Mesajgönderen ertay » 11 Haz 2014, 23:20
Merhaba, 2005 P12 aracımda, geçen yıl aynı arıza ile karşılaştım. Bir gün sıcak havada klima açık olarak yolda giderken araç çekiden düştü ve sesi değişti. Eve kadar gidebildim. Sonra aracı sanayiye götürdüm ve ateşleme bobinlerinden ikisinin yandığını tespit ettik. İlk arıza anında dursaydım bobinin biri belki yanmıyacaktı. Sonrasında almeraya uyan bobini bulabildim. Onu taktık, bir hafta sonra aynı taktığım yeni iki bobini de yaktık. Götürdüğüm sanayideki usta, bire bir eski bobinlerin aynısı olması gerekir dedi. Yani Almera bobinlerini takmamam gerekiyormuş. İki bobin siparişi daha verdik. Sonra aracı kalibrasyon cihazıyla ateşleme elemanlarını ölçtük. Bir supap yatağından yeterli basınç değerini göremedik. Motor üst bölümünü açtırıp egzoz supaplarından birinde küçük bir çatlama gördük. Yeni supap takımı alarak bütün egzoz ve emme supaplarını değiştirdim. Bana toplamda işçilik dahil 1500 tl.ye mal oldu. Benim aracın bobin arızanın supaptan kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Ancık bobin gibi parçaların belli bir ömrü varmış. Aracının km.si 120 bin km.nin üzerinde ise bobinlerin ömrü bitebilir. Ancak yeni aldığın bobinler de yanarsa benim araçtaki arızaya benzer arıza olabilir. Piyasa ürünleri ki bunlar genelde tayvan ürünleri oluyor 125 lira, orjinal bobin ise 250-280 civarında idi. Ben piyasa ürününü taktırdım bir yıldır sıkıntı yok. Bagajımda da iki tane yedek taşıyorum. Çünkü değiştirmediğim iki bobin daha var aracın üzerinde. Bobinlerin bire bir aynısı yani Primera P12 için üretilenlerden olsun, Bildiğim kadarıyla Nissan x-trail de aynısını kullanıyor.