Abs taktırma...

Nissan 200sx Kullanıcıları
Kullanıcı avatarı
s.ozer1991
NissanClubTr
NissanClubTr
Mesajlar: 8
Kayıt: 15 Ağu 2012, 13:18
Otomobil: Belirtilmemiş
Meslek:

Abs taktırma...

Mesajgönderen s.ozer1991 » 31 Eki 2012, 09:26

200sx Araç almaya çok niyetim var. Olur da bir gün alırsam tek sorunum abs olacak gibi. Bildiğiniz üzere 1991 model olan bu araçlarda abs yok. Sonradan abs taktırmak mümkün müdür? Mümkünse fiyat olarak ne kadar tutar? Şimdiden çok teşekkür eder iyi günler dilerim...


Kullanıcı avatarı
etarhan
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 55
Kayıt: 25 Tem 2012, 07:41
Otomobil: Belirtilmemiş
Meslek:
Konum: İstanbul

Re: Abs taktırma...

Mesajgönderen etarhan » 01 Kas 2012, 18:54

Bildiğim kadarıyla ABSyi yarım yamalak taklit eden birtakım düzenekler var (dı bir zamanlar) piyasada. Bunlar hangi tekerleğin bloke olduğuna, hangilerinin ne hızda döndüğüne bakmadan dört tekerleği birden aralıklı olarak tutup bırakarak işe yaramaya çalışıyorlardı. Tabi olayın ABS ile alakası olmadığını söylemeye gerek yok. Ayrıca, bu tutup bırakmanın yol açacağı titreşim kaliperler vasıtasıyla aracın tüm gövdesine dağılacağı için, 91 model bir arabanın üç beş fren sonrasında çamurluk, kapı, kaput filan kaybına uğrayacağı öngörülebilir.

Benim söyleyeceğim bu kadar. Daha fazla bilgi için mesela "ABS takılır" yazarak bir Google araştırması yapmanızı öneririm.

Palavra sıkmak kolay, marifet haddini bilmektedir...

Kullanıcı avatarı
Muhammet Murat
Platin Üye
Platin Üye
Mesajlar: 451
Kayıt: 27 Kas 2011, 22:54
Otomobil: Primera
Meslek:
İletişim:

Re: Abs taktırma...

Mesajgönderen Muhammet Murat » 02 Kas 2012, 01:16

çok maliyetli bir işlem arkadaşım. Takdırsan bile randıman alırmısın ? işareti. o kadar çok parça değiştirmen gerekir ki araba fiyatını bulur abs beyninden tut kaliperlere kadar. Bence frenlerinizi sık sık kontrol ettirin balataların kalitelisini kullanın. En önemlisi fren hidroliğini sık sık değiştir bence hiç uğraşma abs takdırmaya paranı harcamaya

Muhammet Murat Üyel
07 YS 107
KONYA / ANIT
Primera Comfort 2001 (MAZİDE KALDI)

İKİ SANİYE SONRASINA GARANTİSİ OLMAYAN HAYATIMIZ İÇİN FIRILDAK OLMAYA GEREK YOK.

Kullanıcı avatarı
Muhammet Murat
Platin Üye
Platin Üye
Mesajlar: 451
Kayıt: 27 Kas 2011, 22:54
Otomobil: Primera
Meslek:
İletişim:

Re: Abs taktırma...

Mesajgönderen Muhammet Murat » 02 Kas 2012, 01:17

öğrendiğim bir bilgi daha muayene ettiremiyorsun arabayı :) buda cabası

Muhammet Murat Üyel
07 YS 107
KONYA / ANIT
Primera Comfort 2001 (MAZİDE KALDI)

İKİ SANİYE SONRASINA GARANTİSİ OLMAYAN HAYATIMIZ İÇİN FIRILDAK OLMAYA GEREK YOK.

Kullanıcı avatarı
FelixCrail
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3143
Kayıt: 16 Şub 2012, 20:13
Otomobil: Primera
Meslek: Filo Kiralama
Konum: İstanbul / Maltepe

Re: Abs taktırma...

Mesajgönderen FelixCrail » 02 Kas 2012, 07:27

nissanı bilmiyorum ama izmirde Renault Master'a takan var. orjinali ile birebir aynı oluyormuş.

Ömer Sirel
İstanbul / Maltepe
2005 Nissan Primera Tekna
2006 Renault Scenic II Privillage 1.6 BVA

Kullanıcı avatarı
etarhan
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 55
Kayıt: 25 Tem 2012, 07:41
Otomobil: Belirtilmemiş
Meslek:
Konum: İstanbul

Re: Abs taktırma...

Mesajgönderen etarhan » 02 Kas 2012, 10:38

Sağdan soldan edindiğim bilgilere göre ticari araçlarda, en azından belli sınıflara girenlerinde ABS zorunluluğu getirilmiş, bilmemne belgesi almak için zorunluymuş, o nedenle ABS takılıyor. Takılan da aynı aracın ABS'li modellerinde kullanılan donanım. Yani bir açıdan O R İ J İ N A L. Bu iş hususiler için parasal açıdan hiç de verimli olmaz.

Bu konu başka forumlarda da tartışılmış. Genel öneri, "arabanı sat, ABS parasını ekle, git ABS'li bir araç al" şeklinde. Bence de akıllıca olanı bu.

Palavra sıkmak kolay, marifet haddini bilmektedir...

Kullanıcı avatarı
FelixCrail
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3143
Kayıt: 16 Şub 2012, 20:13
Otomobil: Primera
Meslek: Filo Kiralama
Konum: İstanbul / Maltepe

Abs taktırma...

Mesajgönderen FelixCrail » 02 Kas 2012, 13:58

Benim eski aracim abssiz bir renaultdu.simdi primerada abs var. Abs ani frende pek hosuma gitmemeye basladi. Tamam direksiyon hakimiyeti sagliyor ama durma mesafem istedigim gibi degil.

Ömer Sirel
İstanbul / Maltepe
2005 Nissan Primera Tekna
2006 Renault Scenic II Privillage 1.6 BVA

Kullanıcı avatarı
etarhan
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 55
Kayıt: 25 Tem 2012, 07:41
Otomobil: Belirtilmemiş
Meslek:
Konum: İstanbul

Re: Abs taktırma...

Mesajgönderen etarhan » 02 Kas 2012, 16:33

Nüfus kağıdı eskidikçe refleksler zayıflıyor, fren mesafesi de doğal olarak uzuyor. Suçu tamamen ABS'ye yüklemek adil mi? :G

Palavra sıkmak kolay, marifet haddini bilmektedir...

Kullanıcı avatarı
aresavas
Gold Üye
Gold Üye
Mesajlar: 248
Kayıt: 28 Haz 2012, 17:24
Otomobil: Primera
Meslek: IT Manager
Konum: ANKARA
İletişim:

Re: Abs taktırma...

Mesajgönderen aresavas » 02 Kas 2012, 16:44

FelixCrail yazdı:Benim eski aracim abssiz bir renaultdu.simdi primerada abs var. Abs ani frende pek hosuma gitmemeye basladi. Tamam direksiyon hakimiyeti sagliyor ama durma mesafem istedigim gibi degil.


Aynı durumu bende yaşadım, sanki biraz farklı mı çalışıyor bu primeranın abs sitemi acaba? ABS olmadan aksine çok güven veriyor frenler. Küçük bir çukurdan geçerken frene dokunduğum anda o meşhur ABS sesini duyuyorum gıv gıv gıv :)

Your dream is my reality...

06 SH 055
Çankaya / ANKARA

Kullanıcı avatarı
aresavas
Gold Üye
Gold Üye
Mesajlar: 248
Kayıt: 28 Haz 2012, 17:24
Otomobil: Primera
Meslek: IT Manager
Konum: ANKARA
İletişim:

Re: Abs taktırma...

Mesajgönderen aresavas » 02 Kas 2012, 16:45

etarhan yazdı:Nüfus kağıdı eskidikçe refleksler zayıflıyor, fren mesafesi de doğal olarak uzuyor. Suçu tamamen ABS'ye yüklemek adil mi? :G


şimdi öyle de dememek lazım , ABS dir o canım kesin ABS :)

Your dream is my reality...

06 SH 055
Çankaya / ANKARA

Kullanıcı avatarı
aresavas
Gold Üye
Gold Üye
Mesajlar: 248
Kayıt: 28 Haz 2012, 17:24
Otomobil: Primera
Meslek: IT Manager
Konum: ANKARA
İletişim:

Re: Abs taktırma...

Mesajgönderen aresavas » 02 Kas 2012, 16:55

etarhan yazdı:Sağdan soldan edindiğim bilgilere göre ticari araçlarda, en azından belli sınıflara girenlerinde ABS zorunluluğu getirilmiş, bilmemne belgesi almak için zorunluymuş, o nedenle ABS takılıyor. Takılan da aynı aracın ABS'li modellerinde kullanılan donanım. Yani bir açıdan O R İ J İ N A L. Bu iş hususiler için parasal açıdan hiç de verimli olmaz.

Bu konu başka forumlarda da tartışılmış. Genel öneri, "arabanı sat, ABS parasını ekle, git ABS'li bir araç al" şeklinde. Bence de akıllıca olanı bu.



31.07.2004 tarihinden sonra üretilen ve M2 ve N2, O3, O4 araçarda ABS sistemi zorunludur. N sınıfından M sınıfına dönüşen okul taşıtlarına dönüşlerde ABS takılması zorunludur.

yani şöyle düşünün 2008 model ABS si olmyan Clio Symboller var otomobil yani M1 veya 2010 model Peugeot Partner'lar ticari yani N1 sınıfı.
Otomobil sınıf ayrımları ve özelliklerini aşağıya ekliyorum;




Motorlu Araçlar ve Römorkları Tip Onayı Yönetmeliği-II'den alıntı

ARAÇ SINIF VE TİPLERİNİN TANIMI

A. Araç sınıfları, aşağıdaki uluslararası sınıflandırmaya göre tanımlanır:



(Aşağıdaki tanımlarda kullanılan “azami kütle” ifadesi ile Ek I Madde 2.8’de açıklanan “teknik açıdan izin verilen azami yüklü kütle” belirtilmektedir.)

1. M Sınıfı: En az dört tekerlekli, motorlu yolcu taşıma amaçlı araçlar

M1 Sınıfı: Sürücü dışında en fazla sekiz kişilik oturma yeri olan, yolcu taşımaya yönelik motorlu araçlar.

M2 Sınıfı: Sürücü dışında sekizden fazla oturma yeri olan, yolcu taşımaya yönelik ve azami kütlesi 5 ton'u aşmayan, motorlu araçlar.

M3 Sınıfı: Sürücü dışında sekizden fazla oturma yeri olan, yolcu taşımaya yönelik ve azami kütlesi 5 ton'u aşan, motorlu araçlar.

M1 sınıfı ile ilgili gövde tipleri ve kodlamalar bu Ekin C Kısmı’nda, o kısımda belirtilen amaçlar için kullanılmak üzere tanımlanmıştır.

2. N Sınıfı: En az dört tekerlekli, motorlu yük taşıma araçları.

N1 Sınıfı: Azami kütlesi 3,5 ton'u aşmayan, motorlu yük taşıma araçları.

N2 Sınıfı: Azami kütlesi 3,5 ton'u aşan, 12 ton'u aşmayan, motorlu yük taşıma araçları.

N3 Sınıfı: Azami kütlesi 12 ton'u aşan, motorlu yük taşıma araçları.


3.O Sınıfı: Römorklar (yarı römorklar dahil).
O1 Sınıfı: Azami kütlesi 0,75 ton'u aşmayan römorklar.
O2 Sınıfı: Azami kütlesi 0,75 ton'u aşan, 3,5 ton'u aşmayan römorklar.
O3 Sınıfı: Azami kütlesi 3,5 ton'u aşan, 10 ton'u aşmayan römorklar.
O4 Sınıfı: Azami kütlesi 10 ton'u aşan römorklar.
Bir yarı römork veya merkezi dingilli römorkta, aracın sınıflandırılmasında kullanılacak azami kütle, çekici araca bağlı ve azami yükte iken, yarı römork veya merkezi dingilli römorkun dingili (/dingilleri) tarafından yere uygulanan statik dikey yüke tekabül eder.

Your dream is my reality...

06 SH 055
Çankaya / ANKARA

Kullanıcı avatarı
aresavas
Gold Üye
Gold Üye
Mesajlar: 248
Kayıt: 28 Haz 2012, 17:24
Otomobil: Primera
Meslek: IT Manager
Konum: ANKARA
İletişim:

Re: Abs taktırma...

Mesajgönderen aresavas » 02 Kas 2012, 17:00

Sonuç olarak bahsedlen Nissan 200 sx aracına ABS takılması veya takılmaması muayeneyi ABS şartı altında etkilemez.
Fakat araç üzerinde yapılan tadilat AİTM ye göre( Araç İmal Tadil Montaj yönetmeliği) tadilat kapsamına girer ve LPG taktırmaktan farkı yoktur. Araç için proje çizilir, tip onay belgesi eklenerek istasyonda Tadlat Muayenesine girer, yapılan tadilat aracın dosyasına eklenir ve işlenir.
Ha dersen ki ben taktırırım istasyondakiler yapılan tadilatı zaten anlamaz ona birşey diyemem :) Bu istasyonuna bağlı olur :)))

Your dream is my reality...

06 SH 055
Çankaya / ANKARA


“Nissan 200sx Forum” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir


 

 

oto anahtarı