Etapnissan yani Güçlü Üsta dediyse vardır bir bildiği (forumda telefonu var olmazsa açıp sorabilirsiniz, yardımcı olacaktır.
Bu arada internette şöyle bir yazı ile karşılaştım:
".... ayrıca Dexron II'nin 90'larda akreditasyonu durmuştu. Dexron III, II'nin karşıladığı her şartı karşılar yalnız çok daha stabildir. Yine 2000'lerde Dexron III de geçildi, yerine Dexron VI çıktı. Dexron VI da II ve III'ün karşıladığı değerleri karşılar, yaklaşık iki kat daha uzun ömürlü ayrıca kullanım ömrü boyunca viskozite kayı neredeyse hiç yok.
Dexron III'den direkt VI'ya geçilmesinin nedeni piyasadaki Mercon IV ve Mercon V standartlarıyla karıştırılmasını önlemekti.
Kaliteli yağların neden getirilmediiğini ben de pek anlamıyorum. Mobil bayileri özel siparişle hemen her yağı getiriyorlar. Dexron II hem pahalı hem de imkan dahilinde çeyrek peformanslı sayılır.
Sanıyorum Dexron VI, III gibi çıkışının 10'uncu sene-i devriyesinde yaygınlaşacaktır. O güne kadar Dexron tavsiye edilen kullanımlar için subjektif tavsiyem; Dexron III ve Mercon IV-Vi aynı anda karşılayan yağlardır. Böylelikle perakende piayasa dahilinde güncel kaliteden azami istifade edilebilir.
Dextron 3 getiriyor genelde yağ distiribütörleri nedeni pazardaki araçların çoğunun dextron3 desteklemesi ve dextron 6 nın zaten destekleyen araçların fabrikasyon üstünde fabrikadan üretimden çıkarken dextron6 destekli yağ ile çıkmaları.. dex6 kolay kolay değişim istemez çok uzun ömürlüdür..
Dexron IIIF 94 yılına kadar olan araçlar için üretildi sonra Dexron IIIG ve daha sonrası Dexron IIIH en son upgrade edilmiş versiyonu üretildi.. 2003 senesine kadar olan tork konvertörlü araçlar için..
Dexron VI dex3 ün bütün speclerini karşılar ama yurtdışındaki servisler bile dex3 destekleyen tork konvertörlü şanzımanlara bu yağı önermezler..
nedeni dex6 2005 sonrası en son nesil şanzımanlar için tasarlanmış bir yağ olması yağ çok ince ve eski nesil tork konvertörlü şanzımanlarda dişlilerin arasından yağ kaçakları olabilmesi yeni nesil elektronik yada çift kavramalı yada karmaşık sistemi olan şanzımanların yapılarının işleşiylerinin çok farklı olması .
genelde tork konvertörlü şanzımanlarda yılı cinsi farketmez dex 3 h önerirler..
hatta şu anda dex3 6 ileri tam otomatik yeni nesil tork konvertörlü şanzımanlarıda destekler sanırım yapısı mantığı eski nesillerle aynı çünkü.. o yüzden dex3 getirir daha çok firmalar.
zaten yeni nesil çift kavrama v.d şanzımanlarında şahıs kendi kolay kolay değiştirmez yağı çünkü onlardada debriyaj var ve debriyaj bittimi debriyaj değişiminde zaten yağıda değiştiriyorlar otomatik olarak.. birde dex6 fabrikasyon bu tip araçlarda konulduğu için dex3 e göre yağın ömrü çok çok uzun kolay kolay değişim ihtiyacı duymuyor..
kısaca firmalar getirsede bunu direk servislere satarlar bidon galon usulü.. yoksa pazarda tane tane çok büyük bir satış yapıcaklarını sanmıyorum.. pazarda şanzıman yağını değiştiren araçlar genelde eski nesil araçlar.. "
Sanırım dextron III dextron II'nin bir üst versiyonu. Yalnız dikkatinizi çekerim kılavuzda da özellikle CVT yağı olması gerektiği belirtilmiş. Anladığım kadarıyla normal otomatik şanzımanlar için de bu dextron olayı var. Ona dikkat edin.
MHB yazdı:Mrb arkadaşlar bu yağ konusunda çok kararsız kaldım. aracın tamir kılavuzunda dexron İİ yağ kullanılması gerektigi yazıyor. yine bu forumdan başka birisi etap nissan isimli üye başka bir konuda dexron 3 ve üzeri kullanılması gerektiğini yazmış
[img]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181022/a102efe01c29559f63b954f51a6d5e6c.jpg[/img][img]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181022/620adaa4962709d44e73c1dfb959ddf5.jpg[/img]
ASUS_Z012D cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi