Servise Gidin uyarısı...

(J10) (J11) Qashqai
Kullanıcı avatarı
sekoya
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 22
Kayıt: 05 Oca 2015, 21:15
Otomobil: Qashqai
Meslek:

Servise Gidin uyarısı...

Mesajgönderen sekoya » 10 Kas 2015, 21:03

Arkadaşlar 2-3 gün önce bilgisayar ekranında "servise gidin" yazısı belirdi bunun nedeni nedir aracımda herhangi anormal bir durum yok herşey normal çalışıyor ancak bu yazıyı anlayamadım endişe içindeyim.... konu hakkında bilgisi olanların öneri ve tavsiyelerini bekliyorum...

sekoya...
yaşlı süvari





Nissan Qashqai 1.5 dci Tekna Executive 4X2 Pure Drive Cam Tavan....

Kullanıcı avatarı
sekoya
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 22
Kayıt: 05 Oca 2015, 21:15
Otomobil: Qashqai
Meslek:

Re: Servise Gidin uyarısı...

Mesajgönderen sekoya » 16 Kas 2015, 23:23

Bu ne yaaa.... sayın mod'lar buraya kimse bakmamışmı konuyla ilgilenilmemiş foruma ilgi azmı acaba...forumdan ses çıkmayınca kendi sorunuma çare bulmak için bu "servise gidin" uyarısını araştırdım...bence bu olay nissan tarafından araçları servise çekmek için kurulmuş bir tuzak..şöyle ki...araç bilgisayarında bir sayaç var ve aracın km'sini izliyor ve 10.000 km olunca hemen aracınız tam bakımlı olsa bile "servise gidin" uyarı yazısı çıkıyor ekrana...tabi vatandaş hemen heyecanlanıp servise koşuyor servisde vatandaşı bi güzel öpüyor zaten bilgisayara bağlanıp olmayan arıza tesbiti 200.-TL den başlıyor sonrada bu fiyat üzerine bindiriliyorda bindiriliyor insaflarına kalmış...
Aslında sorunun çözümü çok basit...kontağı açtığınızda gösterge panelinde sağ taraftaki sıfırlama çubuğuna basın menü açılacak ordaki listede 4.sırada bulunan "bakım" yazını seçin çubuğa basın tekrar bir liste çıkacak orda "servis" yazısını seçin çubuğa tekrar basın yine bir liste çıkacak orda tekrar "sıfırla" seçin çubuğa basın işlem tamamdır sıfırladıktan sonra devamlı "çık" seçip basrak normal ekrana dönün... geçmiş olsun en az 400.-TL masraftan kurtuldunuz demektir....

sekoya...
yaşlı süvari





Nissan Qashqai 1.5 dci Tekna Executive 4X2 Pure Drive Cam Tavan....

Kullanıcı avatarı
FelixCrail
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3143
Kayıt: 16 Şub 2012, 20:13
Otomobil: Primera
Meslek: Filo Kiralama
Konum: İstanbul / Maltepe

Re: Servise Gidin uyarısı...

Mesajgönderen FelixCrail » 17 Kas 2015, 03:58

Bu aracın bakımları 10.000km de bir. Bakım zamanınız gelmiş ve bakım yaptırmayıp bakım sayacını sıfırlıyorsunuz. İki gün sonra motoru elinize alınca nereyi sıfırlayıp masraftan kurtulacaksınız? Araba konusunda yeterli bilgisi olmayan kullanıcıları da yanlış yönlendirip, başlarına iş açtırmayın.

Ömer Sirel
İstanbul / Maltepe
2005 Nissan Primera Tekna
2006 Renault Scenic II Privillage 1.6 BVA

Kullanıcı avatarı
sekoya
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 22
Kayıt: 05 Oca 2015, 21:15
Otomobil: Qashqai
Meslek:

Re: Servise Gidin uyarısı...

Mesajgönderen sekoya » 17 Kas 2015, 22:42

"Bu aracın bakımları 10.000km de bir. Bakım zamanınız gelmiş ve bakım yaptırmayıp bakım sayacını sıfırlıyorsunuz. İki gün sonra motoru elinize alınca nereyi sıfırlayıp masraftan kurtulacaksınız? Araba konusunda yeterli bilgisi olmayan kullanıcıları da yanlış yönlendirip, başlarına iş açtırmayın."

Sayın admin arkadaşım...
Bir admin olarak eleştirmek yerine sorunuma çözüm önerileri getirmenizi isterdim...ayrıca cevabınızda belirttiğiniz gibi asla öyle bir niyetim yok ve olamazda sizinle bu konuda bir polemiğe girmiyeceğim ama şundan eminim ki QQ sahipleri araçlarının hassasiyetinin farkındadırlar ve araçlarının sıksık bakımlarını yapıyor yada yaptırıyorlardır burda benim amacım bir bilgiyi paylaşmaktır zaten forumların amacıda bilgiyi paylaşmak birşeyler öğrenmek değilmidir... ben eminim ki sürücülerin hepsi motoru ellerine almamak için neler yapmaları gerektiğini biliyordur... böylece becerebilenlerin araçlarının basit aksaklıklarını kendilerinin gidermelerine katkıda bulunmaktır. Lütfen bilmeden suçlamayın...

sekoya...
yaşlı süvari





Nissan Qashqai 1.5 dci Tekna Executive 4X2 Pure Drive Cam Tavan....

Kullanıcı avatarı
FelixCrail
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3143
Kayıt: 16 Şub 2012, 20:13
Otomobil: Primera
Meslek: Filo Kiralama
Konum: İstanbul / Maltepe

Re: Servise Gidin uyarısı...

Mesajgönderen FelixCrail » 18 Kas 2015, 03:03

Paylaştığın bilgi sadece servis dışında bir yerde bakım yaptırıldı ise servis ikazını sıfırlamak için işe yarar. Bakımı gelen aracın bakımını yaptırmayıp, ikazı silmek araç sahibinin alacağı risktir sadece. Ben yaptım siz de yapın,ikazdan kurtulun ve boş yere para vermeyin demişsin mesajında. Yaşanacak riski sen üstleneceksen tabiki herhangi bir sorun yok.

Bakım ikazının her 10.000km de yanması Nissan'ın para kazanmak için yaptığı bir uyanıklık değil. Toyota, Mitsubishi, Honda ve Fiat araçlarda da her 10.000km de bir bakım ikazı yanar. Bu markalarda belirlenen periyot budur çünkü.

Haa bana desen ki Bmw 5 serisi araçlar (gövde kodu F10 olanlar için konuşuyorum) için Borusan para kazanmak adına sürekli olarak ikazı yakıyor o zaman sana sonuna kadar hak veririm ama bu saydığım markalarda para kazanmak adına distribütörlerin yapmış olduğu bir oyun söz konusu değil.

Ömer Sirel
İstanbul / Maltepe
2005 Nissan Primera Tekna
2006 Renault Scenic II Privillage 1.6 BVA

Kullanıcı avatarı
romans
NissanClubTr
NissanClubTr
Mesajlar: 7
Kayıt: 10 Şub 2016, 22:14
Otomobil: Qashqai
Meslek: Ambalaj Sanayi

Re: Servise Gidin uyarısı...

Mesajgönderen romans » 12 Nis 2016, 22:05

Sayın Admin Kuzenim ingilterede 1.5 qashqai kullanıyor servis bakımı 18.000 km de bir bakım fiyatı 235 pound .2014 model araç Nissan Türkiye bakım aralıklarını düşürerek servislerin para kazanmasına yardımcı oluyor çünkü satıştan değil servisten kazanma odalı çalışıyorlar dilerseniz tüm ülkelerin bakım aralıklarına bakın en düşüğü 15.000 km dir zaten artık 10.000 bakım olan araç kalmadı buda Nissanın ayıbı açıkçası ben 15.000 de bir götüreceğim eğer yok garanti dışı kaldı zart zurt ederlerse üretici bakım aralık listesini gösteririz .Olmadı dava açarız çünkü bakım aralıkları kısa ve pahalı


Kullanıcı avatarı
FelixCrail
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3143
Kayıt: 16 Şub 2012, 20:13
Otomobil: Primera
Meslek: Filo Kiralama
Konum: İstanbul / Maltepe

Re: Servise Gidin uyarısı...

Mesajgönderen FelixCrail » 13 Nis 2016, 02:11

Aynı motor mercedeste 15.000km de bakıma giderken, renaultta 20.000km de gidiyor. Marka periyodu kendi belirliyor.

Ömer Sirel
İstanbul / Maltepe
2005 Nissan Primera Tekna
2006 Renault Scenic II Privillage 1.6 BVA

Kullanıcı avatarı
iso26
NissanClubTr
NissanClubTr
Mesajlar: 8
Kayıt: 10 Ara 2015, 20:12
Otomobil: Qashqai
Meslek: Emekli

Re: Servise Gidin uyarısı...

Mesajgönderen iso26 » 17 May 2016, 18:09

Nacizane fikrimi söylemek istedim. Bakım surelerinde en büyük etkenin motor yagi olduğunu unutmayınız. Ülkemizde kullanilan yağların efsafinin 10.000 km. performanslı ve güvenli kullanıma uygun olduğunu düşünüyorum. Kaldiki diğer sarf malzemelerin "hava filtresi, yağ filtresi v.b." ömrünün 1 yıl yada 10.000 km. lik olduğunu aklımıza getirmekte fayda var diye düşünüyorum. Söylemlerinden ukalalik yaptığımı düşünmeyiniz lütfen
25 yıllık bir araç kullanıcısının. Çok farklı tip ve modelde araçlar kullandım.

Sürücü olduğunda yaylalara ve etrafa yaya olduğun da trafikte bulunan araçlara saygılı olmayı unutma.

Kullanıcı avatarı
captainmemo3
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 60
Kayıt: 23 Tem 2012, 20:29
Otomobil: Qashqai
Meslek: eğitim
Konum: istanbul
İletişim:

Re: Servise Gidin uyarısı...

Mesajgönderen captainmemo3 » 16 Eki 2016, 15:34

Arkadaşlar
son günlerde aynı sorun ile karşı karşıyayım. 52000 km olan Qashqai'ii aracımda SERVİSE GİDİN uyarısı belirdi. Bunun elle silinmesi mümkün olmasına rağmen silemedik. Neden olduğunu bilemiyoruz. Bir arkadaşımızın dediği gibi amaç aracı Nissan servise çekmek ve bir güzel kazıklamaya dayalı bir uyarı olduğunu düşünüyorum.

2012 den beri kullandığım aracımın her türlü bakımlarını titizlikle takip ediyorum. Ancak Nissan'a karşı güvenim ve saygımı yitirmiş durumdayım. Neden derseniz; 2012 de satın aldığım Qashqai de Nissan connect denilen multimedya sisteminin harita güncellenmesine imkaan vermeyen yapısı nedeni ile hala 2012 yılı iptidai haritalar ile gezmekteyiz. Bu konuda Nissan Tüketici Hakem hayetinde Kazanmış ama benim için Bitmiştir. Aracımdan memnun olmama rağmen maddi olarak müsait olduğumda değiştirmek istiyorum. Başınızı ağrıtmayayım.

"SERVİSE GİDİN " UYARISI NASIL SİLİNİR. Bilen var mı?
Acil cevap bekliyorum.
Bilinen yöntemleri denedim. Silinmedi.
Son olarak tüm elektrik devre ve ampülleri test edeceğim.
kazasız yolculuklar arkadaşlar



“Nissan Qashqai Forum” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir


 

 

oto anahtarı