Nissan Micra CVT Deneyimleri, Sorunlar, Çözümler, Öneriler

(K11) (K12) (K13) Micra otomobiliniz için
Kullanıcı avatarı
tuncaserkan
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 13
Kayıt: 20 Eyl 2014, 15:49
Otomobil: Micra
Meslek:

Re: 1997 Nissan Micra Cvt Arızası ve Çözümü

Mesajgönderen tuncaserkan » 06 Kas 2014, 22:00

Ben cvt şanzıman arızası olarak konu açmıştım aslında. Micra k11 olarak değil. :) sonuçta aynı sistem :) yaklaşık 7-8 senedir çeşitli forumların üyesiyim. Ve kendi sitem ve forum bölümüm de var. Bilgi alışverişini severim...

Karma Dövüş Sanatları
http://www.mmaturkey.com
Resim

Kullanıcı avatarı
selim82
NissanClubTr
NissanClubTr
Mesajlar: 7
Kayıt: 19 May 2014, 21:50
Otomobil: Micra
Meslek: dış ticaret

cvt şanzıman tamiratı

Mesajgönderen selim82 » 08 Kas 2014, 16:58

merhaba arkadaşlar 2011 model cvt tekna micra mız var . araçtan çok memnunuz. fakat geçenlerde cvt şanzıman arızalanınca tamirat yapılmıyor direk değiştiriliyormuş .15 20 bin gibi masraf çıkıyormuş gerçekten korktum . doğruluğu nedir ?


Kullanıcı avatarı
selim82
NissanClubTr
NissanClubTr
Mesajlar: 7
Kayıt: 19 May 2014, 21:50
Otomobil: Micra
Meslek: dış ticaret

Re: cvt şanzıman tamiratı

Mesajgönderen selim82 » 11 Kas 2014, 17:55

2 oldu cevap yazan yok ?


Kullanıcı avatarı
FelixCrail
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3143
Kayıt: 16 Şub 2012, 20:13
Otomobil: Primera
Meslek: Filo Kiralama
Konum: İstanbul / Maltepe

Re: cvt şanzıman tamiratı

Mesajgönderen FelixCrail » 11 Kas 2014, 21:48

Çünkü konu hakkında bilgisi olan yok.

Ömer Sirel
İstanbul / Maltepe
2005 Nissan Primera Tekna
2006 Renault Scenic II Privillage 1.6 BVA

Kullanıcı avatarı
Kheron
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 23
Kayıt: 22 Haz 2015, 23:08
Otomobil: Almera
Meslek:

Re: Nissan Micra K11C, CVT onarılmaz mı?

Mesajgönderen Kheron » 25 Haz 2015, 00:58

FelixCrail yazdı:
ceycey yazdı:Arkadaşlar bende 98 model nissan micra var. aracımda türbin problemi oldu aracım kilitlendi birdaha hiç hareket etmedi.
türbin tozu bitmiş dediler. Aracı yaptırdım şimdi araç hareket ediyor fakat hep 1.viteste gidiyor. hiç vites atmıyor. neden olabilir


öncelikle bu konuda kendinizi tanıtınız : viewtopic.php?f=37&t=1293


Sorunu çözdüyseniz bizimle de paylaşır mısınız? Merak eden üyeler olabilir.


Kullanıcı avatarı
ertan59
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 16
Kayıt: 12 Oca 2014, 18:16
Otomobil: Micra
Meslek: teknisyen

2011-2012 sanziman sorunu

Mesajgönderen ertan59 » 20 Tem 2015, 17:14

Arkadaslar merhaba sikayet var .com da okudugum ortalama 30bin km civari patlak veren sanziman sikayetleri ile dolu bu beni araci satmaya tesvik etti bu konu hakkinda ne dusunuyorsunuz sanzimanla alakali basi agriyan oldumu ?


Kullanıcı avatarı
Ally_07
Administrator
Administrator
Mesajlar: 1211
Kayıt: 20 Şub 2015, 21:29
Otomobil: Micra
Meslek: Üniversite Öğr. Gör.
Konum: Antalya

Re: 2011-2012 sanziman sorunu

Mesajgönderen Ally_07 » 20 Tem 2015, 19:16

ertan59 yazdı:Arkadaslar merhaba sikayet var .com da okudugum ortalama 30bin km civari patlak veren sanziman sikayetleri ile dolu bu beni araci satmaya tesvik etti bu konu hakkinda ne dusunuyorsunuz sanzimanla alakali basi agriyan oldumu ?

Bizimki de 2011 ve 25000'de. En son yanlış hatırlamıyorsam geçen ay yetkili serviste şanzıman yazılım güncellemesi yapıldı. Belki onlar güncelleme yaptırmayanların şikayetleri olabilir.

Diğer forumlarda da K13 Micralar için böyle bir sorunla karşılaşana rastlamadım. Gerçi objektif olmak gerekirse belki de henüz 30.000 kmlere ulaşan kullanıcı sayısı çok olmadığından da rastlanmayabilir.

Ancak bildiğim kadarıyla CVT en sorunsuz şanzımanların başında gelir, internetten bunu araştırabilirsiniz. O yüzden eğer kullanım ve bakım konusunda hoyratça davranılmazsa benim şanzıman konusunda bir endişem yok açıkçası.

Bir kaç kişi, doğru veya yanlış, ortaya bir laf atmışsa da pire için yorgan yakmaya değmez bence. Başka bir açıdan da bunlar insan yapısı araçlar sonuçta, elbette sorun yaşatma ihtimalleri he zaman olabilir ama bu demek değildir ki herkes bu sorunu yaşayacak. Öyle olsa hiç bir arabaya binilmez ki.

Bence siz bakımını düzenli yaptırın kullanırken de haldır huldur davranmayın yeterli. Panik yapmak çok mantıklı gelmiyor bana.

Note Edge cihazımdan tapatalk ile gönderdim, hatalar affola

"İyi şoför yolcularını tedirgin etmeden konforlu ve güvenli şekilde gidecekleri yere ulaştıran şofördür" İmza Babam

Kullanıcı avatarı
ertan59
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 16
Kayıt: 12 Oca 2014, 18:16
Otomobil: Micra
Meslek: teknisyen

Re: 2011-2012 sanziman sorunu

Mesajgönderen ertan59 » 20 Tem 2015, 22:30

Tamam haklisiniz ilgi ve alakali oldugunuz icin ayrica tesekkur ederim ama incelerseniz bana birazda hak vericeksiniz


Kullanıcı avatarı
Ally_07
Administrator
Administrator
Mesajlar: 1211
Kayıt: 20 Şub 2015, 21:29
Otomobil: Micra
Meslek: Üniversite Öğr. Gör.
Konum: Antalya

Re: RE: Re: 2011-2012 sanziman sorunu

Mesajgönderen Ally_07 » 20 Tem 2015, 23:54

ertan59 yazdı:Tamam haklisiniz ilgi ve alakali oldugunuz icin ayrica tesekkur ederim ama incelerseniz bana birazda hak vericeksiniz

Ben eşime ilk arabasını aldığımız 2011'den beri otomatik şanzımanları inceliyorum aslında. İlk arabası Daihatsu YRV 1.3 benzinli araç tam otomatik tork konektörlü denilen klasik otomatik vitesti, Toyota Yaris'te kullanılan şanzıman. O kadar memnunduk ki arabayı yenilemek istediğimizde aynı sorunsuzluk, konfor ve düşük yakıt tüketimi sağlayan şanzımanı bulabilir miyiz diye tereddüt ettim. Neredeyse 5-6 ay yabancı forumlar dahil internetten araştırdım. Tabi şunu da belirtmeliyim ki şikayetvar'a ben hiç bir konu için bakmıyorum, çünkü o platformda herkes şikayetçi olduğundan karar aşamasında yanıltıcı etki yapıyor bende.

Her neyse; DH forumunda baya bir bilgi var bu konularda. Ayrıca bir çok teknik sitede de muhtelif bilgiler var.

Benim deneyim ve araştırmalarıma göre, Daihatsu'nun zaten sahip olduğumuz klasik tam otomatik şanzımana göre başlıca teknolojilerden:

Honda Jazz'ın i-shift denen teknolojisi konforlu değildi, bizzat arkadaşımın arabasında test ettik. Zaten 2009-2011 arasından sonra müşteri şikayetleri nedeni ile Honda da tekrar CVT'ye döndü .

Aynı arkadaşım şu anda Citroën Grand Picasso 1.6 HDI otomatik kullanıyor. Çok kötü değil ama konforsuz biraz ve 100 bin km'de baskı balata istedi.

Renault'un EDC'si özellikle dizel için oldukça iyiydi ama bizim dizel almaya bütçemiz yetmiyordu.

Ford ların ismini şimdi yanlış hatırlamıyorsam ATP veya ona benzer olan teknolojisi ile Opel'in ona benzer teknolojideki şanzıman tipi sorun çıkarmak konusunda ünlü idi.

DSG çok ideal, aradığınız özellikleri içeriyor aslında ancak biraz hassas ve onarımı çok maliyetli. Yani arabayı 0 km alsam ben yıllarca binerim ve sorun çıkmayacağına %99 eminim. Ancak ikinci el aldığınız araçta şanzımana daha doğrusu sahibinin arabayı nasıl kullandığına göre güvensizlik oluşuyor, alsam alsam tanıdığım birinden alırım anca. Ha bir de dizel motorda da pek güvenilir değil şimdilik. Sorun çıkaranların nerdeyse hepsi TDI DSG'ler. Aslında ben Toledo'mu 0 km olarak alırken eğer param yetseydi kesinlikle 1.4 TSI DSG alacaktım, kısmet olmadı ama hala gönlümde o motor ve şanzıman kombinasyonu yatıyor.

Yani lafı uzatmayım, bu CVT'yi tercih edene kadar nerdeyse bütün şanzıman tiplerini araştırdım ve ona göre karar verdim. K13 kasalarda bununla ilgili bariz bir şikayete rastlamadığım gibi üstüne üstük en çok övgü alan teknoloji idi.

Size elbette hak veriyorum, sorun yaşanabilir olması tabi ki ihtimal dahilinde ama diyelim ki 10000 kişide 100 kişinin sorun yaşamış olması gayet normal değil mi? Yani böyle düşünüyorum da CVT sorunlı ise o zaman hiç bir otomatik araca güvenilmez bence. Örneğin gidip yanlış yağ kullanıp da tam otomatik şanzımanı da değiştirmek zorunda kalanı da gördüm. Yani hepsi sorun çıkarabilir ama bana (ve hatta bir çok kullanıcıya) göre CVT bunlar arasında optimum olanların başında geliyor.

Benim düşüncelerim bu şekilde, bana göre CVT yeterince güvenilir.

Note Edge cihazımdan tapatalk ile gönderdim, hatalar affola

"İyi şoför yolcularını tedirgin etmeden konforlu ve güvenli şekilde gidecekleri yere ulaştıran şofördür" İmza Babam

Kullanıcı avatarı
ertan59
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 16
Kayıt: 12 Oca 2014, 18:16
Otomobil: Micra
Meslek: teknisyen

Re: 2011-2012 sanziman sorunu

Mesajgönderen ertan59 » 22 Tem 2015, 10:20

Tesekkur ederim tekrardan vermis oldugunuz cevap icin insallah bir sorun yasamayiz ayrica siz yazilimdan sonra herhangi bir fark gorebildinizmi kendi aracinizda


Kullanıcı avatarı
Ally_07
Administrator
Administrator
Mesajlar: 1211
Kayıt: 20 Şub 2015, 21:29
Otomobil: Micra
Meslek: Üniversite Öğr. Gör.
Konum: Antalya

Re: 2011-2012 sanziman sorunu

Mesajgönderen Ally_07 » 22 Tem 2015, 10:29

ertan59 yazdı:Tesekkur ederim tekrardan vermis oldugunuz cevap icin insallah bir sorun yasamayiz ayrica siz yazilimdan sonra herhangi bir fark gorebildinizmi kendi aracinizda


Rica ederim, hepimiz sorunsuz kullanırız inşallah ama bunun için arabanın kapasitesine göre davranmalı ve bakımları konusunda titizlik göstermeliyiz bence.

Yazılımdan sonra kullanımla ilgili bariz bir fark görmedim açıkçası ama sanki yakıt tüketimi daha iyiye gidiyor gibi. Ancak buna da kesin diyemem çünkü güncellemeden önce arabayı sadece bir mevsim ve 3500 km kadar kullanmıştık, önceki haliyle kıyaslama yapmak için 4 mevsim koşullarında bir 10-15.000 km falan kullanmış olsaydım daha net konuşabilirdim.

"İyi şoför yolcularını tedirgin etmeden konforlu ve güvenli şekilde gidecekleri yere ulaştıran şofördür" İmza Babam

Kullanıcı avatarı
ertan59
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 16
Kayıt: 12 Oca 2014, 18:16
Otomobil: Micra
Meslek: teknisyen

Re: 2011-2012 sanziman sorunu

Mesajgönderen ertan59 » 23 Tem 2015, 17:59

Yakit konusunda bende birsey anlamadim ama 8 litreyi 100km de oyle boyle goturuyor sanziman artik kismet deyip kullanicaz lpg taktirmayi dusunuyorum bu konu hakkinda bir bilginiz varmi



“Nissan Micra Forum” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir


 

 

oto anahtarı