Merhabalar (Nissan Primera Tekna 1.6 Sürücüsü)

Forumu kullanmaya başlamadan önce burada kendinizi tanıtınız
Kullanıcı avatarı
Tekna17
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 46
Kayıt: 05 Tem 2015, 01:33
Otomobil: Primera
Meslek: Amatör Telsizci

Merhabalar (Nissan Primera Tekna 1.6 Sürücüsü)

Mesajgönderen Tekna17 » 05 Tem 2015, 02:37

Öncelikle tüm forum üyelerini ve fedakarlıkla bizleri bir araya getiren forum yöneticileri ile moderatörlerimizi selamlarım.
Giresun'dan; 2006 model bir Primera Tekna 1.6 ile aranıza katıldım.

Herkes gibi ben de alım sürecinde çeşitli model ve marka araçlar arasında gidip geldim. Eskiden beri hoşuma giden yapısı ile Tekna'da karar kıldım. Burada yazılı tüm olumlu ve görece olumsuz yönlerini okudum. Arkadaşlarıma danıştığımda ise aldığım cevap sizlerin de aşina olduğunuz cevaplardan farksızdı.
"Kesinlikle alma, ikinci eli yok, satamazsın elinde kalır, çok yakar, performansı kötü, gaza yüklenince yokuşlarda çekmez..." vs vs.

Önerileri ise daha ekonomik ve model olarak daha yüksek arabalardı. Yine de art niyet gütmeyen arkadaşlarımı kırmadan dinledim ve önerdikleri araçları inceledim. Çoğu marka ve model belirtmeme gerek olmayan ancak genel anlamda Türkiye'de en çok satılan türlerdi. Yakıt konusunda bir çoğu da gerçekten ekonomik tercihler olarak ön plana çıkmaktaydı. Buraya adar sorun yok elbette. Ancak çoğunda yolcu kısmında hava yastığı bulunmamakta, AS olsa bile aracın gerek ağırlık ve gerekse yapısı itibariyle olsa bile güvenli mesafede duramayacak araçlardı. Ben de kendilerine teşekkür ettim ve şu soruları sıraladım.

- Küçük yapıda ve çoğunlukla ekonomik motor olarak öne çıkan modellerde muhtemelen ön koltukta eşiniz, arka koltukta ise çocuğunuz oturacak. Hiç merak edip arka koltuk sırt dayama yeri ile arka bagaj kapağı arasındaki mesafeye dikkat ettiniz mi? Bir motorsiklet çarpması durumunda dahi bu kısacık mesafenin önemini hiç düşündünüz mü?

- Güzel araç ancak sürücü tarafında hava yastığı var lakin yolcu tarafında hava yastığı yok. Yanınızda oturan eşiniz/çocuğunuz sizden daha mı az değerli?

- Klimalı araç tercih edip, 100 Km de sadece 1 litre fazladan yakıt tüketiyor diye klima kullanmadığınızı düşünürsek, sırf ekonomik nedenlerle bir ya da iki hava yastığın olan aracı tercih etmek doğru mu? Ya da içinde taşıdığınız başta kendi canınız olmak üzere sevdiklerinizin canı km. başına kaç litre/kuruş?

- Ağır kasa ve motor performansına gelince. Ben bir F1 pilotu ya da cankurtaran sürücüsü değilim. Türkiye'de hız sınırları da 90-120 Km/s arasında olduğuna göre, gece boş sokaklarda drift ya da drag yarışlarına girmeyeceğime ve sizlerin de bunu asla yapmayacağınıza göre ibresinde yazan son değere kadar hız yapmayacağım bir araca neden ihtiyacım olsun?

- Olumsuz yorumlara gelince; kaldı ki bu araç fabrika çıkışında benzinli motor seçeneği olarak yüzlerce testten geçirilmiş ve bu şekilde dünya piyasasına sunulmuşken Türk usulu LPG takılarak aynı performansı beklemenin anlamı ne? Ya da performans konusunda yıllarını bu işe ayırmış emek vermiş onlarca belki yüzlerce Nissan dizayn/motor/elektronik/tasarım mühendislerinden daha iyi bildiğiniz bir husus mu var?

- Türkiye de çok tutuluyor full+full (ne demekse!) dediğiniz (X) marka aracın sadece radyatör hortumunun yurt dışından getirtme maliyetinin 800 TL olduğunu biliyor musunuz?

- Yedek parça sıkıntısı ya da parça bulamama sorunuza gelince; Nissan gerek resmi ve gerekse özel servislerinin dağılımını incelediniz mi? Parça fiyatlarını kaç kere karşılaştırdınız? daha ekonomik dediğiniz araç yılda kaç kere servise/tamirciye gidiyor Primera kaç kere servise gidiyor, servis/bakım gidiş süre sıklığı ile yılda bir kere parça değişim maliyetlerinin birbirini karşılama oranını hesapladınız mı?

- Ucuz ve ekonomik olarak belirttiğiniz .... ..... marka modellerde ve Türkiye şartlarındaki karayolu güvenliği, yol yapısı, trafikteki sürücülerin davranışları konusunda kendinizi gerçekten güvende hissediyor musunuz? 900 kilo bile gelmeyen aracın frenine panik anında sertçe bastığınızda arka kampanalarının dağılmadan ve araç yoldan çıkmadan durdurulabileceğine inanıyor musunuz?

...

Sadece buraya kadar olan soruların cevapları bile "eee şey, yani şöyle.. hımm sanırım haklısın, ama sen bilirsin elinde kalırsa ağlarsın" oldu. Aracı alıp parka çektiğimde ise yorumlar 180 derece değişti. "En iyisini yapmışsın, ben biliyorum bu arabaları taş gibidir, fiyakalı duruyor...."

Daha önce eski kasa 1.6 motor Toyota Corolla ve 2.0 motor otomatik Corona da kullanmış biri olarak o rahatlığa en yakın araba diyebilirim. Otomatiğini incelemedim ancak 2.0 motorun LPG de çok daha iyi performans verdiğini ve 1.6 motorla eşdeğer bir uzun yol tüketimi olacağını tahmin ediyorum. Netice de her iki motor seçeneği de beklentiler ışığında tercih edilebilir ve sorunsuzca kullanılabilir.

Allah utandırmasın. Tabi ki görece hoşlanmadığım ya da olmasını istediğim özellikleri yok değil ancak neticede kimseyi dinlemedim ve bilerek isteyerek bu aracı aldım. Çünkü araç alımında benim için öncelik ekonomi değil, güvenliktir. Hiç bir can km başına yakılan yakıtla ölçülemez. Satmayı düşünmüyorum, lazım olursa da ilan veririm bir ayda mı satıldı satılsın, acil mi paraya sıkıştım, bir iki miktar düşük fiyata verince kapınızda kuyruk olur nasılsa. Her şekilde gider, her aracın bir binicisi vardır. Bu araçlar da neticede Türkiye'ye girdiğinden beri bir şekilde el değiştiriyor. Garajda ya da kapıda çürüyen bir Nissan ben görmedim.

İlk mesajımı çok uzattım özür dilerim. Sonuç olarak bir tank almadık elbette sadece bir araba ancak yolda huzura giderken Allah göstermesin bir durum olduğunda bastığınızda aracınızın duracak olmasını ya da etrafınızda sizi saracak olan 8 hava yastığının olduğunu bilmek güven veriyor. Diğer yandan değişik ve balina kasa görümü ile büyük şehirde değilseniz bulunduğunuz ilde tek olmasının güzelliği de apayrı tabi ki. "Hani şu bir Tekna var ya" dediklerinde başka tarife gerek yok. Zaten özel ve teksiniz demektir. Uzun lafın kısası herkes küçük ya da değil, kendi dünyasında mutludur.

Tüm sürücü arkadaşlarıma; keyifli, huzurlu, kazasız ve sorunsuz sürüşler dilerim. Görüşmek üzere.

Selam ve hürmetlerimle...
[Araç: 2006 Model Nissan Primera Tekna 1.6] [Yakıt Tüketim: Motor çalışırken ihtiyacı kadar yakıyor, durunca yakmıyor.]

Kullanıcı avatarı
spoilerci
MODERATOR
MODERATOR
Mesajlar: 1842
Kayıt: 29 Eyl 2013, 19:48
Otomobil: Primera
Meslek: Primera P12 Tekna
Konum: Akşehir
İletişim:

Re: Merhabalar (Nissan Primera Tekna 1.6 Sürücüsü)

Mesajgönderen spoilerci » 05 Tem 2015, 12:53

anlatımınız çok hoş, inanın çok uzun da olsa insan sıkılmadan okuyor. siz boş verin Clio yu araba sananları, yaptığınız en iyi seçimden dolayı tebrik ederim. Allah kaza bela vermesin hayırlı uğurlu olsun aracınız. Keyifli sürüşler, keyifli forumlar dilerim.

HERKES HAYAL KURAR, AMA BAZILARI GERÇEKLEŞTİREBİLİR...
[img]https://hizliresim.com/XoYQmo[/img]

Kullanıcı avatarı
Tekna17
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 46
Kayıt: 05 Tem 2015, 01:33
Otomobil: Primera
Meslek: Amatör Telsizci

Re: Merhabalar (Nissan Primera Tekna 1.6 Sürücüsü)

Mesajgönderen Tekna17 » 05 Tem 2015, 22:17

İyi dilekleriniz icin tesekkur ederim. Amin cumlemize.

Selam ve hürmetlerimle...
[Araç: 2006 Model Nissan Primera Tekna 1.6] [Yakıt Tüketim: Motor çalışırken ihtiyacı kadar yakıyor, durunca yakmıyor.]


“Tanışma Bölümü” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


 

 

oto anahtarı