Mesajgönderen İlker » 28 Tem 2012, 16:25
Her markanın kendine özel bir işleyiş sistemi var tabii. Bahsi geçen araç avrupanın göbeğinde üretiliyor. Parça ve aksesuarlarının bir kenarlarda bulunabiliyor olması normal. Demek istediğim, Nissan yada Japon menşeli araçlar her ne kadar bir çoğu ayrupada toplanıyor, üretiliyor olsalarda araçların fikir olarak ilk çıktığı nokta uzak doğu. Dolayısı ile her parçasının da Avrupada üretildiği manasıa gelmemeli.Dünyanın bir çok yerinde parça üretiliyor. Bir çok aksesuar da uzak doğu olabiliyor. Model üretimden kalktığında da otomatikman aksesuar üretimi de yeni modellere dönüyor. Zinciri anlatmaya çalışayım, siz yetkili servise gidip istediğiniz (türkiyeye hiç gelmemiş) bir aksesuarı istiyorsunuz. Bayi, İstanbul merkeze (NOAS) böyle bir talep olduğunu bildiriyor. Merkez Yurtdışında bağlı olduğu ana Distribütöre (Amsterdam) iletiyor. Yurtdışı teyit ederse (parçanın hala aktif satışta olduğunu) İstanbul Merkez Fiyatlandırma yaparak bayiye dönüyor, bayi de Size. Sipaiş işlemi siz onay verirseniz başlatılıyor. Bir çok elektronik aksesuarın da normalinden pahalıya geldiğini söylemeliyim.