Juke CVT şanzımanda şiddetli vuruntu

Motor, yürüyen aksam ve diğer mekaniksel arızalar
Kullanıcı avatarı
Shiro34
NissanClubTr
NissanClubTr
Mesajlar: 5
Kayıt: 23 Şub 2018, 09:19
Otomobil: Juke
Meslek: mühendis

Juke CVT şanzımanda şiddetli vuruntu

Mesajgönderen Shiro34 » 20 Kas 2018, 09:53

Arkadaşlar merhaba,

Konuyu daha önce yazmıştım, sorun şu ki özellikle motor soğukken araba ile haraket ettikten yaklaşık 500 mt sonra ayağınızı gazdan çekip tekrar gaza bastığınızda, tek bir sefere mahsus gaza basış düzeyinize göre şanzımanda vuruntu oluyor. öndeki bir arabaya hafif çarpmışcasına küt diye bir ses ve sarsıntı oluyor, sonrasında ise isterseniz 1000 km gidin ne devir saatinde dalgalanma gibi bir şey ne bir vuruntu ne de bir ses geliyor. Aracı yetkili servise götürdüm (sorunun yaşanarak görülmesi için aracı 1 gece öncesinden servise bıraktım) sabah teste çıkıldı ve sorun bizzat görüldü. şanzıman sorunu biz direk değiştiriz masraflı olur diye beni özel bir şanzıman merkezine yönlendirdiler. Araç ile teste çıkıldı ama Yetkili servis testinde sorunu 1 kez yaşadığım için ve motor ısındığı için herhangi bir sorun görünmedi. bu tarz sorunların şanzıman beyninden kaynaklı olduğunu ve 3500 TL tutacağı söylendi. duruma göre şanzıman yağının da değiştirileceği eğer şanzımana kadar uzanan bir sorun tespit edilirse benimle tekrar iletişime geçerek haberdar edeceklerini söylediler.
Aracı şanzıman merkezine bırakmadım birde kendi özel servisime götürdüm. Ustalar sorunun yaşanabilmesi için aracı geceden bırakmamı, cihaz bağlayıp sabah teste çıkacaklarını ve problem yaşandığında eğer cihaza sorun ile ilgili bir kayıt atılırsa ona yöneleceklerini, aksi taktirde şanzıman beyni değişimi yağ değişimi yaparak sorunun büyük ihtimalle düzeleceğini fakat şanzımanda bir sıkıntı meydana gelmiş olması durumunda olayın şanzıman değişimine kadar gidebileceğini söylediler.

Şimdi size danışacağım konu şu: Siz olsanız ne yapardınız? Aracta motor sıcakken yapılan testlerde hiç bir sorun ibaresi yok ama yine de bu aracı bu haliyle satıp kimsenin vebalini almak istemiyorum. aracı yaptıracağım fakat 65-70 binlik araca 15000 TL ye kadar fatura çıkabilir. arac 2012 model 72000 km de. Eğer benzer sorunu yaşayıp çözebilen olduysa onun yardımı sayesinde nokta atışı ile bende çözebilirim. Konu hakkında yardımlarınızı rica ederim dostlar. Çözüme ulaşabilirsem örnek teşkil etmesi açısından yine burdan bilgileri paylaşıyor olacağım.


Kullanıcı avatarı
kaan2993
Gold Üye
Gold Üye
Mesajlar: 295
Kayıt: 08 Kas 2013, 23:45
Otomobil: Qashqai
Meslek: İnşaat Mühendisi

Re: Juke CVT şanzımanda şiddetli vuruntu

Mesajgönderen kaan2993 » 20 Kas 2018, 10:11

geçmiş olsun sıkıntılı bir durum. İkisinden de ayrı ayrı fiyat alsanız ona göre bir karar verseniz daha iyi olur bence


Kullanıcı avatarı
Shiro34
NissanClubTr
NissanClubTr
Mesajlar: 5
Kayıt: 23 Şub 2018, 09:19
Otomobil: Juke
Meslek: mühendis

Re: Juke CVT şanzımanda şiddetli vuruntu

Mesajgönderen Shiro34 » 22 Kas 2018, 13:27

teşekkür ederim, ne yapacağımı bilemedim hala beklemedeyim ama sanırım kendi özel tamircime teslim edeceğim. nasıl bir sorun ise kimse net birşey söyleyemiyor. En azından daha önce aynı sorunu yaşayıp çözen birilerini bulabilirsem yol gösterici olur diye heveslendim ama çıkmayacak sanırım.


Kullanıcı avatarı
sipartacus
Gold Üye
Gold Üye
Mesajlar: 243
Kayıt: 25 May 2018, 10:32
Otomobil: Micra
Meslek:

Re: Juke CVT şanzımanda şiddetli vuruntu

Mesajgönderen sipartacus » 22 Kas 2018, 23:04

İlk önce sadece cvt uyumlu bir yağ ile yag değişimi yapıp deneseniz nasıl olur?

[color=#0000FF]K13 Micra 1.2 CVT

Kullanıcı avatarı
Shiro34
NissanClubTr
NissanClubTr
Mesajlar: 5
Kayıt: 23 Şub 2018, 09:19
Otomobil: Juke
Meslek: mühendis

Re: Juke CVT şanzımanda şiddetli vuruntu

Mesajgönderen Shiro34 » 23 Kas 2018, 16:03

Sipartacus aslında yazmayı unutmuşum özel serviste çalışan ustalardan biri bu öneriyi yaptı , önce yağı değiştirip deneyelim dedi, ama şanzıman sorunları ile ilgili yorumlara baktıktan sonra bu tarz sorunlarda yağ değişiminin genellikle boşuna yapıldığı fikrine kapıldım nedense. haklısın yağı değiştirerek başlamak gerek en uygun yollu deneme bu olacak sanırım. sonrasında ise sırasıyla diğer seçenekleri deneyerek çözüm bulmaya çalışacağım. Nasıl bir sorun ise sanki koca dünyada bir tek benim başıma geldi çözüm için nokta atışı yapamıyoruz :) yorum için teşekkür ederim.


Kullanıcı avatarı
sipartacus
Gold Üye
Gold Üye
Mesajlar: 243
Kayıt: 25 May 2018, 10:32
Otomobil: Micra
Meslek:

Re: Juke CVT şanzımanda şiddetli vuruntu

Mesajgönderen sipartacus » 24 Kas 2018, 08:34

Yağ değişimi arıza çözümü için en uygun başlangıç bence ama mutlaka kılavuza bakıp uyumlu yağ alın. Ltsi 50lira civarındadır, muhtemelen tamamıni bir seferde değiştiremezsin iz, 2-3lt arasında değişim olur, fayda görürseniz eğer aracı bir müddet kullanıp bir daha değiştirin derim. Birde yağı değiştirin dememin sebebi anladığım kadarıyla yağ ısınınca o vuruntuyu yapmıyor, soğuk şanzımanda oluyor, belki yağ özelliğini kaybetmiştir diye düşündüm.

[color=#0000FF]K13 Micra 1.2 CVT

Kullanıcı avatarı
Menograp
NissanClubTr
NissanClubTr
Mesajlar: 5
Kayıt: 18 Ağu 2022, 10:30
Otomobil: Juke
Meslek: Mühendis

Re: Juke CVT şanzımanda şiddetli vuruntu

Mesajgönderen Menograp » 18 Ağu 2022, 12:30

Shiro34 yazdı:Arkadaşlar merhaba,

Konuyu daha önce yazmıştım, sorun şu ki özellikle motor soğukken araba ile haraket ettikten yaklaşık 500 mt sonra ayağınızı gazdan çekip tekrar gaza bastığınızda, tek bir sefere mahsus gaza basış düzeyinize göre şanzımanda vuruntu oluyor. öndeki bir arabaya hafif çarpmışcasına küt diye bir ses ve sarsıntı oluyor, sonrasında ise isterseniz 1000 km gidin ne devir saatinde dalgalanma gibi bir şey ne bir vuruntu ne de bir ses geliyor. Aracı yetkili servise götürdüm (sorunun yaşanarak görülmesi için aracı 1 gece öncesinden servise bıraktım) sabah teste çıkıldı ve sorun bizzat görüldü. şanzıman sorunu biz direk değiştiriz masraflı olur diye beni özel bir şanzıman merkezine yönlendirdiler. Araç ile teste çıkıldı ama Yetkili servis testinde sorunu 1 kez yaşadığım için ve motor ısındığı için herhangi bir sorun görünmedi. bu tarz sorunların şanzıman beyninden kaynaklı olduğunu ve 3500 TL tutacağı söylendi. duruma göre şanzıman yağının da değiştirileceği eğer şanzımana kadar uzanan bir sorun tespit edilirse benimle tekrar iletişime geçerek haberdar edeceklerini söylediler.
Aracı şanzıman merkezine bırakmadım birde kendi özel servisime götürdüm. Ustalar sorunun yaşanabilmesi için aracı geceden bırakmamı, cihaz bağlayıp sabah teste çıkacaklarını ve problem yaşandığında eğer cihaza sorun ile ilgili bir kayıt atılırsa ona yöneleceklerini, aksi taktirde şanzıman beyni değişimi yağ değişimi yaparak sorunun büyük ihtimalle düzeleceğini fakat şanzımanda bir sıkıntı meydana gelmiş olması durumunda olayın şanzıman değişimine kadar gidebileceğini söylediler.

Şimdi size danışacağım konu şu: Siz olsanız ne yapardınız? Aracta motor sıcakken yapılan testlerde hiç bir sorun ibaresi yok ama yine de bu aracı bu haliyle satıp kimsenin vebalini almak istemiyorum. aracı yaptıracağım fakat 65-70 binlik araca 15000 TL ye kadar fatura çıkabilir. arac 2012 model 72000 km de. Eğer benzer sorunu yaşayıp çözebilen olduysa onun yardımı sayesinde nokta atışı ile bende çözebilirim. Konu hakkında yardımlarınızı rica ederim dostlar. Çözüme ulaşabilirsem örnek teşkil etmesi açısından yine burdan bilgileri paylaşıyor olacağım.



Sorunu Çözebildiniz mi ?


Kullanıcı avatarı
Menograp
NissanClubTr
NissanClubTr
Mesajlar: 5
Kayıt: 18 Ağu 2022, 10:30
Otomobil: Juke
Meslek: Mühendis

Re: Juke CVT şanzımanda şiddetli vuruntu

Mesajgönderen Menograp » 02 Eyl 2022, 12:29

Bu sitenin özelliği herkes sorununu yazıyor ama kimse çözdüklerini paylaşmıyor.
Ben paylaşayım en azından.
100.000 km de aracın yağını Motul marka ile değiştirdim.
5 litre yağ kullanıldı.
Şanzıman problemleri de kendiliğinden geçti.


Kullanıcı avatarı
ASKAR
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 10
Kayıt: 14 Eyl 2022, 17:00
Otomobil: Qashqai
Meslek: cvt uzmanı

Re: Juke CVT şanzımanda şiddetli vuruntu

Mesajgönderen ASKAR » 14 Eyl 2022, 17:29

Öncelikle selamlar. sıkıntının oluştuğu tarih üzerinden 4 yıl geçmiş ama bu tarz problemler kronik olarak cvt grubunda yaşandığı için kullanıcıları bilgi amaçla cevap vermek istedim. bahsedilen aslında öncelikle arıza cihazı ile yapılan tespit ve yol testi, araç km si ve geçmişi ile daha sağlıklı olur. fakat şuan böyle bir durum söz konusu değil. CVT lerde genel itibariyle bütün sıkıntıların başı yağ bakımının gecikmesiyle yaşanmaya başlıyor. yetkili servislerin 60 bin diye ifade edilen yağ bakımının bizim yüzlerce cvt şanzıman tecrübemizle 30 binde değişmesi gerekiyor. heleki istanbul gibi şehirlerde 40 bin km çok geç bile kalmış olabiliyor artı NS2 VE NS3 yağlar çok daha hassas olduğu için zaman da olumsuz etkilemektedir. Bu aracımızın sıkıntısı öncelikle hidrolik beyin gözüküyor. 1-hidrolik beyin ya yenisiyle değişmeli yada selenoid ve beyin içerisinde ki pistonlar yenilenerek revizyon yapılmalı. bu işlem için şanzımanın inmesine gerek yok. 2- fakat eğer ki durum buraya geldi ise 2. işlem olarak mutlaka ama mutlaka yağ pompası revizyon olmalı. bunun için şanzıman inmelidir. 3- şanzıman açılmadan evvel tambur testi yapılarak( ASKAR OTOMATİK ŞANZIMAN da bu teknik teknoloji mevcuttur) tamburların basınc tutma mukaveti test edilir sıkıntı yok ise mutlaka ama mutlaka tambur zinciri değiştirilir. 4 - tork ölçümü yapılarak sıkıntı yok ise temiz cvt yağı konur. 5- araca adaptasyon yapılarak fabrilka ayarlarına geri döndürülür. beyin sıfır ortalama 800 usd. revizyon ile yarı yarıya maliyet düşürüle bilir. beyin- yap pompası ve tambur testinin üretici firma verilerine sahip ise düzgün ve en düşün maliyetli bir onarım olur.



“Motor-Mekanik Arızalar” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir


 

 

oto anahtarı