bellagio_ yazdı:Benim arabam 2013 trafiğe çıkışlı daha 50 binde ve aldıktan iki hafta sonra falan arıza ışığı yandı. Yani çok az bir süre keyifle sürebildim. Açıkcası Japonların şanzımanına güvenip almıştık. Özel servise de götürdüm onlar da direkt sıfırlayalım şanzımanı dediler ve bu yıllarda üretilen belli şase aralığındaki araçlarda bu sıkıntı olduğunu söyledi. Kendisi nissan yetkili servisinden ayrılma. Orda da aynı sıkıntıyla çokça karşılaştığını söyledi. İstenilen fiyatlar araba parası. Ben daha eski model farklı marka otomatik araçlar da kullandım. Bu kadar masraf çıkarmadı hiçbiri. Dolayısıyla insan aldığına pişman oluyor çünkü ben uzun süreli binmek için almıştım. Tabiki her nissanda olacak bir şey değil bu ama kendi tecrübemle çevremdeki insanlara bu saatten sonra Nissan da tavsiye etmem beklenemez. Uygun bir vakitte İzmir'e götürüp farklı ustalara da göstermeyi düşünüyorum. Bakalım insallah çözülür ben de rahatlarım.
CVT şanzımanın güvenilirliği ile ilgili internette bir çok kaynağa ulaşabilirsiniz. bence sizin yaşadığınız durum, diğer araçların şanzımanı hakkında olumsuz bir genelleme yapmak için haksızlık olur. Mesajınızda "belli şase numaralı araçlar için" diye bir bilgi aldığınızı söylemiş olabilirsiniz, bu belki olabilir. Ama ben aldığımdan beri (3 yılı geçti) yetkili servise gidiyorum, onlara dikkat etmem gereken neler var diye sorduğumda bizim buradaki yetkili servis teknikerleri böyle bir genelleme hiç yapmadılar (en azından bana). Sadece K12'lerde elektronik direksiyonla ilgili soruna sık rastladıklarını ama K13'lerde de böyle bir sorun da olmadığını belirtmişlerdi. Bir de arka fren lambası ile ile ilgili sıkıntı vardı (konusu sabit olarak micra başlığı altında var) ki onun için gittiğimde de "evet biliyoruz bu konuyu, daha önce yaşayan araçlar oldu" diyerek basit bir şekilde düzelttiler.
Dediğiniz gibi mekanik-elektronik işi kısmete bağlı biraz da, sonuçta kul yapısı şeyler. Başka markalarda 0 km alınan araçların daha 3-5000 km'de iken çok ciddi sorunlar yarattığını defalarca gördüm (hatta bizzat Fiat Punto'da başıma geldi, zar zor aracı fabrikaya iade etik). Fakat onarım konusunda istenen fiyat konusunda tamamen size katılıyorum, bu kadar da olmaz gerçekten, hukuk da bizi satıcının insafına bırakıyor maalesef. Bu biraz da parça satmak, işçilik ücreti almak için yapılan bir zalimlik gibi geliyor bana. Belki de çok daha basitçe çözülecek sorunlar "at-değiştir" şeklinde çözülünce firmaların işine geliyor. İnternette ve TV'de ne sorunlar görüyoruz, aslında basit ve düşük maliyetle çözülen, sonuçta "ustalık" bu demek zaten. Ama maalesef üretici (tabi bizim ülkemizde daha çok ithalatçı) firmalarla mücadele etmek ayrı bir güç gerektirdiğinden yük üzerimize kalıyor.
Yine de tavsiye olayını düşünürsek, bu ortamda hangi markayı tavsiye edebileceğimi açıkçası ben de çok düşünüyorum.. Bir marka önerirsiniz arabaları "sağlam değildir, dayanıksızdır, güvensizdir", bir marka önerirsiniz "satış fiyatı veya parça fiyatı çok pahalıdır", bir marka önerirsiniz " satış sonrası hizmeti berbattır, parçası bulunmaz", bir marka önerirsiniz "konforu zayıftır, donanımına göre fiyatı çoktur, boş arabaya o kadar para vermek istenmez", bir marka önerirsiniz "temizini bulmak zordur veya ikinci eli zayıftır" gibi gibi bin bir türlü kriter oluşuyor kafamda. O yüzden bu otomobil işi baya sıkıntılı aslında Türkiye'de, sadece Nissan ile ilgili değil. Sonuçta bu marka on numara olmasa da dünya çapında bilinen ve pazarda belli sebeplerle sağlam bir yeri olan bir marka.
Ben bu tip sorunların önemli bir sebebi olarak (yalnız özellikle vurgulamak isterim: tek sebebi değil, sebepler içerisinden önemli bir tanesi sadece); aslında bu ekonomi sınıfı bir şehir içi aracının limitlerinin pek de yüksek olmamasına rağmen biraz zorlanarak kullanılması ve bakım konularına kullananların pek önem vermemesi olduğunu düşünüyorum. Tabi bu benim şahsi düşüncem. Düşünsenize; örneğin 5 yaşında 50 bin km'deki bir aracın önceki sahibi yeterince titiz değilse, arabayı üst segment araçlar gibi tabir-i caizse kamçılaya kamçılaya kullandıysa (ki bizim millet Şahin alır ama araca BMW gibi davranır malum) kabak yeni sahibinin başına patlayabiliyor.
Umarım sorununuz kolayca çözümlenir. Bizi de buradan bilgilendirirseniz memnun oluruz.