Micra CVT 1.2 yakıt tüketimi
Re: 2013 Micra Menzil Göstergesi
aydefe yazdı:sizdeki bu değer ş.içi trafikte harcadığınız değermi yani..umarım bende bu değerleri görürüm.. teşekkür ederim bilgilerin için
Resimdeki değer dediğim gibi yol bilgisayarını sıfırladıktan sonra yaklaşık 20 km mesafenin ortalaması. Şehir içi trafikte ölçülmüş fakat şehir içi tüketim olarak adlandırmak yanlış olur. Çünkü ortalama hız 60km/h civarında değişiyor. Yoğun trafikte bu değere ulaşmak mümkün değil. Yol bilgisayarınızı sıfırladıktan birkaç km sonra oluşan değere genel tüketim olarak bakmamak gerekir. Sıfırlama işleminden sonra yol bilgisayarındaki tüketim değerinin sürüş tarzına, trafik ve yol durumuna göre değişebileceğini göstermek için o resmi paylaştım. Sizin aracınızda olçülen 23lt/100km olan değerin gerçekçi olamayacağını anlatmaya çalıştım. Aracımın genel tüketim değerleri ile ilgili bilgileri daha önceden bu başlığıkta da paylaştım.
Benim de şehir içi tüketim değerlerim @Ally_07 Bey'in aracındaki değerlere yakın ve 6.0 - 6.7 lt/100km arasında değişiyor. Kısa mesafelerde ve çok yoğun trafikte yol bilgisayarında 7.0 - 7.5 arasında değerler de görebilirsiniz.
Re: 2013 Micra Menzil Göstergesi
Ornegin Istanbul'dan uzun yola cikarken ilk benzini aldigimda arac 300 km gosterirken bir saat sonra benzin harcadigim halde 400 gosteriyor. Bunun sebebi de son 30 km'yi nasil kullandiginiza baglidir.
Ford Kuga 1.5 Ecoboost Titanium 4x4 2014
- aydefe
- Silver Üye
- Mesajlar: 24
- Kayıt: 13 Eki 2016, 12:10
- Otomobil: Micra
- Meslek: pazarlama
- Konum: istanbul
Re: RE: Re: Micra 1.2 CVT benzinli yakıt tüketimi
Ally_07 yazdı:alkani yazdı:
Birkaç soru sormak istiyorum. Çok fazla dur kalk trafik olduğu zaman duraklanılan anlarda CVT konumunu "N" ye getirmek yakıt tasarrufu sağlar mı? Yol bilgisayarındaki anlık tüketim göstergesi (bar şeklinde olan) duraklandığında (CVT'nin "N", "D" ya da "L" modunda olmasından bağımsız olarak) en üst değere (30lt) ulaşıyor. Bu çok gerçekçi değil gibi.
Bir de forumda CVT şanzımanın sağlıklı, üzerine fazla yük bindirmeden veya yormadan kullanımına yönelik tavsiyelerin olduğu başlık var mı? Çok fazla da araştırmadım açıkcası.
Bütün araçlar ani kalkışlar ve gaza sonuna kadar yüklenip kullanmalar dışında en çok yakıt tüketimini rölantide (bizimkilerde N konumu, manuellerde vites boşta iken) yapar. Sizin en üst değere ulaştığını söylediğiniz gösterge de bazı araçların yol bilgisayarlarında vites bahsedilen konumlardayken hiç veri göstermez ama bu hiç yakmadığı anlamında olmuyor. Buna göre en az yakıt tüketimi araç viteste giderken ayağınızı gazdan çektiğiniz anda gerçekleşiyor (bkz. http://www.otohaber.com.tr/okurmektuplari/2010/06/30/vites_bostayken_yakit_tuketimi_olur_mu ). Bu nedenle örneğin yokuş aşağı inişlerde vitesi boşa almak yerine (çünkü yaygın bir yanlış kanıdır bu, üstelik güvenli de değil) ayağı gazdan çekmek yakıt tasarrufu için iyi bir taktik (ayrıca bkz. http://www.bilgiustam.com/arac-viteste-mi-yoksa-bosta-mi-daha-cok-yakar/ ).
Forumda bir CVT başlığımız var aslında. Orada sorunlar ve çözüm önerileri ağırlıkta ama mesajlar arasında verimli kullanım için ip uçları içeren bilgiler de var diye hatırlıyorum. Yine de sorunuzun cevabı özetle şöyle olabilir:
Otomatik vitesli araçlarda 30-45 sn altındaki beklemelerde mümkün olduğunca vitesi N konumunda tutmak şanzıman yağının aşırı ısınmasını ve selenoid denilen şanzıman içindeki kapakçıklara zarar gelmesini engelleyecektir. Çünkü hareket etmek isteyen bir mekanizmanın fren pedalı ile hareketini engellememiz ister istemez bir zorlanma etkisi yapıyor. Aslında kavramalı (DSG, iShifh gibi tyeni nesil robotize) şanzımanlar için de bu durum sorun teşkil ediyor, çünkü araç kendini boşa alsa bile harekete hazır halede debriyajı volandan ayırmış şekilde ve viteste bekliyor bu da baskı balatanın çabuk yıpranmasına neden olabiliyor (hatta bununla ilgili olarak eski nesil sürücüler düz vites araçlarda "debriyaja ayağını basık tutma" derler).
Bunun dışında aracınızı park edince ayağınızı fren pedalında tam basılı tutup önce P konumu sonra El Freni çekme en son ayağı fren pedalından çekme şeklinde kullanmanızı tavsiye ederim. Vites kolunu da sakin, konum geçişlerini hissederek yavaş ve nazikçe kullanmanız, ayrıca ani kalkış/hızlanma, yavaşlama gibi kullanımlardan mümkün mertebe uzak durmanız şanzımanınızın ömrünü arttıracaktır.
Umarım sorularınıza yardımcı olabilmişimdir.
Fırsat bulduğunuzda şehirdışı tüketim verilerinizi ile ilgili paylaşımınızı da bekleriz. Güzel günlerde kullanmanızı dilerim.
araç P konumundayken D konumunda olduğu gibi şanzımana yük biner diye ben önce N alıp el firenini çekip sonra p konumuna takıyorum..
- aydefe
- Silver Üye
- Mesajlar: 24
- Kayıt: 13 Eki 2016, 12:10
- Otomobil: Micra
- Meslek: pazarlama
- Konum: istanbul
Re: 2013 Micra Menzil Göstergesi
pinpause yazdı:Nissan'lar son 30 km'nin yakit tuketimini referans alarak bu degeri verir.
Ornegin Istanbul'dan uzun yola cikarken ilk benzini aldigimda arac 300 km gosterirken bir saat sonra benzin harcadigim halde 400 gosteriyor. Bunun sebebi de son 30 km'yi nasil kullandiginiza baglidir.
güzel bilgiler oldu benim için. valla çok tşk edrim emeğinize
- Ally_07
- Administrator
- Mesajlar: 1211
- Kayıt: 20 Şub 2015, 21:29
- Otomobil: Micra
- Meslek: Üniversite Öğr. Gör.
- Konum: Antalya
Re: RE: Re: RE: Re: Micra 1.2 CVT benzinli yakıt tüketimi
aydefe yazdı:[quote="Ally_07"][quote="alkani"]
Birkaç soru sormak istiyorum. Çok fazla dur kalk trafik olduğu zaman duraklanılan anlarda CVT konumunu "N" ye getirmek yakıt tasarrufu sağlar mı? Yol bilgisayarındaki anlık tüketim göstergesi (bar şeklinde olan) duraklandığında (CVT'nin "N", "D" ya da "L" modunda olmasından bağımsız olarak) en üst değere (30lt) ulaşıyor. Bu çok gerçekçi değil gibi.
Bir de forumda CVT şanzımanın sağlıklı, üzerine fazla yük bindirmeden veya yormadan kullanımına yönelik tavsiyelerin olduğu başlık var mı? Çok fazla da araştırmadım açıkcası.
Bütün araçlar ani kalkışlar ve gaza sonuna kadar yüklenip kullanmalar dışında en çok yakıt tüketimini rölantide (bizimkilerde N konumu, manuellerde vites boşta iken) yapar. Sizin en üst değere ulaştığını söylediğiniz gösterge de bazı araçların yol bilgisayarlarında vites bahsedilen konumlardayken hiç veri göstermez ama bu hiç yakmadığı anlamında olmuyor. Buna göre en az yakıt tüketimi araç viteste giderken ayağınızı gazdan çektiğiniz anda gerçekleşiyor (bkz. [url]http://www.otohaber.com.tr/okurmektuplari/2010/06/30/vites_bostayken_yakit_tuketimi_olur_mu[/url] ). Bu nedenle örneğin yokuş aşağı inişlerde vitesi boşa almak yerine (çünkü yaygın bir yanlış kanıdır bu, üstelik güvenli de değil) ayağı gazdan çekmek yakıt tasarrufu için iyi bir taktik (ayrıca bkz. [url]http://www.bilgiustam.com/arac-viteste-mi-yoksa-bosta-mi-daha-cok-yakar/[/url] ).
Forumda bir CVT başlığımız var aslında. Orada sorunlar ve çözüm önerileri ağırlıkta ama mesajlar arasında verimli kullanım için ip uçları içeren bilgiler de var diye hatırlıyorum. Yine de sorunuzun cevabı özetle şöyle olabilir:
Otomatik vitesli araçlarda 30-45 sn altındaki beklemelerde mümkün olduğunca vitesi N konumunda tutmak şanzıman yağının aşırı ısınmasını ve selenoid denilen şanzıman içindeki kapakçıklara zarar gelmesini engelleyecektir. Çünkü hareket etmek isteyen bir mekanizmanın fren pedalı ile hareketini engellememiz ister istemez bir zorlanma etkisi yapıyor. Aslında kavramalı (DSG, iShifh gibi tyeni nesil robotize) şanzımanlar için de bu durum sorun teşkil ediyor, çünkü araç kendini boşa alsa bile harekete hazır halede debriyajı volandan ayırmış şekilde ve viteste bekliyor bu da baskı balatanın çabuk yıpranmasına neden olabiliyor (hatta bununla ilgili olarak eski nesil sürücüler düz vites araçlarda "debriyaja ayağını basık tutma" derler).
Bunun dışında aracınızı park edince ayağınızı fren pedalında tam basılı tutup önce P konumu sonra El Freni çekme en son ayağı fren pedalından çekme şeklinde kullanmanızı tavsiye ederim. Vites kolunu da sakin, konum geçişlerini hissederek yavaş ve nazikçe kullanmanız, ayrıca ani kalkış/hızlanma, yavaşlama gibi kullanımlardan mümkün mertebe uzak durmanız şanzımanınızın ömrünü arttıracaktır.
Umarım sorularınıza yardımcı olabilmişimdir.
Fırsat bulduğunuzda şehirdışı tüketim verilerinizi ile ilgili paylaşımınızı da bekleriz. Güzel günlerde kullanmanızı dilerim.[/quote]
araç P konumundayken D konumunda olduğu gibi şanzımana yük biner diye ben önce N alıp el firenini çekip sonra p konumuna takıyorum.. [/quote]
Park konumunda o kadar yük olmaz çünkü D konumundaki gibi araç gazla hareket etme eğiliminde değildir. Ayrıca zaten parka alırken ayağınız da frene tam basılı olmalı, parka aldıktan sonra frenden ayağınızı çekmeden el frenini tam olarak çekmelisiniz.
"Note 5 ile Tapatalk üzerinden gönderdim, yanlışlarımı mazur görün.."
Re: 2013 Micra Menzil Göstergesi
aydefe yazdı:içim biraz rahatladı.. iş yerinde bahisler oynandı micrama. ş.içi 7 litre yaksın bu araba ben kendimi yakarım falan filan. bu değerleri bende görebilcekmiyim merkala bekliyorum ..
aydefe yazdı:güzel bilgiler oldu benim için. valla çok tşk edrim emeğinize
İş yerinizdeki bahislere yardımcı olması için bir resim daha paylaşayım. Şehir dışı 3.6lt tüketimi var dersiniz.
- aydefe
- Silver Üye
- Mesajlar: 24
- Kayıt: 13 Eki 2016, 12:10
- Otomobil: Micra
- Meslek: pazarlama
- Konum: istanbul
Re: 2013 Micra Menzil Göstergesi
alkani yazdı:aydefe yazdı:içim biraz rahatladı.. iş yerinde bahisler oynandı micrama. ş.içi 7 litre yaksın bu araba ben kendimi yakarım falan filan. bu değerleri bende görebilcekmiyim merkala bekliyorum ..
aydefe yazdı:güzel bilgiler oldu benim için. valla çok tşk edrim emeğinize
İş yerinizdeki bahislere yardımcı olması için bir resim daha paylaşayım. Şehir dışı 3.6lt tüketimi var dersiniz.
100 km gittim tekrar fulledim 32,70 krş aldım.
- Ally_07
- Administrator
- Mesajlar: 1211
- Kayıt: 20 Şub 2015, 21:29
- Otomobil: Micra
- Meslek: Üniversite Öğr. Gör.
- Konum: Antalya
Re: RE: Re: 2013 Micra Menzil Göstergesi
aydefe yazdı:[quote="alkani"][quote="aydefe"]içim biraz rahatladı.. iş yerinde bahisler oynandı micrama. ş.içi 7 litre yaksın bu araba ben kendimi yakarım falan filan. bu değerleri bende görebilcekmiyim merkala bekliyorum ..
[quote="aydefe"]güzel bilgiler oldu benim için. valla çok tşk edrim emeğinize[/quote]
İş yerinizdeki bahislere yardımcı olması için bir resim daha paylaşayım. Şehir dışı 3.6lt tüketimi var dersiniz.
[img]http://i.hizliresim.com/1VYaob.jpg[/img][/quote]
100 km gittim tekrar fulledim 32,70 krş aldım. [/quote]
Yani litresi 4,98 TL'den olsa 6,5 lt/ 100 km oluyor ki gayet normal.
"Note 5 ile Tapatalk üzerinden gönderdim, yanlışlarımı mazur görün.."
- Ally_07
- Administrator
- Mesajlar: 1211
- Kayıt: 20 Şub 2015, 21:29
- Otomobil: Micra
- Meslek: Üniversite Öğr. Gör.
- Konum: Antalya
Re: RE: Re: 2013 Micra Menzil Göstergesi
pinpause yazdı:Nissan'lar son 30 km'nin yakit tuketimini referans alarak bu degeri verir.
Ornegin Istanbul'dan uzun yola cikarken ilk benzini aldigimda arac 300 km gosterirken bir saat sonra benzin harcadigim halde 400 gosteriyor. Bunun sebebi de son 30 km'yi nasil kullandiginiza baglidir.
Çok yerinde bir paylaşım, teşekkürler. Aslında bütün araçlarda kullanılan ortalama yakıt tüketimi verisi bu mantıkla hesaplanıyor zaten. Benim Toledo'da da böyle, hatta Bluetooth OBD cihazı ile telefondan torque uygulaması aracılığıyla takip ettiğim eski Chevrolet Kalos'umda da öyleydi. Ama Toledo'nunkinde bundan ayrı olarak bir de uzun dönem ortalama tüketim ekranı var. O da 3000 km veya 20 saat kullanım sonunda kendi kendine sıfırlanıyor.
"Note 5 ile Tapatalk üzerinden gönderdim, yanlışlarımı mazur görün.."
Re: RE: Re: 2013 Micra Menzil Göstergesi
Ally_07 yazdı:pinpause yazdı:Nissan'lar son 30 km'nin yakit tuketimini referans alarak bu degeri verir.
Ornegin Istanbul'dan uzun yola cikarken ilk benzini aldigimda arac 300 km gosterirken bir saat sonra benzin harcadigim halde 400 gosteriyor. Bunun sebebi de son 30 km'yi nasil kullandiginiza baglidir.
Çok yerinde bir paylaşım, teşekkürler. Aslında bütün araçlarda kullanılan ortalama yakıt tüketimi verisi bu mantıkla hesaplanıyor zaten. Benim Toledo'da da böyle, hatta Bluetooth OBD cihazı ile telefondan torque uygulaması aracılığıyla takip ettiğim eski Chevrolet Kalos'umda da öyleydi. Ama Toledo'nunkinde bundan ayrı olarak bir de uzun dönem ortalama tüketim ekranı var. O da 3000 km veya 20 saat kullanım sonunda kendi kendine sıfırlanıyor.
Menzil göstergesinden bahsediyorsunuz değil mi? Ortalama yakıt tüketimi göstergesinde de böyle birşey söz konusu mu? Tüketim göstergesi sıfırlandıktan sonra birkaç km içerisinde gaz pedalı tepkilerine göre değişiyor gibi geldi. Öyle ise sıfırlamanın bir anlamı kalmıyor.
- Ally_07
- Administrator
- Mesajlar: 1211
- Kayıt: 20 Şub 2015, 21:29
- Otomobil: Micra
- Meslek: Üniversite Öğr. Gör.
- Konum: Antalya
Re: RE: Re: RE: Re: 2013 Micra Menzil Göstergesi
alkani yazdı:[quote="Ally_07"][quote="pinpause"]Nissan'lar son 30 km'nin yakit tuketimini referans alarak bu degeri verir.
Ornegin Istanbul'dan uzun yola cikarken ilk benzini aldigimda arac 300 km gosterirken bir saat sonra benzin harcadigim halde 400 gosteriyor. Bunun sebebi de son 30 km'yi nasil kullandiginiza baglidir.
Çok yerinde bir paylaşım, teşekkürler. Aslında bütün araçlarda kullanılan ortalama yakıt tüketimi verisi bu mantıkla hesaplanıyor zaten. Benim Toledo'da da böyle, hatta Bluetooth OBD cihazı ile telefondan torque uygulaması aracılığıyla takip ettiğim eski Chevrolet Kalos'umda da öyleydi. Ama Toledo'nunkinde bundan ayrı olarak bir de uzun dönem ortalama tüketim ekranı var. O da 3000 km veya 20 saat kullanım sonunda kendi kendine sıfırlanıyor. [/quote]
Menzil göstergesinden bahsediyorsunuz değil mi? Ortalama yakıt tüketimi göstergesinde de böyle birşey söz konusu mu? Tüketim göstergesi sıfırlandıktan sonra birkaç km içerisinde gaz pedalı tepkilerine göre değişiyor gibi geldi. Öyle ise sıfırlamanın bir anlamı kalmıyor.[/quote]
Toledo'da iki tane ortalama yakıt tüketimi verisi var. Birincisi kontağı açıp kapamanız arasında geçerli tüketimi gösteriyor. Kontağı kapattıktan sonra eğer 2 saat boyunca araç tekrar kullanılmazsa kendi kendine sıfırlanıyor.
Yukarıdaki mesajda bahsettiğim ikinci ortalama yakıt tüketimi ekranı da ya sizin tarafınızdan sıfırlanabiliyor veya hiç dokunmazsanız kesintili de olsa toplam 3000 km yol alınması veya toplam 20 saat kontağın açık kalmasıyla kendi kendine sıfırlanıyor. Bu şekilde hem uzun menzilli hem de son kullanımınızdaki ortalama tüketimi görebiliyorsunuz. Micra'daki Toledo'nun bu ikincisine benziyor, tek fark kendi kendine sıfırlanmıyor olması.
Ha ikisinde de ayrıyetten anlık tüketim göstergesi de var tabi, Micra'da çubuk şeklinde olup gaza yüklendikçe artan hani.
"Note 5 ile Tapatalk üzerinden gönderdim, yanlışlarımı mazur görün.."
- aydefe
- Silver Üye
- Mesajlar: 24
- Kayıt: 13 Eki 2016, 12:10
- Otomobil: Micra
- Meslek: pazarlama
- Konum: istanbul
Re: Micra CVT 1.2 yakıt tüketimi
“Nissan Micra Forum” sayfasına dön
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir