2. sayfa (Toplam 2 sayfa)

Re: O/D Overdrive Nedir?

Gönderilme zamanı: 13 Tem 2015, 04:27
gönderen Cüneyt76
Bugün Şile yolunda ilk defa bu modu kullandım.Performans isteğimin olduğu yokuşlarda gayet güzel bir kullanış sağlıyor arabada O D modu. Düzlüğe çıkınca normal moda geçiyorum ve sonuçta arabam bayılmadan yoluma devam ediyorum.(Ama keyifli oluyor bu arada) :G

Re: O/D Overdrive Nedir?

Gönderilme zamanı: 13 Tem 2015, 12:46
gönderen MicraR
Nihayet konu anlaşılmış, çok enteresan sorular gelmiş ama, uzun yol yada şehir içi ile alakalı olmadığı, yokuş inişi ve çıkışı için bir alt vitesi korumaya çalışıp arabayı daha rahat giden bir araba haline getiren bir şanzıman modu olduğu anlaşılmış sonunda, K13 makyajlı kasalarda ise bu düğme Sport düğmesi olarak karşımıza çıkmakta ve yine vites üzerinde yer almaktadır. İyi sürüşler.

Re: O/D Overdrive Nedir?

Gönderilme zamanı: 13 Tem 2015, 23:34
gönderen spoilerci
MicraR yazdı:Nihayet konu anlaşılmış, çok enteresan sorular gelmiş ama, uzun yol yada şehir içi ile alakalı olmadığı, yokuş inişi ve çıkışı için bir alt vitesi korumaya çalışıp arabayı daha rahat giden bir araba haline getiren bir şanzıman modu olduğu anlaşılmış sonunda, K13 makyajlı kasalarda ise bu düğme Sport düğmesi olarak karşımıza çıkmakta ve yine vites üzerinde yer almaktadır. İyi sürüşler.

öncelikle Nissan'larda otomatik seçeneğinde ne düğmeler var bilmiyorum ama Mondeo 'da Sport/Ekonomi tuşu, ve O/D Off butonu ayrı ayrı idi, ikisi de ayrı fonksiyonlar diye biliyorum, kullanımda tecrübe etsemde, bilen bir arkadaşın aradaki farkları teknik olarak, daha açıklayıcı bir cevap vermesi gerekiyor

Re: O/D Overdrive Nedir?

Gönderilme zamanı: 14 Tem 2015, 16:52
gönderen MicraR
spoilerci yazdı:
MicraR yazdı:Nihayet konu anlaşılmış, çok enteresan sorular gelmiş ama, uzun yol yada şehir içi ile alakalı olmadığı, yokuş inişi ve çıkışı için bir alt vitesi korumaya çalışıp arabayı daha rahat giden bir araba haline getiren bir şanzıman modu olduğu anlaşılmış sonunda, K13 makyajlı kasalarda ise bu düğme Sport düğmesi olarak karşımıza çıkmakta ve yine vites üzerinde yer almaktadır. İyi sürüşler.

öncelikle Nissan'larda otomatik seçeneğinde ne düğmeler var bilmiyorum ama Mondeo 'da Sport/Ekonomi tuşu, ve O/D Off butonu ayrı ayrı idi, ikisi de ayrı fonksiyonlar diye biliyorum, kullanımda tecrübe etsemde, bilen bir arkadaşın aradaki farkları teknik olarak, daha açıklayıcı bir cevap vermesi gerekiyor


Bahsettiğim vites üzerinde yer alan sport düğmesi Over Drive düğmesi ile aynı görevde olup sadece o ismi güncelleyip yeni modellere bu şekilde yerleştirmişler... Bahsettiğiniz sport/ekonomi tuşu Over Drive ile direkt ilgili değildir, o düğme sport moduna alındığında gaza basıldığında araç yüksek devirlere kadar çevirip geç vites atacak spor bir sürüş sağlar, bazı modellerde gaz tepkimesi, direksiyon tutumu, şanzıman modu, süspansiyon sertliği vs ile de ilgilidir bunları o düğmeyle yada sürüş moduyla değiştirmiş olursunuz ayrıca yüksek yakıt tüketimine neden olur, ekonomi düğmesi (ECO) ise tam tersi olup gaz tepkimesini azaltır devirler düşük iken vites değiştirir vs.

Kısacası Over Drive düğmesi ile çok alakası olmamakta ve benim bahsettiğim Over Drive yerine son modellerde kullanılan sport düğmesiyle karıştırılmaması gerekmektedir

Re: O/D Overdrive Nedir?

Gönderilme zamanı: 20 Tem 2015, 16:38
gönderen Ally_07
Ben sport tuşunu yokuş inerken motor freni olarak, çıkarken de bir düşük vites ihtiyacında kullanıyorum, oldukça işe yarıyor.

Re: O/D Overdrive Nedir?

Gönderilme zamanı: 20 Tem 2015, 17:06
gönderen MicraR
Ally_07 yazdı:Ben sport tuşunu yokuş inerken motor freni olarak, çıkarken de bir düşük vites ihtiyacında kullanıyorum, oldukça işe yarıyor.


Evet bende aynı şekilde kullanıyorumm ve yararlı oldukça, eski modellerdeki O/D tuşu da tam da bizim sport düğmesi yerinde yer almakta

Re: O/D Overdrive Nedir?

Gönderilme zamanı: 23 Tem 2015, 17:25
gönderen Ally_07
MicraR yazdı:
Ally_07 yazdı:Ben sport tuşunu yokuş inerken motor freni olarak, çıkarken de bir düşük vites ihtiyacında kullanıyorum, oldukça işe yarıyor.


Evet bende aynı şekilde kullanıyorumm ve yararlı oldukça, eski modellerdeki O/D tuşu da tam da bizim sport düğmesi yerinde yer almakta


Sanırım temel olarak aynı gibi. Eski kasalarda sportif kullanım yani yüksek devirlerde vites değişimi olmasını istediğinizde butonuna basarak OverDrive'ı devre dışı bırakıyormuşsunuz ama şimdiklilerde OverDrive her daim devrede spor kullanımı devreye sokmak için Sport butonuna basıyorsunuz.

Daha önceki arabamız olan 4 ileri klasik tam otomatik şanzımanlı Daihatsu YRV'de direksiyon üzerinden tuşlar ile vitesi kendiniz düşürüp yükseltebiliyordunuz, istediğiniz devirde vites değiştirebiliyordunuz. Bunun için dashboardda Steer Shift diye bir tuş vardı ona basarak manuel vites değişimini deveye alıyordunuz, göstergede manuel kullanırken M1 M2 M3 M4 diye kaçıncı viteste olduğunuzu görebiliyor, ona göre düşürme yükseltme yapabiliyordunuz. Tabi manuel kullanımda vites geçişlerini siz yapınca yakıt tüketimi maksimum olamıyordu, oysa Steer Shift'i çalıştırmaz da aracınızı normal otomatik konumda kullanırsanız (D konumu yani) araba yaklaşık 2000 devire her gelişinde vites yükseltiyor 40-50 km/h hıza ulaştığınızda 4. vitese geçmiş oluyordu. Bazen normal otomatik konumda seyir halinde 4. viteseyken de sanki bir vites daha değişiyormuş gibi oluyordu ama o özellik için "işte o Over Drive vitesi" demişlerdi, yakıt ekonomisi sağlamak içinmiş.

Bir sitede de şunu okumuştum:

Bazı otomatik şanzımanlı araçlarda O/D (overdrive) düğmesi bulunabilmektedir. Overdrive düğmesi açık konuma getirildiğinde, overdrive kapalı gösterge ışığı söner. Bu sarı renkli ışık overdrive düğmesi kapalı konuma getirildiğinde yanar.

Overdrive düğmesi açık olduğunda, şanzıman otomatik olarak ikinci, üçüncü ve overdrive viteslerine yükselir. Overdrive düğmesi kapalı olduğunda, şanzıman overdrive vitesine yükselmez. Normal sürüş için, vites kolu “D” konumunda tutulmalı ve overdrive düğmesi açık konuma getirilmelidir.

Çabuk hızlanmak istediğinizde, gaz pedalına sonuna kadar basınız. Şanzıman, araç hızına ve yüküne bağlı olarak otomatik olarak bir alt vitese geçer.

Overdrive düğmesini daha iyi yakıt ekonomisi ve düzgün sürüş için açık konuma getiriniz. “D” konumunda motor freni gerekiyor veya hafif yokuş çıkılırken sürekli 3. ve 4. vitesler arasında geçiş yapılması gerekiyorsa, overdrive düğmesinin kapatılması önerilir.

Not: Bu açıklamalar 2009 model Hyundai Accent Era aracın kullanıcı el kitabından alınmıştır.


kaynak: http://www.otoguncel.com/teknik-bilgile ... rakilmasi/

Re: O/D Overdrive Nedir?

Gönderilme zamanı: 24 Tem 2015, 12:40
gönderen MicraR
Ally_07 yazdı:
MicraR yazdı:
Ally_07 yazdı:Ben sport tuşunu yokuş inerken motor freni olarak, çıkarken de bir düşük vites ihtiyacında kullanıyorum, oldukça işe yarıyor.


Evet bende aynı şekilde kullanıyorumm ve yararlı oldukça, eski modellerdeki O/D tuşu da tam da bizim sport düğmesi yerinde yer almakta


Sanırım temel olarak aynı gibi. Eski kasalarda sportif kullanım yani yüksek devirlerde vites değişimi olmasını istediğinizde butonuna basarak OverDrive'ı devre dışı bırakıyormuşsunuz ama şimdiklilerde OverDrive her daim devrede spor kullanımı devreye sokmak için Sport butonuna basıyorsunuz.

Daha önceki arabamız olan 4 ileri klasik tam otomatik şanzımanlı Daihatsu YRV'de direksiyon üzerinden tuşlar ile vitesi kendiniz düşürüp yükseltebiliyordunuz, istediğiniz devirde vites değiştirebiliyordunuz. Bunun için dashboardda Steer Shift diye bir tuş vardı ona basarak manuel vites değişimini deveye alıyordunuz, göstergede manuel kullanırken M1 M2 M3 M4 diye kaçıncı viteste olduğunuzu görebiliyor, ona göre düşürme yükseltme yapabiliyordunuz. Tabi manuel kullanımda vites geçişlerini siz yapınca yakıt tüketimi maksimum olamıyordu, oysa Steer Shift'i çalıştırmaz da aracınızı normal otomatik konumda kullanırsanız (D konumu yani) araba yaklaşık 2000 devire her gelişinde vites yükseltiyor 40-50 km/h hıza ulaştığınızda 4. vitese geçmiş oluyordu. Bazen normal otomatik konumda seyir halinde 4. viteseyken de sanki bir vites daha değişiyormuş gibi oluyordu ama o özellik için "işte o Over Drive vitesi" demişlerdi, yakıt ekonomisi sağlamak içinmiş.

Bir sitede de şunu okumuştum:

Bazı otomatik şanzımanlı araçlarda O/D (overdrive) düğmesi bulunabilmektedir. Overdrive düğmesi açık konuma getirildiğinde, overdrive kapalı gösterge ışığı söner. Bu sarı renkli ışık overdrive düğmesi kapalı konuma getirildiğinde yanar.

Overdrive düğmesi açık olduğunda, şanzıman otomatik olarak ikinci, üçüncü ve overdrive viteslerine yükselir. Overdrive düğmesi kapalı olduğunda, şanzıman overdrive vitesine yükselmez. Normal sürüş için, vites kolu “D” konumunda tutulmalı ve overdrive düğmesi açık konuma getirilmelidir.

Çabuk hızlanmak istediğinizde, gaz pedalına sonuna kadar basınız. Şanzıman, araç hızına ve yüküne bağlı olarak otomatik olarak bir alt vitese geçer.

Overdrive düğmesini daha iyi yakıt ekonomisi ve düzgün sürüş için açık konuma getiriniz. “D” konumunda motor freni gerekiyor veya hafif yokuş çıkılırken sürekli 3. ve 4. vitesler arasında geçiş yapılması gerekiyorsa, overdrive düğmesinin kapatılması önerilir.

Not: Bu açıklamalar 2009 model Hyundai Accent Era aracın kullanıcı el kitabından alınmıştır.


kaynak: http://www.otoguncel.com/teknik-bilgile ... rakilmasi/


Teşekkürler bilgiler için Daihatsu YRV 'yi hiç incelememiştim ama güzel bir araçmış meğer dışının yanında iç özellikleri de güzelmiş, direksiyondan vitesi kumanda etme özelliğini sevdim özellikle. O/D özelliğini babam da Suzuki Grand Vitarasında kullanmakta ben de orada biliyorum yokuş ve inişlerde motor freni vb görevlerde kullanıyor, bizim sport tuşunun yer aldığı yerde yer alıyor. düğmeye basıldığında ekranda O/D off sarı düğmesi yanıyor ve o zaman motor freni yaptırabiliyorsunuz. Tekrar basıp lamba söndüğünde şanzıman rahatlıyor üst vitese geçiyor bizde de olduğu gibi. Araç klasik 4 ileri otomatik idi ancak sanki son oranda ilerlerken bir vites daha büyütüyor gibi his oluşmuştu devir saati iyi takip edilince, sizden öğrendiğim iyi oldu bunu demekki gerçekten bir değiştirme oluyor ama yarım vites gibi birşey, sadece ekonomi amaçlı birşey olduğunu tahmin etmiştim demekki tam da öyleymiş, teşekkürler.

Re: RE: Re: O/D Overdrive Nedir?

Gönderilme zamanı: 24 Tem 2015, 20:18
gönderen Ally_07
MicraR yazdı:[quote="Ally_07"][quote="MicraR"][quote="Ally_07"]Ben sport tuşunu yokuş inerken motor freni olarak, çıkarken de bir düşük vites ihtiyacında kullanıyorum, oldukça işe yarıyor.


Evet bende aynı şekilde kullanıyorumm ve yararlı oldukça, eski modellerdeki O/D tuşu da tam da bizim sport düğmesi yerinde yer almakta[/quote]

Sanırım temel olarak aynı gibi. Eski kasalarda sportif kullanım yani yüksek devirlerde vites değişimi olmasını istediğinizde butonuna basarak OverDrive'ı devre dışı bırakıyormuşsunuz ama şimdiklilerde OverDrive her daim devrede spor kullanımı devreye sokmak için Sport butonuna basıyorsunuz.

Daha önceki arabamız olan 4 ileri klasik tam otomatik şanzımanlı Daihatsu YRV'de direksiyon üzerinden tuşlar ile vitesi kendiniz düşürüp yükseltebiliyordunuz, istediğiniz devirde vites değiştirebiliyordunuz. Bunun için dashboardda Steer Shift diye bir tuş vardı ona basarak manuel vites değişimini deveye alıyordunuz, göstergede manuel kullanırken M1 M2 M3 M4 diye kaçıncı viteste olduğunuzu görebiliyor, ona göre düşürme yükseltme yapabiliyordunuz. Tabi manuel kullanımda vites geçişlerini siz yapınca yakıt tüketimi maksimum olamıyordu, oysa Steer Shift'i çalıştırmaz da aracınızı normal otomatik konumda kullanırsanız (D konumu yani) araba yaklaşık 2000 devire her gelişinde vites yükseltiyor 40-50 km/h hıza ulaştığınızda 4. vitese geçmiş oluyordu. Bazen normal otomatik konumda seyir halinde 4. viteseyken de sanki bir vites daha değişiyormuş gibi oluyordu ama o özellik için "işte o Over Drive vitesi" demişlerdi, yakıt ekonomisi sağlamak içinmiş.

Bir sitede de şunu okumuştum:

Bazı otomatik şanzımanlı araçlarda O/D (overdrive) düğmesi bulunabilmektedir. Overdrive düğmesi açık konuma getirildiğinde, overdrive kapalı gösterge ışığı söner. Bu sarı renkli ışık overdrive düğmesi kapalı konuma getirildiğinde yanar.

Overdrive düğmesi açık olduğunda, şanzıman otomatik olarak ikinci, üçüncü ve overdrive viteslerine yükselir. Overdrive düğmesi kapalı olduğunda, şanzıman overdrive vitesine yükselmez. Normal sürüş için, vites kolu “D” konumunda tutulmalı ve overdrive düğmesi açık konuma getirilmelidir.

Çabuk hızlanmak istediğinizde, gaz pedalına sonuna kadar basınız. Şanzıman, araç hızına ve yüküne bağlı olarak otomatik olarak bir alt vitese geçer.

Overdrive düğmesini daha iyi yakıt ekonomisi ve düzgün sürüş için açık konuma getiriniz. “D” konumunda motor freni gerekiyor veya hafif yokuş çıkılırken sürekli 3. ve 4. vitesler arasında geçiş yapılması gerekiyorsa, overdrive düğmesinin kapatılması önerilir.

Not: Bu açıklamalar 2009 model Hyundai Accent Era aracın kullanıcı el kitabından alınmıştır.


kaynak: http://www.otoguncel.com/teknik-bilgile ... rakilmasi/[/quote]

Teşekkürler bilgiler için Daihatsu YRV 'yi hiç incelememiştim ama güzel bir araçmış meğer dışının yanında iç özellikleri de güzelmiş, direksiyondan vitesi kumanda etme özelliğini sevdim özellikle. O/D özelliğini babam da Suzuki Grand Vitarasında kullanmakta ben de orada biliyorum yokuş ve inişlerde motor freni vb görevlerde kullanıyor, bizim sport tuşunun yer aldığı yerde yer alıyor. düğmeye basıldığında ekranda O/D off sarı düğmesi yanıyor ve o zaman motor freni yaptırabiliyorsunuz. Tekrar basıp lamba söndüğünde şanzıman rahatlıyor üst vitese geçiyor bizde de olduğu gibi. Araç klasik 4 ileri otomatik idi ancak sanki son oranda ilerlerken bir vites daha büyütüyor gibi his oluşmuştu devir saati iyi takip edilince, sizden öğrendiğim iyi oldu bunu demekki gerçekten bir değiştirme oluyor ama yarım vites gibi birşey, sadece ekonomi amaçlı birşey olduğunu tahmin etmiştim demekki tam da öyleymiş, teşekkürler.[/quote]

Evet YRV ilk göz ağrımızdı, bir arkadaşımın ablasından aldık. Pek bilinmemesine (biz de bilmiyorduk) rağmen makul fiyatlı bir Japon olmasının yanında cam tavan, tam otomatik tork konvektörlü şanzıman, Toyota Yaris'in 1.3 motoru (zaten Toyota'nın yan markası gibi bir şey, EBD destekli ABS sistemi gibi özelliklerinin olmasına güvenerek aldık 4 yıl yaklaşık 40 bin km kullandık ve bizi hiç üzmedi. 0 km satılsa alırım, o kadar yani. Bizimki değil ama hele ki bir de Turbo versiyonu vardı ki cidden muhteşem bir makina idi (o markanın forum sitesinde tanıştığım arkadaşlarınkinden biliyorum).

Neyse konu dağılmasın, YRV diyince bi duygusallık geldi..:)

Note Edge cihazımdan tapatalk ile gönderdim, hatalar affola

Re: O/D Overdrive Nedir?

Gönderilme zamanı: 26 Tem 2015, 00:11
gönderen Ateş böceği
Arac teslim alırken bana aracı tanıtan görevli şöyle dedi. "Bir kamyonu solluyorken birden karşında araba geldiğini görüyorsun. Aniden hizlanip sollamayi tamamlaman gerektiginde sport tuşuna basarsin. Maksimum güç elde edersin. Gerektiginde hayatını kurtarır."

Re: O/D Overdrive Nedir?

Gönderilme zamanı: 26 Tem 2015, 09:37
gönderen Ally_07
Ateş böceği yazdı:Arac teslim alırken bana aracı tanıtan görevli şöyle dedi. "Bir kamyonu solluyorken birden karşında araba geldiğini görüyorsun. Aniden hizlanip sollamayi tamamlaman gerektiginde sport tuşuna basarsin. Maksimum güç elde edersin. Gerektiginde hayatını kurtarır."


Gaz pedalına hızlı şekilde sonuna kadar basınca da aynı işlevi görüyor aslında, vitesi küçültüp ivmelenme sağlıyor ve normalde 1500-2000 devirde vites yükseltiyorsa, bu şekilde 4000 devir üstünde vites yükseliyor.