Aracımın değişimini istedim

(J10) (J11) Qashqai
Kullanıcı avatarı
musti1538
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 43
Kayıt: 16 Eyl 2013, 09:33
Otomobil: Qashqai
Meslek: eğitim

Aracımın değişimini istedim

Mesajgönderen musti1538 » 28 Eyl 2013, 19:05

ARkadaşlar yeni aldığım tecna sport pack 1.5 dcı aracın kaputunda, arka kapıda, tamponda yani toplam 5 yerinde ayarsızlık gördüğüm için baiiye geri götürdüm. servis elemanları da teyit etti.Örneğin kaputun bir yeri 7 mm. açık ise diğer taraf 4 mm. arka kapı ve diğer yerlerde de var. müşteri temsilcisi, firmanın garantili olduğu için ürünü tamir yoluna gittiğini değişime yaklaşmadığını belirtti. Ben de araç fabrikadan çıkışı öyle dedim. Tamir olmasını istemediğimi değişim yapmalarını istedim. Aksi taktirde yasal hakkımı arayacağım. ne dersiniz? ban yol gösterin. daha 300 km. de. araca neden anahtar vurdurup her yeri ile oynatayım? sonuçta bu bana sıfır olarak verildi ve ayıplı sayılır. sonradan olmadı ki tamir gibi oynatayım? yol gösteren olursa tşk edrim. resimleri çekildi firmaya iletecekler ama umutlu konuşmuyorlar.


Kullanıcı avatarı
FelixCrail
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3143
Kayıt: 16 Şub 2012, 20:13
Otomobil: Primera
Meslek: Filo Kiralama
Konum: İstanbul / Maltepe

Re: Aracımın değişimini istedim

Mesajgönderen FelixCrail » 28 Eyl 2013, 19:31

bence hiç bişey yapamazsınız gibime geliyor.neden derseniz:

bu aracı bayiden siz aldınız ve aracın her yerini kontrol etmiş olmanız gerekirdi. teslim alırken bu bildirimleri yapmış olsaydınız evet sorgusuz sualsiz direk farklı bir araçla değişim yapma durumunuz olurdu. fakat siz aracı teslim almışsınız ve bayinin kapısından çıkmışsınız. her ne kadar ben araca elimi bile sürmedim desenizde bayi bunu kabul etmeyecektir haklı olarak. burda iş distribütorun insiyatifine kalıyor bence. eğer onlar müşteri memnuniyeti adına değişim yaparım derse ne ala. ama yok bu durum beni ilgilendirmez derse tek yapacakları bu araçtaki hataları düzeltmek olur.

Ömer Sirel
İstanbul / Maltepe
2005 Nissan Primera Tekna
2006 Renault Scenic II Privillage 1.6 BVA

Kullanıcı avatarı
musti1538
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 43
Kayıt: 16 Eyl 2013, 09:33
Otomobil: Qashqai
Meslek: eğitim

Re: Aracımın değişimini istedim

Mesajgönderen musti1538 » 28 Eyl 2013, 22:10

Bayiinin müşteri ilişkileri ve servis durumu kabul ediyor. reddetme yok. ama fotolarını çektiler. görüşeceklerini belirtiyorlar.


Kullanıcı avatarı
NISTEC
Administrator
Administrator
Mesajlar: 954
Kayıt: 09 Tem 2011, 23:54
Otomobil: Diğer
Meslek: Reklam
Konum: İZMİR
İletişim:

Re: Aracımın değişimini istedim

Mesajgönderen NISTEC » 28 Eyl 2013, 23:11

Hocam yazdıklarım çok yer kapladığı ve açık olarak paylaşmak ileride sorun olabileceği için ben cevabımı size özel mesaj olarak gönderiyorum.

Ama özet olarak onarım imkanı veriliyorsa değişim ile ilgili bir çözüm bulamazsınız.

Nissan Club Türkiye

Kullanıcı avatarı
musti1538
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 43
Kayıt: 16 Eyl 2013, 09:33
Otomobil: Qashqai
Meslek: eğitim

Re: Aracımın değişimini istedim

Mesajgönderen musti1538 » 29 Eyl 2013, 10:07

Araştırma sonucu: 30 günü geçmemişse ayıplı mal iadesi talebi yapılıyor. Tüketici malın ayıpsız yenisi ile değiştirme hakkını, ayıplı malı iade ile parasının iade hakkını veya yine isterse tamir haklarından birisini seçmek ve kullanmakta serbesttir. (4077 sayılı TKHK m.4) Tüketici koruma kanununa göre kusuru sonra da fark etseniz tercih size ait. tamir tercihini firma değil siz yapıyorsunuz. Yetkili servisten yazılı tespit yaptırıp noter ile ihtar çekeceğim. mahkeme kararları dahi var.


Kullanıcı avatarı
captainmemo3
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 60
Kayıt: 23 Tem 2012, 20:29
Otomobil: Qashqai
Meslek: eğitim
Konum: istanbul
İletişim:

Re: Aracımın değişimini istedim

Mesajgönderen captainmemo3 » 17 Eki 2013, 21:53

Değerli arkadaşım içinde bulunduğunuz tatsız durum çok iyi anlıyorum çünkü benzer bir durumla karşı karşıya kaldım

" 2006 yılında Opel ASTRA 1.3 CDTİ acenteden satın aldım.
1)Araç ilk 500 km içinde hızlanma sırasında gaz verdiğinizde motordan zınnn zınnn şeklinde bir ses yapmaya başladı. Servise götürdüm sorun yok dediler.
2) 5000 KM lerde yine hızlanma sırasında turboyu devreden çıkartmaya başladı. Yani kaç km hızla gidiyorsanız gidin ve bir anda 1300 cc motor gücü ile turbonun verdiği torku kaybederek yola devam etmek durumunda kaldım. Servise gittim garantide gezdiler baktılar. sorun yok dediler.
3) Araç 10000 km lere gelmeden önce gittiğiniz bir yerde aracı park ediyorsunuz ve geri geldiğinizde araç çalışmıyor. servise haber verdim geldiler ve aracın akü kutup başını söküp taktılar araç çalıştı. bu halde olan aracı çekici ile alıp gittiler. hah bu sefer sorunlar çözülecek dedim ama ne mümkün. çözüme ulaşamadım.. OPEL ODAK SERVİS ŞEFİ MUSTAFA USTA ARACIMIN BEYİN DEĞİŞİMİNE KARAR VERMESİ GEREKİRKEN YAPMADILAR. HALA AYNI SORUNU YAŞAMAKTAYIM. ANLAYACAĞINIZ 2 YIL G A R A N T İ HİKAYE ÖNEMLİ OLAN GARANTİ ANLAYIŞINA UYGUN DAVRANAN SERVİS VE SERVİS ELEMANLARI OLMASIDIR.

Bu arada karşıma çıkan alternatifleri ve sonuçları hakkında sizi bilgilendirmek istedim.

1) Bayi ve Servisler aracı kapıdan çıkarana kadar 4 takla ataralar ama geri aşma konusuna gelince kaçacak delik arar ve asla iade kararı almazlar çünkü böyle bir durumda başlarına bir dizi çorap örüleceğini ve zarar yazmak zorunda olduklarını bilirler.
2) Siz de alıcı olarak her ne yolla (Tüketici Hakem Heyetleri ve Tüketici mahkemesi) değişim kararı çıkartmış olsanız da sizin de maddi ve manevi bir çok kaybınız olacağını bilmelisiniz. Değişim kararı sonunda
a) Aracın KDV si ve ÖTV si ödenmiş olduğundan bu değerler düşüldükten sonra aracı kullandığınız süre boyunca yararlandığınızı da öne sürecek bedelini aracın mal bedelinden düşecekler ve size 3 krs iade edecekler. Yeniden nissan alacak olsanız o kadar daha ödeme yapmak zorunda kalacaksınız.
b) Mahkeme süreci içinde avukat, bilirkişi masrafları ve harçlar olarak da ciddi bir bedel ödeyeceksiniz. Buyurun bu kadar kayıptan sonra alacağınız aynı model araç için bu kadar daha ödeme yapmak zorunda kalacaksınız..

ÇOK ÜZÜCÜ VE HAKSIZLIK OLDUĞU KESİN
BİR ARA BU HESAPLARI VE OLAYLARI İNCELEMEK ZORUNDA KALDIĞIM ZAMAN ARACI AYIPLI DA OLSA KULLANMAYA KARAR VERDİM.

SİZ NE YAPARSINIZ BİLMEM AMA BEN SİZİ AYDINLATMAK VE KARŞILAŞACAĞINIZ KONULARDA DİKKAT ÇEKMEK GEREĞİNİ DÜŞÜNDÜM.

İYİ ŞANSLAR DİLEĞİMLE


OPEL ODAK TOPKAPI VE SERVİS ŞEFİ KASTAMONULU MUSTAFA USTA YILLARDIR SIKINTI ÇEKMEME HAKSIZLIĞA UĞRAMAMA NEDEN OLDU.. ALLAHA HAVALE EDİYORUM



“Nissan Qashqai Forum” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir


 

 

oto anahtarı