haberim yok, benim arabada yok mu acaba satıcı bunu neden söylemedi olsa söylerdi diye aklımdan geçiriyordum. Aracı gece karanlıkta teslim aldığımız için çok da inceleyemedim aldığım gün. Bir de burada bir arkadaşımın da dediği gibi otomatik kapı kilidi olmaması da beni üzmüştü. Fakat kullanım kitapçığında yazana göre bu özellik mevcut gözüküyordu. Sabah ilk iş arabaya gittim ve baktım gerçektende bir "S" düğmesi var. Sonra kapı otomatik kilidi için de aktifleştirme işlemini yaptım o da oldu. Bunları satış danışmanımız sağolsun hiç söylemedi anlatmadı. "S" düğmesini bilmem de otomatik kapı kilidinden bi haber olduğunu sanıyorum.
Aynı arkadaş ile bu sene de servis randevumuzda oturduk uzunca sohbet ettik (dediğim gibi iyi bir arkadaş aslında ama eksikleri var). Konu makyajlı ve dig-s motorlu micra'ya geldi ve "98 beygir, ben ona ölüm makinesi diyorum" ded. "Güzel bir araç ama 98 beygir ile pek de ölüm makinesi sayılmaz" dedim. Zaten 0-100 değeri de pek iç açıcı değil. Bizim 80 bg CVT'leri demiyorum bile :)))
Sakın bu yazdıklarımdan araç kötü gibi anlaşılmasın. Araçtan memnunum. Şehir içi için harika. Dönüş çapı çok iyi. Yakıt tüketimi kullanıcıya ve kullanılan bölgeye bağlı olmakla birlikte ben memnunum. Burada şehir içi 5,4 lt - 5,5 lt yakıyorum. Şu an kış şartlarından olsa gerek 5,6 lt - 5,8 lt civarı. Kalite olarak K12'lerden düşük ama b segmenti için yeterli. Fiesta ve Polo'ya (polo da pek iç açıcı sayılmaz ya) göre de pek iyi değil malzeme. Ama fiyatı da bu iki araçtan uygun. Servis için 320 küsür fiyat ödedim. Yetkili servis 15000 km ilk bakımı. Eşim için almıştık ve eşim aracına aşık oldu. Kullanımı tipi vs. çok hoş. Tam bir bayan arabası. CVT vites performansı öldürse de ekonomik olarak iyi. Geri kaçırma derseniz ki hafif meyilde ileri bile gitme durumu var ama meyil biraz fazlalaşırsa durma, daha fazla ise geri kaçma yapıyor, buna dikkat. Daha önce kullandığım otomatik Mazda MX5 yarasa gibi asılı kalıyordu şanzıman sistemi farklı olduğu için. Arka oturma yeterli hatta bu sınıftaki araçların en büyük kozu bu arka oturma sanırım. Bagaj elbette küçük. Eşim ile yılbaşını geçirmek için Antalya'ya gittik iki valiz ve bir sürü ıvır zıvır sadece bagaja sığdı. Ama 3. veya 4. kişi olsaydı yanımızda bagajları ufaltmak gerekecekti.

Bu arada makyajlı micra'ya baktık bizimki servisteyken. Duruşu daha agresif olmuş, yine hoş. İçeride orta konsolda değişiklik var, orta havalandırmalar dikdörtgen olmuş. Teyp daha elegan duruyor. Sanki koltuk kılıfları daha iyi kalitede olmuş gibi geldi. İç malzeme kalitesinde bir değişiklik yok. USB girişi standart olmuş, hız limit ve sabitleyici de standart donanıma konmuş. Arka stop grubu şekil olarak aynı içeriği farklı. Ters L gibi yanan LED stoplar güzel olmuş. Arka sis lambasını tampona ortaya almışlar, güzel olmuş. Arka camlarda ülkemize gelen modellerde maalesef yine otomatik cam seçeneği yok. İçi bej renkli döşeme iç mekan iyi olmuş. Makyajsız olanda siyah harici olan iç mekanda içerisi alacalı oluyordu ki bence yeni hali çok güzel. Arka kapağın tampon üzerine geldiği yerda kapak dışına bir parça koymuşlar ve çok hoş olmuş. Maalesef bizim makyajsızlara olmuyor. Arka tamponun bagar kısmı bizdeki ve diğer çoğu HB arabalardaki gibi kesik gözükmüyor bu kapağa takılan parça arka tamponu bütünlüyor.

Note modelini inceledim, ülkemize henüz CVT gelmemiş manuel şanzımanlı mevcut. Şekli duruşu itibari ile çok güzel bir araç. Sunduğu standart ESP ve bolca hava yastığı da bir avantaj. Start/stop sistemi standart (marş düğmesinden bahsetmiyorum yanılgı olmasın). Gündüz farları ve lastik basınç uyarı sistemi standart. Yalnız benzinli modelde platinum versiyonu henüz yoktu. İçi yeterli ve şık. Yalnız malzeme micra'dan pek farklı değil. Kapı yanları kollarında kullanılan sert plastik pek beğenmedim. En azından Note modelinde biraz daha kalite artabilirdi. Arka kapı yanlarında cep olmaması kötüydü ki visia modelinde arka koltuklarda cep yok. Daha önce micra için dediğim "tavan aydınlatmasının aynısından keşke arkaya da koysalarmış" lafımı japonlar duymuş olsa gerek :)) fakat evet bir tanesi önde güzel. Diğeri ise ortaya konumlandırılmış. Zaten ortada olunca dikiz aynasının üstündeki biraz ölü oluyor, ama dikiz aynasının üstündeki durup diğer ortadakini arka koltukların üstüne alsalarmış aracın muhteşem olurdu. Ortada biraz abes olmuş. Kapıyı açtığınızda sürücü kafasının hemen arkasından ve önünden gelen ışıklar ile sahne altındaymış gibi oluyor ;)

Bu arada maalesef makyajlı micra ve note'un da otomatik kliması bizimki ile aynı model. Kullanımı daha rahat olan bir model koyarlar diye düşünmüştüm. Birde çok önemli olmasa da akıllı anahtar harici anahtarlar yine Japon stili (samuray kılıcı gibi).

Qashqailer için kampanya yapıyorlardı, qashqai yenisi mart-nisan ayında gelecekmiş. Duyduklarımı, gördüklerimi ve izlenimlerimi paylaşmak istedim.


Kullanıcı avatarı
sinanali
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 22
Kayıt: 02 Şub 2013, 01:33
Otomobil: Micra
Meslek: Denizci

Re: Benim Aracım 2012 Micra K13 Passion CVT

Mesajgönderen sinanali » 21 Oca 2014, 16:08

Bir hava bir renk katmış araca. (Bantları çıkardıktan sonra). Güle güle kullanmanızı dilerim.



“Nissan Micra Forum” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Bing [Bot] ve 5 misafir


 

 

oto anahtarı