etarhan yazdı:Sağdan soldan edindiğim bilgilere göre ticari araçlarda, en azından belli sınıflara girenlerinde ABS zorunluluğu getirilmiş, bilmemne belgesi almak için zorunluymuş, o nedenle ABS takılıyor. Takılan da aynı aracın ABS'li modellerinde kullanılan donanım. Yani bir açıdan O R İ J İ N A L. Bu iş hususiler için parasal açıdan hiç de verimli olmaz.
Bu konu başka forumlarda da tartışılmış. Genel öneri, "arabanı sat, ABS parasını ekle, git ABS'li bir araç al" şeklinde. Bence de akıllıca olanı bu.
31.07.2004 tarihinden sonra üretilen ve M2 ve N2, O3, O4 araçarda ABS sistemi zorunludur. N sınıfından M sınıfına dönüşen okul taşıtlarına dönüşlerde ABS takılması zorunludur.
yani şöyle düşünün 2008 model ABS si olmyan Clio Symboller var otomobil yani M1 veya 2010 model Peugeot Partner'lar ticari yani N1 sınıfı.
Otomobil sınıf ayrımları ve özelliklerini aşağıya ekliyorum;
Motorlu Araçlar ve Römorkları Tip Onayı Yönetmeliği-II'den alıntı
ARAÇ SINIF VE TİPLERİNİN TANIMI
A. Araç sınıfları, aşağıdaki uluslararası sınıflandırmaya göre tanımlanır:
(Aşağıdaki tanımlarda kullanılan “azami kütle” ifadesi ile Ek I Madde 2.8’de açıklanan “teknik açıdan izin verilen azami yüklü kütle” belirtilmektedir.)
1. M Sınıfı: En az dört tekerlekli, motorlu yolcu taşıma amaçlı araçlar
M1 Sınıfı: Sürücü dışında en fazla sekiz kişilik oturma yeri olan, yolcu taşımaya yönelik motorlu araçlar.
M2 Sınıfı: Sürücü dışında sekizden fazla oturma yeri olan, yolcu taşımaya yönelik ve azami kütlesi 5 ton'u aşmayan, motorlu araçlar.
M3 Sınıfı: Sürücü dışında sekizden fazla oturma yeri olan, yolcu taşımaya yönelik ve azami kütlesi 5 ton'u aşan, motorlu araçlar.
M1 sınıfı ile ilgili gövde tipleri ve kodlamalar bu Ekin C Kısmı’nda, o kısımda belirtilen amaçlar için kullanılmak üzere tanımlanmıştır.
2. N Sınıfı: En az dört tekerlekli, motorlu yük taşıma araçları.
N1 Sınıfı: Azami kütlesi 3,5 ton'u aşmayan, motorlu yük taşıma araçları.
N2 Sınıfı: Azami kütlesi 3,5 ton'u aşan, 12 ton'u aşmayan, motorlu yük taşıma araçları.
N3 Sınıfı: Azami kütlesi 12 ton'u aşan, motorlu yük taşıma araçları.
3.O Sınıfı: Römorklar (yarı römorklar dahil).
O1 Sınıfı: Azami kütlesi 0,75 ton'u aşmayan römorklar.
O2 Sınıfı: Azami kütlesi 0,75 ton'u aşan, 3,5 ton'u aşmayan römorklar.
O3 Sınıfı: Azami kütlesi 3,5 ton'u aşan, 10 ton'u aşmayan römorklar.
O4 Sınıfı: Azami kütlesi 10 ton'u aşan römorklar.
Bir yarı römork veya merkezi dingilli römorkta, aracın sınıflandırılmasında kullanılacak azami kütle, çekici araca bağlı ve azami yükte iken, yarı römork veya merkezi dingilli römorkun dingili (/dingilleri) tarafından yere uygulanan statik dikey yüke tekabül eder.