Nissan Micra CVT Deneyimleri, Sorunlar, Çözümler, Öneriler

(K11) (K12) (K13) Micra otomobiliniz için
Kullanıcı avatarı
brrrs
NissanClubTr
NissanClubTr
Mesajlar: 2
Kayıt: 29 Eyl 2016, 20:46
Otomobil: Micra
Meslek:

Re: Nissan Micra CVT Deneyimleri, Sorunlar, Çözümler, Öneriler

Mesajgönderen brrrs » 18 Ağu 2017, 15:47

Merhabalar 2011 k13 otomatik micra sahibiyim.araç 36000 kmde.Araçta şanzıman kararsızlığı gibi gelen bir sorun var.2bin - 3 bin devir arası kullanımda geçişlerde fazlasıyla sarsıntı yapıyor.Bazende sanki biri arabayı tutuyormuş gibi araba kasıyor kendini.Düşük devirli sürüşte daha az yapıyor.Ayrıca dip gaz yapıp devir 6bin 7bine zorladığımda gaz pedalı komple gidiyor hükmetmiyor.Ancak stop edip tekrar çalıştırınca gaz pedalı normale dönüyor.Bilgisayara bağladılar şanzımanda " p173a 2gr incorrect ratio " hatası çıkardı.Şanzıman yağını aküyü değiştirdik ,bujileri kontrol ettik bir umut olarak.Sorun halen devam ediyor.Balıkesirde ikamet ediyorum soruna net bir cevap bulamadık direk 8bintl ve arabayı izmire gönder şanzımanı değiştirelimden başka.Sorunla ilgili fikri olan varsa izlemem gereken yol hakkında yardımcı olurlarsa sevinirim.


Kullanıcı avatarı
Denizemre857
NissanClubTr
NissanClubTr
Mesajlar: 3
Kayıt: 22 Tem 2017, 21:33
Otomobil: Micra
Meslek: Okumacı

Re: Nissan Micra CVT Deneyimleri, Sorunlar, Çözümler, Öneriler

Mesajgönderen Denizemre857 » 27 Eyl 2017, 17:34

Merhaba 98 k11 micra aracım d de hareket etmiyor ds gidiyor ondada üst kasnaklara geçiş yapmıyor bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa seviirim


Kullanıcı avatarı
KoraySesli
NissanClubTr
NissanClubTr
Mesajlar: 1
Kayıt: 30 Ara 2017, 17:05
Otomobil: Micra
Meslek: İnşaat mühendisi

Nissan micra 2011 1.2 cvt devir yükselmesi ve aracın bazen titremesi.

Mesajgönderen KoraySesli » 30 Ara 2017, 17:15

Merhaba arkadaşlar. Forumda yeniyim.
Ablama nissan micra 2011 1.2 cvt aldık. Ama aklıma bir kaç şey takıldı. Araç kalkarken bazen titriyor. Hatta dururkende titriyor. Ben hep manuel vites kullandım belkide alışık değilim o yüzden. Bu bir problemmi sizce?
İkinci sorunumda şu araç P veya D de iken normal devirde. Ama n ye alınca1200-1300 devirlere çıkıyor. Bu normal bi durummu sizin araçlarınızdada böylemi?
Cevaplarınız ve yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.


Kullanıcı avatarı
MHB
Gold Üye
Gold Üye
Mesajlar: 132
Kayıt: 03 Ara 2017, 12:33
Otomobil: Micra
Meslek:

Re: Nissan micra 2011 1.2 cvt devir yükselmesi ve aracın bazen titremesi.

Mesajgönderen MHB » 01 Oca 2018, 17:20

Sizin araç modeline özel bir durum yoksa p ve n de ayni devirde olması gerekir d ye alınca yüke bindiği için az bir miktar devir düşmesi normal. Rolantinin 1200 1300 lere çıkması da bence normal bir durum değil 1in altında olması gerekir 07 08 gibi.

ASUS_Z012D cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

@ufaktefektamiratlar

Kullanıcı avatarı
Cnknzk
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 14
Kayıt: 06 Oca 2018, 01:07
Otomobil: Micra
Meslek: Özel sektör

Re: Nissan micra 2011 1.2 cvt devir yükselmesi ve aracın bazen titremesi.

Mesajgönderen Cnknzk » 07 Oca 2018, 01:19

Ufak bir rolanti ayarıyla bu sorun çözülüyor. Ama yetkili serviste yaptır. Benimkinin rolantisini fazla açtılar zamannında o yüzden yakıta çok para verdim yetkili serviste düzgün ayarladılar çok pahalı değil 50 lira falan maximum


Kullanıcı avatarı
skrotbil
NissanClubTr
NissanClubTr
Mesajlar: 2
Kayıt: 23 Oca 2018, 21:19
Otomobil: Maxima
Meslek: serbest
İletişim:

Re: Nissan Micra CVT Deneyimleri, Sorunlar, Çözümler, Öneriler

Mesajgönderen skrotbil » 23 Oca 2018, 21:23

İyi şoför yolcularını tedirgin etmeden konforlu ve güvenli şekilde gidecekleri yere ulaştıran şofördür kesinlikle
kaynak http://skrotpriser.com/skrotpraemie.html

HØJ SKROTPRÆMIE
Skrot & Brugtbil Opkøber Vi Opkøber Din Udtjente Bil Eller Din Brugtvogn
Danmarks Højeste Skrotpræmie

Kullanıcı avatarı
skrotbil
NissanClubTr
NissanClubTr
Mesajlar: 2
Kayıt: 23 Oca 2018, 21:19
Otomobil: Maxima
Meslek: serbest
İletişim:

Re: Nissan Micra CVT Deneyimleri, Sorunlar, Çözümler, Öneriler

Mesajgönderen skrotbil » 23 Oca 2018, 21:25

Gelişmelerden burada da haberdar ederseniz faydalı olur.
http://skrotpriser.com/skrotbiler.html

HØJ SKROTPRÆMIE
Skrot & Brugtbil Opkøber Vi Opkøber Din Udtjente Bil Eller Din Brugtvogn
Danmarks Højeste Skrotpræmie

Kullanıcı avatarı
ertugrul3344
NissanClubTr
NissanClubTr
Mesajlar: 9
Kayıt: 02 Ara 2017, 21:39
Otomobil: Micra
Meslek: öğretmen

P0011 ne anlama gelir?

Mesajgönderen ertugrul3344 » 16 Mar 2018, 22:44

merhaba ,2011 micra benzinli manuel aracımda üç kez silmemize rağmen P0011 arıza kodu alıyorum..ne anlama gelir ? sanırım sensörlerden biri... https://www.youtube.com/watch?v=I-dXDHLqGd4 ne kadara mal olur bilen varsa ???


Kullanıcı avatarı
Ally_07
Administrator
Administrator
Mesajlar: 1211
Kayıt: 20 Şub 2015, 21:29
Otomobil: Micra
Meslek: Üniversite Öğr. Gör.
Konum: Antalya

Re: RE: P0011 ne anlama gelir?

Mesajgönderen Ally_07 » 19 Mar 2018, 21:19

ertugrul3344 yazdı:merhaba ,2011 micra benzinli manuel aracımda üç kez silmemize rağmen P0011 arıza kodu alıyorum..ne anlama gelir ? sanırım sensörlerden biri... https://www.youtube.com/watch?v=I-dXDHLqGd4 ne kadara mal olur bilen varsa ???
Gönderdiğiniz videodaki metin kısımları
http://www.autocodes.com/amp/codes/p0011_nissan.html linkinde de varmış. Buna göre ingilizcesi şu şekilde;

P0011 NISSAN - Intake Valve Timing Control Performance Bank 1

Possible causes

Low or Dirty Engine Oil
Faulty Intake Valve Timing Control Solenoid Valve
Intake Valve Timing Control Solenoid Valve harness is open or shorted
Intake Valve Timing Control Solenoid Valve circuit poor electrical connection
Faulty Camshaft Position Sensor
Camshaft Position Sensor harness is open or shorted
Camshaft Position Sensor circuit poor electrical connection
Faulty Crankshaft Position Sensor (POS)

Tech notes

Since the Intake valve timing control solenoid valve uses oil flow to control timing, dirty oil can cause the valve to stuck open or close. Before replacing the valve, change engine oil and filter and reset engine code.

When is the code detected?

When there is a gap between angle of target and phase-control angle degree, the valve will stop working and the ECM will trigger the P0011 code.

Possible symptoms

Engine Light ON (or Service Engine Soon Warning Light)Possible engine lack/loss of powerPosssible engine rough idle

P0011 Nissan Description

This mechanism hydraulically controls cam phases continuously with the fixed operating angle of the intake valve.

The ECM receives signals such as crankshaft position, camshaft position, engine speed, and engine coolant temperature. Then, the ECM sends ON/OFF pulse duty signals to the intake valve timing control solenoid valve depending on driving status. This makes it possible to control the shut/open timing of the intake valve to increase engine torque in low/mid speed range and output in high-speed range.

The intake valve timing control solenoid valve changes the oil amount and direction of flow through intake valve timing control unit or stops oil flow. The longer pulse width advances valve angle. The shorter pulse width retards valve angle. When ON and OFF pulse widths become equal, the solenoid valve stops oil pressure flow to fix the intake valve angle at the control position.

Türkçesi de kabaca şöyle (fazla vakit almaması için google translate'ten yararlandım)

P0011 NISSAN - Emme Valfi Zamanlama Kontrolü Performans Bankası 1

Muhtemel nedenleri

Düşük veya kirli Motor Yağı
Hatalı Giriş Valfi Zamanlaması Kontrol Solenoid Valfı
Emme Valfi Zamanlama Kontrolü Solenoid Valfı kablo demeti açık veya kısa devre
Emme Valfi Zamanlama Kontrolü Solenoid Valfı devresi zayıf elektrik bağlantısı
Hatalı Eksantrik Mili Konumu Sensörü
Eksantrik Mili Konumu Sensör kablo demeti açık ya da kısa devre
Eksantrik Mili Konumu Sensörü devresi zayıf elektrik bağlantısı
Hatalı Krank Mili Konum Sensörü (POS)

Teknik notlar

Giriş valfi zamanlama kontrol solenoid valfı, zamanlamayı kontrol etmek için yağ akışı kullandığından, kirli yağ valfın takılıp kapanmasına neden olabilir. Valfi değiştirmeden önce motor yağını değiştirin ve filtreleyin ve motor kodunu sıfırlayın.

Kod ne zaman tespit edilir?

Hedef açısı ile faz kontrol açısı derecesi arasında bir boşluk olduğunda, vana çalışmayı durduracak ve ECM P0011 kodunu tetikleyecektir.

Olası semptomlar

Motor Işığı AÇIK (veya Servis Motoru Yakında Uyarı Işığı) Olası motor eksikliği / güç kaybı.

P0011 Nissan Açıklama

Bu mekanizma, emme vanasının sabit çalışma açısı ile sürekli olarak kam fazlarını kontrol eder.

ECM krank mili konumu, eksantrik mili konumu, motor devri ve motor soğutma suyu sıcaklığı gibi sinyalleri alır. Ardından ECM, sürüş durumuna bağlı olarak emme valfi zamanlama kontrol solenoid valfine ON / OFF pulse duty sinyalleri gönderir. Bu, düşük / orta hız aralığında motor torkunu arttırmak ve yüksek hız aralığında çıkış sağlamak için giriş valfinin kapalı / açık zamanlamasını kontrol etmeyi mümkün kılar.

Giriş valfi zamanlama kontrol solenoid valfı, giriş valfi zamanlama kontrol ünitesinden yağ miktarını ve akış yönünü değiştirir veya yağ akışını durdurur. Daha uzun darbe genişliği valf açısını ilerletir. Daha kısa darbe genişliği, valf açısını geciktirir. AÇIK ve KAPALI darbe genişlikleri eşit olduğunda, solenoid valf, giriş valfi açısını kontrol konumuna sabitlemek için yağ basıncı akışını durdurur.

Buna göre;

Sorun CVT şanzımanla ilgili görünüyor. Muhtemel nedenler olarak ilk gözüme çarpan "yağın eskimiş olması" . Eğer yağın ne zaman değiştiği konusunda fikriniz yoksa (ki muhtemelen hiç değişmemiş olması yüksek bir ihtimal) en kısa sürede değiştirmenizi öneririm.

Bir de "zayıf elektirik akımı" diye bir neden görünüyor. Akünüzü ölçütürün 12,6'dan daha küçük bir değer alınırsa değişim zamanı gelmiştir.

Bunlar iyi ve düşük maliyetli ihtimaller sanırım. Umarım bu önlemlerle çözülür sorununuz. Gelişmelerden burada da bilgi verebilirseniz iyi olur.

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

"İyi şoför yolcularını tedirgin etmeden konforlu ve güvenli şekilde gidecekleri yere ulaştıran şofördür" İmza Babam

Kullanıcı avatarı
sencer
NissanClubTr
NissanClubTr
Mesajlar: 2
Kayıt: 20 Mar 2018, 09:26
Otomobil: Micra
Meslek: bilişim

Micra CVT Şanzıman Yağ ve Değişim Zamanı

Mesajgönderen sencer » 20 Mar 2018, 12:58

merhabalar 2014 micra street 1.2 CVT şanzıman araç sahibiyim bugün nissan yetkili servisi ile görüştüm şanzıman yağı için 60.000 yada 4 yaşında olduğu zaman kontrolü yapılıp değişebileceği söylendi Z50 diye bir yağ kullanıyorlarmış ne olduğunu anlayamadım internette araştırmama rağmen bulamadım yağ değişimi içinde 550 TL fiyat istendi araştırma yaparken Castrol Transmax Z yi buldum araca uygun görünüyor ama bir karar veremedim sanayide değişimi yapılsa sorun olurmu 50 TL işcilik istediler hangi yağ kullanmam gerektiğini ve sanayiye gidip gitmemekte siz değerli araç sahiplerinden bana yardımcı olursanız sevinirim


Kullanıcı avatarı
Ally_07
Administrator
Administrator
Mesajlar: 1211
Kayıt: 20 Şub 2015, 21:29
Otomobil: Micra
Meslek: Üniversite Öğr. Gör.
Konum: Antalya

Re: Micra CVT Şanzıman Yağ ve Değişim Zamanı

Mesajgönderen Ally_07 » 20 Mar 2018, 18:26

sencer yazdı:merhabalar 2014 micra street 1.2 CVT şanzıman araç sahibiyim bugün nissan yetkili servisi ile görüştüm şanzıman yağı için 60.000 yada 4 yaşında olduğu zaman kontrolü yapılıp değişebileceği söylendi Z50 diye bir yağ kullanıyorlarmış ne olduğunu anlayamadım internette araştırmama rağmen bulamadım yağ değişimi içinde 550 TL fiyat istendi araştırma yaparken Castrol Transmax Z yi buldum araca uygun görünüyor ama bir karar veremedim sanayide değişimi yapılsa sorun olurmu 50 TL işcilik istediler hangi yağ kullanmam gerektiğini ve sanayiye gidip gitmemekte siz değerli araç sahiplerinden bana yardımcı olursanız sevinirim


CVT normal otomatik şanzıman yağlarından farklı bir yağ gerektiriyor. sizin bahsettiğiniz Castrol Transmax Z üretici web sayfasında kamyon ve otobüsler için otomatik şanzıman yağı diye geçiyor (bkz. https://www.castrol.com/tr_tr/turkey/products/truck-and-bus/automatic-transmission-fluids/transmax-z.html ) ben bu yağın "CVT için de kullanılır" olduğunu gösteren bir ibare göremedim, o yüzden şahsen deneyerek riske girmezdim. Sanayi esnafı (elbette hepsini kast etmiyorum) bu konuda sırf satmış olmak için bilinçsiz yönlendirme yapabilir aman dikkat. Hani silecek, ampul, fren balatası, motor yağı vs. gibi bir sarf malzemesi olsa çok riskli değil ama yanlış şanzıman yağı çok ciddi pişmanlık yaratır (hatta bütün otomatik şanzımanlar için doğru yağı kullanmak çok önmeli aslında).

İlla Nissan yağı dışında başka bir marka kullanacaksanız Castrol'de TRANSMAX A CVT isimli yağ varmış ( bkz. https://www.castrol.com/tr_tr/turkey/products/car/automatic-transmission-fluids/castrol-transmax-a-cvt.html ) onu araştırın. Tabi bu kesin kullanılır diyemem ama en azından CVT ibaresini görebiliyorum, hiç değilse o ürün üzerinde biraz daha detaylı araştırma yapılmaya değer diye düşünüyorum. Bunun dışında hangi markalarda uygun yağ var, samimiyetle söylemek gerekirse bir fikrim yok. Ben doğrudan yetkili serviste o maliyete katlanarak değiştirdim. Çünkü ileride şanzımanla ilgili çıkabilecek oldukça yüksek maliyetli sorunlara karşı riski aza indirmek için o değişim maliyetine katlanmak benim için daha mantıklıydı (tabi bu benim şahsi görüşüm). Yaklaşık iki sene önce yetkili serviste değiştirdiğimde 260 TL tutmuş (bkz. http://www.nissanclubtr.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=357&start=64#p28292 ) muhtemelen işçilik hariç ve servis faturasında 75w80 şanzıman yağı diye geçmiş.

İnternette araştırdığımda Nissan'ın "Genuine Nissan CVT-NS2 Transmission Fluid OEM No 999MP-NS200P" isimli bir yağı olduğunu öğrenebilmiştim. Bu yağ servis dışında satılıyor mu bilemiyorum ama e-bay'da satıldığını görüyorum. Lt'si kargo dahil 35 $ gibi bir fiyata geliyormuş. Belki Türkiye'de o şekilde getirtip satan vardır. diyelim ki Lt'sini 40 $'dan verseler 150-155 TL eder, en çok 2 lt gider diye düşünüyorum (eğer şanzımanın içindeki tüm yağı vakumlama ile boşaltma işlemi yapılmadan değiştirilecekse ki genelde öyle değiştiriliyor zaten) o da 300 TL yağ masrafı anlamına gelir. Yağı kendiniz götürürseniz 50 TL'de işçilik verirseniz 350'ye mal olur gibi görünüyor. Tabi bunlar varsayım, belki daha az belki de biraz daha fazlaya mal olabilir..

Netice olarak hangi marka yağ kullanacağınız size kalmış, kalite kalite fiyat fiyat ürünler vardır piyasada ama: Alacağınız yağın ambalajında özellikle CVT Transmission Fluid yazmasına dikkat edin.

Bu konuda bir başka üyemizin şu mesajına da bir göz atabilirsiniz [url]http://www.nissanclubtr.com/forum/viewtopic.php?p=39287#p39287[url]

"İyi şoför yolcularını tedirgin etmeden konforlu ve güvenli şekilde gidecekleri yere ulaştıran şofördür" İmza Babam

Kullanıcı avatarı
tRoya06
NissanClubTr
NissanClubTr
Mesajlar: 6
Kayıt: 15 Mar 2018, 14:55
Otomobil: Micra
Meslek: İşletmeci
Konum: İstanbul

Re: Nissan Micra CVT Deneyimleri, Sorunlar, Çözümler, Öneriler

Mesajgönderen tRoya06 » 04 Nis 2018, 15:18

Arkadaşlar merhaba, 97 model otomatik micra sahibiyim. Aracın önceki sahibi şanzıman arızasından ötürü, araca bir üst kasanın k12'nin şanzımanını takmışlar. Yalnız boyut olarak vs tam uymadığından biraz uydurma işlemler yapılmış. Neyse benim sıkıntım aracım 2bin devirde 2vitese geçiyor, sonrasında vites geçmiyor. 110km hıza kadar çıkıyorum 2 viteste 3500 devirde oluyor araç. Çok garip geldi bana. Sorun hakkında fikri veya bilgisi olan arkadaşlardan yardım rica ediyorum, ayrıca anadolu yakasında iyi bir şanzımancı varsa tavsiye edebileceğiniz yazarsanız sevinirim. Saygılar



“Nissan Micra Forum” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir


 

 

oto anahtarı