Nissan Micra CVT Deneyimleri, Sorunlar, Çözümler, Öneriler

(K11) (K12) (K13) Micra otomobiliniz için
Kullanıcı avatarı
alkani
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 25
Kayıt: 06 Nis 2016, 17:15
Otomobil: Micra
Meslek:

Re: CVT Kaydırma

Mesajgönderen alkani » 24 Haz 2016, 16:23

Merhaba,

İlk sorunuzun cevabı ile başlayayım. Yokuşta "D" konumunda ilerlerken aracı tamamen durdurup (5sn den fazla bu şekilde beklenilmemeli) vites konumunu hiç değiştirmeden tekrar hareket ettirirseniz herhangi bir geri kaçma durumu olmaması gerekir. Frenden ayağınızı çektiğinizde eğer eğim fazla değil ise hareket etmeye başlayacaktır. Eğim fazla ise kavrama halinde hareketsiz duracaktır. Ayrıca aracınızın o andaki yükü de önemli olabilir. Burada bir öneride bulunmak isterim. Aracınızı yokuşta kavrama halinde hareketsiz bir şekilde tutmanız CVT şanzımanına ciddi zarar verebilir. (bkz. kullanım kılavuzu)
Aracı yine yokuşta "D" konumunda iken durdurup vites konumunu "N" olarak değiştirdikten sonra yaklaşık 10 sn bekleyip tekrar "D" konumuna alıp ayağınızı frenden çektiğinizde hafif bir geri kaydırma normal olabilir. Sanırım orada yarım saniyelik bir zaman diliminde kavrama gerçekleşiyor.

İkinci sorunuzun cevabı da ilkiyle aynı aslında. Eğime ve aracınızın yüküne bağlı olarak hafif bir kaydırma olasılığı mümkündür. Bu durumlarda aracınızı sakin kullanmanızı önerebilirim. "D" ya da "R" konumu farketmeksizin ayağınızı frenden çeker çekmez gaz pedalına aşırı yüklenmeyin. Hafif geri kaçırma olsa bile araç hemen kavrama durumuna geçecektir. Aracınız çok yüklü olsa bile sürekli bir geri kaçırma durumu olmayacaktır. Hafifçe gaz pedalına basarak hareket etmenizi öneririm.

Kaydırma yapmaması için limit eğimin ne olması gerektiği çok zor bir soru :T Bana biraz tespiti güç gibi geliyor. Aracı farklı ağırlıklarla yükleyerek birtakım testler yapılması gerekebilir. Bununla ilgili bir çalışma ya da deney yapılmış mıdır ? Emin olamıyorum. Daha deneyimli, teknik bilgileri yüksek ve bu konularda araştımayı seven arkadaşların bir yanıtı olacaktır.

Nissan Micra 1.2 Street CVT (2014)

Kullanıcı avatarı
headoverheels
NissanClubTr
NissanClubTr
Mesajlar: 3
Kayıt: 15 Ağu 2016, 15:44
Otomobil: Diğer
Meslek: Öğretmen

Yarı otomatik mi, tam otomatik mi?

Mesajgönderen headoverheels » 27 Eyl 2016, 08:47

Arkadaşlar merhaba cehaletimi mazur görün ama başlıktaki soruma cevap arıyorum. Malum sitede micra araması yaptığımda yarı otomatikte farklı tam otomatikte farklı sonuçlar çıkmaktadır.Acaba micralarda her iki vites türü de bulunmakta mıdır? Hazır açmışken birkaç ilana da yorum ve şu fiyata alabilirsin diye yorum yaparsanız sevinirim.

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita- ... 1790/detay

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita- ... 4361/detay

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita- ... 7104/detay

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita- ... 3791/detay


Kullanıcı avatarı
Ally_07
Administrator
Administrator
Mesajlar: 1211
Kayıt: 20 Şub 2015, 21:29
Otomobil: Micra
Meslek: Üniversite Öğr. Gör.
Konum: Antalya

Re: RE: Yarı otomatik mi, tam otomatik mi?

Mesajgönderen Ally_07 » 28 Eyl 2016, 09:10

headoverheels yazdı:Arkadaşlar merhaba cehaletimi mazur görün ama başlıktaki soruma cevap arıyorum. Malum sitede micra araması yaptığımda yarı otomatikte farklı tam otomatikte farklı sonuçlar çıkmaktadır.Acaba micralarda her iki vites türü de bulunmakta mıdır? Hazır açmışken birkaç ilana da yorum ve şu fiyata alabilirsin diye yorum yaparsanız sevinirim.

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita- ... 1790/detay

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita- ... 4361/detay

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita- ... 7104/detay

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita- ... 3791/detay


Yok öyle bir şey, yarı otomatik falan değil yanlış kategori seçiyorlar.

Fiyatlar için net bir şey söylemem ama şimdiye kadar o siteden aldığım ve sattığım araçları genellikle ilan edilen fiyatların 750-1000 TL altında aldım-sattım. Aklınızın bir kenarında bulunsun.

Bir de genellikle sahibinden ilanları galeri ilanlarına göre daha dürüst oluyor.

"Note 5 ile Tapatalk üzerinden gönderdim, yanlışlarımı mazur görün.."

"İyi şoför yolcularını tedirgin etmeden konforlu ve güvenli şekilde gidecekleri yere ulaştıran şofördür" İmza Babam

Kullanıcı avatarı
selcukozen
NissanClubTr
NissanClubTr
Mesajlar: 2
Kayıt: 10 Kas 2016, 23:50
Otomobil: Micra
Meslek: Bilgisayar Muh.

CVT şanzıman problemi ve Nissan Türkiye'nin yanıtı

Mesajgönderen selcukozen » 11 Kas 2016, 00:37

Yurtdışında özel olarak CVT şanzımanları için 5 yıl/100.000km garanti sunulduğu ve Renault-Nissan Genel Müdürünün üretilen CVT şanzımanları için artık arızaları giderin söylemi olmasına rağmen(2013-aşağıdaki link), 30.000 km de bozulan şanzıman için Nissan Türkiye garanti kapsamı dışı demektedir.

http://www.autonews.com/article/20131202/OEM10/312029972/nissan-presses-jatco-to-end-cvt-glitches

Önerileri, işçiliği ve parça ücretini sizin ödemeniz olmaktadır.

Açıkcası, eşime Nissan Micra (2012 - K13) aracı sıfır alırken karşımıza böyle bir durum ve durumla ilgili böyle bir tutum çıkabileceğini hiç beklemiyordum.

https://www.sikayetvar.com/nissan-sanziman-problemi-1

Telefon-mail vs. ile boşuna vakit kaybetmeyin, başınıza gelirse tek yolunuz şanzımanı sizin değiştirtmeniz.

DSG şanzımanlarla ilgili kazanılmış temsili dava bulunuyor, bu durumda da açmayı düşünürseniz dava açma süresi: ilk başvuru günü alma an itibariyle yaklaşık 11 ay sonrası, gerisini henuz bilemiyorum ne kadar sürer. Aşağıdaki linkte gizli ayıplı mal konusu ile ilgili örnek bilgi bulabilirsiniz.

http://www.yusufayik.av.tr/tuketici.html


Kullanıcı avatarı
Sagiroglu
NissanClubTr
NissanClubTr
Mesajlar: 3
Kayıt: 03 Kas 2016, 09:07
Otomobil: Micra
Meslek: Kuaför

Re: CVT şanzıman problemi ve Nissan Türkiye'nin yanıtı

Mesajgönderen Sagiroglu » 11 Kas 2016, 00:57

Bende Nissan March aldım 2012 40bin km (Kıbrısta March olarak geçiyor ama türkiyede micra olarak) benim aracım start stoplu değil ama otomatik vites. Bu forumda ki şanzıman sıkıntıları görünce aldığıma pişman oldum (15 gün önce aldım aracımı) ama duyduğum kadarıyla Start stoplu Micralarda varmış bu şanzıman sıkıntısı.. Allah sabır versin okuduklarım karşısında şaşkınım ..


Kullanıcı avatarı
Ally_07
Administrator
Administrator
Mesajlar: 1211
Kayıt: 20 Şub 2015, 21:29
Otomobil: Micra
Meslek: Üniversite Öğr. Gör.
Konum: Antalya

Re: CVT şanzıman problemi ve Nissan Türkiye'nin yanıtı

Mesajgönderen Ally_07 » 13 Kas 2016, 19:33

Bu tarz satış sonrası hizmet umursamazlığı ve müşteri mağduriyetlerini giderme çabaları Türkiye'de bir çok markada var. Örneğin Volkswagen, Audi ve Seat için DSG şanzımanlarda yaşanan sorunlara karşın VAG grubu Türkiye distribütörü Doğuş'un yaklaşımları. Ben aynı zamanda kendi Seat marka aracım için uzun süredir Seat Club Türkiye forumu üyesiyim, oradan biliyorum. DSG kullanıcısı arkadaşlar sürekli diken üstünde, 2 aylık arabası için "garanti kapsamında değil" denilerek 10.000 TL civarında masraf yapmak zorunda kalanlar veya kısa sayılacak aralıklarla bir kaç kez baskı balata değişimi yapmak zorunda kalıp senede 5-6000 TL para harcamak zorunda kalanlar var. Ancak bence bu şanzıman tipinin sorunlu olduğunu değil aslında ithalatçı firmanın veya belli yetkili servislerin konu ile ilgili etik davranmadığının, müşteriyi yolunacak tavuk gibi gördüklerinin işareti. Çünkü hukuki olarak müşteriler için adam akıllı bir koruma mekanizması yok.

Objektif olmak gerekirse Şikayet Var sitesinde diğer şanzıman tipini kullanan markaları da bir gözden geçirin (tabi satış miktarlarını da göz önünde bulundurarak). Honda i-shift şanzımanlarda yaşanan müşteri memnuniyetsizlikleri yüzünden 2012'de tekrar CVT'ye döndü. Demek ki sorun aslında CVT veya DSG'de değil bence, firmalarda.

E ne yapalım yani diye düşündüğümde, sırf bu yüzden otomatik şanzımanlı araç keyfinden ve bunlar arasında bir çok kullanıcı tarafından memnuniyet düzeyi en yüksek tiplerin başında gelen CVT konforu, performansı ve ekonomisinden vaz geçmek gibi bir seçenek çıkıyor ki bu da bireysel bir tercih. Yani bana göre her otomatik şanzıman tipinin belirli riskleri var ancak bunlar arasında kıyas yapıldığında risk ihtimali en düşük olan CVT'dir. Ya konfor karşılığında bu riske girilir ya da manuel alınıp kafa rahat ederken sol ayak ve sağ el daha çok çalıştırılır ve ilk araç kullanımındaki acemilik de daha uzun sürede anlatılır. Yani her kararın bir bedeli var doğal olarak. Bu arada ben makineleri hor kullanımının, haddinin bilincinde olmadan davranmanın ve bakım şartlarına uyanmanın da arıza ihtimalini azalttığını düşünüyorum. Biraz daha hassas ve titiz davranmak/kullanmak bu tarz sıkıntıları yaşama ihtimalimiz önemli oranda düşürür bence. Altımızda insan yapısı cihazlar olduğunu unutmamak ve kapasitelerinin üzerinde beklenti olmaması gerekir.

Start&Stop donanımının yenice sayılabilecek bir teknoloji olmasından dolayı otomatik şanzımanda arızalara da sebebiyet verme ihtimali bana da mantıklı geldi. Bu yeni teknoloji için de bazı kullanıcı şikayetlerini duyuyorum ve gözlemliyorum şahsen. Ancak yine de peşin fikirle bu teknolojiyi de kötülemek istemem.

"Note 5 ile Tapatalk üzerinden gönderdim, yanlışlarımı mazur görün.."

"İyi şoför yolcularını tedirgin etmeden konforlu ve güvenli şekilde gidecekleri yere ulaştıran şofördür" İmza Babam

Kullanıcı avatarı
aydefe
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 24
Kayıt: 13 Eki 2016, 12:10
Otomobil: Micra
Meslek: pazarlama
Konum: istanbul

geri kaydırma

Mesajgönderen aydefe » 15 Kas 2016, 11:33

eski bir twingocu yeni 2012 punch micracı olarak ve ilk otomatik vites araç sahibiyim..çok dik rampada bu araçların geri kayması normalmidir.


Kullanıcı avatarı
Ally_07
Administrator
Administrator
Mesajlar: 1211
Kayıt: 20 Şub 2015, 21:29
Otomobil: Micra
Meslek: Üniversite Öğr. Gör.
Konum: Antalya

Re: geri kaydırma

Mesajgönderen Ally_07 » 15 Kas 2016, 14:24

aydefe yazdı:eski bir twingocu yeni 2012 punch micracı olarak ve ilk otomatik vites araç sahibiyim..çok dik rampada bu araçların geri kayması normalmidir.


Normaldir. Ancak çok yavaş şekilde kayar. Hiç kaymaması için artık hill holder denen sistemler kullanılıyor ama her araçta olmuyor.

"İyi şoför yolcularını tedirgin etmeden konforlu ve güvenli şekilde gidecekleri yere ulaştıran şofördür" İmza Babam

Kullanıcı avatarı
aydefe
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 24
Kayıt: 13 Eki 2016, 12:10
Otomobil: Micra
Meslek: pazarlama
Konum: istanbul

Re: geri kaydırma

Mesajgönderen aydefe » 15 Kas 2016, 17:30

teşekkürler..


Kullanıcı avatarı
Ally_07
Administrator
Administrator
Mesajlar: 1211
Kayıt: 20 Şub 2015, 21:29
Otomobil: Micra
Meslek: Üniversite Öğr. Gör.
Konum: Antalya

Re: geri kaydırma

Mesajgönderen Ally_07 » 16 Kas 2016, 12:43

aydefe yazdı:teşekkürler..


rica ederim. kazasız belasız güzel günlerde kullanın inşallah. forumumuza katkılarınızı bekleriz.

"İyi şoför yolcularını tedirgin etmeden konforlu ve güvenli şekilde gidecekleri yere ulaştıran şofördür" İmza Babam

Kullanıcı avatarı
aydefe
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 24
Kayıt: 13 Eki 2016, 12:10
Otomobil: Micra
Meslek: pazarlama
Konum: istanbul

Re: Nissan Micra CVT Deneyimleri, Sorunlar, Çözümler, Öneriler

Mesajgönderen aydefe » 17 Kas 2016, 11:19

2 gün önce aldığım ilk otomatic tecrübem 52 000 km micra ilk harekette sanki manuelde 2 viteste kalkış yapıyorum hissi veriyo ,el alışkanlığı hemen elim vitese gidiyor düşürmek için. buotomatik araçlar için normal bir durummudur...


Kullanıcı avatarı
Ally_07
Administrator
Administrator
Mesajlar: 1211
Kayıt: 20 Şub 2015, 21:29
Otomobil: Micra
Meslek: Üniversite Öğr. Gör.
Konum: Antalya

Re: RE: Re: Nissan Micra CVT Deneyimleri, Sorunlar, Çözümler, Öneriler

Mesajgönderen Ally_07 » 17 Kas 2016, 11:23

aydefe yazdı:2 gün önce aldığım ilk otomatic tecrübem 52 000 km micra ilk harekette sanki manuelde 2 viteste kalkış yapıyorum hissi veriyo ,el alışkanlığı hemen elim vitese gidiyor düşürmek için. buotomatik araçlar için normal bir durummudur...

Şanzıman yağını hiç değiştirdiniz mi?

"Note 5 ile Tapatalk üzerinden gönderdim, yanlışlarımı mazur görün.."

"İyi şoför yolcularını tedirgin etmeden konforlu ve güvenli şekilde gidecekleri yere ulaştıran şofördür" İmza Babam


“Nissan Micra Forum” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir


 

 

oto anahtarı