13. sayfa (Toplam 23 sayfa)

nissan micra vites vuruntusu

Gönderilme zamanı: 02 Şub 2017, 04:44
gönderen micraaa
merhabalar gruba yeni katildim,
bugun itibariyle micramda motor ariza isigi yandi ve vites 1 den 2 ye gecerken kut diye bir ses geliyor, otomatik sanzimanlarin sanirim boyle bir problemi varmis, servise gitmeden bir bilgi almak istedim, yardim edin lutfen


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Re: Nissan Micra CVT Deneyimleri, Sorunlar, Çözümler, Öneriler

Gönderilme zamanı: 26 Şub 2017, 20:34
gönderen okinoz
mrb 2005 modeline yeni expertiz yaptırdı onunda öyle 1-2 vuruntulu nissanlarda bu şekilde genelde yapıyormuş ustalar o şekilde beyan etti

Re: Nissan Micra CVT Deneyimleri, Sorunlar, Çözümler, Öneriler

Gönderilme zamanı: 16 May 2017, 23:18
gönderen SerdarÇetin
Arkadaşlar merhaba,

Yaklaşık 2 ay kadar önce 2016 1.2 street aldım 7800 Km de eşim için.

Bizim sokak biraz rampa normalde ben kullanırken özellikle denememiştim yeni fark ettim; yokuşta durup tekrar hareket ederken frenden ayağını çekince kayıyor bizim burası dik bir yokuş ama.

Bu normalmi acaba?

Yokuş kalkış desteği yok elbette ve rampa meyilli içime bir kurt düştü :) diğer kullanan arkadaşlarda da aynımı acaba

Re: RE: Re: Nissan Micra CVT Deneyimleri, Sorunlar, Çözümler, Öneriler

Gönderilme zamanı: 16 May 2017, 23:29
gönderen Ally_07
SerdarÇetin yazdı:Arkadaşlar merhaba,

Yaklaşık 2 ay kadar önce 2016 1.2 street aldım 7800 Km de eşim için.

Bizim sokak biraz rampa normalde ben kullanırken özellikle denememiştim yeni fark ettim; yokuşta durup tekrar hareket ederken frenden ayağını çekince kayıyor bizim burası dik bir yokuş ama.

Bu normalmi acaba?

Yokuş kalkış desteği yok elbette ve rampa meyilli içime bir kurt düştü :) diğer kullanan arkadaşlarda da aynımı acaba

Dik yokuşlarda kayabilir ama yavaş yavaş, normaldir.

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

99 micra sanziman problemini cozemedim

Gönderilme zamanı: 19 May 2017, 17:39
gönderen inevoemrah
merhabalar, 3 gun once 99 model micra magic aracim sorun cikarmaya basladi. deviri yukseldi fakat aracim hizlanmadi, sonra hizlanmaya basladi vb. son olarak 2 gun once ncvt isigi yaninca aracimi cekici ile sanayiye getirdim. (ankara sasmaz). sanzimancilarin hicbiri tamire yanasmadi filan derken, forum da benzer sorunlar yasayan arkadaslarin tork konvertoru komuru deistirerek sorunu cozdugunu okudum. sabah aracimdaki ncvt isigi yanmazken ve aracim yururken konvertoru soktum ve komurlerini deistirdim. su anda ncvt isigi yaniyor, ilgili testi yapinca da 4 nolu hata kodunu veriyor. komurlerin boyunu deistirmek vb cesitli denemeler ve tak cikarlardan sonra hic sonuc alamadim, eski komurleri geri taktim ama sorun hala ayni gorunuyor. fikir alabilirsem cok sevinirim, bir hurdaci hevesle baska bir sanziman takmak icin beni bekliyor :)

K13 Otomatik Micra Kayış Gıcırtısı

Gönderilme zamanı: 20 May 2017, 20:31
gönderen Tolgay87
Herkese Merhabalar,

Otomatik 2012 Punch model sahibiyim. Aracımda şöyle bir sorun var. Aracımda yokuş çıkarken çekişte düşüklük söz konusu ve motordan gaza bastıkça kayış gıcırtısı geliyor ciddi anlamda ama düz yolda o kadar ses gelmiyor ama ses var yine de . Araç dururken boşta 4000-5000 e kadar artırıyorum ses gelmiyor ama D de giderken motordan o ses geliyor. Shell'den nitro+ yakıtı aldığımda daha az ses geliyor. Sorun şanzımanda mıdır bilemedim. Başka birisinin başına geldi mi acaba bu sorun. Servise götürmeye de çekiniyorum açıkçası.

Re: K13 Otomatik Micra Kayış Gıcırtısı

Gönderilme zamanı: 23 May 2017, 10:55
gönderen Ally_07
Tolgay87 yazdı:Herkese Merhabalar,

Otomatik 2012 Punch model sahibiyim. Aracımda şöyle bir sorun var. Aracımda yokuş çıkarken çekişte düşüklük söz konusu ve motordan gaza bastıkça kayış gıcırtısı geliyor ciddi anlamda ama düz yolda o kadar ses gelmiyor ama ses var yine de . Araç dururken boşta 4000-5000 e kadar artırıyorum ses gelmiyor ama D de giderken motordan o ses geliyor. Shell'den nitro+ yakıtı aldığımda daha az ses geliyor. Sorun şanzımanda mıdır bilemedim. Başka birisinin başına geldi mi acaba bu sorun. Servise götürmeye de çekiniyorum açıkçası.


"Çekişte düşüklük" tarifinizi bizzat kullanmadan anlamak pek mümkün değil. Gıcırtının kayışların eskimesinden olma ihtimali geliyor aklıma, eğer değişmediyse yaşa göre değişim dönemi gelmiş gibi sanki. O çok maliyetli bir şey değil. Serviste en azından bir tespit yaptırmanızda fayda var.

2011 Micra Şanzıman Akış Sensörü Arızası

Gönderilme zamanı: 02 Haz 2017, 10:24
gönderen szgyvz
Herkese merhaba 2011 model nissan micra aracımın arıza lambası yandı servise götürdüm ve şanzıman yağ akış sensör arızası verdi. lamba sürekli yaniyor fakat araçta herhangi bir sıkıntı yok kullanmaya devam edebilirsiniz ama zamanla vurma yapabilir dediler. arızanın ne olduğunu olabileceğini bilen yok. Biri beyindir diyor biri bunlarda kronik şanzımanı değiştirelim diyor biri yağı değiştir diyor. şanzımanı da henüz indirtmedim. yalnız şöyle bir şey var. araç kışın lamba yakmıyor. kışın soğuk havalarda sönen lamba hava 10 derece ve üzerinde tekrar yanıyor. bu da yağda sıkıntı olabilme ihtimalini düşündürdü sizce ne olabilir. arac 76binde istanbul anadolu yakasında bu işi çözebilecek birileri var mıdır. yardımlarınızı bekliyorum. :T

Re: 2011 Micra Şanzıman Akış Sensörü Arızası

Gönderilme zamanı: 02 Haz 2017, 11:00
gönderen Ally_07
szgyvz yazdı:Herkese merhaba 2011 model nissan micra aracımın arıza lambası yandı servise götürdüm ve şanzıman yağ akış sensör arızası verdi. lamba sürekli yaniyor fakat araçta herhangi bir sıkıntı yok kullanmaya devam edebilirsiniz ama zamanla vurma yapabilir dediler. arızanın ne olduğunu olabileceğini bilen yok. Biri beyindir diyor biri bunlarda kronik şanzımanı değiştirelim diyor biri yağı değiştir diyor. şanzımanı da henüz indirtmedim. yalnız şöyle bir şey var. araç kışın lamba yakmıyor. kışın soğuk havalarda sönen lamba hava 10 derece ve üzerinde tekrar yanıyor. bu da yağda sıkıntı olabilme ihtimalini düşündürdü sizce ne olabilir. arac 76binde istanbul anadolu yakasında bu işi çözebilecek birileri var mıdır. yardımlarınızı bekliyorum. :T


Öncelikle bu konu ile ilgili bir başlığımız zaten var, bundan sonra forum içinde aratıp konu ile ilgili başlıkları gözden geçirmenizi rica ederiz. Eğer daha önce forumda değinilmemiş bir sorunuz varsa o zaman yeni başlık açmanız daha doğru olacaktır. O yüzden mesajınızı bahsettiğim başlığa taşıyorum, bu konuyu baştan sona incelemenizi tavsiye ederim.

Aracınız CVT sanırım (belirtmemişsiniz ama öyle tahmin ediyorum). Tespiti yapan yetkili servis miydi? Daha önce hiç sanzıman yağını değiştirdiniz mi? Normalde en kötü ihtimalle 4 yıl veya 60.000 km'de değişmesi gerekli (hatta yabancı sitelerde mümkünse 30.000 km veya 2-3 yıl'da bir değişimin daha iyi olacağından bahsediliyor). Eğer hiç yağ değiştirmediyseniz öncelikle yağ değişimi yapmanızı tavsiye edebilirim. Eğer eski yağ şanzımana kalıcı bir zarar vermediyse belki durumu kurtarabilirsiniz. Yalnız yağ değişimini mutlaka yetkili serviste yaptırmanızı öneririz. Bazı araç sahipleri sizin de bu başlıkta görebileceğiniz gibi otomatik şanzımanla ilgili sorunlarını tam olarak çözemeyebiliyorlar, çözenler de maalesef geri dönüş yapıp bilgi vermeyebiliyorlar. O yüzden yağ değişiminden sonra durumu gözlemleyip eğer sorun devam ediyorsa bir kaç farklı yetkili servise tespit yaptırmanız belki faydalı olacaktır. Anlattığınız kadarıyla yağın ısınmasıyla ortaya çıkan bir durum söz konusu gibi ki bu da yağ sıcaklığını ölçen sensörün arızlanmış olabileceğini gösteriyor. Özellikle dur kalk trafikte sürekli aracı D konumunda frenle tutmamak gerekir, bu şekilde hareket etmek isteyen aracı zorla sabit tutmaya çalışarak yağ sıcaklığının oldukça fazla yükselmesine (hele ki sıcak mevsimlerde) neden oluruz. Aşırı ısınmış yağ da mekanik parçalara doğal olarak zarar verebilir. Yağınızı değiştirdikten sonra buna dikkat ederek kullanıp durumu gözlemleyin bakalım. Eğer hala sorun devam ediyorsa o zaman onarım gerekecektir ancak o konu maalesef Türkiye'deki servislerde biraz sıkıntılı. Onarım yerine komple değişim yapmayı tercih edebiliyorlar ki bunun içinde maalesef fahiş bedeller talep ediyorlar. Yine de iyimser düşünüp yağ değişimi ile işe başlayın derim.

Re: Nissan Micra CVT Deneyimleri, Sorunlar, Çözümler, Öneriler

Gönderilme zamanı: 16 Haz 2017, 15:06
gönderen Ally_07
Bir forum üyemiz forumun "Satılıklar" kısmında sorunlu CVT şanzımanlar konusunda yardımcı olabileceğini söylemiş, ilgilenenler şu linkten iletişim bilgilerini bulabilir http://www.nissanclubtr.com/forum/viewtopic.php?f=33&t=4013. Belki faydası olur.

Nissan Micra 2012 CVT Yüksek Devir Sorunu

Gönderilme zamanı: 14 Tem 2017, 11:24
gönderen CansuB
Arkadaşlar merhaba
Aranıza yeni katıldım. Aracım Nissan Micra 2012. Bu ikinci micram ve seviyorum aracımı. İlki manueldi. Bunu otomatik aldım. Canavar gibi olan aracım şuan üstünde yük varmış gibi gitmiyor. Aracımı makas atarak kullanırdım çok güvenirdim ataklığına, şuan 100 m kala yeşil trafik ışığı yanıp sönmeye başladıysa yavaşlayıp kırmızı yanmasını bekliyorum o kadar randımansız artık arabam.
Problemi detaylı anlatayım, şehir içinde 50yle giderken 4bin 5bin devri görüyorum gaza sakince basarken ama hız 60a bile gelmiyor. Kırmızıda kalktım diyelim ki normalde o gaza basmayla 50yi geçmesi gereken araç 30u zor görüyor. Yokuşlardaki bayılmayı saymıyorum bile. Sanki arkadan bişe tutuyor arabayı, ipini bi koparsa uça uça gidecek de onu tutan bişe var sanki.
Ama şehirdışında arabaya devrini yavaşça aldırdıysam 120yle giderken 2bin 2500 devirle gidiyorum hiçbi sıkıntısı yok.
Gaza bastığımda hızlanmıyor araç, sadece bağırıyor ve ben ayağımı gazdan çekmeden kesinlikle devir düşmüyor.
Araba park halindeyken devir binin altında. Bazen istop etmeye yaklaşıyor yarım devirde kendini toplayıp bine yaklaşıyor istop etmeden ama dediğim gibi park halinde devir binden biraz düşük sürekli olarak.
Bu arada bu arızayı bi anda yaptı. Antalya kayseri yolunda 6 saat aralıksız kullandım aracı, yüksek devirde 4binlerde ve genelde 120 150 arası kullandım. Arıza bundan sonra oluştu.
Elektronik arıza kontrolunde şanzumanda ve motorda bişe çıkmadı, ABS de sorun göründü o da normal benim sürüşümden kaynaklanıyor.
Kayseri'de otomatikçi bi usta arabayı denedi açmadan şanzumanı değiştirelim garanti olsun dedi.
Size sormak istediğim şu; başınıza bu durum hiç geldi mi, nasıl çözdünüz?
Kayseri'de otomatikten anlayan bildiğiniz bi usta var mı?
Yorumlarınız değerli, teşekkürler herkese. Keyifli sürüşler.

Re: Nissan Micra 2012 CVT Yüksek Devir Sorunu

Gönderilme zamanı: 17 Tem 2017, 15:22
gönderen Ally_07
CansuB yazdı:Arkadaşlar merhaba
Aranıza yeni katıldım. Aracım Nissan Micra 2012. Bu ikinci micram ve seviyorum aracımı. İlki manueldi. Bunu otomatik aldım. Canavar gibi olan aracım şuan üstünde yük varmış gibi gitmiyor. Aracımı makas atarak kullanırdım çok güvenirdim ataklığına, şuan 100 m kala yeşil trafik ışığı yanıp sönmeye başladıysa yavaşlayıp kırmızı yanmasını bekliyorum o kadar randımansız artık arabam.
Problemi detaylı anlatayım, şehir içinde 50yle giderken 4bin 5bin devri görüyorum gaza sakince basarken ama hız 60a bile gelmiyor. Kırmızıda kalktım diyelim ki normalde o gaza basmayla 50yi geçmesi gereken araç 30u zor görüyor. Yokuşlardaki bayılmayı saymıyorum bile. Sanki arkadan bişe tutuyor arabayı, ipini bi koparsa uça uça gidecek de onu tutan bişe var sanki.
Ama şehirdışında arabaya devrini yavaşça aldırdıysam 120yle giderken 2bin 2500 devirle gidiyorum hiçbi sıkıntısı yok.
Gaza bastığımda hızlanmıyor araç, sadece bağırıyor ve ben ayağımı gazdan çekmeden kesinlikle devir düşmüyor.
Araba park halindeyken devir binin altında. Bazen istop etmeye yaklaşıyor yarım devirde kendini toplayıp bine yaklaşıyor istop etmeden ama dediğim gibi park halinde devir binden biraz düşük sürekli olarak.
Bu arada bu arızayı bi anda yaptı. Antalya kayseri yolunda 6 saat aralıksız kullandım aracı, yüksek devirde 4binlerde ve genelde 120 150 arası kullandım. Arıza bundan sonra oluştu.
Elektronik arıza kontrolunde şanzumanda ve motorda bişe çıkmadı, ABS de sorun göründü o da normal benim sürüşümden kaynaklanıyor.
Kayseri'de otomatikçi bi usta arabayı denedi açmadan şanzumanı değiştirelim garanti olsun dedi.
Size sormak istediğim şu; başınıza bu durum hiç geldi mi, nasıl çözdünüz?
Kayseri'de otomatikten anlayan bildiğiniz bi usta var mı?
Yorumlarınız değerli, teşekkürler herkese. Keyifli sürüşler.


Devir yükseliyor ama ivmelenmiyor dediğinizde, eğer arabanız manuel olsaydı aklıma "debriyaj balatası (baskı balata)" gelirdi. Ancak arabanız otomatikmiş. Şanzıman kontrolünde bir şey çıkmadı diyorsunuz ama bence sorun aktarmada gibi görünüyor, yani motordan şanzımana olması gerektiği kadar güç gitmiyor sanki. Bu arada anlatımınızdan benim çıkardığım aracı ve şanzımanı fazla sorlamış olabilirsiniz. Bu araçlar ekonomik kullanım için tasarlanmış araçlar, performanslı kullanmaya, sürekli yüksek devirde gaz pedalı tabana dayalı şekilde sportif kullanmaya göre yapılmamışlar. Bu şekilde kullanım şanzımana zarar vermiş olabilir. Ben çok nadir gazı kökleyerek kullanırım, sadece ihtiyaç olduğunda, bana kalırsa zaten aracın haddi de bu.

Şanzımanı yetki serviste mi kontrol ettirdiniz, yoksa herhangi bir servis/tamircide mi? Çünkü test cihazlarında kullanılan yazılımın yetkili servislerde en güncel hali oluyor. Hatta bir-iki sene önce bizi servise çağırıp aracın kendi ecu'sünden şanzıman yazılımını güncellemişlerdi. Eğer aracınız düzenli olarak servise giden bir araç değilse bu güncelleme yapılmamış olabilir. Eğer yetkili servise gitmediyseniz gitmenizi tavsiye ederim. Hatta bence o aracın şanzıman yağı hiç değişmemiştir, ben olsam gecikmeden yetkili serviste orijinal yağı ile onu da değiştirirdim. Tüm otomatik viteslerde olduğu gibi CVT'ler için de düzenli yağ değişimi şanzımanın sağlıklı çalışması için gerekli (ki siz sürekli yüksek devirde kullandığınız için yağın durumu şu an uygun değildir büyük ihtimalle). Şanzıman yağından kaynaklı sizin yaşadığınız gibi problemler yaşayanlar olduğunu internetten okumuştum.

O otomatikçi usta size değişim maliyetinin ne olduğunu da söyledi mi acaba? Çünkü bunun maliyeti çok yüksek diye biliyoruz. Üstelik "garanti"yi nasıl verecek onu da anlamadım. Ben olsam ona güvenmezdim.

Rolanti devri zaten genelde tüm enjeksiyonlu araçlarda (motor normal ısısında iken) 700-800 devir arasında oluyor. Ama dalgalanması normal değil tabi. Carbon clear yaptırıp veya uzun yolda würth'ün yakıt katkısını kullanıp deneyin bir de. Balki enjeksiyon/yakıt sisteminde bir tıkanıklık olabilir.

Benim aklıma gelenler bunlar.