Nissan Qashqai 1.6 CVT den Qashqai 1.2 X-Tronik Geçmek Istiyorum.Yardim ?

(J10) (J11) Qashqai
Kullanıcı avatarı
moguz
NissanClubTr
NissanClubTr
Mesajlar: 5
Kayıt: 23 Ara 2015, 22:57
Otomobil: Qashqai
Meslek: öğretmen

Re: Nissan Qashqai 1.6 CVT den Qashqai 1.2 X-Tronik Geçmek Istiyorum.Yardim ?

Mesajgönderen moguz » 30 Tem 2016, 16:08

ayrıca bazı galatı meşurları da düzeltelim. :W
CVT=Xtronic
CVT yüksek torklu araçlarda kullanılmaz da yanlış , üretici japon firmasının çeşitli torklar için farklı farklı model şanzımanları mevcut.
CVT artık traktörlerde bile kullanılan bir sistem, tork demişken bunu da arz edeyim dedim... :DD


Kullanıcı avatarı
mhtozel
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 43
Kayıt: 11 Oca 2016, 21:49
Otomobil: Qashqai
Meslek:

Re: Nissan Qashqai 1.6 CVT den Qashqai 1.2 X-Tronik Geçmek Istiyorum.Yardim ?

Mesajgönderen mhtozel » 02 Ağu 2016, 17:01

X-tronic tam olarak eşittir cvt demek biraz yanlış olur. ama itiraf edelim x tronic cvt nin kilitleme versiyonu, yazılım vs gibi süslenmiş halidir aslında.. bu konuda size katılıyorum
Ama traktorde kullanımı gunumuze ait değil 1950 lerde de yapılmış olan bir kullanımdır. Yüksek tork konusundaki ifadelerimi yalnızca 1.6 (320 nm) qq, Ford focusun eski modelleri gibi 250 nm üzerindeki torklu araçların hemen hepsinde bizim usta ağzıyla "yaa bu araçta kronik bu sanziman olayı" cümlesinden çıkarmistim. Küçük bir araştırma ile cvt kullanan 250 nm üzeri araçların şanzıman arızalarını tararsanız ön yargıdan uzak daha doğru bilgiler elde edebiliriz.


Kullanıcı avatarı
leventyuzgec
NissanClubTr
NissanClubTr
Mesajlar: 5
Kayıt: 12 Eki 2016, 22:14
Otomobil: Qashqai
Meslek: Pazarlama

Re: Nissan Qashqai 1.6 CVT den Qashqai 1.2 X-Tronik Geçmek Istiyorum.Yardim ?

Mesajgönderen leventyuzgec » 12 Eki 2016, 23:31

CVT ile Xtronic aynı sistem olmasına karşın CVT de vites aralığı yoktur. Yeni XTronic'te vites aralıkları sabitlenmiş, diğer bir değişle kilitli.
Dizel araçlarda benzinlilere göre Tork fazla olduğundan şanzımana zarar vermemesi korumak amacıyla geç hızlanma gibi bir önlem alır. Benzinli araçlar için CVT şanzıman konfor için iyi performans için kötüdür. Sakin kullanıma uygundur. Takip mesafesi korunursa yakıt sarfiyatı azalır. CVT de kritik nokta aracın 10 km altında hızlara düşürülmemesi ve hatta mümkün mertebe durdurmamaya çalışmak , bu da takip mesafesini arkadaki korna seslerine rağmen korumak ile mümkün.
1.2 Xtronic deneme sürüşü yaptım. 1.6 cvt ye göre performansı iyi. Turbo olması aradaki hacim farkını kapatıyor. Tabi ki Performans aracı değil. 15bin km/yıl altında kullanımınız varsa 1.2 Xtronic iyidir.

https://www.youtube.com/watch?v=jI632KSB2A8 Tork Konvertörü hakkında bir bilgi videosu...

başka bir paylaşımım... 2012 Tekna Cvt 1.6 benzinli Tam Bakımlı araç 49.000 km de . İstanbul Burhaniye 403 Km Ortalama hız 76 km , hava sıcaklığı ortalama 33 derece, klima devamlı açık, gidiş 6,0 dönüş 6,8 lt (gidişe göre dönüş aradaki farkı; yol eğimi, sollamalarda sport modunun kullanılmasından kaynaklıdır. Şehir içi takip mesafesi korununca 8,5 lt yi gördüm. Şu an 9,5 -10 lt yi buluyor. İstanbul

2012
Qashqai Tekna CVt
1.6 Benzin 117 BG
158 Nm /4400 dev/dak


“Nissan Qashqai Forum” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 19 misafir


 

 

oto anahtarı