Nissan_Vanette Hararet Sorunu
Nissan_Vanette Hararet Sorunu
Mesajgönderen delipoyraz75 » 12 Mar 2015, 21:59
Hararet olayı çok oluyor bunlarda onun içinde kendi hararet müşüründen bağımsız bir adet dijital termostad bağlıcam şimdi havalar soğuk ama yaza böyle ince işleri sıcakken halledicem şimdi acelesi yok petek durumunada bak tıkanma oranları ne alemde oda önemli nekadar yeni bakım yapılsada pek dikkat edilmez yenilendiyse sorun yok tabii daha çok detay var bu arada.
gönderen nicky » 12 Mar 2015, 22:47
Delipoyraz75, Çok önemli bir noktaya değinmişsin. bana göre de yaz aylarında en büyük sorun hararet sorunu olacak. Benim daha önce renault bir arabam vardı. Yaz aylarında su kaynatıyor, plastik aksamlı ne varsa ve lastik hortumlar dahil hepsini çatlatıyordu.. Bir keresinde neredeyse motor elden gidecekti.
Ben şimdiden tedbirini alıyorum. Radyatördeki suyu boşalttırdım ve yeniden su koydurdum ve suya 3 litre Antifiriz kattım. Bir müddet havalar ısınana kadar kullandıktan sonra tekrar antifirizli suyu boşaltıp, aynı işlemi tekrarlayacağım. Antifirizlu su hem hemen kaynamıyor, hemde Radyatörü paslandırmıyor, hatta radyatörü temizliyor. Ayrıca 30 TL' ye radyatör temizleyici katkı maddeleri var. Radyatörün suyuna katıyorsun, arabayı 15-20 dakika çalıştırıyorsun, radyatörün içini tertemiz ediyor.
Ancak bu konuda en önemli noktaya gelince...Kesinlikle düşük dereceli bir Fan Müşürü ve düşük dereceli bir Termostat/Termostat Müşürü taktırmak lazım. Düşük dereceli Fan Müşürü bile tek başına yeterli olabilir. Bazı kişiler fanların devreye girmesi için hararetin 90 derece olması gerektiğini söylüyor ama ben hararetin en fazla 74 derecede tutulmasından yanayım. Çünkü dizel motorlar 90 derecelik yüksek bir hararette silindir kafasını bozuyorlar veya karşımıza başka başka sorunlar çıkarıyorlar. Ben bu söylediklerimi Renault arabamda uyguladım ve çok yararlı oldu. Bir daha hararet sorunu yaşamadım.
gönderen delipoyraz75 » 12 Mar 2015, 23:32
Fabrikalar normalde su belki olmadan direk antifiriz doldururlar motora sıfır alınan bir aracın antifiriz seviyesini gördünmü hiç bi bak derim. devamlı antifiriz ve heleki kat kı fazla atma derim radyatör değişmediyse ve eskiyse delikler açılır amman dikkat et, radyatörü geç diğer parçalarıda düşün devir daim pompa contalar,borular,bağlantılar gibi motor dediğimiz heryeri demir 10cm kalınlığında blok değil piston çevreis blok içi labirent gibi bölmeli ve okadar kalın değil motor içten zamanla nekadar katkıda koysan antifirizxde atsan paslanma oluşuyor sen devamlı bu işlemi tekrarlardan zamanla o paslı bölgeler döngü neticesine çatlak ve deliklere yol açar gerisinde ne olur sen düşün motor sıcaklığına gelince 90c standarttır kim sana demişse doğru demiş ama 90c de sabit tutmaK en iyisi ama 90c de fan açmıyor 95-100 derceye doğru araç fan açar kimi arabada 105 dertcede neticede yağ vizkositesi akışkanlık yağlama sıcaklıktaki motorun esneme tepkimesi v.s. dizel motor heleki sıcaklık konusunda devamlı sıcak olması gereken bir motor yapısı itibariyle bunlar hepsi hesaplanmış neticede bunu üreten mühendisten daha iyi bilemeyiz motor en virimli 90c de çalışmasına devam eder bazı araçlarda değişir motor silindir kafası derken nereyi kastetin anlamadım ama pistonlardan bahsediyorsan aksine zaten motorun içi suyun sıcaklığından ve motordan daha sıcak işliyor yani dağılan ısı 90c oluyor içte anlık patlama ısısını hesap edersen 2 katı daha fazla motordaki termikli fan extra soğutma sağladığı için avantajlı ama motor önde olsaymış çok daha iyi olurmuş aslında vanettalarda üst kapak subap bölümü sıkışmanın en iyi seviyede olması için pistonlara yatay olarak karşılıklı inşa edilmiş çekişte güzel ama yatık kubbe subap yatağı daha iyi motor tiger koparma durumunda en azından subap lar pistona vurup kol çıkarma durumu oluşmazmış neyse detay çok ben senin dediğin düşük derece yani yazlık ve kışlık termostad ve müşür yerine sabit devamlı dengede olacak şekilde dijital ve gözümün önünde şık bişey uygulıycam yapınca resim atarım zaten seçenek çok gerçi.
gönderen nicky » 13 Mar 2015, 09:27
Silindir kafası derken silindir kapaklarını kasttettim. Ona Silindir başlığı da diyorlar. Sen İstanbul' da 25-30 dereceyi yaşarken biz burada Muğla yöresinde 35-40 dereceyi yaşıyoruz. Üstelik burası dağlık, inişli çıkışlı bir yer. Hele Muğla yolunda "Sakar Yokuşu" denilen bir yer varki, yazın çıkabilene aşkolsun. Arabalar su kaynatıyor, bir çok araba zorunlu mola veriyor. Ben önce sıcakları bekleyeceğim. Sonra o sıcaklarda arabanın hararet durumunu kontrol edeceğim. Eğer anormal bir durum yoksa bir şey yapmaya gerek yok. Eğer varsa, O zaman bakacağım bir çaresine.
Re: Nissan_Vanette Hararet Sorunu
- delipoyraz75
- Platin Üye
- Mesajlar: 386
- Kayıt: 26 Oca 2014, 01:48
- Otomobil: Diğer
- Meslek: yay segman sanayii
- Konum: istanbul
Re: Nissan_Vanette Hararet Sorunu
İstanbul / sancaktepe
Nıssan Vanetta cargo 2,3d
- nissan_vanette
- Silver Üye
- Mesajlar: 33
- Kayıt: 26 Şub 2015, 19:00
- Otomobil: Almera
- Meslek: Serbest
- Konum: İstanbul / Güngören
Re: Nissan_Vanette Hararet Sorunu
Kolay kolay hararet yapabilecek bir araç olduğunu düşünmüyorum ama hararet yaparsa da motoru direk kucağa alır ustaya koşarız gibi geliyor.
- delipoyraz75
- Platin Üye
- Mesajlar: 386
- Kayıt: 26 Oca 2014, 01:48
- Otomobil: Diğer
- Meslek: yay segman sanayii
- Konum: istanbul
Re: Nissan_Vanette Hararet Sorunu
İstanbul / sancaktepe
Nıssan Vanetta cargo 2,3d
Re: Nissan_Vanette Hararet Sorunu
Diğer yandan sıcaklık 95-100 derece arasına gelmişse ve Fan hala açmıyorsa ortada çok sakıncalı bir durum var demektir, çünkü bunun faturası mutlaka motora çıkacaktır. O zaman düşük dereceli bir Fan Müşürü (Mesela 87 derecede veya daha düşük derecede devreye giren bir Fan Müşürü)) bu sorunu halledebilir.
Not: Senin Digital Hararet Kontrol Projeni merak ediyorum doğrusu...Dikkat et, hararetli bir ortamda digital kullanmak sakıncalı olabilir, çok çabuk bozulabilir. Başarılı olmanı can-ı gönülden dilerim. Bizde senden öğrenmiş olur, aynısını tatbik ederiz.
- delipoyraz75
- Platin Üye
- Mesajlar: 386
- Kayıt: 26 Oca 2014, 01:48
- Otomobil: Diğer
- Meslek: yay segman sanayii
- Konum: istanbul
Re: Nissan_Vanette Hararet Sorunu
İstanbul / sancaktepe
Nıssan Vanetta cargo 2,3d
Re: Nissan_Vanette Hararet Sorunu
Bende sizlerle aynı düşüncedeyim. Kolay kolay hararet yapacağını düşünmüyorum ama bizim burada Muğla Yöresinde, özellikle benimde oturduğum deniz kenarındaki turistik yerleşim bölgelerinde yazın sıcaklar kasıp kavuruyor. O yüzden tedbir almak şart oluyor ;
- Birincisi, yaza hazırlık olarak delipoyrazın da dediği gibi RADYATÖR' ün TEMİZLİĞİ.
- İkincisi, Haziran ve Temmuz aylarında harareti gözlemlemek.
- Üçüncüsü, eğer Haziran ve Temmuzda hararet yapıyorsa kontakt bağlantılı düşük dereceli bir Fan Müşiri takmak.
- Dördüncüsü, Delipoyrazın Digital projesi başarılı olursa aynen onu uygulamak.
- delipoyraz75
- Platin Üye
- Mesajlar: 386
- Kayıt: 26 Oca 2014, 01:48
- Otomobil: Diğer
- Meslek: yay segman sanayii
- Konum: istanbul
Re: Nissan_Vanette Hararet Sorunu
İstanbul / sancaktepe
Nıssan Vanetta cargo 2,3d
Re: Nissan_Vanette Hararet Sorunu
- delipoyraz75
- Platin Üye
- Mesajlar: 386
- Kayıt: 26 Oca 2014, 01:48
- Otomobil: Diğer
- Meslek: yay segman sanayii
- Konum: istanbul
Re: Nissan_Vanette Hararet Sorunu
İstanbul / sancaktepe
Nıssan Vanetta cargo 2,3d
- spoilerci
- MODERATOR
- Mesajlar: 1842
- Kayıt: 29 Eyl 2013, 19:48
- Otomobil: Primera
- Meslek: Primera P12 Tekna
- Konum: Akşehir
- İletişim:
Re: Nissan_Vanette Hararet Sorunu
[img]https://hizliresim.com/XoYQmo[/img]
“Serena - Vanetta Forum (Hafif Ticari)” sayfasına dön
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir