Rolanti dalgalanması P11

(P10) (P11) (P12) ve (P144) Bütün primera modelleri
Kullanıcı avatarı
4phantom
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 19
Kayıt: 25 Şub 2013, 12:31
Otomobil: Primera
Meslek:

Re: Rolanti dalgalanması P11

Mesajgönderen 4phantom » 11 Haz 2013, 01:42

konyahooligans yazdı:benim düşüncem şarj dinamosu kömürlerinden hocam tanıdık elektrikci varsa elinde 2.el sağlam şarj dimamosu varsa dğiştirip bi deneyin boşuna para dökmeyen fazla en sağlıklısı bu şekilde kömürleri değiştirirseniz sorunnuz düzelir gii 100-150 tl arasında bu şarj dinanasu sorunu akünün yanıp yanıp sönmesine, rolanti dalgalanmasına bir çok soruna nedendir en garantisi dediğim yöntem bence

teşekkür ederim yorumunuz için . akü ışığı ile ilgili bir sorunum yok göstergede ama şu var sanırım üstündeki sarj dinamosu orjinalı değil . 60 amper yazıyor fakat orjinalı 80 amper olması gerekir diye biliyorum ? kontağı çevirdiğimde gayet güzel çalışıyor soğuk veya sıcak fark etmiyor veya elektrik ile çalışan herhangi bir aletde sıkıntı yok . ama dikkate alıp kömürlerini bir kontrol ettirecem .


Kullanıcı avatarı
4phantom
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 19
Kayıt: 25 Şub 2013, 12:31
Otomobil: Primera
Meslek:

Re: Rolanti dalgalanması P11

Mesajgönderen 4phantom » 11 Haz 2013, 01:48

ankartal yazdı:slm.Motor 1500-2000 devir arasındaki silkelemesini pot'un pozisyonundan yapıyor.sizinki tek fişli herhalde.(Hava filitren,bujiler,kablolar sağlam inşallah)Motora yavaş yavaş elle devir ver.silkeleme yaptığı devirde motor kesintili çalışacak.gazı sabit tutup potu hafifçe çevirirsen motor devri düzeleçektir.ölçebilirseniz orta uç 0.3 v-0.35v vereçektir.rölantinde o zaman modelin istediği devire girer kanısındayım.Bu durumda düzelmezse arıza başka yerlerdedir.düzelirse ,bu işleri yaptıktan sonra akünün - (eksi ucu) ucunu sökün, 10-15 dakika sonra tekrar takın.bazı bilgiler silinecektir.(ECÜ) kendini resetliyip bir neyi fabrika ayarlarına dönecek. marşa tekrar basıp çalıştırın.ayarı yaparken motor ısınmış olsun.(Bende boğaz kelebeğini ,rolanti motorunu temizledim motor bir aptallaştı,akü işleminden sonra düzeldi sizdede inşallah faydalı olur.)forumda ARACIN KENDİ KENDİNE GAZ VERMESİ başlığında tegin arkadaşımız çok güzel bilgi vermiş okumanızda fayda var.esenkalın.

as . evet tek fiş giriyor pot un oraya . gaz telinin girdiği kelebeğin arka kısmında kalıyor pot yani cam tarafına bakıyor . 1500-2000 devir arasında değil sadece mesela gaz pedalına basıp hızlanmaya başladım diyelim ayağımı gazdan ani bir şekilde çektiğimde de bu silkelemeyi yapıyor ve devir saatinde bunu görebiliyorsunuz . rolanti 3000 devirdede olsa milimlik ayağımı gazdan çektiğimde bir zıplama yapıyor yoldayken. aracı çalıştırıp rolantidede bıraksam devirde hafif dalgalanma oynama yapıyor yani devir cubugu sabit durmuyor. istanbul avrupa yakasında iseniz sizi ziyaret etmek isterim Hocam mümkünse .


Kullanıcı avatarı
4phantom
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 19
Kayıt: 25 Şub 2013, 12:31
Otomobil: Primera
Meslek:

Re: Rolanti dalgalanması P11

Mesajgönderen 4phantom » 11 Haz 2013, 22:29

ankartal yazdı:slm.Malesef izmirdeyim arkadaşım.Ancak ist. avrupa yakasında ikitellide sanayi sitesi var.arabama otogazı orda taktırdım.2.el çıkmacılar var.ben İNAL OTO ile devamlı irtibat halindeyim.Patronlardan Ali bey'de sizin gibi nissanın eski modellerine meraklı.isterseniz tel. verebilirim.debimetreni denedin mi?fişi takılıda olsa,olmasada farketmiyor yazmışsınız.Bence yaptıracakların:
1-bujiler sağlam mı?(omajı 5k kiloohm)
2-buji kablolarında atlama var mı?(karanlıkta çok güzel görülür.)
3-distüribör kapağında çatlak var mı?
4- '' tırnakları sağlam mı,tevzi makarasını durumu nasıl?
5- aracın ditrübörlü olduğundan avans ayarını avans tabancası ile kontrol ettir.
6- Boğaz kelebeği temizlenince(kurumlar temizlendiğinde)kelebek ile boğazın tam kapanması mümkün olmuyor.kelebekte yıllarca kullamadan dolayı capak oluşuyor.capaklar pahlanınca kelebek boğaza tam basıp hava geçişini engelliyor.bu durumda rolanti motorunun geçirdiği hava, motorun istediği miktarda oluyor.(benimkinde aynı oldu aynı işlemi yaptım sıfır gibi oldu)
7-debimetre motora geçen havanın sıcaklığından,miktarına kadar ölcüp.ECÜ ya bildirilir.( ecu aldığı bilgiler doğrultusunda 1 gram benzinin yanması için için gerkli olan 14-15 cm3 havayı ayarlar.
8-Manifoltla Bogaz bağlantısından hava alıp almadığını kontrol edin.sıvı conta ile yapılabilir.içeri taşmasın.
9-Dinamonun(Şarjın orjinali kaç amp. bilmiyorum onu inal otodan öğrenebilirsin.Akünün (-) ucunu çıkarın 10-15 dakika sonra tekrar takın. .bilgi verirseniz sevirim.diğer sensörler inşallah sağlamdır. alh emanet.hayırlı günler.


1- Bujiler sağlam 2-3 defa buji değiştim .
2- 2 kere buji kablosu değiştim deneme amaçlı - yan sanayii buji kablosu orjini yok üstündeki değildi
3- distrubutör kapağını değiştim yenisi ile
4 - distrubutör tırnaklarının nerde bulunduğumdan bilgim yok ama tevzi makarasınıda değiştirdim
5- bulunduğum ilçedeki sanayii de yapacak kimse yok . avrupa yakasında iyi bir nissan ustası henüz bulamadım - tavsiyeniz var ise memnun olurum
6- tam bilgim yok fakat temizlediğimde az bir boşluk var gaz boğazında yani tam kapatmıyor çok mili aralık var gibi duruyor .
7- bilgisayarda arızasız gayet normal görünüyor . fişi çekince pek değişmiyor fakat yerine takınca arac sersemliyor ya stop ediyor yada stop edecek kadar inip zorla toparlıyor.
8- kontrol ederim söküp müsait bir zamanda inş.
9- 1 saaten fazla artı ve eksi ucunu sökülü bıraktım fakat değişen birşey olmadı maalesef

boss v30 test cihazına defalarca bağlayıp arıza ekranını okuduk orda sistem normal diyor yani herhangi bir arıza kayıdı gözükmüyor .


Kullanıcı avatarı
4phantom
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 19
Kayıt: 25 Şub 2013, 12:31
Otomobil: Primera
Meslek:

Re: Rolanti dalgalanması P11

Mesajgönderen 4phantom » 13 Haz 2013, 01:33

yardımınız için teşekkür ederim .
bugün potun 2 vidasını gevşetip yavaşca cevirdim ölçü aleti olmadan . olan tek şey devirin düşmesi yada biraz yükselmesi başka bir fark hissedemedim . akü nün eksi ucunu 20-30 dakika kadar sökülü bırakıp yerine taktım .
debi metreyi söküp baalta spreyi ile dikkatli ve biraz mesafeli tutarak sıkıp temizledim ki öncedende temizlemiştim.
rolanti motorunuda söküp temizledim . manifolt ile arasında sadece bir conta var . bakalım nerden çıkacak sıkıntı . işlerim biraz yoğun olduğundan bu şekilde şuan kullanıyorum :(


Kullanıcı avatarı
Muhammet Murat
Platin Üye
Platin Üye
Mesajlar: 451
Kayıt: 27 Kas 2011, 22:54
Otomobil: Primera
Meslek:
İletişim:

Re: Rolanti dalgalanması P11

Mesajgönderen Muhammet Murat » 17 Haz 2013, 17:20

hocam git bi elektrikci ustasına şarj dinamosunu kontrol ettir yıpratma kendini kendi kendine yaptığın arıza tespitini Allah korusun bir parçayı bozarsın fazlasıyla çıkar deneme yanılma yöntemi ile bulacaksın başka olmaz sana dediğim gibi şarj dinanosu kontrol ettir ustanda varsa onun yerine 2.elini taktır dene : 4 aydır uğraşıyorsun :)

Muhammet Murat Üyel
07 YS 107
KONYA / ANIT
Primera Comfort 2001 (MAZİDE KALDI)

İKİ SANİYE SONRASINA GARANTİSİ OLMAYAN HAYATIMIZ İÇİN FIRILDAK OLMAYA GEREK YOK.

Kullanıcı avatarı
4phantom
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 19
Kayıt: 25 Şub 2013, 12:31
Otomobil: Primera
Meslek:

Re: Rolanti dalgalanması P11

Mesajgönderen 4phantom » 19 Haz 2013, 02:00

konyahooligans yazdı:hocam git bi elektrikci ustasına şarj dinamosunu kontrol ettir yıpratma kendini kendi kendine yaptığın arıza tespitini Allah korusun bir parçayı bozarsın fazlasıyla çıkar deneme yanılma yöntemi ile bulacaksın başka olmaz sana dediğim gibi şarj dinanosu kontrol ettir ustanda varsa onun yerine 2.elini taktır dene : 4 aydır uğraşıyorsun :)

Merhaba ,

yarından sonra işlerim bir süre hafifleyecek o vakit gidip sarj dinamosunuda kontrol ettirim .
yorum atan arkadaşlar'a teşekkür ediyorum :)


Kullanıcı avatarı
dnz-20 belmond
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 23
Kayıt: 30 Haz 2013, 09:58
Otomobil: Primera
Meslek: Tekstil

Re: Rolanti dalgalanması P11

Mesajgönderen dnz-20 belmond » 30 Ağu 2013, 01:40

merhaba
benzer sorun babam larda yaşadı
araç 1999 primera slx 190000/km de atiker simit tüp takılı
bizim soru şöyle çözüldü
benzinde ve lpg de'de yapıyordu silkelemeyi gaz yemedi yekinip stop ediyordu rolantide 2'dak çalışıp stop ediyordu
devir 1000 'de hareket edeyordu ama aracımız ....
hava akış desibetresi değişti
benzin regülatörü değişti
şu'an süper oldu gaz'a basınca adeta uçuyor.....


Kullanıcı avatarı
etap nissan
Platin Üye
Platin Üye
Mesajlar: 609
Kayıt: 25 Haz 2013, 23:35
Otomobil: Patrol
Meslek: otomotiv
Konum: ANTALYA

Re: Rolanti dalgalanması P11

Mesajgönderen etap nissan » 30 Ağu 2013, 21:26

4phantom yazdı:henüz çözemedik . şarj motoru 13.10 volt veriyor . bu değerin daha yüksek olması gerekmiyor mu ? bakalım söktürüp kömürlerine baktıracaz . farları yakınca devir satti biraz düşüyor . belki ecu yu vs..besleyemiyorsa voltaj olarak rolanti sorunu yapar mı ?

Altarnatör yani şarz dinamo voltajı 13-14 volt arası normaldir.ayrıca aracınızın p11 mi yoksa p11 144 mü olduğunu yazarsanız size daha kolay yardımcı olabilirim.

G.GÖNÜLTAŞ
ANTALYA

Kullanıcı avatarı
4phantom
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 19
Kayıt: 25 Şub 2013, 12:31
Otomobil: Primera
Meslek:

Re: Rolanti dalgalanması P11

Mesajgönderen 4phantom » 31 Ağu 2013, 19:06

Merhaba Araç P11-120


Kullanıcı avatarı
capar
NissanClubTr
NissanClubTr
Mesajlar: 6
Kayıt: 09 Nis 2013, 00:14
Otomobil: Primera
Meslek:

Re: Rolanti dalgalanması P11

Mesajgönderen capar » 25 Eki 2013, 14:35

merhabalar,
ben de primera tekna kullanıyorum. 2006 model. aracın sorunları yukarıda arkadaşların yazdığı gibi ve ne yazık ki ben de bir çare/çözüm bulamadım. sorunlar şöyle: marş basmada sorun var. epeyce bekledikten sonra motor çalışmaya başlıyor. motor rölantide çalışırken gösterge 1500'ün üzerinde seyrediyor. birinci ve ikinci viteslerde gaza basmaya gerek kalmadan araç gidiyor. ikinci vitesteyken titreme yapıyor vs. ben de birçok ustaya gösterdim. her gösterdiğim usta benzer şeylerin yanı sıra farklı şeyler de söyledi. her usta bir şeyler yaptı, parça değiştirdi, olmadı. gaz kelebeğinde sorun olduğu söylendi. temizlediler iki kez, sprey sıktılar ama hiçbir şey değişmedi (aslında değişti: daha kötü oldu)! ustalar kelebeği temizledikten sonra da gaz kelebeğine hiçbir müdahalenin yapılmaması gerektiğini eklemeyi ihmal etmediler! yenisi binlerce liraymış (ikinci eli -ki güvenilir değil- 3000 küsür tl'ye kadar çıkıyor)! müşir denen parçayı değiştiler, bujileri değiştiler, nafile. her seferinde para aldılar. lpg'den dediler, lpg ustalarına gittim, benzinde de sorun var, lpg'yle ilgisi yok diye itiraz ettiler.
hatay gibi bir şehirde nissan pek bilinmiyor. nissan servisi ise işini yapmıyor, lpg'dendir diye kestirip atıyor.hele de küçük şehirlerde nissan servisleri berbat. nissanın merkezine bilgi verdim servis işini iyi yapmıyor diye. onlar da işi ciddiye almadılar (servislerin vurdumduymazlığını ve kabalığını). küçük şehirlerde aracı tanıyan ustaların olmayışı nedeniyle servisler oldukça hoyrat, çokbilmiş (ama aslında pek de araçtan anlamaz) ve kaba davranıyorlar. araç iyi falan ama bu tür sorunların sıkça yaşanması can sıkıyor. gerek nissan servisi, gerek ustaların çare bulamayışı ve çoğunun işi sadece para almaya endekslemesi beni nissandan soğuttu. arabayı değiştirirsem alacağım araç nissan olmayacak! ama şimdilik yine de elmahkum, aracı nissan servisine götüreceğim bugünlerde ama bu kez birkaç on km ötedeki (iskenderun) nissan servisine. (o da aynı kişiye/şirkete ait ya, ne yaparsın, onlar burada abdurrahman çelebi!)
yukarıda araçla ilgili saydığım sorunları nasıl giderebilirim, bilemiyorum. yardım istiyorum, diyeceğim ama bu forumdaki çoğu kişi aynı sorundan muzdarip. yine de aracın marş basma, rölanti ve yüksek devir sorunu hususunda önerisi olan varsa müteşekkir olurum.


Kullanıcı avatarı
etap nissan
Platin Üye
Platin Üye
Mesajlar: 609
Kayıt: 25 Haz 2013, 23:35
Otomobil: Patrol
Meslek: otomotiv
Konum: ANTALYA

Re: Rolanti dalgalanması P11

Mesajgönderen etap nissan » 25 Eki 2013, 18:06

capar yazdı:merhabalar,
ben de primera tekna kullanıyorum. 2006 model. aracın sorunları yukarıda arkadaşların yazdığı gibi ve ne yazık ki ben de bir çare/çözüm bulamadım. sorunlar şöyle: marş basmada sorun var. epeyce bekledikten sonra motor çalışmaya başlıyor. motor rölantide çalışırken gösterge 1500'ün üzerinde seyrediyor. birinci ve ikinci viteslerde gaza basmaya gerek kalmadan araç gidiyor. ikinci vitesteyken titreme yapıyor vs. ben de birçok ustaya gösterdim. her gösterdiğim usta benzer şeylerin yanı sıra farklı şeyler de söyledi. her usta bir şeyler yaptı, parça değiştirdi, olmadı. gaz kelebeğinde sorun olduğu söylendi. temizlediler iki kez, sprey sıktılar ama hiçbir şey değişmedi (aslında değişti: daha kötü oldu)! ustalar kelebeği temizledikten sonra da gaz kelebeğine hiçbir müdahalenin yapılmaması gerektiğini eklemeyi ihmal etmediler! yenisi binlerce liraymış (ikinci eli -ki güvenilir değil- 3000 küsür tl'ye kadar çıkıyor)! müşir denen parçayı değiştiler, bujileri değiştiler, nafile. her seferinde para aldılar. lpg'den dediler, lpg ustalarına gittim, benzinde de sorun var, lpg'yle ilgisi yok diye itiraz ettiler.
hatay gibi bir şehirde nissan pek bilinmiyor. nissan servisi ise işini yapmıyor, lpg'dendir diye kestirip atıyor.hele de küçük şehirlerde nissan servisleri berbat. nissanın merkezine bilgi verdim servis işini iyi yapmıyor diye. onlar da işi ciddiye almadılar (servislerin vurdumduymazlığını ve kabalığını). küçük şehirlerde aracı tanıyan ustaların olmayışı nedeniyle servisler oldukça hoyrat, çokbilmiş (ama aslında pek de araçtan anlamaz) ve kaba davranıyorlar. araç iyi falan ama bu tür sorunların sıkça yaşanması can sıkıyor. gerek nissan servisi, gerek ustaların çare bulamayışı ve çoğunun işi sadece para almaya endekslemesi beni nissandan soğuttu. arabayı değiştirirsem alacağım araç nissan olmayacak! ama şimdilik yine de elmahkum, aracı nissan servisine götüreceğim bugünlerde ama bu kez birkaç on km ötedeki (iskenderun) nissan servisine. (o da aynı kişiye/şirkete ait ya, ne yaparsın, onlar burada abdurrahman çelebi!)
yukarıda araçla ilgili saydığım sorunları nasıl giderebilirim, bilemiyorum. yardım istiyorum, diyeceğim ama bu forumdaki çoğu kişi aynı sorundan muzdarip. yine de aracın marş basma, rölanti ve yüksek devir sorunu hususunda önerisi olan varsa müteşekkir olurum.

Aracınıza rölanti adaptasyonu yaptırın muhtemelen sorununuz düzelecektir.

G.GÖNÜLTAŞ
ANTALYA

Kullanıcı avatarı
VALHALLA
NissanClubTr
NissanClubTr
Mesajlar: 4
Kayıt: 27 Eki 2013, 19:40
Otomobil: Primera
Meslek: ÖĞRETMEN

Re: Rolanti dalgalanması P11

Mesajgönderen VALHALLA » 28 Eki 2013, 21:37

Adınız:Atakan TÜRKMEN
Yaşadığınız Şehir:TRABZON
Mesleğiniz:ÖĞRETMEN
Otomobiliniz:PRİMERA 1997 1.6 SLX FÜME SEDAN
Merhabalar Atakan TÜRKMEN Trabzondan yazıyorum bir süredir araba aıyordum ve cuma günü alel acele bi şekilde almam gerekti hiç bilmememe rağmen daha önce mazda kullanmış olmanın verdiği japon sevgisi ile 1997 primera slx aldım sanırım bu dediğiniz p11 motor oluyor deyil mi? sorum şu burda yazdığınız rölanti dalgalanma sorunu aynen bende de var demek ki çok yaygın bi problem şimdi siz çözebildiniz mi nasıl yapalım buji kablosu mu yoksa şarj dinamosu mu nasıl çözdünüz.bir de baskı balata yakında gidici gibi internette sadece valeo var başka bulamadım iyi midir alınır mı.triger hiç değişmemiş zincir ama değişmem gerekirmi km 180000tam.çok soru sordum ama bundan sonra burdayız.iyi sürüşler herkese....

En son VALHALLA tarafından 28 Eki 2013, 21:44 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.


“Nissan Primera Forum” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir


 

 

oto anahtarı