Nissan Micra CVT Deneyimleri, Sorunlar, Çözümler, Öneriler

(K11) (K12) (K13) Micra otomobiliniz için
Kullanıcı avatarı
Ally_07
Administrator
Administrator
Mesajlar: 1211
Kayıt: 20 Şub 2015, 21:29
Otomobil: Micra
Meslek: Üniversite Öğr. Gör.
Konum: Antalya

Re: RE: Re: 2011-2012 sanziman sorunu

Mesajgönderen Ally_07 » 20 Tem 2015, 23:54

ertan59 yazdı:Tamam haklisiniz ilgi ve alakali oldugunuz icin ayrica tesekkur ederim ama incelerseniz bana birazda hak vericeksiniz

Ben eşime ilk arabasını aldığımız 2011'den beri otomatik şanzımanları inceliyorum aslında. İlk arabası Daihatsu YRV 1.3 benzinli araç tam otomatik tork konektörlü denilen klasik otomatik vitesti, Toyota Yaris'te kullanılan şanzıman. O kadar memnunduk ki arabayı yenilemek istediğimizde aynı sorunsuzluk, konfor ve düşük yakıt tüketimi sağlayan şanzımanı bulabilir miyiz diye tereddüt ettim. Neredeyse 5-6 ay yabancı forumlar dahil internetten araştırdım. Tabi şunu da belirtmeliyim ki şikayetvar'a ben hiç bir konu için bakmıyorum, çünkü o platformda herkes şikayetçi olduğundan karar aşamasında yanıltıcı etki yapıyor bende.

Her neyse; DH forumunda baya bir bilgi var bu konularda. Ayrıca bir çok teknik sitede de muhtelif bilgiler var.

Benim deneyim ve araştırmalarıma göre, Daihatsu'nun zaten sahip olduğumuz klasik tam otomatik şanzımana göre başlıca teknolojilerden:

Honda Jazz'ın i-shift denen teknolojisi konforlu değildi, bizzat arkadaşımın arabasında test ettik. Zaten 2009-2011 arasından sonra müşteri şikayetleri nedeni ile Honda da tekrar CVT'ye döndü .

Aynı arkadaşım şu anda Citroën Grand Picasso 1.6 HDI otomatik kullanıyor. Çok kötü değil ama konforsuz biraz ve 100 bin km'de baskı balata istedi.

Renault'un EDC'si özellikle dizel için oldukça iyiydi ama bizim dizel almaya bütçemiz yetmiyordu.

Ford ların ismini şimdi yanlış hatırlamıyorsam ATP veya ona benzer olan teknolojisi ile Opel'in ona benzer teknolojideki şanzıman tipi sorun çıkarmak konusunda ünlü idi.

DSG çok ideal, aradığınız özellikleri içeriyor aslında ancak biraz hassas ve onarımı çok maliyetli. Yani arabayı 0 km alsam ben yıllarca binerim ve sorun çıkmayacağına %99 eminim. Ancak ikinci el aldığınız araçta şanzımana daha doğrusu sahibinin arabayı nasıl kullandığına göre güvensizlik oluşuyor, alsam alsam tanıdığım birinden alırım anca. Ha bir de dizel motorda da pek güvenilir değil şimdilik. Sorun çıkaranların nerdeyse hepsi TDI DSG'ler. Aslında ben Toledo'mu 0 km olarak alırken eğer param yetseydi kesinlikle 1.4 TSI DSG alacaktım, kısmet olmadı ama hala gönlümde o motor ve şanzıman kombinasyonu yatıyor.

Yani lafı uzatmayım, bu CVT'yi tercih edene kadar nerdeyse bütün şanzıman tiplerini araştırdım ve ona göre karar verdim. K13 kasalarda bununla ilgili bariz bir şikayete rastlamadığım gibi üstüne üstük en çok övgü alan teknoloji idi.

Size elbette hak veriyorum, sorun yaşanabilir olması tabi ki ihtimal dahilinde ama diyelim ki 10000 kişide 100 kişinin sorun yaşamış olması gayet normal değil mi? Yani böyle düşünüyorum da CVT sorunlı ise o zaman hiç bir otomatik araca güvenilmez bence. Örneğin gidip yanlış yağ kullanıp da tam otomatik şanzımanı da değiştirmek zorunda kalanı da gördüm. Yani hepsi sorun çıkarabilir ama bana (ve hatta bir çok kullanıcıya) göre CVT bunlar arasında optimum olanların başında geliyor.

Benim düşüncelerim bu şekilde, bana göre CVT yeterince güvenilir.

Note Edge cihazımdan tapatalk ile gönderdim, hatalar affola

"İyi şoför yolcularını tedirgin etmeden konforlu ve güvenli şekilde gidecekleri yere ulaştıran şofördür" İmza Babam

Kullanıcı avatarı
ertan59
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 16
Kayıt: 12 Oca 2014, 18:16
Otomobil: Micra
Meslek: teknisyen

Re: 2011-2012 sanziman sorunu

Mesajgönderen ertan59 » 22 Tem 2015, 10:20

Tesekkur ederim tekrardan vermis oldugunuz cevap icin insallah bir sorun yasamayiz ayrica siz yazilimdan sonra herhangi bir fark gorebildinizmi kendi aracinizda


Kullanıcı avatarı
Ally_07
Administrator
Administrator
Mesajlar: 1211
Kayıt: 20 Şub 2015, 21:29
Otomobil: Micra
Meslek: Üniversite Öğr. Gör.
Konum: Antalya

Re: 2011-2012 sanziman sorunu

Mesajgönderen Ally_07 » 22 Tem 2015, 10:29

ertan59 yazdı:Tesekkur ederim tekrardan vermis oldugunuz cevap icin insallah bir sorun yasamayiz ayrica siz yazilimdan sonra herhangi bir fark gorebildinizmi kendi aracinizda


Rica ederim, hepimiz sorunsuz kullanırız inşallah ama bunun için arabanın kapasitesine göre davranmalı ve bakımları konusunda titizlik göstermeliyiz bence.

Yazılımdan sonra kullanımla ilgili bariz bir fark görmedim açıkçası ama sanki yakıt tüketimi daha iyiye gidiyor gibi. Ancak buna da kesin diyemem çünkü güncellemeden önce arabayı sadece bir mevsim ve 3500 km kadar kullanmıştık, önceki haliyle kıyaslama yapmak için 4 mevsim koşullarında bir 10-15.000 km falan kullanmış olsaydım daha net konuşabilirdim.

"İyi şoför yolcularını tedirgin etmeden konforlu ve güvenli şekilde gidecekleri yere ulaştıran şofördür" İmza Babam

Kullanıcı avatarı
ertan59
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 16
Kayıt: 12 Oca 2014, 18:16
Otomobil: Micra
Meslek: teknisyen

Re: 2011-2012 sanziman sorunu

Mesajgönderen ertan59 » 23 Tem 2015, 17:59

Yakit konusunda bende birsey anlamadim ama 8 litreyi 100km de oyle boyle goturuyor sanziman artik kismet deyip kullanicaz lpg taktirmayi dusunuyorum bu konu hakkinda bir bilginiz varmi


Kullanıcı avatarı
Ally_07
Administrator
Administrator
Mesajlar: 1211
Kayıt: 20 Şub 2015, 21:29
Otomobil: Micra
Meslek: Üniversite Öğr. Gör.
Konum: Antalya

Re: RE: Re: 2011-2012 sanziman sorunu

Mesajgönderen Ally_07 » 23 Tem 2015, 19:42

ertan59 yazdı:Yakit konusunda bende birsey anlamadim ama 8 litreyi 100km de oyle boyle goturuyor sanziman artik kismet deyip kullanicaz lpg taktirmayi dusunuyorum bu konu hakkinda bir bilginiz varmi

Bilgisayar verisi mi 8 lt? Biz ilk aldığımızda 7,2 idi o veriyi sıfırladıktan sonra hiç 7 görmedik. Genelde 6,3 ile 6,6 arasında oldu. Şehir dışında da 5,1 oldu en son. Haftaya depoyu tekrar doldurup veriyi sıfırlayacağım bakalım yaz koşullarında bir depo ile şehir içi kaç lt tüketim oluyor.

LPG olayına ben şimdiye kadar hiç girmedim, yılda az km yaptığımız için hiç bulaşma gereği de duymadım diyelim.

Bildiğim kadarıyla forumlarda (hatta burada da bir kaç başlık var, taktıranlar sonradan pişman olmuş, bir göz atın bence) Micra için LPG önerilmiyor, deneyenler olmuş ama sorun yaşamışlar. Midyat'a pirince giderken evdeki bulgurdan olmayın.

Note Edge cihazımdan tapatalk ile gönderdim, hatalar affola

"İyi şoför yolcularını tedirgin etmeden konforlu ve güvenli şekilde gidecekleri yere ulaştıran şofördür" İmza Babam

Kullanıcı avatarı
Ally_07
Administrator
Administrator
Mesajlar: 1211
Kayıt: 20 Şub 2015, 21:29
Otomobil: Micra
Meslek: Üniversite Öğr. Gör.
Konum: Antalya

Re: 2011-2012 sanziman sorunu

Mesajgönderen Ally_07 » 29 Tem 2015, 12:23

Micra ve LPG ile ilgili olarak şu başlıklara bakabilirsiniz

http://www.nissanclubtr.com/forum/viewtopic.php?f=82&t=1198

http://www.nissanclubtr.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=667

"İyi şoför yolcularını tedirgin etmeden konforlu ve güvenli şekilde gidecekleri yere ulaştıran şofördür" İmza Babam

Kullanıcı avatarı
muratt_pnp
NissanClubTr
NissanClubTr
Mesajlar: 8
Kayıt: 17 Ağu 2015, 15:22
Otomobil: Micra
Meslek: Memur

Re: 2011-2012 sanziman sorunu

Mesajgönderen muratt_pnp » 21 Ağu 2015, 12:41

evet arkadaşlar 2012 micra ile ben de şanzıman sorunu yaşadım hem de 26500 km'de. ankara - izmir arası uzun yolda iken durduk yere vites geçişlerinde sarsıntı başladı. ayağı gazdan çekip tekrar basınca vites yükseltebiliyordu ancak. bu şekilde 50-60 km gittikten sonra arıza lambası yandı zaten. izmire gelene kadar aynı sorunu yaşadım. ertesi gün sabah servise gitmek için yola çıktım. vites geçişleri gayet normaldi. serviste araç test edildi. vites geçişleri hala normaldi. cihaza bağlandı ve basınç sensörü arızası verdiği, şu an bi sorun olmadığı ama ilerde sorun yaşanabileceği söylendi. arıza lambası silindi. servisten çıktım daha 100 m gitmeden, ilk vites geçişinde yine sarsıntı yaptı. aracı servise bıraktım. şanzımanın değişeceği söylendi. fiyat sordum. 40bin lira dediler. dalga mı geçiyorsunuz arabanın sıfırı şu an 45bin dedim. çok bilmiş ustanın cevabı, sıfır araba alıp paçalayıp satsan 3 araba alırsın zaten dedi. neyse servis müdürüyle görüştüm. 3 ay önce garantisi bitmiş, daha 26500deki şanzımanı istesen bu hale getiremezsin. kusur sizde dedim. iyi niyet garantisi adı altında %93 indirim yapıldı ve 2800 TL'ye şanzıman değişti. Tüketici hakem heyetine başvurdum bakalım ne çıkacak.

K13 2012 Micra 1.2 Passion CVT

Kullanıcı avatarı
Ally_07
Administrator
Administrator
Mesajlar: 1211
Kayıt: 20 Şub 2015, 21:29
Otomobil: Micra
Meslek: Üniversite Öğr. Gör.
Konum: Antalya

Re: 2011-2012 sanziman sorunu

Mesajgönderen Ally_07 » 21 Ağu 2015, 19:13

muratt_pnp yazdı:evet arkadaşlar 2012 micra ile ben de şanzıman sorunu yaşadım hem de 26500 km'de. ankara - izmir arası uzun yolda iken durduk yere vites geçişlerinde sarsıntı başladı. ayağı gazdan çekip tekrar basınca vites yükseltebiliyordu ancak. bu şekilde 50-60 km gittikten sonra arıza lambası yandı zaten. izmire gelene kadar aynı sorunu yaşadım. ertesi gün sabah servise gitmek için yola çıktım. vites geçişleri gayet normaldi. serviste araç test edildi. vites geçişleri hala normaldi. cihaza bağlandı ve basınç sensörü arızası verdiği, şu an bi sorun olmadığı ama ilerde sorun yaşanabileceği söylendi. arıza lambası silindi. servisten çıktım daha 100 m gitmeden, ilk vites geçişinde yine sarsıntı yaptı. aracı servise bıraktım. şanzımanın değişeceği söylendi. fiyat sordum. 40bin lira dediler. dalga mı geçiyorsunuz arabanın sıfırı şu an 45bin dedim. çok bilmiş ustanın cevabı, sıfır araba alıp paçalayıp satsan 3 araba alırsın zaten dedi. neyse servis müdürüyle görüştüm. 3 ay önce garantisi bitmiş, daha 26500deki şanzımanı istesen bu hale getiremezsin. kusur sizde dedim. iyi niyet garantisi adı altında %93 indirim yapıldı ve 2800 TL'ye şanzıman değişti. Tüketici hakem heyetine başvurdum bakalım ne çıkacak.



Öncelikle geçmiş olsun, gerçekten çok can sıkıcı bir durum umarım kimsenin başına gelmez. Daha önce bu konu ile ilgili yaptığım araştırmalarda CVT sisteminin aslında klasik tork konvektörlü tam otomatik vites sisteminden sonra (veya en az onun kadar) en sorunsuz sistem olduğunu tespit ettiğimi yukarıda belirtmiştim.

Ne var ki bunlar insan yapısı cihazlar, "kesinlikle arıza çıkmaz" demek mümkün değil, olsa olsa "arıza yapma olasılığı diğer otomatik vites teknolojilerine göre daha düşük" diyebiliyoruz. CVT ile ilgili olarak Honda Jazz'ı incelerken yerli ve yabancı kullanıcı forumlarında "CVT'de şanzıman yağının sık 2-3 bakımda bir kendi özel yağı ile değiştirilmesinin gerekliliğinden" bahsedildiğini okudum, sorun yaşayanların çoğu için bu öneri özellikle belirtiliyor. Bizimki de 26 bin geldi 30 bin bakıma gittiğimde (muhtemelen aralık sonu veya ocak başı olur herhalde) mutlaka şanzıman yağını ve mümkünse filtresini değiştireceğim.

Sonuç itibariyle bizim arabamız belki çok km yapmamış gibi görünüyor ama şimdiye kadar yaptığı km boyunca nasıl ve hangi şartlarda kullanıldığını veya kullanılmış olabileceğini (özellikle bize gelmeden önceki 20 bin kmde) ve bu kullanım şartlarında aracın yaklaşık 4,5-5 yıldır bu yağı ve filtresinin değişmediğini düşününce bu öneri bana çok mantıklı geliyor. Daha önce kullandığımız Daihatsu YRV'deki klasik tam otomatik tork konvektörlü şanzıman için yağın 4 yıl veya 60bin km'de bir kendine özel yağ değişmesi gerektiğini bir çok ehil ustadan duymuştum. O arabayı 60 binde aldığımızda ilk işim bunları değiştirtmek olmuştu (filtresi değişmiyordu, en azından yetkili servisi öyle söylemişti o zaman) ve sonra kullandığımız 4 yıl ve 40 bin km'de maşallah hiç sorun yaşamadan aracı elimizden çıkarmıştık.

Sizinki belki kullanım/bakım şartlarından belki de şansızlıktan (yani o serinin üretimindeki bir hatadan dolayı kısa ömürlü bir basınç sensörü kullanılması da olabilir mesela) ortaya çıkan bir durum diye düşünüyorum. Bunun için doğru şekilde yapılacak bakımı aksatmamak ve aracın limitlerini bilerek kullanmaktan başka da bir önlem almak mümkün değil, gerisi biraz nasip kısmet meselesi. Aynı şeyi herkes yaşayabilir ama derler ya "bu işin doğasında var" her mekanik veya elektronik sistem arızalanabilir maalesef.

Ancak bana kalırsa burada en can sıkıcı ve kabullenilmesi imkansız olan şey servisin tutumu. Bu kadar saçmalayabilirler, zaten canı sıkkın olan bir müşteriye böyle bir yaklaşım sergilenmesini kabul etmek mümkün değil. Bu maalesef Türkiye'de bir çok alanda olduğu gibi özellikle Tüketici Hukuku'nun da yeterice adil işlememesinden kaynaklı bir sorun bence. Yani adamlar "fiyattan, işçilikten veya güvenilirlikten memnun kalsa da kalmasa da nasıl olsa bana gelecek ve mecburen benim istediğimi kabul etmek zorunda kalacak. Nasıl olsa hiçbir hak iddia edemez etse bile uğraşamaz bizimle" demeye getiriyorlar. Bir çok servis böyle, sanayi sitelerinde de bir çok usta da çok farklı değil.

Maliyeti bir yana ama sırf bu muhabbetlerle karşılaşmamak için böyle sorunların kimsenin başına gelmemesini diliyorum. Size de tekrar geçmiş olsun.

"İyi şoför yolcularını tedirgin etmeden konforlu ve güvenli şekilde gidecekleri yere ulaştıran şofördür" İmza Babam

Kullanıcı avatarı
Ally_07
Administrator
Administrator
Mesajlar: 1211
Kayıt: 20 Şub 2015, 21:29
Otomobil: Micra
Meslek: Üniversite Öğr. Gör.
Konum: Antalya

Re: 2011-2012 sanziman sorunu

Mesajgönderen Ally_07 » 21 Ağu 2015, 19:21

Ha bir de yetkili servislerde bir parçanın daha az maliyet ama belki de daha çok emek ile onarılmasına uğraşmak yerine direkt değişim yoluna gidilmesine de gıcık oluyorum. Belki de işini seven, meraklı ve kendini geliştiren bir tekniker olsa ve servis politikası da "önce para kazanalım" yerine "önce müşteri memnuniyeti sağlayalım" olsa bazı sorunlar daha düşük maliyetlerle de çözümlenebilecek. Daha uygun maliyetlerle onarım istediğimizde başvurduğumuz sanayi sitesi ustaları da (bazıları istisna) genellikle kendilerini geliştirmedikleri, gerekli donanım maliyetlerinden uzak durdukları için rastgele, göz kararı ile deneme yanılma yöntemine başvurarak sorunun daha da büyümesine veya başka kısımlarda sorun oluşmasına neden oluyorlar. Bu da acayip sinir bozucu bir durum benim için. Yani aşağı tükürsen sakal yukarı tükürsen bıyık misali insanı çaresizlik ve güvensizliğe sürüklüyor.

"İyi şoför yolcularını tedirgin etmeden konforlu ve güvenli şekilde gidecekleri yere ulaştıran şofördür" İmza Babam

Kullanıcı avatarı
izmirlik11
NissanClubTr
NissanClubTr
Mesajlar: 3
Kayıt: 09 Eyl 2015, 10:36
Otomobil: Micra
Meslek: serbest

Re: Nissan Micra K11C, CVT onarılmaz mı?

Mesajgönderen izmirlik11 » 10 Eyl 2015, 12:14

Merhaba benimde 2000 model nissan micra k11 aracımda ncvt şansuzman sorunum vardı. aracım 196 bin km de lpg li ve yaklaşık 110 bin km sini ben yaptım.

Yüksek viteste kalkıp titreme sorunu vardı araç nazlı haraket ediyordu. İlk başlarda banada tamir edilmez deniliyordu. Astronomik rakamlar istendi hatta öyleki yaparız olurmu olmazmı bilmem ama paramı alırım diyen tipler bile çıktı karşıma, aracı sevmesem önüme gelen ilk duvara çarpmayı bile düşündüm

Daha sonra bir esnaf arkadaşım sayesinde İzmir bornova 3. sanayi sitesinde Mustafa isimli otomatik şanzuman ustası ile tanıştım. Kendisine 4 günlüğüne teslim ettiğimde aracı bana aracı ilk aldığım günki haline getirdi ve bunu tamamen kendi imkanları ile yaptı devamlı yaptığı bi iş hatta beni şaşırtan şey aracın şanzumanının work shop manueli vardı :) kolay kolay yetkili servis haricinde görülebilecek birşey değil. Ve şanzumanımın sorunsuz çalışacağının garantisini verdi.Şu an aracıma 2300 km dir biniyorum ilk aldığım gün gibi çalışıyor. Benim gibi sorun yaşayıp sanayilerde orada burada yaparım çalışırmı bilmem ama ben paramı alırım diyenlere para kaptırmayın ben bunu yaşadım çok sinir bozucu birşey. Umarım yanlış anlaşılmaz ve reklam olarak görülmez benim şanzumanı yaptırdığım ustanın adı mustafa telefon numarası ise 0535 655 3509 kendisini arayıp soru sorabilir ve bilgi alabilirsiniz ilgili ve zanaatkar bir usta


Kullanıcı avatarı
MicraR
Gold Üye
Gold Üye
Mesajlar: 117
Kayıt: 26 Şub 2015, 15:18
Otomobil: Micra
Meslek: Akademisyen

Re: 2011-2012 sanziman sorunu

Mesajgönderen MicraR » 14 Eyl 2015, 10:52

Ally_07 hocam, şanzıman yazılım güncellemesi sonucu yakıta vs dair bir gelişme bir deneyim sahibi oldunuz mu ? Ben henüz servise gidip güncelleme alamadım ama bakım tarihime az kaldı diye sallıyorum, Aralık başında gitmek niyetim, ama ara sıra da şehir dışı dolaşıyorum, yakıta yada başka bir şeye bariz faydası varsa en azından güncellemeyi yaptırayım hemen diyorum, yolculuktan önce

2014 Nissan Micra 1.2 Street CVT Okyanus Mavisi

Kullanıcı avatarı
Ally_07
Administrator
Administrator
Mesajlar: 1211
Kayıt: 20 Şub 2015, 21:29
Otomobil: Micra
Meslek: Üniversite Öğr. Gör.
Konum: Antalya

Re: RE: Re: 2011-2012 sanziman sorunu

Mesajgönderen Ally_07 » 14 Eyl 2015, 21:17

MicraR yazdı:Ally_07 hocam, şanzıman yazılım güncellemesi sonucu yakıta vs dair bir gelişme bir deneyim sahibi oldunuz mu ? Ben henüz servise gidip güncelleme alamadım ama bakım tarihime az kaldı diye sallıyorum, Aralık başında gitmek niyetim, ama ara sıra da şehir dışı dolaşıyorum, yakıta yada başka bir şeye bariz faydası varsa en azından güncellemeyi yaptırayım hemen diyorum, yolculuktan önce


Üstadım bu başlıkta bir kaç mesaj üstteki durumdan daha değişik bir yorum yapamayacağım. Yani biz aldıktan henüz bir kaç ay sonra yazılımı güncelletiğimiz için farkı pek anlayamadık işin aslı. Yani yazılımdan önce zaten iyiydi bize göre ama şimdi de çok şükür bir sıkıntı yok maşallah. Yakıt tüketimi verilerimizi de forumda paylaşıyorum, bana göre o açıdan da sorun yok. Ama dediğim gibi daha mı iyi, kesin bir şey diyemiyorum.

Note Edge cihazımdan tapatalk ile gönderdim, hatalar affola

"İyi şoför yolcularını tedirgin etmeden konforlu ve güvenli şekilde gidecekleri yere ulaştıran şofördür" İmza Babam


“Nissan Micra Forum” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir


 

 

oto anahtarı