Nissan Micra CVT Deneyimleri, Sorunlar, Çözümler, Öneriler
Re: Nissan Micra CVT Deneyimleri, Sorunlar, Çözümler, Öneriler
- Denizemre857
- NissanClubTr
- Mesajlar: 3
- Kayıt: 22 Tem 2017, 21:33
- Otomobil: Micra
- Meslek: Okumacı
Re: Nissan Micra CVT Deneyimleri, Sorunlar, Çözümler, Öneriler
- KoraySesli
- NissanClubTr
- Mesajlar: 1
- Kayıt: 30 Ara 2017, 17:05
- Otomobil: Micra
- Meslek: İnşaat mühendisi
Nissan micra 2011 1.2 cvt devir yükselmesi ve aracın bazen titremesi.
Ablama nissan micra 2011 1.2 cvt aldık. Ama aklıma bir kaç şey takıldı. Araç kalkarken bazen titriyor. Hatta dururkende titriyor. Ben hep manuel vites kullandım belkide alışık değilim o yüzden. Bu bir problemmi sizce?
İkinci sorunumda şu araç P veya D de iken normal devirde. Ama n ye alınca1200-1300 devirlere çıkıyor. Bu normal bi durummu sizin araçlarınızdada böylemi?
Cevaplarınız ve yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
Re: Nissan micra 2011 1.2 cvt devir yükselmesi ve aracın bazen titremesi.
ASUS_Z012D cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Re: Nissan micra 2011 1.2 cvt devir yükselmesi ve aracın bazen titremesi.
- skrotbil
- NissanClubTr
- Mesajlar: 2
- Kayıt: 23 Oca 2018, 21:19
- Otomobil: Maxima
- Meslek: serbest
- İletişim:
Re: Nissan Micra CVT Deneyimleri, Sorunlar, Çözümler, Öneriler
kaynak http://skrotpriser.com/skrotpraemie.html
Skrot & Brugtbil Opkøber Vi Opkøber Din Udtjente Bil Eller Din Brugtvogn
Danmarks Højeste Skrotpræmie
- skrotbil
- NissanClubTr
- Mesajlar: 2
- Kayıt: 23 Oca 2018, 21:19
- Otomobil: Maxima
- Meslek: serbest
- İletişim:
Re: Nissan Micra CVT Deneyimleri, Sorunlar, Çözümler, Öneriler
http://skrotpriser.com/skrotbiler.html
Skrot & Brugtbil Opkøber Vi Opkøber Din Udtjente Bil Eller Din Brugtvogn
Danmarks Højeste Skrotpræmie
- ertugrul3344
- NissanClubTr
- Mesajlar: 9
- Kayıt: 02 Ara 2017, 21:39
- Otomobil: Micra
- Meslek: öğretmen
P0011 ne anlama gelir?
- Ally_07
- Administrator
- Mesajlar: 1211
- Kayıt: 20 Şub 2015, 21:29
- Otomobil: Micra
- Meslek: Üniversite Öğr. Gör.
- Konum: Antalya
Re: RE: P0011 ne anlama gelir?
Gönderdiğiniz videodaki metin kısımlarıertugrul3344 yazdı:merhaba ,2011 micra benzinli manuel aracımda üç kez silmemize rağmen P0011 arıza kodu alıyorum..ne anlama gelir ? sanırım sensörlerden biri... https://www.youtube.com/watch?v=I-dXDHLqGd4 ne kadara mal olur bilen varsa ???
http://www.autocodes.com/amp/codes/p0011_nissan.html linkinde de varmış. Buna göre ingilizcesi şu şekilde;
P0011 NISSAN - Intake Valve Timing Control Performance Bank 1
Possible causes
Low or Dirty Engine Oil
Faulty Intake Valve Timing Control Solenoid Valve
Intake Valve Timing Control Solenoid Valve harness is open or shorted
Intake Valve Timing Control Solenoid Valve circuit poor electrical connection
Faulty Camshaft Position Sensor
Camshaft Position Sensor harness is open or shorted
Camshaft Position Sensor circuit poor electrical connection
Faulty Crankshaft Position Sensor (POS)
Tech notes
Since the Intake valve timing control solenoid valve uses oil flow to control timing, dirty oil can cause the valve to stuck open or close. Before replacing the valve, change engine oil and filter and reset engine code.
When is the code detected?
When there is a gap between angle of target and phase-control angle degree, the valve will stop working and the ECM will trigger the P0011 code.
Possible symptoms
Engine Light ON (or Service Engine Soon Warning Light)Possible engine lack/loss of powerPosssible engine rough idle
P0011 Nissan Description
This mechanism hydraulically controls cam phases continuously with the fixed operating angle of the intake valve.
The ECM receives signals such as crankshaft position, camshaft position, engine speed, and engine coolant temperature. Then, the ECM sends ON/OFF pulse duty signals to the intake valve timing control solenoid valve depending on driving status. This makes it possible to control the shut/open timing of the intake valve to increase engine torque in low/mid speed range and output in high-speed range.
The intake valve timing control solenoid valve changes the oil amount and direction of flow through intake valve timing control unit or stops oil flow. The longer pulse width advances valve angle. The shorter pulse width retards valve angle. When ON and OFF pulse widths become equal, the solenoid valve stops oil pressure flow to fix the intake valve angle at the control position.
Türkçesi de kabaca şöyle (fazla vakit almaması için google translate'ten yararlandım)
P0011 NISSAN - Emme Valfi Zamanlama Kontrolü Performans Bankası 1
Muhtemel nedenleri
Düşük veya kirli Motor Yağı
Hatalı Giriş Valfi Zamanlaması Kontrol Solenoid Valfı
Emme Valfi Zamanlama Kontrolü Solenoid Valfı kablo demeti açık veya kısa devre
Emme Valfi Zamanlama Kontrolü Solenoid Valfı devresi zayıf elektrik bağlantısı
Hatalı Eksantrik Mili Konumu Sensörü
Eksantrik Mili Konumu Sensör kablo demeti açık ya da kısa devre
Eksantrik Mili Konumu Sensörü devresi zayıf elektrik bağlantısı
Hatalı Krank Mili Konum Sensörü (POS)
Teknik notlar
Giriş valfi zamanlama kontrol solenoid valfı, zamanlamayı kontrol etmek için yağ akışı kullandığından, kirli yağ valfın takılıp kapanmasına neden olabilir. Valfi değiştirmeden önce motor yağını değiştirin ve filtreleyin ve motor kodunu sıfırlayın.
Kod ne zaman tespit edilir?
Hedef açısı ile faz kontrol açısı derecesi arasında bir boşluk olduğunda, vana çalışmayı durduracak ve ECM P0011 kodunu tetikleyecektir.
Olası semptomlar
Motor Işığı AÇIK (veya Servis Motoru Yakında Uyarı Işığı) Olası motor eksikliği / güç kaybı.
P0011 Nissan Açıklama
Bu mekanizma, emme vanasının sabit çalışma açısı ile sürekli olarak kam fazlarını kontrol eder.
ECM krank mili konumu, eksantrik mili konumu, motor devri ve motor soğutma suyu sıcaklığı gibi sinyalleri alır. Ardından ECM, sürüş durumuna bağlı olarak emme valfi zamanlama kontrol solenoid valfine ON / OFF pulse duty sinyalleri gönderir. Bu, düşük / orta hız aralığında motor torkunu arttırmak ve yüksek hız aralığında çıkış sağlamak için giriş valfinin kapalı / açık zamanlamasını kontrol etmeyi mümkün kılar.
Giriş valfi zamanlama kontrol solenoid valfı, giriş valfi zamanlama kontrol ünitesinden yağ miktarını ve akış yönünü değiştirir veya yağ akışını durdurur. Daha uzun darbe genişliği valf açısını ilerletir. Daha kısa darbe genişliği, valf açısını geciktirir. AÇIK ve KAPALI darbe genişlikleri eşit olduğunda, solenoid valf, giriş valfi açısını kontrol konumuna sabitlemek için yağ basıncı akışını durdurur.
Buna göre;
Sorun CVT şanzımanla ilgili görünüyor. Muhtemel nedenler olarak ilk gözüme çarpan "yağın eskimiş olması" . Eğer yağın ne zaman değiştiği konusunda fikriniz yoksa (ki muhtemelen hiç değişmemiş olması yüksek bir ihtimal) en kısa sürede değiştirmenizi öneririm.
Bir de "zayıf elektirik akımı" diye bir neden görünüyor. Akünüzü ölçütürün 12,6'dan daha küçük bir değer alınırsa değişim zamanı gelmiştir.
Bunlar iyi ve düşük maliyetli ihtimaller sanırım. Umarım bu önlemlerle çözülür sorununuz. Gelişmelerden burada da bilgi verebilirseniz iyi olur.
SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Micra CVT Şanzıman Yağ ve Değişim Zamanı
- Ally_07
- Administrator
- Mesajlar: 1211
- Kayıt: 20 Şub 2015, 21:29
- Otomobil: Micra
- Meslek: Üniversite Öğr. Gör.
- Konum: Antalya
Re: Micra CVT Şanzıman Yağ ve Değişim Zamanı
sencer yazdı:merhabalar 2014 micra street 1.2 CVT şanzıman araç sahibiyim bugün nissan yetkili servisi ile görüştüm şanzıman yağı için 60.000 yada 4 yaşında olduğu zaman kontrolü yapılıp değişebileceği söylendi Z50 diye bir yağ kullanıyorlarmış ne olduğunu anlayamadım internette araştırmama rağmen bulamadım yağ değişimi içinde 550 TL fiyat istendi araştırma yaparken Castrol Transmax Z yi buldum araca uygun görünüyor ama bir karar veremedim sanayide değişimi yapılsa sorun olurmu 50 TL işcilik istediler hangi yağ kullanmam gerektiğini ve sanayiye gidip gitmemekte siz değerli araç sahiplerinden bana yardımcı olursanız sevinirim
CVT normal otomatik şanzıman yağlarından farklı bir yağ gerektiriyor. sizin bahsettiğiniz Castrol Transmax Z üretici web sayfasında kamyon ve otobüsler için otomatik şanzıman yağı diye geçiyor (bkz. https://www.castrol.com/tr_tr/turkey/products/truck-and-bus/automatic-transmission-fluids/transmax-z.html ) ben bu yağın "CVT için de kullanılır" olduğunu gösteren bir ibare göremedim, o yüzden şahsen deneyerek riske girmezdim. Sanayi esnafı (elbette hepsini kast etmiyorum) bu konuda sırf satmış olmak için bilinçsiz yönlendirme yapabilir aman dikkat. Hani silecek, ampul, fren balatası, motor yağı vs. gibi bir sarf malzemesi olsa çok riskli değil ama yanlış şanzıman yağı çok ciddi pişmanlık yaratır (hatta bütün otomatik şanzımanlar için doğru yağı kullanmak çok önmeli aslında).
İlla Nissan yağı dışında başka bir marka kullanacaksanız Castrol'de TRANSMAX A CVT isimli yağ varmış ( bkz. https://www.castrol.com/tr_tr/turkey/products/car/automatic-transmission-fluids/castrol-transmax-a-cvt.html ) onu araştırın. Tabi bu kesin kullanılır diyemem ama en azından CVT ibaresini görebiliyorum, hiç değilse o ürün üzerinde biraz daha detaylı araştırma yapılmaya değer diye düşünüyorum. Bunun dışında hangi markalarda uygun yağ var, samimiyetle söylemek gerekirse bir fikrim yok. Ben doğrudan yetkili serviste o maliyete katlanarak değiştirdim. Çünkü ileride şanzımanla ilgili çıkabilecek oldukça yüksek maliyetli sorunlara karşı riski aza indirmek için o değişim maliyetine katlanmak benim için daha mantıklıydı (tabi bu benim şahsi görüşüm). Yaklaşık iki sene önce yetkili serviste değiştirdiğimde 260 TL tutmuş (bkz. http://www.nissanclubtr.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=357&start=64#p28292 ) muhtemelen işçilik hariç ve servis faturasında 75w80 şanzıman yağı diye geçmiş.
İnternette araştırdığımda Nissan'ın "Genuine Nissan CVT-NS2 Transmission Fluid OEM No 999MP-NS200P" isimli bir yağı olduğunu öğrenebilmiştim. Bu yağ servis dışında satılıyor mu bilemiyorum ama e-bay'da satıldığını görüyorum. Lt'si kargo dahil 35 $ gibi bir fiyata geliyormuş. Belki Türkiye'de o şekilde getirtip satan vardır. diyelim ki Lt'sini 40 $'dan verseler 150-155 TL eder, en çok 2 lt gider diye düşünüyorum (eğer şanzımanın içindeki tüm yağı vakumlama ile boşaltma işlemi yapılmadan değiştirilecekse ki genelde öyle değiştiriliyor zaten) o da 300 TL yağ masrafı anlamına gelir. Yağı kendiniz götürürseniz 50 TL'de işçilik verirseniz 350'ye mal olur gibi görünüyor. Tabi bunlar varsayım, belki daha az belki de biraz daha fazlaya mal olabilir..
Netice olarak hangi marka yağ kullanacağınız size kalmış, kalite kalite fiyat fiyat ürünler vardır piyasada ama: Alacağınız yağın ambalajında özellikle CVT Transmission Fluid yazmasına dikkat edin.
Bu konuda bir başka üyemizin şu mesajına da bir göz atabilirsiniz [url]http://www.nissanclubtr.com/forum/viewtopic.php?p=39287#p39287[url]
- tRoya06
- NissanClubTr
- Mesajlar: 6
- Kayıt: 15 Mar 2018, 14:55
- Otomobil: Micra
- Meslek: İşletmeci
- Konum: İstanbul
Re: Nissan Micra CVT Deneyimleri, Sorunlar, Çözümler, Öneriler
“Nissan Micra Forum” sayfasına dön
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 37 misafir