Nissan Micra CVT Deneyimleri, Sorunlar, Çözümler, Öneriler

(K11) (K12) (K13) Micra otomobiliniz için
Kullanıcı avatarı
etarhan
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 55
Kayıt: 25 Tem 2012, 07:41
Otomobil: Belirtilmemiş
Meslek:
Konum: İstanbul

Nissan Micra CVT Deneyimleri, Sorunlar, Çözümler, Öneriler

Mesajgönderen etarhan » 25 Tem 2012, 08:01

Merhaba,

2001 model Nissan Micra CVT sahibiyim. Araç 83.000 kilometrede. Geçenlerde aracımı bir süre kullandıktan sonra kalkışta ve hızlanmada sorun çıkartmaya başladı. Sanki dördüncü viteste kalkıyormuşum gibi, nazlana nazlana kalkıyor. Ondan sonra biraz hızlanıyor ama asla 2000 deviri aşmıyor. kısacası, kullanılabilecek gibi değil. Ertesi sabah aynı durum, sonraki sabah yine aynı durum. Servise götürdüm, derdimi söyler söylemez "oooo, şanzıman sorunu" dediler ve aradan bir gün kadar geçtikten sonra arayıp "bu şanzımanların tamiri yapılmıyor, değiştirilmesi lazım, hediyesi 15 bin lira" dediler. Galiba işçilik hariç.

Şanzıman sorunu olmadan bu arabaya biçilen değer 8-9 bin lira, dolayısıyla şanzıman değiştirmem söz konusu değil. Çıkmacılar fiyatları gayet iyi bildikleri için durumu belirsiz bir çıkmaya en az 5 bin isteyeceklerini biliyorum. Diğer taraftan, ben de bir teknisyen olduğum için, şanzıman gibi çok parça içeren bir parçanın tamir edilememesi bana çok garip geliyor. Tahminim o ki, servisin elinde CVT'den anlayan usta yok, bozuntuya vermeden işi bu şekilde kapatacaklar.

İnternette biraz araştırdım, otomatik şanzıman tamircilerinin hepsi CVT'den anladığını iddia ediyor, ama buna da inanamıyorum. Arabamın birilerinin eğitimi için çoban eşeği olarak kullanılması fikri de hiç cazip gelmiyor doğrusu. Özellikle Maslak Atatürk Oto Sanayi Sitesi'nde dört atölye buldum, bunları da tanımıyorum ama hepsi ile gidip konuşmaya çalışacağım, birini gözüm tutarsa arabamı yaptırmayı deneyeceğim.

Bana yardımcı olabilecek kimse var mı? Tanıdığınız denediğiniz güvenilir CVT tamircisi varsa bildirir misiniz (araç hemen hemen yürümüyor, lütfen Maslak/Şişli civarında)? Arızanın muhtemel kaynağı hakkında görüş istemiyorum, çünkü kim ne derse desin son söz daima şanzımanı açan ustadadır, ben boş yere gerginlik yaratmak istemem (dedim ya, ben de 30 yıl teknisyenlik ve teknik servis yöneticiliği yaptım).

Herkese teşekkürler.

Engin Tarhan

Palavra sıkmak kolay, marifet haddini bilmektedir...

Kullanıcı avatarı
FelixCrail
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3143
Kayıt: 16 Şub 2012, 20:13
Otomobil: Primera
Meslek: Filo Kiralama
Konum: İstanbul / Maltepe

Nissan Micra K11C, CVT onarılmaz mı?

Mesajgönderen FelixCrail » 25 Tem 2012, 10:07

Bilmedigim icin soruyorum bu soruyu. Cvt sanziman otomatiklestirilmis manuel mi yoksa tork konvertorlu tip olan sanziman tipimi?

Ömer Sirel
İstanbul / Maltepe
2005 Nissan Primera Tekna
2006 Renault Scenic II Privillage 1.6 BVA

Kullanıcı avatarı
etarhan
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 55
Kayıt: 25 Tem 2012, 07:41
Otomobil: Belirtilmemiş
Meslek:
Konum: İstanbul

Re: Nissan Micra K11C, CVT onarılmaz mı?

Mesajgönderen etarhan » 25 Tem 2012, 10:50

Hiç biri.

Bildiğim kadarıyla tork konvertör sadece bir debriyaj türü ve otomatik şanzımanlarda kullanılıyor. Google'da ararsan birşeyler bulabilirsin. Ben aradım, şöyle bir sonuç elde ettim: http://www.bilgiustam.com/tork-konverte ... l-calisir/ bunun içeriğine üstünkörü baktım, işe yarar görünüyor.

Yine bildiğim kadarıyla otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlar üreticiye göre MM, Multi Mode, Tiptronik filan gibi isimlerle satılıyor. Tamamen farklı bir tür.

CVT ise başlı başına farklı bir şanzıman. Vites yok veya sonsuz sayıda vites var diyebiliriz. Eğer Mobylette veya günümüzde kayışlı aktarmalı diye satılan küçük motosikletleri biliyorsan, prensip olarak aynı. Ve şahane bir şanzıman. Daha fazla bilgi için yine İnternet'e başvurmakta yarar var. Benim bulduklarımdan birisi: http://www.teknoseyir.com/24525/arabala ... l-calisir/ Eğer İngilizce biliyorsan her ikisi için de muazzam sayıda bilgi kaynağı var elbette.

Bu bilgilerin işe yarayacağını umarım.

Selamlar, Engin Tarhan

Palavra sıkmak kolay, marifet haddini bilmektedir...

Kullanıcı avatarı
etarhan
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 55
Kayıt: 25 Tem 2012, 07:41
Otomobil: Belirtilmemiş
Meslek:
Konum: İstanbul

Re: Nissan Micra K11C, CVT onarılmaz mı?

Mesajgönderen etarhan » 27 Tem 2012, 10:40

Ara sonuç:
- Evet, Nissan Türkiye, tamirinde sorun yaşandığı ve geri dönüşler olduğu için, müşteri memnuniyetsizliğine yol açmamak amacıyla CVT şanzımanları tamir etmemeye, değiştirmeye karar vermiş. Bu durumda ben çok mutlu bir müşteri olmalıyım, ama nedense kendimi çok sinirli hissediyorum. Acaba kabahat bende midir?
- Servisin verdiği bilgiye göre CVT şanzımandan anlayan iki ustaları varmış ve bu konuda çok bilgiliymişler, ama yapacak bir şey yokmuş. Yahu, içini dahi açamadıkları bir şanzımanın üstünde nereden bilgi sahibi olmuşlar diye soracağım, ama sonu iyi bitmeyecek, onun için sormuyorum.
- Yine servisin verdiği bilgiye göre çıkma şanzıman bulabilirmişim, onların bir yerden aldığı bilgiye göre 7-8 bin liraya varmış. E çüş yani!
- Yine servisin verdiği bilgiye göre bu haliyle arabama alabildikleri en yüksek fiyat 4.500 liraymış. Bugüne kadar servisten başka hiç kimsenin el değmediği bir araçtan bahsediyoruz. Üzerinde 83.000 kilometrede vidası açılmamış bir motor var. Bir arasak, acaba böyle bir motor için çıkmacılar kaç para ister.
- Ayrıca 12 yıldır kuzu kuzu düzenli olarak gitmekte olduğumuz serviste bu araba için (sağlam vaziyette) asla 8 bin liradan fazla değer biçilmemiş iken, servisle yaptığım son konuşmada aracımın birdenbire 12-13 bin lira edeceğini öğreniverdim, tabii eğer sağlam olsaydı. Kör ölür badem gözlü olur diye boş yere söylememişler.
- Piyasada yaptığım kısa bir araştırma sonucunda "CVT şanzımanları acayip tamir ederiz" diye internette boy gösteren otomatik şanzıman tamircilerinin Nissan Micra CVT lafını duyunca derhal geri vitese takarak uzaklaştığını gördüm.

Yukarıdaki bilgiler ışığında, şu anda "çalışacağı garantili" bir çıkma şanzıman aramaktayım. Öyle 7-8 bin lira filan vermeye de niyetim yok. Nissan'ın fena bir ürün olmadığını biliyorum. Ama bir ürünün iyiliği, bulunduğu bölgedeki verilen destek ile sınırlıdır. Anlaşılan Türkiye'de Nissan almak hiç akıl kârı değil. Bundan sonra beni bir Nissan düşmanı olarak görürseniz şaşırmayın. Mala değil, satıcıya karşıyım, o kadar. Bir arkadaşım kızına yeni model Micra'lardan almıştı. Ona da tavsiye edeceğim, bir an önce elden çıkartsın, yoksa apışıp kalabilir.

Gelişmeleri (eğer olursa) buradan izleyebilirsiniz.

Engin Tarhan

Palavra sıkmak kolay, marifet haddini bilmektedir...

Kullanıcı avatarı
NISTEC
Administrator
Administrator
Mesajlar: 954
Kayıt: 09 Tem 2011, 23:54
Otomobil: Diğer
Meslek: Reklam
Konum: İZMİR
İletişim:

Re: Nissan Micra K11C, CVT onarılmaz mı?

Mesajgönderen NISTEC » 27 Tem 2012, 16:57

Selamlar,
Bu konuya şöyle bir ekleme yapayım. Onarım konusunda aldığınız bilgiyi sizin adınıza bende öğrenmiş ve daha önce sizinle paylaşmıştım. Konuyu "otomatik şanzıman" işi ile uğraşan bazı servislere de danıştım ancak onlarda sizin aldığınız bilgiye paralel olarak cvt şanzıman ile ilgili onarım yerine değişim öneriyorlar. Bu kadar konusunda yetkin firmaların dahi değişimini önerdiği bir malzeme için yapılacak çok bir yorum yok.

Ancak Nissan bugün Türkiye'de müşteri memnuniyeti konusunda Toyota'nın ardından ikinci sırada geliyor. Fakat sizinde haklı gözüktüğünüz bir konu var ortada. Bu konuda sizin için özel bir çözüm sunmalarını dilerdim. Çıkma olarak da bu şanzımanı en iyi şartlarda bile 6 bin liranın altında bulabilecğinizi zannetmiyorum. (Eğer onarım yapılamadığını biliyorlarlarsa bu fiyat daha da yukarılara çıkar)

Gelişmeler oldukça bizi de bilgilendirirseniz sevinirim.

Nissan Club Türkiye

Kullanıcı avatarı
etarhan
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 55
Kayıt: 25 Tem 2012, 07:41
Otomobil: Belirtilmemiş
Meslek:
Konum: İstanbul

Re: Nissan Micra K11C, CVT onarılmaz mı?

Mesajgönderen etarhan » 28 Tem 2012, 15:52

Selamlar,

Bence kesin sonuç: Sorun çözüldü.

Nasıl çözüldüğünü sormayın, servis söyle(ye)miyor.

Ama ben size hikayeyi nasıl algıladığımı yazayım, kararı siz verin.

İnternette araştırma yaparken, İrlanda'lı bir elemanın aynı arabaya sahip olduğunu, hemen hemen aynı sorunla karşılaştığını ve sorununu kendi başına giderdiğini öğrendim. Olayı anlatan çok güzel, resimli bir makale yazmış. http://vaguevagaries.blogspot.com/2010/ ... lutch.html

Bu arada, Ankara'da bir hurdacıda aradığım CVT'nin 1800 liraya var olduğunu öğrendim. Kayınbiraderimin konuştuğu hurdacı, "abi tork sağlam mı" diye sormuş. Kayınbirader torkun ne olduğunu bilmediği için soruyu bana aktarmakla yetindi, ama ben kastedilen şeyin tork konvertör olduğunu, internetteki makaleyle paralellik arzettiğini anladım. O anda, arabayı servisten geri alır almaz manyetik kavrama üzerindeki kömür fırçaları kontrol etmeye karar verdim.

İstanbulda 7-8 bin lira olan çıkma şanzımanın Ankara'da nasıl 1800 lira olduğunu merak etmiyorum, merak edersem hiç hoşlanmadığım sonuçlara ulaşabileceğimi hissediyorum.

Serviste her ikisi de "CVT şanzıman konusunda uzman" olan iki ustanın hiç bir şekilde ellenmeyen bir parça üzerinde nasıl uzmanlık kazandığını da sorgulamıyorum, sorgularsam hiç hoşlanmadığım sonuçlara ulaşabileceğimi hissediyorum.

Uzatmayalım, bugün arabamı arızalı haliyle geri almak için servise gittiğim zaman, her ikisi de uzman olan ve her ikisi de benim şanzımanı kontrol etmiş olan ustalardan birinin iki gün önce izinden döndüğünü (???) ve şanzıman üzerinde çalıştığını, birkaç kez deneme sürüşü yaparak arabayı çeşitli koşullar altında test ettiğini, arabanın şu anda da öbür usta tarafından test sürüşüne çıkartıldığını, arızanın giderilmiş göründüğünü ama hiç belli olmayacağını, aynı arızayı bir daha tekrarlarsa o zaman şanzıman değişimi gerekeceğini öğrendim. Anlaşılan, izinde olmayan uzman usta, Ankaralı hurdacının bildiği tork konvertörü bilmiyormuş ki halledememiş.

Eşeği önce kaybetmiş, sonra da bulmuştum galiba.

Arabayı teslim aldım, 120 lira kadar bir ücret ödedim, binip kontrol ettim, gayet iyi çalışıyor.

Sonra silecek suyu doldurmak için uğradığım bir benzincide hemen o meşhur kömür fırçaların olduğu bölüme baktım. Evet, o bakalit parça sökülmüştü. Kömürler yeni mi diye bakmak için bakaliti çıkartmayı denemedim doğrusu, ama içimden bir ses kömürlerin yepyeni olduğunu söylüyor nedense.

Olay kömürlerin zamanla aşınması ve kavrama disklerine temas edememesinden kaynaklanıyor diyordu İrlandalı eleman. Bence haklıydı.

Bu arada Nissan'ın CVT şanzımanlara başlangıçta 5 yıl/160000 mil garanti verdiğini, daha sonra da CVT şanzımana olan güveni arttırmak için bu garantiyi 10 yıla çıkarttığını öğrendim. Nissan Türkiye bu garantiyi veriyor mu bilmiyorum, web sitelerinde göremedim.

Yine bu arada Toyota'nın da CVT şanzımanları arıza vukuunda komple değiştirdiğini öğrendim.

Bu iş şimdilik bu şekilde kapanmış gibi görünüyor. Yukarıda söylediğim gibi, bazı şeyleri fazla kurcalamamayı tercih ediyorum, aksi halde pis kokular çıkmasından korkuyorum açıkçası...

Bir gelişme olursa hiç merak etmeyin, buraya eklerim mutlaka...

Hoşçakalın,

Engin Tarhan

Palavra sıkmak kolay, marifet haddini bilmektedir...

Kullanıcı avatarı
NISTEC
Administrator
Administrator
Mesajlar: 954
Kayıt: 09 Tem 2011, 23:54
Otomobil: Diğer
Meslek: Reklam
Konum: İZMİR
İletişim:

Re: Nissan Micra K11C, CVT onarılmaz mı?

Mesajgönderen NISTEC » 29 Tem 2012, 12:26

Verdiğiniz kaynak adres ve bilgiler konuya değer katmış.

Yenisi 15.000 tl olan bir parçanın çıkmasının nasıl 1800 lira olduğu da ayrı bir konu. Çıkma parça tedarik mantığına biraz ters bir durum. Aldığım bilgiler komple değişim yönündeydi. Benzer bilgilere ulaşmışsınız. Tork konvertörle ilgili sizin ulaştığınız bilgilere bu servislerin veya ustaların ulaşamamış olması ve/veya bilgi sahibi olmamaları da üzerinde düşünülecek ayrı bir konu. Gerçekten böylemiydi bilemeyiz ancak farklı durumlar söz konusu olabilir.(En azından bilgi aldığım servisler için konuşuyorum) Önce kaybedip, sonra bulma düşüncenize de katılıyorum.

Sonuç olarak sizin yaşadığınız sorunun 120 tl ye çözülebiliyor olduğunu duymak sevindirdi. Bu konuyu kısayol olarak micra bölümünden de ulaşılabilecek şekilde tekrar düzenledim. Yaptığınız ekleme ve bilgilendirmeler için teşekkürler.

Nissan Club Türkiye

Kullanıcı avatarı
FelixCrail
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3143
Kayıt: 16 Şub 2012, 20:13
Otomobil: Primera
Meslek: Filo Kiralama
Konum: İstanbul / Maltepe

Nissan Micra K11C, CVT onarılmaz mı?

Mesajgönderen FelixCrail » 29 Tem 2012, 15:46

Bu konuyu acan arkadas sayesinde korkmadan micra cvt alabiliriz herhalde.

Ömer Sirel
İstanbul / Maltepe
2005 Nissan Primera Tekna
2006 Renault Scenic II Privillage 1.6 BVA

mastertech
Administrator
Administrator
Mesajlar: 55
Kayıt: 15 Tem 2011, 22:37
Otomobil: Navara
Meslek: Nissan Servis

Re: Nissan Micra K11C, CVT onarılmaz mı?

Mesajgönderen mastertech » 29 Tem 2012, 18:17

Selam konuyla ilgili şöyle bir bilgi aktarayım onarılamıyacak durumda olan micra cvt şanzımanlı olan bir aracı gecen ay manuel şanzımanlı araca çevirmiş bulunmaktayım.Eger bu tarz bir durumla karşılaşan arkadaslar var ve izmir içinde bulunuyorlarsa elimden geldigince yardımcı olmaya çalışırım. Saygılarımla...


Kullanıcı avatarı
cgty
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 22
Kayıt: 22 May 2012, 22:25
Otomobil: Belirtilmemiş
Meslek:

Re: Nissan Micra K11C, CVT onarılmaz mı?

Mesajgönderen cgty » 07 Ağu 2012, 16:14

FelixCrail yazdı:Bu konuyu acan arkadas sayesinde korkmadan micra cvt alabiliriz herhalde.


CVT şanzımanlar sadece Nissan'da değil bir çok markada belli bir kilometreden sonra problem yaratabiliyor. Türkiye'de bırakın CVT'yi tork konvertörlü klasik otomatik şanzımanı bile çok iyi tamir edebilen bir usta duymadım bu nedenle şahsen tercih etmeyeceğim bir şanzıman türü CVT. İlla otomatik kullanmak isteyen olursa dikkatli kullanmak ve bakımını aksatmamak şartıyla tork konvertörlü veya yeni nesil çift kavramalı (DSG, EDC v.s) şanzımanları tercih etmesini tavsiye ederim.


Kullanıcı avatarı
FelixCrail
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3143
Kayıt: 16 Şub 2012, 20:13
Otomobil: Primera
Meslek: Filo Kiralama
Konum: İstanbul / Maltepe

Nissan Micra K11C, CVT onarılmaz mı?

Mesajgönderen FelixCrail » 07 Ağu 2012, 18:07

Dsg nin sorunsuz oldugunu dusunmuyorsundur umarim :) 1 den 2 ye geciste titreme sorunu var. Kavrama degisimi ile cozuluyor. Bu sorunu saymazsan sorunsuz :) disarda bu islemi yapacak yoktur sanirim. Cunku cihaz islemleri var degisim sonrasi

Ömer Sirel
İstanbul / Maltepe
2005 Nissan Primera Tekna
2006 Renault Scenic II Privillage 1.6 BVA

Kullanıcı avatarı
cgty
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 22
Kayıt: 22 May 2012, 22:25
Otomobil: Belirtilmemiş
Meslek:

Re: Nissan Micra K11C, CVT onarılmaz mı?

Mesajgönderen cgty » 07 Ağu 2012, 21:24

FelixCrail yazdı:Dsg nin sorunsuz oldugunu dusunmuyorsundur umarim :) 1 den 2 ye geciste titreme sorunu var. Kavrama degisimi ile cozuluyor. Bu sorunu saymazsan sorunsuz :) disarda bu islemi yapacak yoktur sanirim. Cunku cihaz islemleri var degisim sonrasi


DSG'nin problemli olduğunu ve VW sahiplerinin çektiklerini az çok biliyorum. :) Bahsetmek istediğim çift kavramalı şanzımanların çalışma prensibi ve verimlilik açısından CVT'ye göre kat kat ileride olduğu. Neticede yeni yeni yaygınlaşan bir teknoloji, mevcut sıkıntıları zamanla giderilecektir. Daha Mercedes'in numarasını bile görmedik çift kavrama konusunda. :)



“Nissan Micra Forum” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir


 

 

oto anahtarı