Rolanti dalgalanması P11

(P10) (P11) (P12) ve (P144) Bütün primera modelleri
Kullanıcı avatarı
ilker_yusuf
Gold Üye
Gold Üye
Mesajlar: 170
Kayıt: 16 Haz 2012, 23:53
Otomobil: Belirtilmemiş
Meslek:
Konum: Ümraniye / İSTANBUL

Re: Rolanti dalgalanması P11

Mesajgönderen ilker_yusuf » 03 Mar 2013, 09:37

Abi merhaba;

Bende dün kontrol için ustama gitmiştim bakım kartındaki km konusunda kafama soru işaretleri takılınca meğerse daha 5000 km varmış :) neyse kafama takılanları yaptırdım falan filan...
senin problemden bahsettim böyle böyle oluyor diye..Ya akışmetredendir dedi yada gaz kelebeğindendir diye yorum yaptı.

ilker-yusuf
Opel Corsa 1.2 Essantia + Body Kıt
Ümraniye - İstanbul

Kullanıcı avatarı
4phantom
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 19
Kayıt: 25 Şub 2013, 12:31
Otomobil: Primera
Meslek:

Re: Rolanti dalgalanması P11

Mesajgönderen 4phantom » 04 Mar 2013, 16:27

teşekkür ederim ilker bey ilgin için . Gaz kelebeğini temizlemiştik . Vidalarındada sıkıntı gözükmüyor . bakalım parca cımdan denemek için alalım akışmetre dene amaclı inş. ondandır .Hava filtresinin dibinde bulunan parça değil mi ?


Kullanıcı avatarı
Muhammet Murat
Platin Üye
Platin Üye
Mesajlar: 451
Kayıt: 27 Kas 2011, 22:54
Otomobil: Primera
Meslek:
İletişim:

Re: Rolanti dalgalanması P11

Mesajgönderen Muhammet Murat » 08 Mar 2013, 23:15

sorun ne oldu hocam çözebildinizmi bilgi verirseniz seviniriz.

Muhammet Murat Üyel
07 YS 107
KONYA / ANIT
Primera Comfort 2001 (MAZİDE KALDI)

İKİ SANİYE SONRASINA GARANTİSİ OLMAYAN HAYATIMIZ İÇİN FIRILDAK OLMAYA GEREK YOK.

Kullanıcı avatarı
4phantom
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 19
Kayıt: 25 Şub 2013, 12:31
Otomobil: Primera
Meslek:

Re: Rolanti dalgalanması P11

Mesajgönderen 4phantom » 11 Mar 2013, 17:00

henüz çözemedik . şarj motoru 13.10 volt veriyor . bu değerin daha yüksek olması gerekmiyor mu ? bakalım söktürüp kömürlerine baktıracaz . farları yakınca devir satti biraz düşüyor . belki ecu yu vs..besleyemiyorsa voltaj olarak rolanti sorunu yapar mı ?


Kullanıcı avatarı
adem koç
NissanClubTr
NissanClubTr
Mesajlar: 7
Kayıt: 15 Eki 2012, 16:35
Otomobil: Primera
Meslek: Makine teknikeri

Re: Rolanti dalgalanması P11

Mesajgönderen adem koç » 28 Mar 2013, 18:17

triger ve gergi kayışına bakmakta fayda var.eğer gerği kayışı kırıldıysa devir saati titreme yapar. bide ona baktırmanda fayda var.


Kullanıcı avatarı
4phantom
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 19
Kayıt: 25 Şub 2013, 12:31
Otomobil: Primera
Meslek:

Re: Rolanti dalgalanması P11

Mesajgönderen 4phantom » 05 Nis 2013, 16:23

adem koç yazdı:triger ve gergi kayışına bakmakta fayda var.eğer gerği kayışı kırıldıysa devir saati titreme yapar. bide ona baktırmanda fayda var.

Merhaba ,

bilgi için teşekkür ederim .Inanki hayat'dan soğuttu beni bu araç . çok masraf yaptım şimdiye kadar .
Gergi kayışı tam olarak nerde ?
Zincir sesi yok araç'ta hani desem ki zincir uzadı ondan tuturamıyor . Boss v30 isimli arıza tespit cıhazına bağladık kaç defa hiç bir arıza belirtisi yok sistem normal diyor cihaz .
araba son 2 aydır aşırı yakıt tüketmeye başladı ve çekiş 2000 motor arabaya göre çok kötü .ölçü aleti ile lamda sensörünü ölçtüler normal dedi elektrikci...
kalkış'da fazladan gaz'a basmak zorundayım 1200 - 1500 devirlerde kalkıyorum yoksa araba direkt yığılıyor veya şiddetli şekilde silkeliyor.
motor ölçümlerine baktırdık ölçüm cihazıyla çok iyi dediler .
Dün distrutörü tam sağ cevirdik sona dayadık yani avansla oynadık. çekiş şuan iyi fakat yakıt ne olur merakla bekliyorum inşallah üzmez.
Arıza gösterse bilgisayar'da çekinmeden alacam hava akış metresi veya hangi parçaysa yeterki sorun çözülsün .
Kısaca oynatmaya az kaldı :))))

Düzeltme : Baskı balata 5-6 ay önce değiştirtdim.


Kullanıcı avatarı
4phantom
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 19
Kayıt: 25 Şub 2013, 12:31
Otomobil: Primera
Meslek:

Re: Rolanti dalgalanması P11

Mesajgönderen 4phantom » 08 Haz 2013, 19:58

ankartal yazdı:slm. arkaşım aranıza yeni katıldım.Nissan gerçekten çok dayanıklı arabadır.Silkeleme olayı düşük devirde yapıyorsa gaz kelebek konum potansiyometrenin çıkış voltajındandır..Potun çıkış voltajı dc 0.30v-0.35v.giriş 5v.Okuduğum kadarıyla aracı aldığında da varmış.Pot çift fişliyse(p11 1.8 motordaki gibi ise)2 vidası vardır.hafifce gevşetin.motoru ,elle gaz vererek kesinti yaptığı yerde gazı sabit tutup,potu yavaşca çevirin.motor devre kalktığı yerde vidaları sıkın.silkeleme biter.geçmişolsun derim.(benimde başıma geldi,kendim yaptım. çok basit-hatta rolanti alçalıp yükselmesi,frene basınca rolantinin inip kalkması-vs gibi problemleri çözdüm.)avansı cihazla yerine getirin ateşlemenin kalbidir.



Merhaba Hocam cevabınız için teşekkür ederim .
onunlada zamanında oynadık kelebek boğazınıda açıp 2 defa temizleyip yerine taktık fakat faydası olmadı . gaz kelebek yanındadaki okuyucu cevirdiğimizde sadece rolantıyı etkiliyor veya biz beceremedik bize öyle geliyor tamirci ile . şöyle bir durum daha var . sadece rolantide değil , mesela hızlanıp aniden ayağımı gazpedalından çekincede yapıyor ki bu zaten devirsaatinde kendini gösteriyor 2-3 milim kadar yukarı aşa oynuyor devir ibresi ve silkeliyor ileri geri. yakıt konusunda 65-70 tl yakıt ile ( 2.51 tl lpg ) uzun yolda 300 km yapıyorum 90-100 km hızlarda yani yakıt iyi fakat bu silkelemeyi bir türlü çözemedik yani bu sanayii deki ustalar harcadığım paraları saymıyorum yanında ...


Kullanıcı avatarı
Muhammet Murat
Platin Üye
Platin Üye
Mesajlar: 451
Kayıt: 27 Kas 2011, 22:54
Otomobil: Primera
Meslek:
İletişim:

Re: Rolanti dalgalanması P11

Mesajgönderen Muhammet Murat » 10 Haz 2013, 09:43

benim düşüncem şarj dinamosu kömürlerinden hocam tanıdık elektrikci varsa elinde 2.el sağlam şarj dimamosu varsa dğiştirip bi deneyin boşuna para dökmeyen fazla en sağlıklısı bu şekilde kömürleri değiştirirseniz sorunnuz düzelir gii 100-150 tl arasında bu şarj dinanasu sorunu akünün yanıp yanıp sönmesine, rolanti dalgalanmasına bir çok soruna nedendir en garantisi dediğim yöntem bence

Muhammet Murat Üyel
07 YS 107
KONYA / ANIT
Primera Comfort 2001 (MAZİDE KALDI)

İKİ SANİYE SONRASINA GARANTİSİ OLMAYAN HAYATIMIZ İÇİN FIRILDAK OLMAYA GEREK YOK.

Kullanıcı avatarı
4phantom
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 19
Kayıt: 25 Şub 2013, 12:31
Otomobil: Primera
Meslek:

Re: Rolanti dalgalanması P11

Mesajgönderen 4phantom » 11 Haz 2013, 01:42

konyahooligans yazdı:benim düşüncem şarj dinamosu kömürlerinden hocam tanıdık elektrikci varsa elinde 2.el sağlam şarj dimamosu varsa dğiştirip bi deneyin boşuna para dökmeyen fazla en sağlıklısı bu şekilde kömürleri değiştirirseniz sorunnuz düzelir gii 100-150 tl arasında bu şarj dinanasu sorunu akünün yanıp yanıp sönmesine, rolanti dalgalanmasına bir çok soruna nedendir en garantisi dediğim yöntem bence

teşekkür ederim yorumunuz için . akü ışığı ile ilgili bir sorunum yok göstergede ama şu var sanırım üstündeki sarj dinamosu orjinalı değil . 60 amper yazıyor fakat orjinalı 80 amper olması gerekir diye biliyorum ? kontağı çevirdiğimde gayet güzel çalışıyor soğuk veya sıcak fark etmiyor veya elektrik ile çalışan herhangi bir aletde sıkıntı yok . ama dikkate alıp kömürlerini bir kontrol ettirecem .


Kullanıcı avatarı
4phantom
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 19
Kayıt: 25 Şub 2013, 12:31
Otomobil: Primera
Meslek:

Re: Rolanti dalgalanması P11

Mesajgönderen 4phantom » 11 Haz 2013, 01:48

ankartal yazdı:slm.Motor 1500-2000 devir arasındaki silkelemesini pot'un pozisyonundan yapıyor.sizinki tek fişli herhalde.(Hava filitren,bujiler,kablolar sağlam inşallah)Motora yavaş yavaş elle devir ver.silkeleme yaptığı devirde motor kesintili çalışacak.gazı sabit tutup potu hafifçe çevirirsen motor devri düzeleçektir.ölçebilirseniz orta uç 0.3 v-0.35v vereçektir.rölantinde o zaman modelin istediği devire girer kanısındayım.Bu durumda düzelmezse arıza başka yerlerdedir.düzelirse ,bu işleri yaptıktan sonra akünün - (eksi ucu) ucunu sökün, 10-15 dakika sonra tekrar takın.bazı bilgiler silinecektir.(ECÜ) kendini resetliyip bir neyi fabrika ayarlarına dönecek. marşa tekrar basıp çalıştırın.ayarı yaparken motor ısınmış olsun.(Bende boğaz kelebeğini ,rolanti motorunu temizledim motor bir aptallaştı,akü işleminden sonra düzeldi sizdede inşallah faydalı olur.)forumda ARACIN KENDİ KENDİNE GAZ VERMESİ başlığında tegin arkadaşımız çok güzel bilgi vermiş okumanızda fayda var.esenkalın.

as . evet tek fiş giriyor pot un oraya . gaz telinin girdiği kelebeğin arka kısmında kalıyor pot yani cam tarafına bakıyor . 1500-2000 devir arasında değil sadece mesela gaz pedalına basıp hızlanmaya başladım diyelim ayağımı gazdan ani bir şekilde çektiğimde de bu silkelemeyi yapıyor ve devir saatinde bunu görebiliyorsunuz . rolanti 3000 devirdede olsa milimlik ayağımı gazdan çektiğimde bir zıplama yapıyor yoldayken. aracı çalıştırıp rolantidede bıraksam devirde hafif dalgalanma oynama yapıyor yani devir cubugu sabit durmuyor. istanbul avrupa yakasında iseniz sizi ziyaret etmek isterim Hocam mümkünse .


Kullanıcı avatarı
4phantom
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 19
Kayıt: 25 Şub 2013, 12:31
Otomobil: Primera
Meslek:

Re: Rolanti dalgalanması P11

Mesajgönderen 4phantom » 11 Haz 2013, 22:29

ankartal yazdı:slm.Malesef izmirdeyim arkadaşım.Ancak ist. avrupa yakasında ikitellide sanayi sitesi var.arabama otogazı orda taktırdım.2.el çıkmacılar var.ben İNAL OTO ile devamlı irtibat halindeyim.Patronlardan Ali bey'de sizin gibi nissanın eski modellerine meraklı.isterseniz tel. verebilirim.debimetreni denedin mi?fişi takılıda olsa,olmasada farketmiyor yazmışsınız.Bence yaptıracakların:
1-bujiler sağlam mı?(omajı 5k kiloohm)
2-buji kablolarında atlama var mı?(karanlıkta çok güzel görülür.)
3-distüribör kapağında çatlak var mı?
4- '' tırnakları sağlam mı,tevzi makarasını durumu nasıl?
5- aracın ditrübörlü olduğundan avans ayarını avans tabancası ile kontrol ettir.
6- Boğaz kelebeği temizlenince(kurumlar temizlendiğinde)kelebek ile boğazın tam kapanması mümkün olmuyor.kelebekte yıllarca kullamadan dolayı capak oluşuyor.capaklar pahlanınca kelebek boğaza tam basıp hava geçişini engelliyor.bu durumda rolanti motorunun geçirdiği hava, motorun istediği miktarda oluyor.(benimkinde aynı oldu aynı işlemi yaptım sıfır gibi oldu)
7-debimetre motora geçen havanın sıcaklığından,miktarına kadar ölcüp.ECÜ ya bildirilir.( ecu aldığı bilgiler doğrultusunda 1 gram benzinin yanması için için gerkli olan 14-15 cm3 havayı ayarlar.
8-Manifoltla Bogaz bağlantısından hava alıp almadığını kontrol edin.sıvı conta ile yapılabilir.içeri taşmasın.
9-Dinamonun(Şarjın orjinali kaç amp. bilmiyorum onu inal otodan öğrenebilirsin.Akünün (-) ucunu çıkarın 10-15 dakika sonra tekrar takın. .bilgi verirseniz sevirim.diğer sensörler inşallah sağlamdır. alh emanet.hayırlı günler.


1- Bujiler sağlam 2-3 defa buji değiştim .
2- 2 kere buji kablosu değiştim deneme amaçlı - yan sanayii buji kablosu orjini yok üstündeki değildi
3- distrubutör kapağını değiştim yenisi ile
4 - distrubutör tırnaklarının nerde bulunduğumdan bilgim yok ama tevzi makarasınıda değiştirdim
5- bulunduğum ilçedeki sanayii de yapacak kimse yok . avrupa yakasında iyi bir nissan ustası henüz bulamadım - tavsiyeniz var ise memnun olurum
6- tam bilgim yok fakat temizlediğimde az bir boşluk var gaz boğazında yani tam kapatmıyor çok mili aralık var gibi duruyor .
7- bilgisayarda arızasız gayet normal görünüyor . fişi çekince pek değişmiyor fakat yerine takınca arac sersemliyor ya stop ediyor yada stop edecek kadar inip zorla toparlıyor.
8- kontrol ederim söküp müsait bir zamanda inş.
9- 1 saaten fazla artı ve eksi ucunu sökülü bıraktım fakat değişen birşey olmadı maalesef

boss v30 test cihazına defalarca bağlayıp arıza ekranını okuduk orda sistem normal diyor yani herhangi bir arıza kayıdı gözükmüyor .


Kullanıcı avatarı
4phantom
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 19
Kayıt: 25 Şub 2013, 12:31
Otomobil: Primera
Meslek:

Re: Rolanti dalgalanması P11

Mesajgönderen 4phantom » 13 Haz 2013, 01:33

yardımınız için teşekkür ederim .
bugün potun 2 vidasını gevşetip yavaşca cevirdim ölçü aleti olmadan . olan tek şey devirin düşmesi yada biraz yükselmesi başka bir fark hissedemedim . akü nün eksi ucunu 20-30 dakika kadar sökülü bırakıp yerine taktım .
debi metreyi söküp baalta spreyi ile dikkatli ve biraz mesafeli tutarak sıkıp temizledim ki öncedende temizlemiştim.
rolanti motorunuda söküp temizledim . manifolt ile arasında sadece bir conta var . bakalım nerden çıkacak sıkıntı . işlerim biraz yoğun olduğundan bu şekilde şuan kullanıyorum :(



“Nissan Primera Forum” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir


 

 

oto anahtarı