1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

krank devir sensörü

Gönderilme zamanı: 23 Haz 2012, 23:23
gönderen jet
arkadaşlar biryıllık nissancıyım.severek kullanıyorum.birçok araç türü kullandım.nissanda karar kıldım.bu forumlarıda çok faydalı buluyorrum.ilk defa bir sorun yaşıyorum.aracımın giderken birden çekiş düşüyor.arıza lambası bazen yanıyor bazen yanmıyor.arıza henüz kronikleşmedi.ilkinde tüp filtrelerini ,ikincisinde bujileri dğiştirdim.fakat yine aynı sorun çıktı.mayıs2012 de vizede tüp tank şamandırasının yanlış basınçlı olduğunu belirtip değiştirttiler. bu sorunda ondan sonra çıktı.. maki,naya bağladık krank mili devir sensörü gösteriyor.tecrübesi veya bilgisi olan varsa sevininirim.paylaşımlarınız için şimdiden teşekkürler.

Re: krank devir sensörü

Gönderilme zamanı: 23 Haz 2012, 23:32
gönderen Muhammet Murat
krank devir sensörü yan sanayisi mevcut değil bu tür parçalar özellikle ve özellikle yetkili serviste katılmasını öneriyorum. Krank sensörü p11 işcilik dahil 250 tl ye değiştirmişlerdi. (Yetkili Servis) aracımda 150 ile giderken stop etme sorunu vardı ve sorun düzeldi elhamdülillah . Aracınızın markasını da yazarsanız sevinirim.

Re: krank devir sensörü

Gönderilme zamanı: 23 Haz 2012, 23:43
gönderen FelixCrail
krank devir sensörü değil de krank konum sensörü olmasın o? krank konum sensöründen alınan bilgi ile ateşleme bobini ateşlemeleri gerçekleşir. bilgi olmazsa ateşleme olmaz, araba çalışmaz, çalışır halde ise motor stop eder.

sensörün yerini biliyorsan soketi, kabloları ile oyna. eski aracımda krank konum sensöründeki temassızlık kronikti (twingo) kablosu ile oynayınca düzelirdi.

Re: krank devir sensörü

Gönderilme zamanı: 23 Haz 2012, 23:52
gönderen Muhammet Murat
ustaların dilinde krank devir sensörü diye geçiyor :) 250 tl yi ödeyince unutamıyorum :9 açı sensörü diyende var ama tam ismini bilmiyorum açıkcası fatura ya bakıp yazarım

krank devir sensörü

Gönderilme zamanı: 24 Haz 2012, 00:18
gönderen FelixCrail
Aci sensoru de denir. Krankin hangi konunda oldugunu tespit eder. Tam sikistirma sonu atesleme baslangicina gelince bobine hadi sira sende atesle su bujiyi diye bilgi yollar.

Re: krank devir sensörü

Gönderilme zamanı: 27 Haz 2012, 22:30
gönderen karamurat33
Aradığın bilgi detaylı şekilde burada var.
1. EKSANTRİK POZİSYON SENSÖRÜ-almeranın kalbi
2003 ve öncesinde Motor üst kapağının sağ tarafındadır ( önden bakıldığında sol tarafta ).
2004 ve sonrasında Motor üst kapağının sol tarafındadır ( önden bakıldığında sağ tarafta ).
ECU bu sensörün gönderdiği sinyallere göre, enjektörlerin açıp kapanma zamanlarını ve ateşleme zamanlamasını aldığı bilgilere göre ayarlar.
Bu sensörü diğer tüm sensörlerden ayıran belirgin bir özelliği vardır. Eğer bozuksa aracı çalıştırmanız mümkün değildir. Ayrıca stop ettikten sonra marş motoru döner, tüm elektrik aksamı yerli yerindedir, ama bir türlü roketle iterekte olsa çalıştıramazsınız aracınızı. Ustaya götürseniz volan diye şanzumanı indirir. Aniden bozulduğunda motor arıza lambasındanda anlaşılmaz . Motor arıza lambası yanmışsa büyük ihtimal Krank Pozisyon Sensöründen görevi devralmıştır. Bu sensörün arızalanması ile marş alma ve aracın çalışması sona ermiştir; yenisi takılıncaya kadar.
Uzun ömürlü olması için her 20.000 km de bir söküp hem sensörü , hemde soketini karbüratör temizleyici ile temizlemekte fayda var.
bosch,siemens,hitachi haricindeki sensörler almeraya kolay uyum sağlamaz. Servisteki parça piyasadan daha ucuzdur uzun vadede.
En belirgin arıza belirtisi; Tüm aksamlar,donanımlar,ateşleme-yakıt sistemiz mükemmel olduğu halde aracın bir türlü çalışamaması.
Not: Mutlaka yedek bir tane bulundurulmalı aracımızda.





2.KRANK MİLİ POZİSYON SENSÖRÜ-Almeranın dizleri,bacak kasları
Krank mili pozisyon sensörü yağ pompasının yakınında ve krank mili dişlisinin önünde bulunur. En büyük belirtileri aşırı yakıt sarfiyatı , egzost çıkışında islenme dir. Bir de toksik gaz çıkışı aşırı artar , ama bunu ekipmansız ölçmek imkansızdır. Ayrıca aracın bir türlü standartlarında devirlenmemesi, gaza geç tepki vermesi, belirli hızdan sonra hızlanamaması en belirgin özelliğidir. Bu sensörün arızası çok sürücü ve ustayı yanıltarak ‘’Debriyaj Sistemi Setini veya Eksantrik Pozisyon Sensörünü kendisi ile beraberinde’’ değiştirtmiştir.
Uzun ömürlü olması için her 20.000 km de bir söküp hem sensörü , hemde soketini karbüratör temizleyici ile temizlemekte fayda var.
bosch,siemens,hitachi haricindeki sensörler almeraya kolay uyum sağlamaz. Servisteki parça piyasadan daha ucuzdur uzun vadede.
Ancak tamamen bozulsada korkulacak durum yoktur. Görevi Eksantrik Pozisyon Sensörü devralır ve yoluna devam eder.
En belirgin arıza belirtisi hızlanma ve devirlenmede yaşanılan problemlerdir. Aracın motorundan motoruna değişsede 150 km hızı geçmek imkansızdır.

Re: krank devir sensörü

Gönderilme zamanı: 22 Ağu 2012, 07:27
gönderen eeftal
İyi günler
Açıkcası aracım primera olmasına rağmen krank mili sensörü problemi diye uzun uğraşlar neticesinde buradaki arkadaşlardan aldığım tavsiye üzerine servise giden ben, sensörlerin arızalı olmadığını ve eksantrik zincirinin bollaşma yaptığını öğrenende ben,:) dolayısı ile yetkili servisi tavsiye ederim arkadaşım, aracını seviyorsan yetkili servise gidersen daha çabuk sonuç alırsın.
Hayırlı yolculuklar

Re: krank devir sensörü

Gönderilme zamanı: 22 Ağu 2012, 09:38
gönderen NISTEC
eeftal yazdı:İyi günler
Açıkcası aracım primera olmasına rağmen krank mili sensörü problemi diye uzun uğraşlar neticesinde buradaki arkadaşlardan aldığım tavsiye üzerine servise giden ben, sensörlerin arızalı olmadığını ve eksantrik zincirinin bollaşma yaptığını öğrenende ben,:) dolayısı ile yetkili servisi tavsiye ederim arkadaşım, aracını seviyorsan yetkili servise gidersen daha çabuk sonuç alırsın.
Hayırlı yolculuklar


Evet sanırım ilgili konuda buydu: viewtopic.php?f=17&t=279&p=1416#p1416

Re: krank devir sensörü

Gönderilme zamanı: 27 Eyl 2012, 23:00
gönderen halil_tekna
arkadaşlar bende 3 aydır primeracıyım.. arabadan ve aranıza katılmaktan çok mennunum.. benim 2003 primera teknam var 12300 km.. geçenlerde çalıştırmak için kontağı vurduğumda marş bastı ateşleme olmadı (boğulmuş gibi)... araba titriyor bu arada.. 30-40 dakika sonra tekrar kontak vurdum, motor çalıştı ; lakin motor arıza ışığı yandı.. servise götüedüm, bilgisayara takıldığında'' Kam mili sensörü arızası gözüküyor.. arıza ışığını söndürttüm lakin bugün 2 kere tekrarladı.. sizce yukarıda ki konuyla aynı sorun mu ne dersiniz bana yardımcı olur musunuz..? şimdiden teşekkürler..