Re: RE: P0011 ne anlama gelir?
Gönderilme zamanı: 19 Mar 2018, 21:19
Gönderdiğiniz videodaki metin kısımlarıertugrul3344 yazdı:merhaba ,2011 micra benzinli manuel aracımda üç kez silmemize rağmen P0011 arıza kodu alıyorum..ne anlama gelir ? sanırım sensörlerden biri... https://www.youtube.com/watch?v=I-dXDHLqGd4 ne kadara mal olur bilen varsa ???
http://www.autocodes.com/amp/codes/p0011_nissan.html linkinde de varmış. Buna göre ingilizcesi şu şekilde;
P0011 NISSAN - Intake Valve Timing Control Performance Bank 1
Possible causes
Low or Dirty Engine Oil
Faulty Intake Valve Timing Control Solenoid Valve
Intake Valve Timing Control Solenoid Valve harness is open or shorted
Intake Valve Timing Control Solenoid Valve circuit poor electrical connection
Faulty Camshaft Position Sensor
Camshaft Position Sensor harness is open or shorted
Camshaft Position Sensor circuit poor electrical connection
Faulty Crankshaft Position Sensor (POS)
Tech notes
Since the Intake valve timing control solenoid valve uses oil flow to control timing, dirty oil can cause the valve to stuck open or close. Before replacing the valve, change engine oil and filter and reset engine code.
When is the code detected?
When there is a gap between angle of target and phase-control angle degree, the valve will stop working and the ECM will trigger the P0011 code.
Possible symptoms
Engine Light ON (or Service Engine Soon Warning Light)Possible engine lack/loss of powerPosssible engine rough idle
P0011 Nissan Description
This mechanism hydraulically controls cam phases continuously with the fixed operating angle of the intake valve.
The ECM receives signals such as crankshaft position, camshaft position, engine speed, and engine coolant temperature. Then, the ECM sends ON/OFF pulse duty signals to the intake valve timing control solenoid valve depending on driving status. This makes it possible to control the shut/open timing of the intake valve to increase engine torque in low/mid speed range and output in high-speed range.
The intake valve timing control solenoid valve changes the oil amount and direction of flow through intake valve timing control unit or stops oil flow. The longer pulse width advances valve angle. The shorter pulse width retards valve angle. When ON and OFF pulse widths become equal, the solenoid valve stops oil pressure flow to fix the intake valve angle at the control position.
Türkçesi de kabaca şöyle (fazla vakit almaması için google translate'ten yararlandım)
P0011 NISSAN - Emme Valfi Zamanlama Kontrolü Performans Bankası 1
Muhtemel nedenleri
Düşük veya kirli Motor Yağı
Hatalı Giriş Valfi Zamanlaması Kontrol Solenoid Valfı
Emme Valfi Zamanlama Kontrolü Solenoid Valfı kablo demeti açık veya kısa devre
Emme Valfi Zamanlama Kontrolü Solenoid Valfı devresi zayıf elektrik bağlantısı
Hatalı Eksantrik Mili Konumu Sensörü
Eksantrik Mili Konumu Sensör kablo demeti açık ya da kısa devre
Eksantrik Mili Konumu Sensörü devresi zayıf elektrik bağlantısı
Hatalı Krank Mili Konum Sensörü (POS)
Teknik notlar
Giriş valfi zamanlama kontrol solenoid valfı, zamanlamayı kontrol etmek için yağ akışı kullandığından, kirli yağ valfın takılıp kapanmasına neden olabilir. Valfi değiştirmeden önce motor yağını değiştirin ve filtreleyin ve motor kodunu sıfırlayın.
Kod ne zaman tespit edilir?
Hedef açısı ile faz kontrol açısı derecesi arasında bir boşluk olduğunda, vana çalışmayı durduracak ve ECM P0011 kodunu tetikleyecektir.
Olası semptomlar
Motor Işığı AÇIK (veya Servis Motoru Yakında Uyarı Işığı) Olası motor eksikliği / güç kaybı.
P0011 Nissan Açıklama
Bu mekanizma, emme vanasının sabit çalışma açısı ile sürekli olarak kam fazlarını kontrol eder.
ECM krank mili konumu, eksantrik mili konumu, motor devri ve motor soğutma suyu sıcaklığı gibi sinyalleri alır. Ardından ECM, sürüş durumuna bağlı olarak emme valfi zamanlama kontrol solenoid valfine ON / OFF pulse duty sinyalleri gönderir. Bu, düşük / orta hız aralığında motor torkunu arttırmak ve yüksek hız aralığında çıkış sağlamak için giriş valfinin kapalı / açık zamanlamasını kontrol etmeyi mümkün kılar.
Giriş valfi zamanlama kontrol solenoid valfı, giriş valfi zamanlama kontrol ünitesinden yağ miktarını ve akış yönünü değiştirir veya yağ akışını durdurur. Daha uzun darbe genişliği valf açısını ilerletir. Daha kısa darbe genişliği, valf açısını geciktirir. AÇIK ve KAPALI darbe genişlikleri eşit olduğunda, solenoid valf, giriş valfi açısını kontrol konumuna sabitlemek için yağ basıncı akışını durdurur.
Buna göre;
Sorun CVT şanzımanla ilgili görünüyor. Muhtemel nedenler olarak ilk gözüme çarpan "yağın eskimiş olması" . Eğer yağın ne zaman değiştiği konusunda fikriniz yoksa (ki muhtemelen hiç değişmemiş olması yüksek bir ihtimal) en kısa sürede değiştirmenizi öneririm.
Bir de "zayıf elektirik akımı" diye bir neden görünüyor. Akünüzü ölçütürün 12,6'dan daha küçük bir değer alınırsa değişim zamanı gelmiştir.
Bunlar iyi ve düşük maliyetli ihtimaller sanırım. Umarım bu önlemlerle çözülür sorununuz. Gelişmelerden burada da bilgi verebilirseniz iyi olur.
SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi