Nissan Micra CVT Deneyimleri, Sorunlar, Çözümler, Öneriler

(K11) (K12) (K13) Micra otomobiliniz için
Kullanıcı avatarı
tRoya06
NissanClubTr
NissanClubTr
Mesajlar: 6
Kayıt: 15 Mar 2018, 14:55
Otomobil: Micra
Meslek: İşletmeci
Konum: İstanbul

Re: Nissan Micra CVT Deneyimleri, Sorunlar, Çözümler, Öneriler

Okunmamış mesajgönderen tRoya06 » 04 Nis 2018, 15:18

Arkadaşlar merhaba, 97 model otomatik micra sahibiyim. Aracın önceki sahibi şanzıman arızasından ötürü, araca bir üst kasanın k12'nin şanzımanını takmışlar. Yalnız boyut olarak vs tam uymadığından biraz uydurma işlemler yapılmış. Neyse benim sıkıntım aracım 2bin devirde 2vitese geçiyor, sonrasında vites geçmiyor. 110km hıza kadar çıkıyorum 2 viteste 3500 devirde oluyor araç. Çok garip geldi bana. Sorun hakkında fikri veya bilgisi olan arkadaşlardan yardım rica ediyorum, ayrıca anadolu yakasında iyi bir şanzımancı varsa tavsiye edebileceğiniz yazarsanız sevinirim. Saygılar


Kullanıcı avatarı
Ally_07
MODERATOR
MODERATOR
Mesajlar: 1041
Kayıt: 20 Şub 2015, 21:29
Otomobil: Micra
Meslek: Üniversite Öğr. Gör.
Konum: Antalya

Re: Nissan Micra CVT Deneyimleri, Sorunlar, Çözümler, Öneriler

Okunmamış mesajgönderen Ally_07 » 12 Nis 2018, 17:56

tRoya06 yazdı:Arkadaşlar merhaba, 97 model otomatik micra sahibiyim. Aracın önceki sahibi şanzıman arızasından ötürü, araca bir üst kasanın k12'nin şanzımanını takmışlar. Yalnız boyut olarak vs tam uymadığından biraz uydurma işlemler yapılmış. Neyse benim sıkıntım aracım 2bin devirde 2vitese geçiyor, sonrasında vites geçmiyor. 110km hıza kadar çıkıyorum 2 viteste 3500 devirde oluyor araç. Çok garip geldi bana. Sorun hakkında fikri veya bilgisi olan arkadaşlardan yardım rica ediyorum, ayrıca anadolu yakasında iyi bir şanzımancı varsa tavsiye edebileceğiniz yazarsanız sevinirim. Saygılar


sport butonu takılı kalmış olabilir mi?

"İyi şoför yolcularını tedirgin etmeden konforlu ve güvenli şekilde gidecekleri yere ulaştıran şofördür" İmza Babam
K13 Micra 1.2 Tekna CVT 2011
MK4 Seat Toledo 1.2 TSI MT Style 2013

Kullanıcı avatarı
tRoya06
NissanClubTr
NissanClubTr
Mesajlar: 6
Kayıt: 15 Mar 2018, 14:55
Otomobil: Micra
Meslek: İşletmeci
Konum: İstanbul

Re: Nissan Micra CVT Deneyimleri, Sorunlar, Çözümler, Öneriler

Okunmamış mesajgönderen tRoya06 » 17 Nis 2018, 09:52

Öyle bir buton yok ki.


Kullanıcı avatarı
Ally_07
MODERATOR
MODERATOR
Mesajlar: 1041
Kayıt: 20 Şub 2015, 21:29
Otomobil: Micra
Meslek: Üniversite Öğr. Gör.
Konum: Antalya

Re: RE: Re: Nissan Micra CVT Deneyimleri, Sorunlar, Çözümler, Öneriler

Okunmamış mesajgönderen Ally_07 » 17 Nis 2018, 10:08

tRoya06 yazdı:Öyle bir buton yok ki.
Şanzıman yağı en son ne zaman değişti? Normalde maximum 4 yılda veya en çok 60.000 km'de bir değişmesi lazım. Eğer emin değilseniz her ihtimale karşı değiştirmenizi öneririm. Mutlaka CVT yağı ile değişmesi lazım. Yukarıdaki eski mesajlarda yağ ile ilgili genel bilgiler var.

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

"İyi şoför yolcularını tedirgin etmeden konforlu ve güvenli şekilde gidecekleri yere ulaştıran şofördür" İmza Babam
K13 Micra 1.2 Tekna CVT 2011
MK4 Seat Toledo 1.2 TSI MT Style 2013

Kullanıcı avatarı
Metus
NissanClubTr
NissanClubTr
Mesajlar: 4
Kayıt: 11 Tem 2018, 22:52
Otomobil: Micra
Meslek:

Re: Nissan Micra CVT Deneyimleri, Sorunlar, Çözümler, Öneriler

Okunmamış mesajgönderen Metus » 11 Tem 2018, 23:43

Merhaba, ben de 2016 model micra sahibiyim. Daha önce otomatik vites araç çok fazla kullanmadığım için bir takım merak ettiğim konular mevcut. Bunlar hakkında değerli görüşlerini paylaşacak arkadaşlarıma şimdiden teşekkür ederim.

Öncelikle araç hareket halinde iken vitesi “L” konumuna alabiliyor muyuz? Dik yokuşları çıkarken araç zorlanabiliyor. Kullanma klavuzunu ve forumda yazılanları okuyorum. Bu tür yokuş iniş ve çıkışlarda “L” konumunda aracı kullanmanın daha iyi olduğu yazılmış. Ancak hareket halinde iken aracı bu konuma almak, fren pedalına basmadan vites geçişi sağlamak mümkün mü?

Aynı şekilde vitesin üzerindeki “S” sport modunu hangi durumlarda kullanıyorsunuz? Hangi durumlarda kullanmayı tercih ediyorsunuz?

Şimdiden teşekkür ederim.


Kullanıcı avatarı
Ally_07
MODERATOR
MODERATOR
Mesajlar: 1041
Kayıt: 20 Şub 2015, 21:29
Otomobil: Micra
Meslek: Üniversite Öğr. Gör.
Konum: Antalya

Re: Nissan Micra CVT Deneyimleri, Sorunlar, Çözümler, Öneriler

Okunmamış mesajgönderen Ally_07 » 12 Tem 2018, 14:25

Metus yazdı:Merhaba, ben de 2016 model micra sahibiyim. Daha önce otomatik vites araç çok fazla kullanmadığım için bir takım merak ettiğim konular mevcut. Bunlar hakkında değerli görüşlerini paylaşacak arkadaşlarıma şimdiden teşekkür ederim.

Öncelikle araç hareket halinde iken vitesi “L” konumuna alabiliyor muyuz? Dik yokuşları çıkarken araç zorlanabiliyor. Kullanma klavuzunu ve forumda yazılanları okuyorum. Bu tür yokuş iniş ve çıkışlarda “L” konumunda aracı kullanmanın daha iyi olduğu yazılmış. Ancak hareket halinde iken aracı bu konuma almak, fren pedalına basmadan vites geçişi sağlamak mümkün mü?

Aynı şekilde vitesin üzerindeki “S” sport modunu hangi durumlarda kullanıyorsunuz? Hangi durumlarda kullanmayı tercih ediyorsunuz?

Şimdiden teşekkür ederim.


S butonu vitesin yüksek devirlerde değişmesini sağlar, genellikle performanslı kullanmanız gerektiğinde (araç sollarken, hızlı kalkış yapmak isterseniz, hızla son sürate ulaşmak isterseniz gibi durumlarda) faydalanabilirsiniz. Ben bazen rampa aşağı inişlerde de motor freni olarak kullanıyorum (çok uzun süreli değil ama).

L modu aracın düşük viteslerde (sadece 1. ve 2. vites gibi) kalmasını sağlıyor. Dik bir yokuşlarda kullanılmasının sebebi bu. Süratiniz düşükse D'den L'ye geçebilirsiniz. Tabi eğer vites kolu D'de iken kolayca L'ye alınmıyorsa zorlamayın, demek ki süratiniz L'ye uygun değildir.

"İyi şoför yolcularını tedirgin etmeden konforlu ve güvenli şekilde gidecekleri yere ulaştıran şofördür" İmza Babam
K13 Micra 1.2 Tekna CVT 2011
MK4 Seat Toledo 1.2 TSI MT Style 2013

Kullanıcı avatarı
Metus
NissanClubTr
NissanClubTr
Mesajlar: 4
Kayıt: 11 Tem 2018, 22:52
Otomobil: Micra
Meslek:

Re: Nissan Micra CVT Deneyimleri, Sorunlar, Çözümler, Öneriler

Okunmamış mesajgönderen Metus » 12 Tem 2018, 22:06

Ally_07 yazdı:
Metus yazdı:Merhaba, ben de 2016 model micra sahibiyim. Daha önce otomatik vites araç çok fazla kullanmadığım için bir takım merak ettiğim konular mevcut. Bunlar hakkında değerli görüşlerini paylaşacak arkadaşlarıma şimdiden teşekkür ederim.

Öncelikle araç hareket halinde iken vitesi “L” konumuna alabiliyor muyuz? Dik yokuşları çıkarken araç zorlanabiliyor. Kullanma klavuzunu ve forumda yazılanları okuyorum. Bu tür yokuş iniş ve çıkışlarda “L” konumunda aracı kullanmanın daha iyi olduğu yazılmış. Ancak hareket halinde iken aracı bu konuma almak, fren pedalına basmadan vites geçişi sağlamak mümkün mü?

Aynı şekilde vitesin üzerindeki “S” sport modunu hangi durumlarda kullanıyorsunuz? Hangi durumlarda kullanmayı tercih ediyorsunuz?

Şimdiden teşekkür ederim.


S butonu vitesin yüksek devirlerde değişmesini sağlar, genellikle performanslı kullanmanız gerektiğinde (araç sollarken, hızlı kalkış yapmak isterseniz, hızla son sürate ulaşmak isterseniz gibi durumlarda) faydalanabilirsiniz. Ben bazen rampa aşağı inişlerde de motor freni olarak kullanıyorum (çok uzun süreli değil ama).

L modu aracın düşük viteslerde (sadece 1. ve 2. vites gibi) kalmasını sağlıyor. Dik bir yokuşlarda kullanılmasının sebebi bu. Süratiniz düşükse D'den L'ye geçebilirsiniz. Tabi eğer vites kolu D'de iken kolayca L'ye alınmıyorsa zorlamayın, demek ki süratiniz L'ye uygun değildir.


cevabınız için teşekkür ederim.



“Nissan Micra Forum” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 14 misafir