Micra K13 (2010-2012) İçin Navigasyonlu Multimedia Uygulaması
- Ally_07
- Administrator
- Mesajlar: 1211
- Kayıt: 20 Şub 2015, 21:29
- Otomobil: Micra
- Meslek: Üniversite Öğr. Gör.
- Konum: Antalya
Micra K13 (2010-2012) İçin Navigasyonlu Multimedia Uygulaması
İnternette bizim araçlarımız için bu tarz bir ürün hakkında kullanıcı yorumu pek olmadığından detaylıca bir incelemeyi aşağıda paylaşıyorum (Nissan Club TR farkı olsun )
GENEL BAKIŞ
Böyle bir üründen eşimin ve benim beklentilerimiz öncelikle direksiyon kumandasına tam uyum, bunun yanında MicroSD kart ile MP3 müzik dinleyebilme, geri görüş kamerası uyumu, navigasyon, bluetooth üzerinden en az orijinal ünitedeki kadar kaliteli telefon görüşmesi yapabilme ve cızırtısız radyo dinleyebilme idi. Bunun yanındaki özellikler olsa da olur olmasa da olurdu; biz ailecek cıstak cıstak müzik dinlemeyiz, araç kullanırken DVD veya TV izlemek, oyun oynamak, internete girmek vb. gibi isteklerimiz de yoktur.
Malumunuz kendine özgün tasarımı nedeniyle piyasada kolay ve uygun fiyata bulunabilen ürünleri tercih etmemiz mümkün olmadı. Aslında yaklaşık 100 TL gibi bir fiyata satılan konsola birebir uyumlu çerçevelerle klasik dikdörtgen ürünler de takılabilirdi belki ama bunlar içinde direksiyon kumandasına kesin uyacağına emin olduğum bir ürüne piyasada rastlayamadım (direksiyondan kumandam olmasa idi çok güzel ürünler var aslında).
İlk başta aklımda Necvox DVA 9842 vardı. İnternet aramalarında malum online alışveriş sitelerinde en çok karşınıza bu çıkıyor. Ancak ben alışveriş sitelerinden değil de bizzat yüz yüze görüşebileceğim ve montajını yaptıracağım bir yerden almak istedim. Bunun üzerine ithalatçı firmasının web sayfasından burada yetkili satıcı ve servisi olup olmadığını öğrendim, şansıma varmış. Ne var ki artık bu markada o üründen ithal edilmiyormuş, sanırım artık bizim ilk seri K13 kasalar artık üretilmediğinden olsa gerek. İnternette satılanlar büyük ihtimalle daha önceden getirtilmiş ve elde kalmış olanlar.
Bir süre daha araştırınca piyasada bu markanın dışında en çok AVT, AVGO ve For-X (en pahalısı) az sayıda da S60 ve CYCLONE gibi birkaç markanın olduğunu öğrendim, hepsi dizayn olarak bizim kasa Micra için uyumlu üretilmiş. Ancak aslında sadece arayüz veya yazılımdan başka yuvarlak düğmelerin aşağıda/yukarıda oluşu, tuşların yerinin/sayısının farklı olması dışında önemli bir fark göremedim (ha tabi AVT ve For-X ilanlarda gördüğüm kadarıyla siyah renk, diğerleri standart ünitemizin renginde). Yani sanırım bunlar Çin’de tek bir yerde üretiliyor bizim buradaki ithalatçılar kendi markalarını bastırıp o şekilde getirtiyorlar anladığım kadarıyla. Yani aralarında çok büyük bir fark olduğunu sanmıyorum.
FİYATLAR:
Fiyatlar 600 ile 1550 arasında (montaj hariç) değişiyor. Aynı ürünün 600’e de bulabiliyorsunuz 900’e de. En ucuz olanların üzerinde genellikle marka ibaresi görünmüyor ama ilanlarında marka yazılmış olabiliyor. Kafam karışınca markalarını öğrendiğim ithalatçı firmaları telefonla aradım. Necvox’un ithalatçı firması (essegroup diye geçiyor) 600 TL olanlar için “onlarda bir tuhaflık var bizim ürünümüz piyasada 900 TL civarından başlar daha düşük olmaz” deyince “en ucuzunu alayım” fikrimden vazgeçtim.
Bu nedenle ikinci olarak en çok rastladığım AVGO markaya yöneldim. Necvox’tan sonra en ortalama fiyatlı ve ürün rengi de gri olduğu için. Onun da web sitesinden telefonunu bulup ithalatçı firma ile görüştüm.
Yeni getirttikleri ve Smart serisi adını verdikleri AVG-S 1994 isimli üründen (eski serisi AVG 7840 diye geçiyor internette, sanırım yazılım farkı var sadece) ellerinde olduğunu, 2 yıl ithalatçı garantili 1150 TL’ye geri görüş kamerası ve TV anteni dahil olmak üzere 9 taksitte adresime gönderebileceğini ve burada çalıştıkları bir ses sistemi tesisatçısına yaklaşık 150 TL karşılığında da montajını yaptırabileceğimi söylediler.
Ben yine ilk görüştüğüm bayiye gittim bu markayı söyledim. O da ithalatçı firma ile çalıştığını ve bu ürünü aynı şartlarda verebileceğini söyledi. Ben bir de yol takip kamerası istedim toplamda anahtar teslim 1450 TL’ye el sıkıştık.
TEMEL ÖZELLİKLER:
• Cortex A12 dört çekirdekli 8.00 Ghz işlemci ve 4GB DDR III RAM
• Windows 8 ara yüz
• 7” 1080X860 Çözünürlük QVGA (16:9) Kapasitif dokunmatik TFT Led ekran
• Kişelleştirilebilir duvar kağıdı ve gece/gündüz ekran modu
• 24 radyo hafızalı, RDS özellikli yüksek hassasiyetli radyo
• Surround ses sistemi ile 45x4 kanal yüksek kalite ses çıkışı ve 7 farklı ekolayzır modu
• Tuş ışıkların rengini ayarlama
• Hızlı konum bulan GPS anteni ve navigasyon
• Geri görüş kamerası
• MicroSd kart okuyucu üzerinden JPEG, MP3, FLAC vs. ile 1080p MKV, AVI, MP4, MPEG, DAT, VOB, FLV, RM ,WMV video dosyalarını oynatabilme
• USB portu
• Dahili mikrofon
• Bluetooth ile telefondan müzik dinleme, telefon görüşmesi, telefon rehberi kontrolü
• MirrorLink özeliği
• Dahili TV alıcısı ve anteni
• Virtual cd changer ve dual zone özelliği
• Direksiyon kumandası ve sokete tam uyum
• Harici uzaktan kumanda
MONTAJ:
Montajımız resimde de görebileceğiniz üzere gayet basit tam bir plug&play mantığında. İşlemler şu şekilde:
1- Öncelikle eski üniteyi demonte etmek için kalorifer havalandırma çıkışlarının olduğu üst kapağı çekerek çıkarmak (yalnız dikkatli yapmak lazım segmanlar zarar görmesin)
2- Cihazın vidalarını (klasik yıldız vida değil 5-6 tırnaklı olanlardan) söküp eski üniteyi elinize almakla başlıyoruz. Cihazın karkasından biri radyo anteni, biri orijinal bluetooth mikrofon ve biri de topluca direksiyon+hoperlör+elektirik sistemlerine ait üç soketi çekerek yuvalarından çıkarıyoruz.
3- Eski ünitenin sağında ve solunda yine vidalarla sökülen L şeklinde demir montaj ayakları var onları da üniteden ayırıp yenisinde vida delikleri hazır olan yerlere yerleştiriyorsunuz.
4- Daha sonra kabloları bağlamaya geçiyoruz. Yeni ünite daha karmaşık özelliklere sahip olduğundan kutusundan ayrı bir soket çıkıyor, bu soket arabanın ana tesisatının soketine ara bağlantı olarak takılıyor (eski üniteden söktüğümüz soketle eşleşiyor yani)
5- Yeni kullanacağımız bu soket üzerindeki kabloları geri görüş ve yol takip kameraları ile GPS anteni ve TV anteni kablolarına ekleyerek bantlamak gerekiyor, biraz kablo kalabalığı var ama Allah’ta göğüsün içinde alan geniş sıkıntı olmuyor.
6- GPS anteni sol ön A sütunundaki döşemenin altına gizleniyor, sıkı bir mıknatısı var ve delme, yapıştırma falan gerekmiyor. TV anteni iç dikiz aynasının üstüne kendi bantı ile yapıştırıldı, kablosu tavan döşemesine gizlenerek yine A sütununa kadar getirildi. Ön takip kamerası da aynı şekilde ama camın nokta nokta desenli kısmına denk gelmemesi için o alanın bittiği yere yapıştırıldı. Sonra bu üç kablo bir başka kılavuz kablo yardımı ile üst torpidonun arkasından geçirilerek göğüsün içinden ünitenin yuvasına çıkarıldı ve yukarıda belirttiğim soketteki kablolara bağlandı.
7- Geri görüş karması da arka plaka aydınlatma lambasının oradan bagajın içine ve oradan da arka sağ koltuk yatırılıp aracın sağ kısmındaki döşemlerin altından öne çekildi ve yine göğüsün arkasından alınarak ünitenin olduğu yere erişti, ilgili kablosuna bantlandı.
8- Böylece ön kameranın 10 cm’lik kablo kısmını saymazsak neredeyse hiçbir yerde kablo görünmüyor diyebilirim.
9- TV için ince bir sigara paketi büyüklüğünde bir başka converter kutu var, o da teybin arkasına gelecek şekilde göğsün içinde uygun bir yere çift taraflı bant ile yerleştirildi.
10- Tüm kablo işlemleri bitince cihaz yerine konuldu vidalar sıkıldı, üst kapak yerine takıldı ve işlem tamamdır.
Yani içiniz rahat olsun araç üzerinde bir kesme, delme vs. olmuyor tornavida, bant ve yan keskiden başka bir şey kullanılmadı. Sadece döşemeleri sökerken segmanlara dikkat etmek iyi olur. Bir de tornavidayı kaçırıp göğüs plastiğini çizmemeye özen göstermek lazım.
İLK DEĞERLENDİRME
Konsola hem renk hem de fiziksel olarak tam uyum sağladı, tamamen OEM bir ürün diyebilirim. İşlem hızı gayet ideal, komutlara verilen tepkiler pek gecikmiyor. Sadece ilk açılışı 15 saniye kadar sürüyor ama şahsen beni çok rahatsız etmedi. Küçük bir uzaktan kumandası da var ama ben kutusuna koyup kaldırdım eve, kullanacağımı sanmıyorum.
Açar açmaz kendi kendine Nissan Logosu ile karşılama ekranı belirdi (sanırım o logo tercihe göre başka bir resimle değiştirilebilir ama bence böyle daha iyi). Park ışıklarınızı yaktığınızda, ünitenin tuşlarının aydınlatma ışığı rengi ile konsoldaki diğer düğmelerin rengi aynı oldukça hoşuma gitti, dilerseniz farklı renkler de varmış, denemedim ama.
Dokunmatik ekran da rahat kullanılıyor. Tabi bir akıllı telefon kadar hassas değil ama mesela parmağınızın ucu ile veya özellikle tırnağınızın ucuyla hafifçe dokunduğunuzda hiç sorun olmadan kullanılabiliyor. Diğer mekanik tuşlarla ilgili de sorun yok.
Çözünürlük gayet ideal (filmlerde nasıl bilmiyorum, belki bir ara denerim). Ekrana doğrudan güneş ışığı vurunca yazıları görmek biraz zor oluyor. Sanırım konsoldaki konumdan kaynaklı bir durum, güneş ışığını direkt alacak bir açıda çünkü. Ama zaten camlara film çektirmeyi düşünüyordum öyle olunca büyük ölçüde rahatlarız diye umuyorum. Akşam aydınlatması ise çok canlı, eğer gözünüzü alıyorsa aydınlatmasını üç kademe kısabiliyorsunuz, bu da hoşuma gitti.
İki tip arayüz görünümü var. Bir tanesi Windows Tablet gibi bir tanesi daha Andorid gibi. Ben Android gibi olanı seçtim çünkü tüm fonksiyonları onda iki sayfada toplanmış diğerinde üç sayfada. Arkadaki backround resmini de değiştirebiliyorsunuz, cihaz hafızsında yanlış hatırlamıyorsam sekiz farklı seçenek var veya SD kart üzerinden kendi tercihiniz olan bir resmi de kullanabilirsiniz.
Windows Tablet Tipi Arayüz Ekranları:
Andorid Tipi Arayüz EKranları:
Ses kalitesi kesinlikle beni tatmin etti, zaten sonuna kadar sesi açıp müzik dinlemek gibi bir alışkanlığımız yok ama gerektiği kadar basları tizleri hissedebiliyorum. Cihazın hafızasında 7 farklı ekolayzır düzeni var, onlar yeterli geldi. Aracın mevcut 4 hoparlöründen kafi ses kalitesi geliyor. Amfi veya tweetter gibi ekstra donanımlar bağlanabilir mi bilemiyorum, benim için gerek yok.
Direksiyondan kumanda ile ilgili hiçbir sorun yok. Sadece ilk kurulumda ünitenin ayarlar kısmında siz dilediğiniz tuşa dilediğiniz özelliği atayarak ayarlamalısınız, montajdan sonra otomatik olarak devreye girmedi. Ama bu ayar gayet kolay yapılıyor. Ben telefon ve ses açma kapama tuşlarını normalde kullandığımız gibi yaptım, frekans düğmelerini kayıtlı radyo listesinde gezme şeklinde ayarladım ve “source” tuşunu da “mute” olarak belirledim. Başka seçenekler de mevcut.
Radyo:
Cızırtı yok (tabi şehir içinde, şehir dışındaki performansını için şimdilik bir şey söyleyemeyeceğim) ses kalitesi gayet düzgün. RDS özelliği mevcut ama küçük bir alanda çıkıyor, böle bir ekrandan daha büyük çıkmasını beklerdim. Bir adet FM bir adet de AM bandı olmak üzere iki seçenek var. Her bir bantta ekrana sadece 4 kanalı ekran üzerine kaydedebiliyorsunuz. Aslında bir “liste” kısmı da var ve buraya otomatik arama ile kendisi 30’a kadar kanal kaydedebiliyor ancak siz bunları istediğiniz sırayla düzenleyemiyorsunuz. Eğer otomatik aramada da örneğin 20 kanal bulduysa siz fazlasını ekleyemiyorsunuz, sadece varsa istemediklerinizin yerine başka bir frekansı ayarlayıp sabitleyebiliyorsunuz. Bu kanal işini tam olarak kurcalayamadım daha ama biraz daha kullanışlı olması gerekirdi. Belki kullandıkça alışırız veya yönetimini keşfederiz. Ha bu arada kullanım kılavuzu konusunda da başarılı değiller açıkçası.
Bluetooth:
Cihazı telefonunuzla eşleştirmek gayet kolay, bağlantı kopukluğu vs. gibi ilgili bir sıkıntı yaşatmıyor. Telefon defterinizi cihaza aktarabiliyorsunuz. Telefonunuzdaki arama geçmişini de görebiliyorsunuz. Aracımızın orijinal mikrofonunun soketi için bu cihazda giriş yok ama biraz iş bilen bir elektronikçi tesisatı uyumlu hale getirebilir ve aracın kendi mikrofonu da kullanılabilir bence. Aslında gerek de yok gibi çünkü cihazın üstünde yer alan mikrofon yeterli performans sergiliyor gibi. Benim kendi aracım olan Toledo’ya taktırdığım Navix marka cihazın üzerindeki mikrofon çok yetersizdi mesela, belki de cihazın göğüsteki konumundan da olabilir tabi, o araçta cihaz biraz daha yüzden uzak aşağıda kalıyor, Micra’da daha yukarıda. Yine de eğer ileride memnun kalmazsam ya dediğim gibi aracın kendi mikrofonunu uydurmaya çalışacağım ya da en kötü ihtimalle 15-20 TL’ye bir external mikrofon alıp onu kullanırım. Telefondan müzik dinlemedim ama muhtemelen o da beni tatmin eder diye düşünüyorum.
Navigasyon:
İçinden Igo My Way yazılım çıktı, memnun oldum. Çünkü internette bu tip cihazlarda bazı kullanışlı olmayan yazılımlardan da çıkabilir diye okumuştum. Yine cihaz kutusunda 2 GB Class6 MicroSD kart içinde 2016Q3 Başarsoft harita da geldi (aslında 1 GB kart bile yeter toplam dosya büyüklüğü 500 MB zaten). İhtiyaç olduğunda bu karttaki haritayı internetten indirebileceğiniz harita dosyası ile değiştirmek güncelleme için yeterli olacaktır (Toledo’mda öyle yapıyorum). Navigasyonun anten çekimi ve hız performansı kesinlikle ideal. Gece/Gündüz, 2D/3D gibi özellikleri de mevcut. Sadece konuşan kadının sesi beğenmedim ve değiştiremedim eğer becerebilirsem diğer bir kadın sesi var benim Toledo’da ondan ayarlamaya çalışacağım.
Geri görüş kamerası:
Kutudan resimde de görebileceğiniz üzere kelebek tipi denilen küçük bir kamera çıktı. Tamponu delerek gömme veya ince metal ayağı ile dıştan minik vidalarla tutturma seçeneğiniz var. Tamponda gördüğüm kadarıyla tam ortaya konumlandırıp gömebileceğimiz düz bir alan yok, minik vidalarla o metal ayağından monte etmek de pek mümkün değil gibi, o şekilde kullanmak için de uygun bir alan bulamadım. İlk etapta ben plaka aydınlatma ışığının camının üzerine ortalayarak çift taraflı bant ile tutturmayı tercih ettim. Ne var ki çok sağlam durmadı, bazen bant kendini bırakıyor, açısı bozluyor. Bunun yaz sıcağı, kış yağmuru vs derken bu şekilde çok kullanışlı olmayacak gibi. O yüzden aliexpress’ten plakalık ışığı şeklinde olan kameralara baktım, benim Toledo’da ondan var gayet memnunum sök tak bir sistem delme falan geremiyor. Aslında 35 TL’ye Micra diye satılan kameralar var ama maalesef ölçüleri bizimkine uymuyor bizimkilerin plaka ışığı parçası 18,5 cm kadar ancak satılanların tamamı 13,5 cm’lik olanlardan. Sanırım onlar başka ülkelerdeki Micra ve belki de sadece March’lar için. Bu nedenle ben de direk plaka çerçeveliği içinde olanlara yöneldim. En kısa zamanda ondan sipariş geçeceğim, sanırım en optimum seçenek bu.
Kameranın görüntü kalitesine gelince; elbette HD kalite değil. Özellikle akşamları biraz karlı gibi ama işinizi gayet güzel görüyor. Örneğin karanlıktaki performansı sadece aracın kendi geri vites lambası ile bile tatmin edici (almayı düşündüğüm yeni plakalık kamerasında ayrıca led ışıklar var o zaman daha da iyi olacaktır), görüş açısı gayet iyi kısacası oldukça faydalı oldu ve beklentilerimi karşıladı.
Aşağıda plaka aydınlatma ışığı üzerinde bulunan kamera modelini görebilirsiniz, üzerinde yazdığı gibi maalesef bizimkilere uymuyor
Bu da almayı düşündüğüm plakalık üzerindeki kamera modeli.
Yol takip kamerası:
Bu donanımın konumu ve boyutları çok ideal oldu. Bunu 100 TL karşılığında ekstradan taktırdım. Benim Toledo’da da kullanıyorum. Muhteşem bir görüntü kalitesi yok belki ama iş gören bir cihaz. Araba çalışınca devreye giriyor kontağı kapatınca kapanıyor. Kamera üzerine takılan ayrı bir MicroSD karta HD çözünürlükte 2'şer dakikalık kayıtlar yapıyor, kayıtlar arasına geçiş bilgisayardan izlerken hissedilmiyor gibi. Bir kayıt dosyası yaklaşık 250 MB kadar yer kaplıyor kart dolunca ilk kayıt dosyasından itibaren silip yeni bir dosyada kayda devam ediyor. 32 GB'a kadar micro SD kart destekliyor bildiğim kadarıyla, yani öyle bir kartta HD olarak yaklaşık 4-5 saate yakın görüntü kaydedebilir, hatta öyle bir kartta düşük kalitede (VGA) daha uzun süre kayıt alınır ama öyle yüksek kapasiteli bir kart varken HD idealdir. Ben 8 GB Class10 bir kart kullandım sanırım 1 saat kayıt alıyordur ki o da yeter diye düşünüyorum. Gündüz çekimleri gayet güzel, akşam çekimi de fena değil ama karanlık yollarda/sokaklarda sadece farlarınızın aydınlattığı alan iyi görünüyor, sol ve sağ yanlar karanlık. Ama bu bana tatminkâr geldi, iyi bir gece görüşlü kamera almaya kalksak 350-400 TL civarında ki bence değmez. Ayrıca pek gerek yok aslında ama seyahat halinde yolu ünite ekranından da takip edebiliyorsunuz, araç içindeki sesleri de kaydediyor ama ben bu özelliğini devre dışı bıraktım . Geri vitese taktığınızda dilerseniz tüm sesleri kapatabilme ayarı var (telefon görüşmesinde karşıdan gelen ses, müzik, radyo vs.) Geri vites görüntüsü ünite kapalıyken de devreye giriyor, ayrıca mevcut optik park sensörü de sorunsuz çalışmaya devam ediyor.
DVD menüsü:
Öncelikle DVD menüsü için benim tek beklentimin araçta CD taşımadan, özellikle uzun yolda radyo çekmeyene mesafelerde, istediğim şarkıları MP3 formatında kaliteli şekilde dinlemek olduğunu belirtmem lazım. O yüzden henüz görüntü seyretme, CD çaları denemedim, denersem bunu da paylaşmaya çalışırım. Sanırım track olarak 6 cd cihaza kaydedilebiliyormuş, cd changer gibi kullanılabiliyor yani. Cihaz üzerinde disk sürücünün yanında bir adet Micro SD kart portu var. Maximum desteklediği kapasiteyi bilemiyorum ama ben 8 GB Class10 karta yaklaşık 1200 şarkı attım (3-4 GB kadar yer kapladı) bunları SD menüsünde klasörler halinde görebiliyorum. Aynı zamanda şarkı isimleri de çıkıyor. Aynı karta resim ve video dosyaları da atarsanız bu menüden görüntüleyebilirsiniz. Kart okuma hızı gayet iyi. Bir de aynı amaçlarla, cihazın kutusundan çıkan ve cihazın arkasına bağlayıp göğüsün arkasından uzattığımız kablo ile bir USB bellek kullanma imkanınız var. Ucunu da klima kumandalarının altındaki bardaklıkların üzerine gelecek şekilde çift taraflı bant ile konsola yapıştırdık gayet güzel ve orijinal durdu (bitmiş halindeki fotoğraflarda görebilirsiniz). Bu arada dilerseniz arka yolcuların izleyebilmesi için ön sürücü ve yolcu koltuklarının kafalıklarına monitör takarak cihaza bağlayabiliyormuşsunuz. Çocukla seyahat eden aileler için iyi bir özellik.
TV özelliği:
TV özelliği de benim için çok önemli değil ama zaten TV'den izlenebilir hiç bir kanal çıkmıyor. Anten ve o TV kutusu da olmasına rağmen işe yaramadı diyebilirim. Belki ben ayarlamayı beceremedim ama zaten öyle detaylı bir ayar menüsü de yok, ekran üzerindeki bir butona basıp otomatik tarama yaptırıyorsunuz, bulabilirse kanalları kendisi kaydediyor, siz sadece yine ekran üzerindeki sağ-sol ok tuşlarıyla bunlar arasında geziniyorsunuz. Biliyorum aslında istesem de hareket halinde iken otobüslerdeki gibi doğru dürüst görüntü alınamaz ama belki açıklık bir alanda veya şehir içinde park halinde iken izlenebilir diye düşünüyordum fakat bence pek umut yok. Benim Toledo’da da var bu ama onda da hiç kullanışlı değil. Yani TV özelliği var diye heveslenmeyin (en azından bu yayın teknolojisinde, belki ilerde ülkemizde dijital yayın sistemine geçilirse cihaz ona da uyumlu olduğundan işe yarayabilir).
Bunlar dışında MirrorLink özelliği ile telefonunuzun ekranını cihazda görütüleyebiliyormuşsunuz. Ancak montajı yapan arkadaşın söylediğine göre Andorid 5.0 sürümündeki telefonlarda bu mümkünmüş bendeki 6.0 olduğundan bunu kullanamıyorum.
Henüz VoiceControl özelliğini de kullanamadım (burada kullanım kılavuzu konusundaki eksilik tekrar aklıma geldi mesela)
Sonuç olarak:
Bence araca değer katan bir donanım olmasının yanında oldukça da tatminkar. Çin malı diye insan tereddüt ediyor ama piyasadaki marka ürünler de öyle aslında. Yıllarca kullanabileceğimizi düşünüyorum.
Bana eksi yönleri neler derseniz radyo kanal fonksiyonunun biraz karmaşık oluşu, üzerine direkt güneş ışığı vurunca rahat okunamayan ekran, biraz geç açılışı ve doğru dürüst bir kullanım kılavuzu olmayışından başka pek de bir şey söyleyemem ki bunlar da diğer kullanışlı fonksiyonları ve elde ettiğiniz faydanın yanında çok önemsiz bence. Hani “o kadar kusur kadı kızında da olur” denecek cinsten. Fiyatın biraz daha düşük olması iyi olurdu ama piyasada başka da pek seçenek olmamasından bunu da olumsuzluk olarak yazamam.
Şu an itibariyle oldukça memnunum, ilgi duyan arkadaşlara gönül rahatlığı ile tavsiye edebilirim. Şimdilik tüm beklentilerimi oldukça yüksek seviyede karşıladı. Bundan sonrası için tek beklentim uzun ömürlü olması ancak onu da zaman gösterecek ve bir de bu elektronik işinin biraz da kısmet meselesi olduğunu düşünürüm hep. Yani aynı ürünü kullananlar arasından birleri sorunsuzca uzun süre kullanırken bazı kişiler sorun yaşayabiliyorlar ama bu o ürüne genel olarak “kötü” veya “kalitesiz” demek için yeterli değil bence. Yani bir risk varsa bile bana göre bu rahatlığı almak için değer.
Re: Micra K13 (2010-2012) İçin Navigasyonlu Multimedia Uygulaması
hic aklimda olmayan bir seydi, ancak benim de ilgimi cekti simdi.
Ford Kuga 1.5 Ecoboost Titanium 4x4 2014
- Ally_07
- Administrator
- Mesajlar: 1211
- Kayıt: 20 Şub 2015, 21:29
- Otomobil: Micra
- Meslek: Üniversite Öğr. Gör.
- Konum: Antalya
Re: Micra K13 (2010-2012) İçin Navigasyonlu Multimedia Uygulaması
pinpause yazdı:iyi gunlerde kullanin, cok detayli bir inceleme yapmissiniz tesekkur ederim.
hic aklimda olmayan bir seydi, ancak benim de ilgimi cekti simdi.
İyi dilek ve ilginiz için ben de teşekkür ederim. Biraz uzun oldu farkındayım ama başında belirttiğim gibi bu konu ile ilgili kullanıcılar tarafından yapılan hiç bir yorum bulamadım internette ve benim gibi bu işe girişmek isteyenler için bir kılavuz olsun istedim. Sonuçta maliyetli bir iş, insan girişmeden önce nelerle karşılaşabileceğini bilmek istiyor. Umarım faydalı olur.
Re: Micra K13 (2010-2012) İçin Navigasyonlu Multimedia Uygulaması
- Ally_07
- Administrator
- Mesajlar: 1211
- Kayıt: 20 Şub 2015, 21:29
- Otomobil: Micra
- Meslek: Üniversite Öğr. Gör.
- Konum: Antalya
Re: Micra K13 (2010-2012) İçin Navigasyonlu Multimedia Uygulaması
goretek yazdı:Çok aydınlatıcı bilgi olmuş yazınız için teşekkürler ellerinize sağlık... Güle güle kullanmanız dileği ile gerçekten çok güzel olmuş
Faydalı oluyorsa ne mutlu bana, ben de ilginize teşekkür ederim.
Re: Micra K13 (2010-2012) İçin Navigasyonlu Multimedia Uygulaması
Navigasyonun anten çekimi ve hızı ideal demişsiniz. İki yanı binalarla dolu dar bir sokakta hiç test etme imkanınız oldu mu? Konum doğruluğu bu gibi yerlerde yeterli mi? Haritada gösterilen konum ile gerçekte bulunduğunuz konum her zaman birebir örtüşüyor mu? Ya da örneğin; bölünmüş bir yolda ilerlerken bulunduğunuz şeridi haritada ayırt edebiliyor musunuz?
- Ally_07
- Administrator
- Mesajlar: 1211
- Kayıt: 20 Şub 2015, 21:29
- Otomobil: Micra
- Meslek: Üniversite Öğr. Gör.
- Konum: Antalya
Re: Micra K13 (2010-2012) İçin Navigasyonlu Multimedia Uygulaması
alkani yazdı:Oldukça detaylı ve faydalı bir inceleme olmuş ki cihaz özellikleri ile ilgili en ufak bir soru işareti bile bırakmamışsınız. Tüm K13 Micra kullanıcıları adına teşekkürler.
Navigasyonun anten çekimi ve hızı ideal demişsiniz. İki yanı binalarla dolu dar bir sokakta hiç test etme imkanınız oldu mu? Konum doğruluğu bu gibi yerlerde yeterli mi? Haritada gösterilen konum ile gerçekte bulunduğunuz konum her zaman birebir örtüşüyor mu? Ya da örneğin; bölünmüş bir yolda ilerlerken bulunduğunuz şeridi haritada ayırt edebiliyor musunuz?
Gökdelenler arasında olmasa da ( ) Türk tipi sokak aralarında sinyalle ilgili herhangi bir sorun olmadı. Tünellerde uzunluğuna göre kesilebiliyor ancak çıkınca çabuk geri geliyor.
Bazen dönüşler veya durma noktaları 20 m civarında şaşabiliyor, ancak bu harita ile de ilgili olabilir.
Gerçek yol bölünmüş ve haritada da bu şekilde ise ayırt edebiliyorsunuz, ancak malum sürekli yollar değiştiği için (son bir yıl içerisinde) bazı yollar gerçekte bölünmüş olsa da haritada tek hat gibi görünebiliyor.
Umarım bu bilgiler faydalı olur, ilginize ben teşekkür ederim.
- Ally_07
- Administrator
- Mesajlar: 1211
- Kayıt: 20 Şub 2015, 21:29
- Otomobil: Micra
- Meslek: Üniversite Öğr. Gör.
- Konum: Antalya
Re: Micra K13 (2010-2012) İçin Navigasyonlu Multimedia Uygulaması
Re: Micra K13 (2010-2012) İçin Navigasyonlu Multimedia Uygulaması
Ally_07 yazdı:Gökdelenler arasında olmasa da ( ) Türk tipi sokak aralarında sinyalle ilgili herhangi bir sorun olmadı. Tünellerde uzunluğuna göre kesilebiliyor ancak çıkınca çabuk geri geliyor.
Bazen dönüşler veya durma noktaları 20 m civarında şaşabiliyor, ancak bu harita ile de ilgili olabilir.
Gerçek yol bölünmüş ve haritada da bu şekilde ise ayırt edebiliyorsunuz, ancak malum sürekli yollar değiştiği için (son bir yıl içerisinde) bazı yollar gerçekte bölünmüş olsa da haritada tek hat gibi görünebiliyor.
Umarım bu bilgiler faydalı olur, ilginize ben teşekkür ederim.
Tünelde doğru konum beklemek haksızlık olur. Sinyal kesilmesi normaldir. Dönüşlerdeki hata yine sinyal gecikmesi olabilir. Genel olarak memnun edici olduğunu anlamış olduk. Artık navigasyon üreticileri bu konuda bir standart oluşturdu sanırım.
Geri görüş kameranız da hayırlı olsun. Görüntü gayet güzel görünüyor. Aracınızdaki ekstra donanım sayısı kaç oldu? Takip edemiyoruz artık
- Ally_07
- Administrator
- Mesajlar: 1211
- Kayıt: 20 Şub 2015, 21:29
- Otomobil: Micra
- Meslek: Üniversite Öğr. Gör.
- Konum: Antalya
Re: RE: Re: Micra K13 (2010-2012) İçin Navigasyonlu Multimedia Uygulaması
alkani yazdı:[quote="Ally_07"]Gökdelenler arasında olmasa da ( ) Türk tipi sokak aralarında sinyalle ilgili herhangi bir sorun olmadı. Tünellerde uzunluğuna göre kesilebiliyor ancak çıkınca çabuk geri geliyor.
Bazen dönüşler veya durma noktaları 20 m civarında şaşabiliyor, ancak bu harita ile de ilgili olabilir.
Gerçek yol bölünmüş ve haritada da bu şekilde ise ayırt edebiliyorsunuz, ancak malum sürekli yollar değiştiği için (son bir yıl içerisinde) bazı yollar gerçekte bölünmüş olsa da haritada tek hat gibi görünebiliyor.
Umarım bu bilgiler faydalı olur, ilginize ben teşekkür ederim.
Tünelde doğru konum beklemek haksızlık olur. Sinyal kesilmesi normaldir. Dönüşlerdeki hata yine sinyal gecikmesi olabilir. Genel olarak memnun edici olduğunu anlamış olduk. Artık navigasyon üreticileri bu konuda bir standart oluşturdu sanırım.
Geri görüş kameranız da hayırlı olsun. Görüntü gayet güzel görünüyor. Aracınızdaki ekstra donanım sayısı kaç oldu? Takip edemiyoruz artık [/quote]
Hahahaaa [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH] bu açıdan bakmamıştım hiç, çok mu oldu hakikaten [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND TIGHTLY-CLOSED EYES]
Aslında fazla bir şey yapmadım gibime geliyordu. Du bakiim;
Donanım olarak şu an mevcut bu multimedia ünite ve kameraları ile sustalı anahtarlar ve Follow me modülü var yanlış hatırlamıyorsam. Yakında iki torpido gözüne de yeğenimle birlikte yaptığımız aydınlatma sisteminin paylaşımını yapacağım, çok orijinal bir iş çıktı. Sanırım bir kaç ay sonra da yine çok orojinal bir sistemle Led DRL (gündüz farı) uygulaması yapacağız.
Bunlar dışında aksesuvar olarak da krom sis farı çerçevesi (yakında yine krom ön panjur çerçevesi, kapı eşiği ve kauçuk bagaj eşiğini uygulayıp paylaşım yapacağım), ön kaput şeffaf folyo kaplama, kısa anten, basınç uyarılı lastik sibop kapakları, çamurluk paçalıkları, 3D kauçuk bagaj havuzu ve paspaslar, sac karter muhafaza, kapı iç kilit mandalları için korozyon önleyici kapaklar ve fosforlu kontak çerçevesi var.
Şöyle bir bakınca liste kabarık gibiymiş hakikaten[SMILING FACE WITH SMILING EYES] Ne var ki bunlardan üniteyi saymazsak çoğu çok düşük maliyetli şeyler ama asıl önemlisi aracın orijinal formunu hiç bozmayan ve aracın modeline doğrudan uyumlu veya çok minik değişikliklerle halledilebilen işler. Hatta bir çoğu aslında bir çok araçta fabrika çıkışı olan şeyler. Benim için önemli olan öncelikle orijinal after market olması sonrasında da fonksiyonel olması. Daha sonra faydasına göre maliyeti de önemli tabi. Görüntü olsun diye aldıklarım ise sınırlıdır, düşündüm de o amaçla aldığım bi tek o krom aksesuvarlar var hatta.
"Note 5 ile Tapatalk üzerinden gönderdim, yanlışlarımı mazur görün.."
Re: RE: Re: Micra K13 (2010-2012) İçin Navigasyonlu Multimedia Uygulaması
Ally_07 yazdı:Hahahaaa [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH] bu açıdan bakmamıştım hiç, çok mu oldu hakikaten [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND TIGHTLY-CLOSED EYES]
Aslında fazla bir şey yapmadım gibime geliyordu. Du bakiim;
Donanım olarak şu an mevcut bu multimedia ünite ve kameraları ile sustalı anahtarlar ve Follow me modülü var yanlış hatırlamıyorsam. Yakında iki torpido gözüne de yeğenimle birlikte yaptığımız aydınlatma sisteminin paylaşımını yapacağım, çok orijinal bir iş çıktı. Sanırım bir kaç ay sonra da yine çok orojinal bir sistemle Led DRL (gündüz farı) uygulaması yapacağız.
Bunlar dışında aksesuvar olarak da krom sis farı çerçevesi (yakında yine krom ön panjur çerçevesi, kapı eşiği ve kauçuk bagaj eşiğini uygulayıp paylaşım yapacağım), ön kaput şeffaf folyo kaplama, kısa anten, basınç uyarılı lastik sibop kapakları, çamurluk paçalıkları, 3D kauçuk bagaj havuzu ve paspaslar, sac karter muhafaza, kapı iç kilit mandalları için korozyon önleyici kapaklar ve fosforlu kontak çerçevesi var.
Şöyle bir bakınca liste kabarık gibiymiş hakikaten[SMILING FACE WITH SMILING EYES] Ne var ki bunlardan üniteyi saymazsak çoğu çok düşük maliyetli şeyler ama asıl önemlisi aracın orijinal formunu hiç bozmayan ve aracın modeline doğrudan uyumlu veya çok minik değişikliklerle halledilebilen işler. Hatta bir çoğu aslında bir çok araçta fabrika çıkışı olan şeyler. Benim için önemli olan öncelikle orijinal after market olması sonrasında da fonksiyonel olması. Daha sonra faydasına göre maliyeti de önemli tabi. Görüntü olsun diye aldıklarım ise sınırlıdır, düşündüm de o amaçla aldığım bi tek o krom aksesuvarlar var hatta.
Liste sağlam zaten. Tescillemiş oldunuz. Ben de olumsuz bir eleştiri yapmadım aslında. Aracın orijinal halini bozmadan eklediğiniz donanımlar olduğu için benim de ilgimi çekiyor. Ayrıca maliyetleri de kabul edilebilir.
Krom sis farı çerçevesi Tekna donanımda standart olmadığını bilmiyordum. 2014 sonrası Match donanımlarda standart olarak mevcut.
Yukarıda yazdığınız tüm donanımlara ait resimleri paylaştınız mı? Birkaçı var biliyorum. Özellikle şunları merak ettim;
1) Kapı iç kilit mandalları için korozyon önleyici kapaklar
2) Fosforlu kontak çerçevesi
3) Ön kaput şeffaf folyo kaplama
4) Kısa anten
- Ally_07
- Administrator
- Mesajlar: 1211
- Kayıt: 20 Şub 2015, 21:29
- Otomobil: Micra
- Meslek: Üniversite Öğr. Gör.
- Konum: Antalya
Re: RE: Re: Micra K13 (2010-2012) İçin Navigasyonlu Multimedia Uygulaması
alkani yazdı:Liste sağlam zaten. Tescillemiş oldunuz. Ben de olumsuz bir eleştiri yapmadım aslında. Aracın orijinal halini bozmadan eklediğiniz donanımlar olduğu için benim de ilgimi çekiyor. Ayrıca maliyetleri de kabul edilebilir.
Krom sis farı çerçevesi Tekna donanımda standart olmadığını bilmiyordum. 2014 sonrası Match donanımlarda standart olarak mevcut.
Yukarıda yazdığınız tüm donanımlara ait resimleri paylaştınız mı? Birkaçı var biliyorum. Özellikle şunları merak ettim;
1) Kapı iç kilit mandalları için korozyon önleyici kapaklar
2) Fosforlu kontak çerçevesi
3) Ön kaput şeffaf folyo kaplama
4) Kısa anten
Yok ben de olumsuz algılamadım da "acaba abarttık mı ki" diye düşündüm bi an
Evet sis farı çerçevesi standart değil, demek ki yeni nesil K13 üst donanımda standart yapmışlar, bunu da sizden öğrenmiş oldum teşekkürler.
http://www.nissanclubtr.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=2101 linkindeki başlıkta bu tarz uygulamalar için yaptığımız paylaşımlar var. Benim yaptığım karter muhafaza, sis farı çerçevesi, kontak çerçevesi, paçalık, kısa anten, kapı kilit iç mandalı kapağı, sibop kapakları ile ilgili resimli paylaşımlar da orada mevcut (mart 2015 sonrası mesajlara bakabilirsiniz). Hatta ürünleri aldığım linkler falan da mesajlar içerisinde olacaktı.
http://www.nissanclubtr.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=3595 linkinde de sustalı anahtar uygulaması için olan resimler var.
Kaput kaplama ise şöyle: 3M'in şeffaf folyoları var. Hani taksileri sarı folyo ile kaplıyorlar ya, aynı mantıkla ama bu renksiz olduğundan arabanın görüntüsünü değiştirmiyor. Boyanın parlaklığı hafifçe mata dönüyor ama o kadar da göze batmıyor. Çakıl taşı zedelenmeleri, kuş/ağaç reçinesi pisliği vs. için kesinlikle tam ve estetik tek çözüm. Reklamcılarda yaptırılabilir. Ben Toledo için yetkili servise sorduğumda aynı malzeme ile kaputu tamamen kaplama için 450 TL demişlerdi, sonra reklamcı bir tanıdığımız 150 TL'ye yaptı. Toledo'da yaklaşık 2,5 senedir kullanıyorum, Micra'da da 1,5 sene oldu herhangi bir olumsuzluğunu görmedim. Hatta babamın arabasına tavana da yaptırdık (sürekli ağaç altına park etmek zorunda kalıyor, bir önceki arabasında tavan ve kaput kuş pisliği ve reçine yüzünden inanılmaz zarar görmüştü, boyama gerektirdiği için değerinden biraz aşağı satmak zorunda kaldık)
Özellikle işçiliği ve malzemesi iyi seçilirse yıllarca kullanılabilir. Daha önce yaptıran arkadaşların araçlarından biliyorum, söküldüğünde de sorun olmuyor (sabunlu su ve saç kurutma makinesi gibi bir ısıtıcı ile kolaylıkla sökülüyor). Sonrasında bir pasta cila ile araç ilk günkü gibi oluveriyor. Sürekli kuş pisliği, ağaç reçinesi, çakıl taşı izi gibi dertlerden muzdarip olanlara tavsiye ederim.
“Nissan Micra Forum” sayfasına dön
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir