Araç Elektronik Modifikasyonuna Farklı Bir Bakış

Kendi Yaptığınız Çalışmalar
Kullanıcı avatarı
Tekna17
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 46
Kayıt: 05 Tem 2015, 01:33
Otomobil: Primera
Meslek: Amatör Telsizci

Re: Araç Elektronik Modifikasyonuna Farklı Bir Bakış

Mesajgönderen Tekna17 » 15 Tem 2015, 21:55

NeXus; Takdir sizin. Mevcut kumanda klasik kumanda ise onda da zaten 2 kanal var. Biri acma, biri kapama mermezi kilit sistemi. Sistemi kapi kilidinden birine paralel olarak baglayabilir, yali sistemle de acilabilir. Ama ber kap acma komutunda gereksiz yere bagaj da acilmis olacak. Vericideki kumanda chipine kod eklemek gibi bir sey mi dusundunuz tam anlayamadim sanirim. :(

NISTEC; :) Elbette daha uygun gordugunuz bir yere tasiyabilirsiniz, sorun yok. Tesekkurler.

Selam ve hürmetlerimle...
[Araç: 2006 Model Nissan Primera Tekna 1.6] [Yakıt Tüketim: Motor çalışırken ihtiyacı kadar yakıyor, durunca yakmıyor.]

Kullanıcı avatarı
NeXuS
Gold Üye
Gold Üye
Mesajlar: 114
Kayıt: 03 Haz 2014, 15:16
Otomobil: Qashqai
Meslek: Makina Teknisyeni

Re: Araç Elektronik Modifikasyonuna Farklı Bir Bakış

Mesajgönderen NeXuS » 16 Tem 2015, 02:08

Pic devresi burda ile yarayacak diye düşünüyorum. Ben kumandanın açma düğmesine bir kez bastığımda kapılar açılıyor. Öyle bir devre lazımki ; bir kez kapı açma düğmesine bastığımda 1 saniye içinde tekrar basarsam bagajı açacak. Yada açma düğmesine basık tuttuğumda 2 saniye akım gittiğinde bagajı açacak. Normal zamandada bir kez basmayla kapıları açacak.

QQ 1.5 dCi Tekna+Sky+i.key

Kullanıcı avatarı
Tekna17
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 46
Kayıt: 05 Tem 2015, 01:33
Otomobil: Primera
Meslek: Amatör Telsizci

Re: Araç Elektronik Modifikasyonuna Farklı Bir Bakış

Mesajgönderen Tekna17 » 16 Tem 2015, 02:34

İkinci işlem için süre çok kısa kabaca her 5 denemede en az 1 kez istemeden bagajı da açmanız ve her defasında kapı açarken bagajı da kapatmanız gerek. Ya da tersini düşünürseniz her 4 defada kapı kilitleri açık bagaj kilitli kalacak. Bir de kumanda yapısını incelemediğim için bilinmesi gereken açma komutuna basıldığında bu komutu taşıyan RF sinyalinin darbesi nasıl? Basılı tutmuş olsanız bile 1 sn sonra otomatik gönderim (TX) duruyorsa işe yaramayacaktır. Ancak sürekli darbe atar ise mümkün.

Selam ve hürmetlerimle...
[Araç: 2006 Model Nissan Primera Tekna 1.6] [Yakıt Tüketim: Motor çalışırken ihtiyacı kadar yakıyor, durunca yakmıyor.]

Kullanıcı avatarı
NeXuS
Gold Üye
Gold Üye
Mesajlar: 114
Kayıt: 03 Haz 2014, 15:16
Otomobil: Qashqai
Meslek: Makina Teknisyeni

Re: Araç Elektronik Modifikasyonuna Farklı Bir Bakış

Mesajgönderen NeXuS » 16 Tem 2015, 02:42

Bagaj dahil tüm kapılar merkezi kilidini açmak bir sefer basmayla oluyor. Hemen ardından 1 saniye içinde 2. Tetik gelirse bagajı tamamen açmak benim istediğim. Sadece bagajın kilidini açmak değil. 5 denemede bir kez istemeden bagaj nasıl açılır anlamadım ?

QQ 1.5 dCi Tekna+Sky+i.key

Kullanıcı avatarı
spoilerci
MODERATOR
MODERATOR
Mesajlar: 1842
Kayıt: 29 Eyl 2013, 19:48
Otomobil: Primera
Meslek: Primera P12 Tekna
Konum: Akşehir
İletişim:

Re: Araç Elektronik Modifikasyonuna Farklı Bir Bakış

Mesajgönderen spoilerci » 16 Tem 2015, 04:09

NeXuS yazdı:Pic devresi burda ile yarayacak diye düşünüyorum. Ben kumandanın açma düğmesine bir kez bastığımda kapılar açılıyor. Öyle bir devre lazımki ; bir kez kapı açma düğmesine bastığımda 1 saniye içinde tekrar basarsam bagajı açacak. Yada açma düğmesine basık tuttuğumda 2 saniye akım gittiğinde bagajı açacak. Normal zamandada bir kez basmayla kapıları açacak.

nasıl yapılır bilmiyorum ama 2003 sonrası Ford modellerinin ghia (full olanları) larda kapama düğmesine basılı tuttuğunuzda kapıları kilitler açık olan camları da kapatır, sizin istediğiniz bunun gibi birşey, ancak kapı ve iç mekan kontrol ünitesi(iç aydınlatma, merkezi kilit, camların kontrolü vb işleri yapan modül ve immo ile bağlantılı ve ECM ile uyumlu çalışır) bu işleri yapan bir devre onun yazılımının oynanması gerekir. profesyonel uygulama gerektirir sonucunda 5-6 bin liralık bir masraf ve çalışmayan bir araba ile baş başa kalırsınız.

HERKES HAYAL KURAR, AMA BAZILARI GERÇEKLEŞTİREBİLİR...
[img]https://hizliresim.com/XoYQmo[/img]

Kullanıcı avatarı
Tekna17
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 46
Kayıt: 05 Tem 2015, 01:33
Otomobil: Primera
Meslek: Amatör Telsizci

Re: Araç Elektronik Modifikasyonuna Farklı Bir Bakış

Mesajgönderen Tekna17 » 16 Tem 2015, 13:30

Parmaginiz bir mikrodenetci gibi saniyeleri tam ve net olarak ayarlayamaz. Kumanda icin darbenin tipi onemli. Kapagin acilmasi ile ilgili kismi tasarladim demistiniz.

Selam ve hürmetlerimle...
[Araç: 2006 Model Nissan Primera Tekna 1.6] [Yakıt Tüketim: Motor çalışırken ihtiyacı kadar yakıyor, durunca yakmıyor.]

Kullanıcı avatarı
Tekna17
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 46
Kayıt: 05 Tem 2015, 01:33
Otomobil: Primera
Meslek: Amatör Telsizci

Re: Araç Elektronik Modifikasyonuna Farklı Bir Bakış

Mesajgönderen Tekna17 » 17 Tem 2015, 01:28

Selam. 1 saniyelik basma ile kapıyı açıp ikinci saniyeye basılı geçerseniz cevabınıza istinaden dedim. Nefes alıp vermeniz, kalp ritminiz, gündelik stresinizi göz önüne aldığınızda parmağınızı her defasında 59'ncu milisaniyede kaldıramazsanız bagaj normal kilitler açıldığı gibi (eklediğiniz fiziki donanımla kapa yukarı doğru) açılır demek istedim. Siz 59 milisaniyede iki kez basmak istiyorsunuz.

Ya da problemi baştan tanımlayayım. Butona bir kere bastığınızda olan işlemi sıralayalım.

Sürücü/Verici Tarafı:

- Butona bas (fiziki)
- Kilit kodunu oluştur (elektronik)
- Kodu oku (elektronik)
- Vericiye gönder (elektronik)
- RF sinyalini durdur (elektronik)
- İşlemi sıfırla yeni komut bekle (elektronik)

Araç/Alıcı Tarafı:

- Gelen kodu oku (elektronik)
- Gelen şifreyi kendi bünyendeki şifre algoritması ile decode (çöz) et (elektronik)
- Alıcıdan kilit sistemine komut gönder (elektronik)
- Düşük güçle röleyi tetikle, röle çıkışında (kilit kaç volt/mA ise kontağı çek akıma yol ver (elektronik)
- Kilitleri aç (fiziki)
- Alıcı işlemini durdur (elektronik)

Siz saniyeleri hesaplıyorsunuz ancak bu tür anahtar sistemlerinde bir kaç milisaniyelik süreler geçerli. Düğmeye istediğiniz kadar basılı tutun, ilk komut max 2-5- milisaniyede aktarılır ve sistem göndermeyi keser. Parmağınızı kaldırıp tekrar basmadan da işlem tekrarlanmaz. Yani "bekleme/basılı tuma" gibi bir uygulama yok. Zira öyle olsaydı basılı tuttuğunuz sürece kapı kilitlerinden siz parmağınızı çekene dek "tık, tık, tık" kilit açma sesi ritmik bir şekilde gelirdi.

Bu kumanda vericilerde güvenlik için "Rolling Code" ismi verilen bir teknik kullanılır. Bunun asıl amacı gönderilen radyo frekans (RF) verisinin birileri tarafından kopyalanıp yeniden gönderilememesi içindir. Basitçe şekliyle düğmeye her basışta bir şifre üretilir ve veri alıcıya bu şifre ile gönderilir, alıcıda da aynı şekilde senkonize olarak bir çözme kodu üretilerek karşılaştırma yapılarak kod kabul edilir.Bu nedenle yedek anahtarların yanında bu kodu kullanarak yeniden anahtar üretmek için bir dizi serial verilir.

Eğer böyle bir sistem olmasaydı, normal haliyle kilit açıldıktan sonra tasarlanacak olan fiziki açma aparatının elektronik devresi önüne küçük bir elektronik devre konur ve basitçe bir transistörlü devredeki kapasitörün dolma süresi kadar bir zaman dilimi sonrası açma motoru devreye girerdi. Elektronik kısım böyle. Gelelim fiziki aparata.

Nasıl bir sistem öngördüğünüzü ya da kafanızda tasarladığınız şekli paylaşmadığınız için kendi fikrimi yazayım. Primera'ların bagaj görece belli bir güç harcanarak açılan bir anlamda ağır bir kapı. Ancak belli bir derece açıldıktan sonra havalı piston desteği açma kapama işini kolaylaştırmakta.

Her iki yanda 3 adet hareketli eleman bulunmakta. en gerideki pistonlu kol, ortadaki denge/kasma kolu, önde ise asıl fiziki ağırlığı ve işlevi üzerinde barındıran menteşe kol. Bagaj kilidi açılır açılmaz devreye girerek kapağı yukarı doğru güçlü bir şekilde fırlatacak bir amortisörlerdeki gibi milli helezonik yay sistemi ya da mevcut pistonu değiştirip, pistona pnomatik (havalı) bir sistem düşünmüyor iseniz kullanabileceğiniz tek kol öndeki et kalınlığı kırmızıya boyalı menteşe koludur. Yaylı sistemi kullanırken yay gerginliğini ayarlamakla epey zaman kaybedeceğinizi düşünüyorum. Çünkü fazla güçlü yay kapalı sonuna kadar ittiğinde metal esnemesi ile çarptığı gibi kapanmaya çalışacaktır ya da yarı açık kalacaktır.

Bu sistemde her iki yanda da uygulanması birim başına düşen açma gücünü azaltacak ve dengeli, aynı zamanda kontrollü bir açma sağlayacaktır. Ucuz anlamda güçlü dişli sistemine sahip kullanabileceğiniz sistemler olarak cam silecek motorları, cam açma motorları ya da şarjlı et matkap motorları (matkap kısmı hariç sadece 12/24V motor ve öne geçen dişli sistemini bobinajcılarda bulabilirsiniz.) Her halükarda menteşeler kısmında menteşe mili ekseninde (kırmızı nokta çizgili) bir delik ya da araca doğru milin 30-45 dereceye kadar iteceği bir delik açmanız ve bagaj üst tavanına bunu vidalarla monte etmeniz gerekir. Uydu çanak antenlerini çeviren piston gibi çalışan ama mekaniki motorlar da var ancak hem pahalı hem de dişli kısımları plastik olduğu için önermiyorum.

Bu kolda yapabileceğiniz iki işlemden biri ana şaseye bağlanan kısımdaki merkez vidaya öner mil+dişli ekleyip bir motor sistemi koymak ya da okla gösterildiği şekliyle yaklaşık 30-45 derecelik bir itme sağlayacak sonsuz vidalı bir itme sistemidir.

Resim

"Öfff bee! alt tarafı bir bagaj kapağı açacağız elektronikçi kesildin başıma" diyor ama "ille de olsun" diyorsanız şunu bir izleyin. :D Daha ekonomik ve delme gerekmez.

https://www.youtube.com/watch?v=U2lKa98HUCk

https://www.youtube.com/watch?v=sgdGOuS9QZQ

En son Tekna17 tarafından 17 Tem 2015, 01:50 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.
Selam ve hürmetlerimle...
[Araç: 2006 Model Nissan Primera Tekna 1.6] [Yakıt Tüketim: Motor çalışırken ihtiyacı kadar yakıyor, durunca yakmıyor.]

Kullanıcı avatarı
NeXuS
Gold Üye
Gold Üye
Mesajlar: 114
Kayıt: 03 Haz 2014, 15:16
Otomobil: Qashqai
Meslek: Makina Teknisyeni

Re: Araç Elektronik Modifikasyonuna Farklı Bir Bakış

Mesajgönderen NeXuS » 21 Tem 2015, 09:29

eğerki sistem dediğiniz gibi kademeli olarak çalışıyorsa 1 saniye içinde ikinci kez basmak tabiiki sıkıntılı. farklı kombinasyonlar üretilebilir.
elektronikten önce mekaniği halletmek gerekir diye düşündüm.
ve ben bir deneme yaptım. hatta bir hafta bu denemeyle uğrastım.
bagaj amortisörlerine kalıp yayları ile denemeler yaptım. sert yay yumuşak yay uzun kısa vs..vs.. bir çok deneme yaptım.
sonuç olarak bagaj amortisörlerinin kapağa bağlantı yerindeki plastik sistemini kırdım :(
ilk başlarda istediğim olmuştu. bagaj açma düğmesine bastığım anda bagaj yukarı kalkıyordu. ama plastik başlık yayların baskısına çok dayanmadı. 2. gün amortisörler yuvalarından atmaya başladı. sonrasında yay değişimleri filan yaptım ama sonuç kalıcı olmadığı için hepsini söktüm.

başıma gelen ilginç ve bir o kadar can sıkıcı olayda şuydu.

bagaj amortisörlerimizin bağlantı başlık kısımları standart olarak sanayide parçacılarda var. hatta bizim plastik olan başlıkların yerine metal olanı takabiliyoruz. başlık kırıldığında bir araştırma yaptım. bütün araçlara takılabilen bu metal başlıkların vida ölçüleri M6 ve M8 (metrik 6 ve metrik 8. anlamı vida çapı 6mm yada 8mm demektir. bilmeyen olabilir diye açıkladım)
sıkı durun asıl bomba geliyor. bizim bagaj amortisörlerimizin başlıklarının vida ölçüsü M7 :( yani sıkıntı yaşarsak çözüm serviste. servis fiyatınıda küfür etmemek için sormadım :(
standartta böyle birşey olmayınca tornacı abilerimiz devreye giriyor. M6 olandan bir çift alıp matkapla deliği büyütüp M7 kılavuz çektik. sonuç itibariyle işimizi gördük. sıkıntıyı giderdik.
ama bagajı mekanik olarak açma işi sıkıntılı bir şekilde durdu.
şimdi bu konu ile ilgili actuator lü amortisörlerle bir çözüm bulunabilirmi diye düşünüyorum. yada xtrailin bagaj amortisörlerini çıkma bulabilirsek bizimkilere uyarlanabilirmi ?

elektronik olarak uzaktan açma işi içinde bir elektronikçi isme ulaştım bulunduğum bölgede. fırsat bulursam gidip tanışacağım. :)

QQ 1.5 dCi Tekna+Sky+i.key

Kullanıcı avatarı
nissancaner
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 33
Kayıt: 12 Eki 2018, 12:03
Otomobil: Pathfinder
Meslek: Yok

Re: Araç Elektronik Modifikasyonuna Farklı Bir Bakış

Mesajgönderen nissancaner » 19 Eki 2018, 14:15

Faydalı ne demek. Çok faydalı bir paylaşım olmuş. Elinize sağlık :D



“Do it YourSelf (D.I.Y)” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir


 

 

oto anahtarı