15. sayfa (Toplam 23 sayfa)

Re: RE: P0011 ne anlama gelir?

Gönderilme zamanı: 19 Mar 2018, 21:19
gönderen Ally_07
ertugrul3344 yazdı:merhaba ,2011 micra benzinli manuel aracımda üç kez silmemize rağmen P0011 arıza kodu alıyorum..ne anlama gelir ? sanırım sensörlerden biri... https://www.youtube.com/watch?v=I-dXDHLqGd4 ne kadara mal olur bilen varsa ???
Gönderdiğiniz videodaki metin kısımları
http://www.autocodes.com/amp/codes/p0011_nissan.html linkinde de varmış. Buna göre ingilizcesi şu şekilde;

P0011 NISSAN - Intake Valve Timing Control Performance Bank 1

Possible causes

Low or Dirty Engine Oil
Faulty Intake Valve Timing Control Solenoid Valve
Intake Valve Timing Control Solenoid Valve harness is open or shorted
Intake Valve Timing Control Solenoid Valve circuit poor electrical connection
Faulty Camshaft Position Sensor
Camshaft Position Sensor harness is open or shorted
Camshaft Position Sensor circuit poor electrical connection
Faulty Crankshaft Position Sensor (POS)

Tech notes

Since the Intake valve timing control solenoid valve uses oil flow to control timing, dirty oil can cause the valve to stuck open or close. Before replacing the valve, change engine oil and filter and reset engine code.

When is the code detected?

When there is a gap between angle of target and phase-control angle degree, the valve will stop working and the ECM will trigger the P0011 code.

Possible symptoms

Engine Light ON (or Service Engine Soon Warning Light)Possible engine lack/loss of powerPosssible engine rough idle

P0011 Nissan Description

This mechanism hydraulically controls cam phases continuously with the fixed operating angle of the intake valve.

The ECM receives signals such as crankshaft position, camshaft position, engine speed, and engine coolant temperature. Then, the ECM sends ON/OFF pulse duty signals to the intake valve timing control solenoid valve depending on driving status. This makes it possible to control the shut/open timing of the intake valve to increase engine torque in low/mid speed range and output in high-speed range.

The intake valve timing control solenoid valve changes the oil amount and direction of flow through intake valve timing control unit or stops oil flow. The longer pulse width advances valve angle. The shorter pulse width retards valve angle. When ON and OFF pulse widths become equal, the solenoid valve stops oil pressure flow to fix the intake valve angle at the control position.

Türkçesi de kabaca şöyle (fazla vakit almaması için google translate'ten yararlandım)

P0011 NISSAN - Emme Valfi Zamanlama Kontrolü Performans Bankası 1

Muhtemel nedenleri

Düşük veya kirli Motor Yağı
Hatalı Giriş Valfi Zamanlaması Kontrol Solenoid Valfı
Emme Valfi Zamanlama Kontrolü Solenoid Valfı kablo demeti açık veya kısa devre
Emme Valfi Zamanlama Kontrolü Solenoid Valfı devresi zayıf elektrik bağlantısı
Hatalı Eksantrik Mili Konumu Sensörü
Eksantrik Mili Konumu Sensör kablo demeti açık ya da kısa devre
Eksantrik Mili Konumu Sensörü devresi zayıf elektrik bağlantısı
Hatalı Krank Mili Konum Sensörü (POS)

Teknik notlar

Giriş valfi zamanlama kontrol solenoid valfı, zamanlamayı kontrol etmek için yağ akışı kullandığından, kirli yağ valfın takılıp kapanmasına neden olabilir. Valfi değiştirmeden önce motor yağını değiştirin ve filtreleyin ve motor kodunu sıfırlayın.

Kod ne zaman tespit edilir?

Hedef açısı ile faz kontrol açısı derecesi arasında bir boşluk olduğunda, vana çalışmayı durduracak ve ECM P0011 kodunu tetikleyecektir.

Olası semptomlar

Motor Işığı AÇIK (veya Servis Motoru Yakında Uyarı Işığı) Olası motor eksikliği / güç kaybı.

P0011 Nissan Açıklama

Bu mekanizma, emme vanasının sabit çalışma açısı ile sürekli olarak kam fazlarını kontrol eder.

ECM krank mili konumu, eksantrik mili konumu, motor devri ve motor soğutma suyu sıcaklığı gibi sinyalleri alır. Ardından ECM, sürüş durumuna bağlı olarak emme valfi zamanlama kontrol solenoid valfine ON / OFF pulse duty sinyalleri gönderir. Bu, düşük / orta hız aralığında motor torkunu arttırmak ve yüksek hız aralığında çıkış sağlamak için giriş valfinin kapalı / açık zamanlamasını kontrol etmeyi mümkün kılar.

Giriş valfi zamanlama kontrol solenoid valfı, giriş valfi zamanlama kontrol ünitesinden yağ miktarını ve akış yönünü değiştirir veya yağ akışını durdurur. Daha uzun darbe genişliği valf açısını ilerletir. Daha kısa darbe genişliği, valf açısını geciktirir. AÇIK ve KAPALI darbe genişlikleri eşit olduğunda, solenoid valf, giriş valfi açısını kontrol konumuna sabitlemek için yağ basıncı akışını durdurur.

Buna göre;

Sorun CVT şanzımanla ilgili görünüyor. Muhtemel nedenler olarak ilk gözüme çarpan "yağın eskimiş olması" . Eğer yağın ne zaman değiştiği konusunda fikriniz yoksa (ki muhtemelen hiç değişmemiş olması yüksek bir ihtimal) en kısa sürede değiştirmenizi öneririm.

Bir de "zayıf elektirik akımı" diye bir neden görünüyor. Akünüzü ölçütürün 12,6'dan daha küçük bir değer alınırsa değişim zamanı gelmiştir.

Bunlar iyi ve düşük maliyetli ihtimaller sanırım. Umarım bu önlemlerle çözülür sorununuz. Gelişmelerden burada da bilgi verebilirseniz iyi olur.

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Micra CVT Şanzıman Yağ ve Değişim Zamanı

Gönderilme zamanı: 20 Mar 2018, 12:58
gönderen sencer
merhabalar 2014 micra street 1.2 CVT şanzıman araç sahibiyim bugün nissan yetkili servisi ile görüştüm şanzıman yağı için 60.000 yada 4 yaşında olduğu zaman kontrolü yapılıp değişebileceği söylendi Z50 diye bir yağ kullanıyorlarmış ne olduğunu anlayamadım internette araştırmama rağmen bulamadım yağ değişimi içinde 550 TL fiyat istendi araştırma yaparken Castrol Transmax Z yi buldum araca uygun görünüyor ama bir karar veremedim sanayide değişimi yapılsa sorun olurmu 50 TL işcilik istediler hangi yağ kullanmam gerektiğini ve sanayiye gidip gitmemekte siz değerli araç sahiplerinden bana yardımcı olursanız sevinirim

Re: Micra CVT Şanzıman Yağ ve Değişim Zamanı

Gönderilme zamanı: 20 Mar 2018, 18:26
gönderen Ally_07
sencer yazdı:merhabalar 2014 micra street 1.2 CVT şanzıman araç sahibiyim bugün nissan yetkili servisi ile görüştüm şanzıman yağı için 60.000 yada 4 yaşında olduğu zaman kontrolü yapılıp değişebileceği söylendi Z50 diye bir yağ kullanıyorlarmış ne olduğunu anlayamadım internette araştırmama rağmen bulamadım yağ değişimi içinde 550 TL fiyat istendi araştırma yaparken Castrol Transmax Z yi buldum araca uygun görünüyor ama bir karar veremedim sanayide değişimi yapılsa sorun olurmu 50 TL işcilik istediler hangi yağ kullanmam gerektiğini ve sanayiye gidip gitmemekte siz değerli araç sahiplerinden bana yardımcı olursanız sevinirim


CVT normal otomatik şanzıman yağlarından farklı bir yağ gerektiriyor. sizin bahsettiğiniz Castrol Transmax Z üretici web sayfasında kamyon ve otobüsler için otomatik şanzıman yağı diye geçiyor (bkz. https://www.castrol.com/tr_tr/turkey/products/truck-and-bus/automatic-transmission-fluids/transmax-z.html ) ben bu yağın "CVT için de kullanılır" olduğunu gösteren bir ibare göremedim, o yüzden şahsen deneyerek riske girmezdim. Sanayi esnafı (elbette hepsini kast etmiyorum) bu konuda sırf satmış olmak için bilinçsiz yönlendirme yapabilir aman dikkat. Hani silecek, ampul, fren balatası, motor yağı vs. gibi bir sarf malzemesi olsa çok riskli değil ama yanlış şanzıman yağı çok ciddi pişmanlık yaratır (hatta bütün otomatik şanzımanlar için doğru yağı kullanmak çok önmeli aslında).

İlla Nissan yağı dışında başka bir marka kullanacaksanız Castrol'de TRANSMAX A CVT isimli yağ varmış ( bkz. https://www.castrol.com/tr_tr/turkey/products/car/automatic-transmission-fluids/castrol-transmax-a-cvt.html ) onu araştırın. Tabi bu kesin kullanılır diyemem ama en azından CVT ibaresini görebiliyorum, hiç değilse o ürün üzerinde biraz daha detaylı araştırma yapılmaya değer diye düşünüyorum. Bunun dışında hangi markalarda uygun yağ var, samimiyetle söylemek gerekirse bir fikrim yok. Ben doğrudan yetkili serviste o maliyete katlanarak değiştirdim. Çünkü ileride şanzımanla ilgili çıkabilecek oldukça yüksek maliyetli sorunlara karşı riski aza indirmek için o değişim maliyetine katlanmak benim için daha mantıklıydı (tabi bu benim şahsi görüşüm). Yaklaşık iki sene önce yetkili serviste değiştirdiğimde 260 TL tutmuş (bkz. http://www.nissanclubtr.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=357&start=64#p28292 ) muhtemelen işçilik hariç ve servis faturasında 75w80 şanzıman yağı diye geçmiş.

İnternette araştırdığımda Nissan'ın "Genuine Nissan CVT-NS2 Transmission Fluid OEM No 999MP-NS200P" isimli bir yağı olduğunu öğrenebilmiştim. Bu yağ servis dışında satılıyor mu bilemiyorum ama e-bay'da satıldığını görüyorum. Lt'si kargo dahil 35 $ gibi bir fiyata geliyormuş. Belki Türkiye'de o şekilde getirtip satan vardır. diyelim ki Lt'sini 40 $'dan verseler 150-155 TL eder, en çok 2 lt gider diye düşünüyorum (eğer şanzımanın içindeki tüm yağı vakumlama ile boşaltma işlemi yapılmadan değiştirilecekse ki genelde öyle değiştiriliyor zaten) o da 300 TL yağ masrafı anlamına gelir. Yağı kendiniz götürürseniz 50 TL'de işçilik verirseniz 350'ye mal olur gibi görünüyor. Tabi bunlar varsayım, belki daha az belki de biraz daha fazlaya mal olabilir..

Netice olarak hangi marka yağ kullanacağınız size kalmış, kalite kalite fiyat fiyat ürünler vardır piyasada ama: Alacağınız yağın ambalajında özellikle CVT Transmission Fluid yazmasına dikkat edin.

Bu konuda bir başka üyemizin şu mesajına da bir göz atabilirsiniz [url]http://www.nissanclubtr.com/forum/viewtopic.php?p=39287#p39287[url]

Re: Nissan Micra CVT Deneyimleri, Sorunlar, Çözümler, Öneriler

Gönderilme zamanı: 04 Nis 2018, 15:18
gönderen tRoya06
Arkadaşlar merhaba, 97 model otomatik micra sahibiyim. Aracın önceki sahibi şanzıman arızasından ötürü, araca bir üst kasanın k12'nin şanzımanını takmışlar. Yalnız boyut olarak vs tam uymadığından biraz uydurma işlemler yapılmış. Neyse benim sıkıntım aracım 2bin devirde 2vitese geçiyor, sonrasında vites geçmiyor. 110km hıza kadar çıkıyorum 2 viteste 3500 devirde oluyor araç. Çok garip geldi bana. Sorun hakkında fikri veya bilgisi olan arkadaşlardan yardım rica ediyorum, ayrıca anadolu yakasında iyi bir şanzımancı varsa tavsiye edebileceğiniz yazarsanız sevinirim. Saygılar

Re: Nissan Micra CVT Deneyimleri, Sorunlar, Çözümler, Öneriler

Gönderilme zamanı: 12 Nis 2018, 17:56
gönderen Ally_07
tRoya06 yazdı:Arkadaşlar merhaba, 97 model otomatik micra sahibiyim. Aracın önceki sahibi şanzıman arızasından ötürü, araca bir üst kasanın k12'nin şanzımanını takmışlar. Yalnız boyut olarak vs tam uymadığından biraz uydurma işlemler yapılmış. Neyse benim sıkıntım aracım 2bin devirde 2vitese geçiyor, sonrasında vites geçmiyor. 110km hıza kadar çıkıyorum 2 viteste 3500 devirde oluyor araç. Çok garip geldi bana. Sorun hakkında fikri veya bilgisi olan arkadaşlardan yardım rica ediyorum, ayrıca anadolu yakasında iyi bir şanzımancı varsa tavsiye edebileceğiniz yazarsanız sevinirim. Saygılar


sport butonu takılı kalmış olabilir mi?

Re: Nissan Micra CVT Deneyimleri, Sorunlar, Çözümler, Öneriler

Gönderilme zamanı: 17 Nis 2018, 09:52
gönderen tRoya06
Öyle bir buton yok ki.

Re: RE: Re: Nissan Micra CVT Deneyimleri, Sorunlar, Çözümler, Öneriler

Gönderilme zamanı: 17 Nis 2018, 10:08
gönderen Ally_07
tRoya06 yazdı:Öyle bir buton yok ki.
Şanzıman yağı en son ne zaman değişti? Normalde maximum 4 yılda veya en çok 60.000 km'de bir değişmesi lazım. Eğer emin değilseniz her ihtimale karşı değiştirmenizi öneririm. Mutlaka CVT yağı ile değişmesi lazım. Yukarıdaki eski mesajlarda yağ ile ilgili genel bilgiler var.

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Micra otomatik şanzıman sorunu

Gönderilme zamanı: 15 May 2018, 22:59
gönderen tunaboylu19
Cevaplar için şimdiden teşekkürler. Micra 1.2 2005 model otomatik benzinli bir aracımız var. Sorun şu: R'de herhangi bir sorun yok ancak vitesi D'ye aldığımda sanki boştaymış gibi hiçbir tepki vermiyor. 1 ve 2'de de aynı sıkıntı var. Gaza basınca birden araç kendini atıyor ve vitese geçiyor. Şanzıman yağı kontrolünü yaptırdım. Yağ eksilmişti eklediler ancak sorun devam ediyor. Özellikle motor sıcakken bu sorun daha çok yaşanıyor. Daha önce hiç otomatik şanzıman kullanmadım o yüzden ne tanıdığım bir usta ne de bu konuda yaşadığım bir tecrübem var. Malum otomatik şanzıman deyince hep akla uçuk fiyatlar geliyor ve sanayide çarpılmaktan da korkuyorum. Ne yapmalıyım? Sizce arıza neden kaynaklıdır, ne önerirsiniz?

Re: Micra otomatik şanzıman sorunu

Gönderilme zamanı: 16 May 2018, 11:34
gönderen tunaboylu19
Kimse cevap vermeyecek mi ?

Re: Micra otomatik şanzıman sorunu

Gönderilme zamanı: 16 May 2018, 21:57
gönderen nissanmuhibi
tunaboylu19 yazdı:Cevaplar için şimdiden teşekkürler. Micra 1.2 2005 model otomatik benzinli bir aracımız var. Sorun şu: R'de herhangi bir sorun yok ancak vitesi D'ye aldığımda sanki boştaymış gibi hiçbir tepki vermiyor. 1 ve 2'de de aynı sıkıntı var. Gaza basınca birden araç kendini atıyor ve vitese geçiyor. Şanzıman yağı kontrolünü yaptırdım. Yağ eksilmişti eklediler ancak sorun devam ediyor. Özellikle motor sıcakken bu sorun daha çok yaşanıyor. Daha önce hiç otomatik şanzıman kullanmadım o yüzden ne tanıdığım bir usta ne de bu konuda yaşadığım bir tecrübem var. Malum otomatik şanzıman deyince hep akla uçuk fiyatlar geliyor ve sanayide çarpılmaktan da korkuyorum. Ne yapmalıyım? Sizce arıza neden kaynaklıdır, ne önerirsiniz?


Merhaba,
Mutlaka aracınızı orijinal Nissan cihazına bağlayarak arıza tespit yoluna gitmelisiniz. Hangi ilde yaşıyorsunuz bilmiyorum, fakat Ankara'da iseniz güvenilir özel servisler bulabilirsiniz.
Antalya'dan Güçlü usta ile de görüşebilirsiniz. Size yardımcı olacaktır.

Selamlar...

Re: Micra otomatik şanzıman sorunu

Gönderilme zamanı: 16 May 2018, 22:25
gönderen tunaboylu19
nissanmuhibi yazdı:
tunaboylu19 yazdı:Cevaplar için şimdiden teşekkürler. Micra 1.2 2005 model otomatik benzinli bir aracımız var. Sorun şu: R'de herhangi bir sorun yok ancak vitesi D'ye aldığımda sanki boştaymış gibi hiçbir tepki vermiyor. 1 ve 2'de de aynı sıkıntı var. Gaza basınca birden araç kendini atıyor ve vitese geçiyor. Şanzıman yağı kontrolünü yaptırdım. Yağ eksilmişti eklediler ancak sorun devam ediyor. Özellikle motor sıcakken bu sorun daha çok yaşanıyor. Daha önce hiç otomatik şanzıman kullanmadım o yüzden ne tanıdığım bir usta ne de bu konuda yaşadığım bir tecrübem var. Malum otomatik şanzıman deyince hep akla uçuk fiyatlar geliyor ve sanayide çarpılmaktan da korkuyorum. Ne yapmalıyım? Sizce arıza neden kaynaklıdır, ne önerirsiniz?


Merhaba,
Mutlaka aracınızı orijinal Nissan cihazına bağlayarak arıza tespit yoluna gitmelisiniz. Hangi ilde yaşıyorsunuz bilmiyorum, fakat Ankara'da iseniz güvenilir özel servisler bulabilirsiniz.
Antalya'dan Güçlü usta ile de görüşebilirsiniz. Size yardımcı olacaktır.

Selamlar...


Çorum'da yaşıyorum. Maalesef işinin ehli bir usta bulamadım. Bir şanzımancı aracı bırakmamı, beyin kontrolü yapması gerektiğini söyledi ve 500-1000 tl arası fiyat söyledi. Aracı bırakmadım. Elimde bir tane çıkma şanzıman beyni var. Onu takıp deneyeceğim. Arıza devam ederse artık ne yapacağım bilmiyorum.

2012 cvt şanzıman arızası hakkında

Gönderilme zamanı: 14 Haz 2018, 18:58
gönderen FUat67
Arkadaşlar merhaba, 2 gün önce 2012 108 bin km de punc paket 1.2 otomatik Nissan micra alarak aranıza katıldım. Ekspertiz de şanzıman yağ kaçağı çıktı (contadan) , arabayı 20-25 km kullandım. Hiç bir sorun yoktu. Sadece dikkatimi çeken gaz kesmeden ilerlediğimde 4 bin devire yaklaştığında vites yükseltiyordu, Nissan yetkili servis bunun normal olduğunu söyledi. Sakin kullanımda 2 bin devirde vites yukseltiyordu. Neyse aracı 2. Gün yağ kaçağından dolayı özel bir servise bıraktım. Şanzıman yağı değişti ve contayı yenilediler. Castrol marka yağ kullandıklarını söylediler. Araçla servisten çıktıktan sonra 1 km oldu olmadı gaza bastığımda motor bağırdı ama araba gitmedi. Sonra toparladı, 100 mt sonra resmen durdu gitmedi. Park a aldım tekrar denedim servise kadar döndüm. Servis bilgisayara bağladı arıZa kaydı çıkmadı. En son test edelim dediler vuruntu oldu tamamen durdu. İşte şanzıman filtresi tıkanmış olabilir araba kalsın onu kontrol edeceğiz dediler ve bayramdan sonraya kaldı. Sizce durum arıZa neden olmuştur?