Nissan Micra - artılar, eksiler.
- Ally_07
- Administrator
- Mesajlar: 1211
- Kayıt: 20 Şub 2015, 21:29
- Otomobil: Micra
- Meslek: Üniversite Öğr. Gör.
- Konum: Antalya
Re: Micra ile Uzun Yol ve Bayır Korkusu Yaşayanlar ?
FelixCrail yazdı:TSI performans konusunda çok çok iyidir. micra da o performansı yakalamanız imkansız.
Ben de TSI'dan çok memnunum maşallah, bundan sonra atmosferik motorlu araba almayı düşünmüyorum hatta. Micra'dan da öyle bir beklentim yok, zaten olması çok mantıksız. Yine de Micra kendi kapasitesine göre tatminkar bence..
- FelixCrail
- Administrator
- Mesajlar: 3143
- Kayıt: 16 Şub 2012, 20:13
- Otomobil: Primera
- Meslek: Filo Kiralama
- Konum: İstanbul / Maltepe
Re: Micra ile Uzun Yol ve Bayır Korkusu Yaşayanlar ?
Kod: Tümünü seç
ekşisözlükten alıntıdır:
tek kırmızı candır
çift kırmızı heyecandır
üç kırmızı abowww :)
İstanbul / Maltepe
2005 Nissan Primera Tekna
2006 Renault Scenic II Privillage 1.6 BVA
- Ally_07
- Administrator
- Mesajlar: 1211
- Kayıt: 20 Şub 2015, 21:29
- Otomobil: Micra
- Meslek: Üniversite Öğr. Gör.
- Konum: Antalya
Re: Micra ile Uzun Yol ve Bayır Korkusu Yaşayanlar ?
FelixCrail yazdı:TSI ve TDI yazısında bir ayrıntı var. bazı harfler kırmızıdır. ne kadar çok kırmızı o kadar çok güç anlamına gelir o renkler. 2-3 kırmızı görürseniz hiç peşine takılmayın boş yere. nette bu renklerin anlamını biri yazmış paylaşayım sizle deKod: Tümünü seç
ekşisözlükten alıntıdır:
tek kırmızı candır
çift kırmızı heyecandır
üç kırmızı abowww :)
Çok ilginç bir tespitmiş, teşekkürler..
Re: Micra ile Uzun Yol ve Bayır Korkusu Yaşayanlar ?
FelixCrail yazdı:TSI ve TDI yazısında bir ayrıntı var. bazı harfler kırmızıdır. ne kadar çok kırmızı o kadar çok güç anlamına gelir o renkler. 2-3 kırmızı görürseniz hiç peşine takılmayın boş yere. nette bu renklerin anlamını biri yazmış paylaşayım sizle deKod: Tümünü seç
ekşisözlükten alıntıdır:
tek kırmızı candır
çift kırmızı heyecandır
üç kırmızı abowww :)
Evet TSI candır gerçekten hele de turbo+kompresörlü olan modeller canandır
Ecoboost da denedim ama ne ondaki turbo kompresör seslerini ne de o gücü bulamadım
- FelixCrail
- Administrator
- Mesajlar: 3143
- Kayıt: 16 Şub 2012, 20:13
- Otomobil: Primera
- Meslek: Filo Kiralama
- Konum: İstanbul / Maltepe
Re: Micra ile Uzun Yol ve Bayır Korkusu Yaşayanlar ?
İstanbul / Maltepe
2005 Nissan Primera Tekna
2006 Renault Scenic II Privillage 1.6 BVA
- Ally_07
- Administrator
- Mesajlar: 1211
- Kayıt: 20 Şub 2015, 21:29
- Otomobil: Micra
- Meslek: Üniversite Öğr. Gör.
- Konum: Antalya
Re: Micra ile Uzun Yol ve Bayır Korkusu Yaşayanlar ?
Note 2'den tapatalk ile gönderdim
Re: Micra ile Uzun Yol ve Bayır Korkusu Yaşayanlar ?
FelixCrail yazdı:Turbo+kompresörler en az 2 kırmızı genelde. (Tek kırmızı olan 1.4 tsi caxa motor 122hp iken çift kırmızı olan 1.4 tsi cavd motor 160hp dir)
Bu konuda bir yanlışınız var, çünkü VW bir dönem turbo+komperesörlü olmasına rağmen tek kırmızı TSI modeller üretti,
Örneğin 2007-2009 modellerde VW Golf ve Jettalarda TSI tek kırmızı olup 122 değil 140 hp olan modeller mevcut ve bu dönemde 3 kırmızı olanlar da 160 yada modeline göre örneğin Jettada 170 HP idi.
Benim aracım da 2008 model 1.4 140 HP turbo+kompresör tek kırmızı TSI idi, aynı kasada 3 kırmızı modellerde tek fark ilave yazılım ile 170 hp olması idi
Aynı kasa ufak iç makyajlı Jetta 2009 modelde 1.4 TSI 122 hp modellere geçildi ve onlarda sadece turbo var tek kırmızı idi, benzer durum Golf için de geçerli.
- FelixCrail
- Administrator
- Mesajlar: 3143
- Kayıt: 16 Şub 2012, 20:13
- Otomobil: Primera
- Meslek: Filo Kiralama
- Konum: İstanbul / Maltepe
Re: Micra ile Uzun Yol ve Bayır Korkusu Yaşayanlar ?
İstanbul / Maltepe
2005 Nissan Primera Tekna
2006 Renault Scenic II Privillage 1.6 BVA
- aydingokce
- NissanClubTr
- Mesajlar: 9
- Kayıt: 07 Ara 2014, 23:23
- Otomobil: Diğer
- Meslek:
Re: Micra ile Uzun Yol ve Bayır Korkusu Yaşayanlar ?
Ally_07 yazdı:Ben de TSI'dan çok memnunum maşallah, bundan sonra atmosferik motorlu araba almayı düşünmüyorum hatta.
Allah turbo arızası yaşatmasın diyeyim o zaman...Garantisi bitmiş bir araçta turbo arızası yaşarsanız, ödeyeceğiniz meblağdan sonra bir daha turbonun yanına bile yanaşmayacağınıza eminim. Şahsen, sırf o korkuyu yaşamamak bile performans kaybına değiyor benim için.
Micra'nın yokuş çıkamayan bir araç olduğunu kesinlikle düşünmüyorum, bu konuda benim beklentilerimin çok ötesinde diyebilirim. Belki de düşük hacimli, düşük güçlü bir atmosferik motor olduğu için benim beklentim fazla düşüktü, ondan emin değilim.
- FelixCrail
- Administrator
- Mesajlar: 3143
- Kayıt: 16 Şub 2012, 20:13
- Otomobil: Primera
- Meslek: Filo Kiralama
- Konum: İstanbul / Maltepe
Re: Micra ile Uzun Yol ve Bayır Korkusu Yaşayanlar ?
İstanbul / Maltepe
2005 Nissan Primera Tekna
2006 Renault Scenic II Privillage 1.6 BVA
Re: Micra ile Uzun Yol ve Bayır Korkusu Yaşayanlar ?
Çoğunluğu (yarısından az da olsa fazlası) otoyol kullanımı olan seyahatim de 100 km de ortalama 5.7 lt yakıt tükettim (ortalama hızım da 110 civarı idi) zaman zaman 120-140 bandında uzun süreli gittim 100 km altına da düşmedim denebilir
Bayırlar başlamadan hızım 110 civarında iken CVT de sport moduna geçerek devir 4000 rpm civarında güzel ivmelenmeler ve daha rahat bayır çıkışları yaptım hızı 120 lere çıkarabildi.
Ani sollamalara vs kalkışmadım tabi aracımdan beklenmeyen işlerden ve daha motor yeni olduğu için yüksek devirlerden kaçındım
İçine ses alma konusunu ise epeyce hissettim gerçi bir süre gidince kulak alışıyor yada bayır in çık derken kulak tıkanıyor sesi azaltıyor ama yine de yol ve su sesini baya hissettik eşimle, ancak bence çok çok da önemli bir sorun değildi, genellikle güzel yol ve otoyol kullanımı nedeniyle sesi artıran etken çok değildi, sakarya-bolu arasında ciddi yoğun bir yağışa denk geldik otoyolda hız 60-70lere kadar düştü, sadece orada ses çok fazlaydı onda da zaten yapacak bir şey yoktu afet gibi birşeydi ve en yüksek modelli araçlarda yavaşlamış tırsmıştı gidemiyordu.
Kısacası çok virajlı çok tırmanış ve inişli (toroslar) gibi bir deneyim yaşamamış olsak da en azından hız konusunda sabit uzun süre yüksek hız ve devirlerde kalmak konusunda aracı başarılı buldum, korkularımın büyük kısmının yersiz olduğunu gördüm, araç beni birçok açıdan memnun etti, korktuğum gibi olmadı
Son olarak araçta bir hız denemesi fırsatım da oldu, çok yormak istemesem de uygun bir ortam olunca bastım ve 165 e kadar çıktım, gazın dibine bastım daha gitmeyecek gibiydi korumaya geçmiş gibi bir hali vardı, gazı dipleyince devir birden yükseldi biraz sonra tekrar düştü ve daha çok hızlanamadı, galiba hız sondu bende yavaşladım.
Bu konuda bir tecrübesi olan var mı ? Son hızımız nedir ? En son kaç km hız denemesinde bulundunuz bu CVT Micralar ile ?
Re: micra nın artıları eksiler
cekin yazdı:Kapıların belli bir hızı geçince otomatik kitlenmemesi ve camların yine tek dokunuşla kapanmaması.vede yine arka camlarında elekrikli olmaması. Ben bizim araç full olduğu için bunları yadırgıyorum.
K13 modellerinde otomatik kilitlenme var, kitapçığında yazıyor. Bende ilk aldığımda şaşırmıştım. Sonra araçtırınca buldum, sorunsuz 10km hızı geçince kilitleniyor kapılar.
“Nissan Micra Forum” sayfasına dön
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir