BOGAZ KELEBEĞİ ADAPTASYONU
Gönderilme zamanı: 26 Mar 2016, 01:28
Konu modifitepark sitesinden alıntıdır.
Bu makalemizin konusunda Nissan marka araçların motorunda goğaz kelebeği adaptasyonu hakkında eğitici bir makale sunmaktır. umarım bilgiler sizlere yardımcı olacak mahiyette olur.
(kronometre kullanarak yapılmalı.)
Arkadaslar bogaz kelebegini soktukten sonra aracinizin rolantisi tabiki bozulur. Bu yuzden soktukten sonra yapmaniz gereken kalibrasyon ayari var.
CONSULT II olmadan nasil yapacaginizi anlatiyorum.
Ek bilgi olsun diye asagida bogaz kelebegi somunlarini rastgele degil belirli bir siraya gore verilen tork degerlerinde sıkılması önemlidir.
download/file.php?mode=view&id=1122
Rolanti Hava Hacmi Kalibrasyonu :
Bu operasyon rölanti hava hacmini motorlar için belirli bir aralıkta kalibre etmek amacı ile yapılır. Herbir uygulama aşağidaki durumlarda mutlaka yapılmalıdır :
a Her elektrik gaz kontrol aktüatörü ve ECM değiştirildiğinde
b Rölanti devri veya ateşleme zamanı uygun değerlerin dışına çıktığında
Hazırlık
Kalibrasyondan önce belirtilen durumların uygun olduğundan emin olun. Eğer herhangi bir adimda eksiklik olur ise kalibrasyon iptal edilebilir.
• Aku voltajı: 12.9V dan fazla (Rolantide)
• Motor soğutma sıvısı sıcaklığı : 70 – 100 C (158 – 212 F)
• Park/neutral position (PNP) düğmesi: ON (Shifter in Park or Neutral)
• Elektrik yük düğmesi: OFF (Klima, Far, Arka Cam Rezistans vb.)
• Direksiyon: Normal (Düz pozisyon)
• Araç hizi: Durmuş
• Vites Kutusu: Isıtılmış (Aracı 10 dk sürün.)
Uygulama
1-Gaz Kelebeği Kapatma Pozisyonu Kalibrasyon Prosedürünü uygulayın (6.sıra)
2-Gaz Pedalı Serbest Pozisyon Kalibrasyon Prosedürü nü uygulayın (7.sıra)
3-Motoru normal çalışma sıcaklığına getirin
4-Hazırlık aşamasında verilen verilerin dogrulugunu kontrol edin
5-Motoru kapatın ve en az 10 saniye bekleyin
6-Gaz pedalının tamamen sebest olduğündan emin olun ve marşı ON konumuna getirip 3 saniye bekleyin
7-Aşağıdaki uygulamayı hızlı bir şekilde beş kere 5 saniye içerisinde yapın
a) Gaz pedalina tamamen basin
b) Gaz pedalını tamamen serbest bırakın
8-7 saniye bekleyin, gaz pedalına tamamen basın ve yaklaşık 20 saniye boyunca basılı şekilde MIL(Motor ariza isigi) yanıp sönmeyi bırakip tamamen yanacak hale gelinceye kadar tutun.
9-Gaz pedalını MIL lambasi yandiktan 3 saniye içerisinde tamamen serbest bırakın
10-Motoru çalıştirin rölantide bırakın
11-20 saniye bekleyin
12-Motoru iki veya uç defa devirlendirin ve rölantı devri ile ateşleme zamanlarının verilen aralıkta olduğunu kontrol edin
Rolanti devri = 650 ± 50 rpm (in P or N position)
Bu makalemizin konusunda Nissan marka araçların motorunda goğaz kelebeği adaptasyonu hakkında eğitici bir makale sunmaktır. umarım bilgiler sizlere yardımcı olacak mahiyette olur.
(kronometre kullanarak yapılmalı.)
Arkadaslar bogaz kelebegini soktukten sonra aracinizin rolantisi tabiki bozulur. Bu yuzden soktukten sonra yapmaniz gereken kalibrasyon ayari var.
CONSULT II olmadan nasil yapacaginizi anlatiyorum.
Ek bilgi olsun diye asagida bogaz kelebegi somunlarini rastgele degil belirli bir siraya gore verilen tork degerlerinde sıkılması önemlidir.
download/file.php?mode=view&id=1122
Rolanti Hava Hacmi Kalibrasyonu :
Bu operasyon rölanti hava hacmini motorlar için belirli bir aralıkta kalibre etmek amacı ile yapılır. Herbir uygulama aşağidaki durumlarda mutlaka yapılmalıdır :
a Her elektrik gaz kontrol aktüatörü ve ECM değiştirildiğinde
b Rölanti devri veya ateşleme zamanı uygun değerlerin dışına çıktığında
Hazırlık
Kalibrasyondan önce belirtilen durumların uygun olduğundan emin olun. Eğer herhangi bir adimda eksiklik olur ise kalibrasyon iptal edilebilir.
• Aku voltajı: 12.9V dan fazla (Rolantide)
• Motor soğutma sıvısı sıcaklığı : 70 – 100 C (158 – 212 F)
• Park/neutral position (PNP) düğmesi: ON (Shifter in Park or Neutral)
• Elektrik yük düğmesi: OFF (Klima, Far, Arka Cam Rezistans vb.)
• Direksiyon: Normal (Düz pozisyon)
• Araç hizi: Durmuş
• Vites Kutusu: Isıtılmış (Aracı 10 dk sürün.)
Uygulama
1-Gaz Kelebeği Kapatma Pozisyonu Kalibrasyon Prosedürünü uygulayın (6.sıra)
2-Gaz Pedalı Serbest Pozisyon Kalibrasyon Prosedürü nü uygulayın (7.sıra)
3-Motoru normal çalışma sıcaklığına getirin
4-Hazırlık aşamasında verilen verilerin dogrulugunu kontrol edin
5-Motoru kapatın ve en az 10 saniye bekleyin
6-Gaz pedalının tamamen sebest olduğündan emin olun ve marşı ON konumuna getirip 3 saniye bekleyin
7-Aşağıdaki uygulamayı hızlı bir şekilde beş kere 5 saniye içerisinde yapın
a) Gaz pedalina tamamen basin
b) Gaz pedalını tamamen serbest bırakın
8-7 saniye bekleyin, gaz pedalına tamamen basın ve yaklaşık 20 saniye boyunca basılı şekilde MIL(Motor ariza isigi) yanıp sönmeyi bırakip tamamen yanacak hale gelinceye kadar tutun.
9-Gaz pedalını MIL lambasi yandiktan 3 saniye içerisinde tamamen serbest bırakın
10-Motoru çalıştirin rölantide bırakın
11-20 saniye bekleyin
12-Motoru iki veya uç defa devirlendirin ve rölantı devri ile ateşleme zamanlarının verilen aralıkta olduğunu kontrol edin
Rolanti devri = 650 ± 50 rpm (in P or N position)