Nissan Micra Periyodik Bakım Kalemleri, Parça ve Onarım İşlemleri ile Ücretleri

(K11) (K12) (K13) Micra otomobiliniz için
Kullanıcı avatarı
MICRACI
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 15
Kayıt: 08 Haz 2015, 14:13
Otomobil: Micra
Meslek:

Re: SERVIS DENEYIMIM

Mesajgönderen MICRACI » 15 Haz 2015, 01:04

ARKADAŞIM BU BAKIŞ AÇISI VE ZIHNIYETTEKI INSANLARI MUSTERILERIN ONUNE KOYUYORLAR ISTE..HA BI NISSAN DAMI BU DEĞIL,GECEN DAHA BETERIYLE BASKA BIR ARAC SERVISINDE YUZ GOZ OLMAK ZORUNDA KALDIM. BU ARALAR NERDE Bİ ZIHNIYET VE ALAKA YOKSUNU SERVIS ILGILISI VAR BANA DEK GELIYOR..NAPACAN INSANIN YAKASINI BAZEN KOTU ŞANS BIRAKMIYOR...UCUZA ISCI ÇALISTIRACAM DIYE NERDE BI BECERIKSIZ ODUN VARSA ALMIŞLAR BURALARA..ELDEKI KUMAŞ BUNLAR YA GIYECEZ; YADA BEN OYNAMIYOM KÜSTÜM DIYECEZ...


Kullanıcı avatarı
Ally_07
Administrator
Administrator
Mesajlar: 1211
Kayıt: 20 Şub 2015, 21:29
Otomobil: Micra
Meslek: Üniversite Öğr. Gör.
Konum: Antalya

Re: 60.000 km bakımı

Mesajgönderen Ally_07 » 15 Haz 2015, 18:42

selim82 yazdı:merhaba arkadaşlar . aracım 27.000 km de fakat 4 . yıl olmasından ötürü 60.000 km ye denk geliyor. serviste 940 tl gibi rakam vardı. hatta adama yanlışlıkla borusana mı geldik dedim adam gülümsedi. böyle bir rakama kesinlikle götürmem. şanzıman yağı mı değişiyor dedim yok değişmiyor dedi. acaba yakın zamanda bu bakımı yaptıran varsa fiyat ve bayi paylaşırsa sevinirim. ağustos ayında bakım geliyor.
şimdiden çok teşekkürler.


Bizimki de 5 yaşında ve şu an 23000 km'de. Önceki sahibi 15000 km bakımının yapıldığını ancak o km'ye gelindiğinde garantisi bitmiş olduğundan özel serviste yaptırdığını söyledi yani yetkili servis kaydı yoktu ve o bakımda neler yapıldığını bilmiyordum. Aldığımızda 20000 km idi, biraz pimpirik olduğum için noterden çıkar çıkmaz bu forumdan öğrendiğim Antalya'daki bir özel servise gittim. Yağ, filtresi, hava filtresi, polen filtresi değişti. Servis sahibi yani usta yağı 10/40 koydu ve marka bilinen bir marka değildi. Filtreler orijinaldi ama. Tüm bunlara 180 TL ödedim. Özel servis olduğu için fiyat makuldü. Muhtemelen bunlar, yani 15000 km bakımında yapılacaklar yetkili serviste 400 TL civarında tutardı ama görüldüğü gibi çok masraflı kalemler değil normalde, işçilik ve özellikle yağ fiyatı özel-yetkili arasında oldukça fark ediyor.

Şimdi diyeceğim o ki bu yukarıdakilere ek olarak şanzıman yağı da değişse fiyat yetkili serviste en çok 600'e veya 650'ye çıkmalı bana göre (daha önce kullandığım yine Japon Daihatsu yetkili servisinde o kadar çıkmıştı ve yağ Castrol'dü). Önemli olan size verilen fiyatta hangi kalemler var ve fiyatları neler.

Bazen yetkili servisler ellerindeki "periyodik bakımda yapılacaklar listesi"ne göre aslında ihtiyaç olmasa da bazı parçaları değiştiriyorlar. Örneğin Honda Jazz'ı olan bir arkadaşım 6. yıl 60000 km'de iken servis fren disklerini değiştirmek istemiş ki hiç bir sorunu yoktu. Fren balatası da bu şekilde değişmek durumunda bırakılıyor yok yere 500-600 TL masraf çıkarıyorlar. Çoğu zaman silecek değişimi de servislerde ihtiyaç olmasa da veya yaza girerken bile olsa yapılıyor, nereden baksanız 100-150 TL de ona yazıyorlar. Ayrıca yok motor temizleme spreyi, balata temizleme spreyi, karter pulu, silecek suyu katkısı vs. gibi sarf malzemeleri de toplamda neredeyse 50 TL civarında oluyor. O yüzden siz bence kalem kalem neler yapılacağını öğrenin ona göre fikir yürütelim.

Bu arada fark ettiğim bir şeyi sizlerle paylaşmak isterim:

Bizim buradaki yetkili serviste castrol 5/20 kullanıyorlarmış ve çok ilginçtir internette bu marka ve vizikozite yağın Türkiye perakende satış fiyatını bulamadım :XA Bir başka forumda adını duymadığım bir markanın "1.0 Benzinli Ecoboost 5W-20 Motor yağı Focus 3 araçlar için uygundur" diyerek 5 lt'sini 150 TL şeklinde satıldığını yazmışlar (bkz. http://www.focusclubtr.com/topic/8907-er-ol-otomotiv-focus-3-10-ecoboost-5w-20-motor-ya%C4%9F%C4%B1/ Burada bahsedilen araba 1000 cc ve turbo olduğu için belki mutlaka bu yağı kullanması gerekiyor olabilir ama bizimkiler bildiğiniz gibi atmosferik benzinli. Yine verdiğim bu linkteki mesajları okursanız o markanın yetkili servisinde kullanılan yağ servis fiyatı olarak 360 TL'ye satılıyormuş :S Hatta şikayet var da da buna benzer bir yorum var bkz. https://www.sikayetvar.com/sikayet/detay/2144967/ford-servis-yuksek-ucret-aldi

Sanırım Nissan Türkiye de müşteri dışarıda bakım/yağ değişimi yaptırmasın diye "bu arabalarda 5/20 kullanılmalıdır" diye bir şey çıkarmış ve sadece kendilerinde bulunuyor.. Bana göre normalde bence 5/30 bu araba için ideal yağ olmalı ve piyasa fiyatı Castrol 4 lt için magnatec 75 ila 100 ve edge ise 110 ila 150 TL aralığında görünüyor.

Bence sizin de bu şekilde çok fiyat çıkması önemli ölçüde yağ fiyatından kaynaklanıyor olabilir. Şahsen ben kendim önce 5w20 fiyatının yukarıda gördüğüm örneklerdeki gibi yüksek olup olmadığını bakım zamanı geldiğinde yetkili servisten teyid edeceğim, eğer gerçekten 300-350 gibi fiyatlar söz konusu ise gidip dışarından Castrol Edge 5w30 4lt yağ alıp servise götüreceğim, yağ benden işçilik ve diğer filtre ekipmanları sizden diyerek bakımı ona göre yaptıracağım.

Siz de böyle bir yöntem deneyebilirsiniz.

"İyi şoför yolcularını tedirgin etmeden konforlu ve güvenli şekilde gidecekleri yere ulaştıran şofördür" İmza Babam

Kullanıcı avatarı
Ally_07
Administrator
Administrator
Mesajlar: 1211
Kayıt: 20 Şub 2015, 21:29
Otomobil: Micra
Meslek: Üniversite Öğr. Gör.
Konum: Antalya

Re: SERVIS DENEYIMIM

Mesajgönderen Ally_07 » 15 Haz 2015, 19:15

Benim de daha önceki arabalarımdan birinde başıma geldi bu sensör işi. Ben de sizin gibi titiz olduğumdan araba 6 yaşında olmasına rağmen O markanın Antalya'daki iki yetkili servisinden birine gittim, motor arıza ışığı yanıyor diye. Bilgisayar bağladılar "oksijen sensörü" arızası çıktı dediler. 2010'da 150 TL'ye değiştirttim ama servisten çıkıp 2-3 km gittikten sonra motor arıza ışığı yine yandı, geri döndüm servise. Bir daha bağladılar yine aynı arıza, tabi parçayı değiştirdiklerine güvendikleri için sigorta kutusunu alt üst ettiler o da yetmedi "araba 1-2 gün kalsın tüm elektrik sistemine bakacağız" diye deneme yanılma yöntemi uygulamak istediler. Ben de vaktim olmadığından sonra gelirim dedim çıktım. Akşam bir fark ettim ki sağ ön ve arka farlarım yanmıyor. Herhalde ampulleri patlamıştır dedim, ertesi gün sanayi sitesinde güvendiğim bir elektrikçiye gidip ampulleri değiştirmek istediğimi söyledim. Usta baktı ve ampuller sağlam, sigortalarda sorun olmalı dedi. Açtı sigorta kutusunu, bir baktık ki ilgili sigortalar yerinde yok, yani adamlar bir önceki gün kurcalarken sigortaları tekrar yerine takmayı unutmuşlar. Tabi sigorta aldık 5-10 TL daha masraf etmiş olduk.

Sonra diğer yetkili servise gittim bilgisayar bağlattım meğerse 2 tane oksijen sensöründen sağlam olanı değiştirmiş ilk servis. Muhtemelen bilgisayar yazılımında veya bilgisayarı kullanan kişide bir eksiklik olduğundan bunu anlayamamışlar. Allah'tan değişen eski ama sağlam olan sensör bagajda duruyordu tabi öteki servise gitmek istemediğimden mecburen bir 30 TL işçilik daha verip bozuk olanın değiştirdim ve satana kadar da bir daha yanmadı.

Bir keresinde de yine aynı serviste (ilk gittiğim) normalde kullandıkları motor yağını beğenmediğimden kendim götürmüştüm, buna rağmen faturaya motor yağı da eklemişler "standart periyodik bakım listesine göre yaptık da o yüzden gözden kaçmış" dediler ama fark etmesem ciddi kazıklanmış olacaktım.

Diyeceğim o ki şimdiye kadar 8-10 farklı marka araba kullandım ve ben Türkiye'de bir kaç markanın servisi dışında hiç birinden memnun kalmadım. Sanırım Nissan da bu memnuniyetsizliklerim arasına eklenecek maalesef.. Bence bizim ülkedeki bir çok markanın yetkili servisleri müşterinin sorununu çözmeye pek hevesli değiller, daha çok standart yağ değişimi falan yapsınlar veya hasarlı araç toplasınlar gibi kar marjı yüksek işlere odaklılar. Tüketici hukukumuz da pek işlemediğinden sistem böyle oluşmuş. Aslında müşteri memnuniyetini düşünseler zaten sanayi sitesi yerine yetkili servisi tercih edenler artacak ama müşteri "ya o kadar para veriyorum sorun zaten çözülmüyor" veya "bu parayı bu kadar basit bir işlem için vermek çok saçma" deyip sanayi sitelerine yöneliyor. Genellikle oradaki ustalar da ya aracı tanımıyor ve tanımak için de kendini geliştirmeye çalışmıyor (bir keresinde bir usta o zaman kullandığım arabanın yakıt filtresinin yerini bana sordu, anlayın) ya da kalitesiz parça ve malzeme kullanıp araca zarar veriyor veya ekstra masrafa yol açıyorlar. Bizim ülkede ağız tadıyla arabaya binmek zor vallahi..

"İyi şoför yolcularını tedirgin etmeden konforlu ve güvenli şekilde gidecekleri yere ulaştıran şofördür" İmza Babam

Kullanıcı avatarı
selim82
NissanClubTr
NissanClubTr
Mesajlar: 7
Kayıt: 19 May 2014, 21:50
Otomobil: Micra
Meslek: dış ticaret

Re: 60.000 km bakımı

Mesajgönderen selim82 » 16 Haz 2015, 19:52

ağustos da servisi arayacağım bana nelerin değişeceğinin fiyatlı listesini isteyeceğim. duruma göre bakıcam . aslından benim merakım kısa zamanda yaptıran varsa öğrenebilirim diye düşündüm . tek bildiğim kesinlikle o parayı vermeyeceğim.


Kullanıcı avatarı
NISTEC
Administrator
Administrator
Mesajlar: 954
Kayıt: 09 Tem 2011, 23:54
Otomobil: Diğer
Meslek: Reklam
Konum: İZMİR
İletişim:

Re: SERVIS DENEYIMIM

Mesajgönderen NISTEC » 16 Haz 2015, 20:26

Hocam servis i geçelim normal bir ustaya veya özel servise bile götürseniz bu yaşadıklarınızı hatta daha fazlasını yaşama imkanınız var. Biz neden servise gidiyoruz. Daha az sorun yaşamak ve kurumsal standartta hizmet almak için. E tabi her zaman işler düzgün gitmiyor. Konuyu nereye bağlıcam. Kötünün iyisine. Öyle bir şey var.

Çok iyi ustalar da var yetkili servislerde. Ancak onlar kendilerini geliştirdikleri ve doygunluğa ulaştıkları anda kendi iş yerlerini açıyor. Sen kimi tercih ediyorsun derseniz benim aracım VW. Ben de bu bakımda artık özel servise götürdüm.

Nissan Club Türkiye

Kullanıcı avatarı
Ally_07
Administrator
Administrator
Mesajlar: 1211
Kayıt: 20 Şub 2015, 21:29
Otomobil: Micra
Meslek: Üniversite Öğr. Gör.
Konum: Antalya

Re: 60.000 km bakımı

Mesajgönderen Ally_07 » 17 Haz 2015, 14:40

selim82 yazdı:ağustos da servisi arayacağım bana nelerin değişeceğinin fiyatlı listesini isteyeceğim. duruma göre bakıcam . aslından benim merakım kısa zamanda yaptıran varsa öğrenebilirim diye düşündüm . tek bildiğim kesinlikle o parayı vermeyeceğim.


Bizim arabalar daha yeni sayılır. Muhtemelen o yüzden daha 60000'e gelenler ya hiç yoktur veya çok azdır ve onlar da buraya üye değillerdir diye düşünüyorum.

Eğer gerçekten ağır bir bakım yoksa hele ki benzi bir araçta bana da çok fazla geldi meblağ.

Ben kesinlikle servise giderken kendi yağımı götürmeyi planlıyorum. Servislerin özellikle sadece 0w20 koymasının nedeni bence kesinlikle perakende satılmayan ve sadece kendilerinde bulunabilecek bir yağ tercih ederek insanları servislerde bakım yaptırmaya yöneltmek. Böyle olunca da neredeyse 3 kat yağ maliyeti çıkabiliyor müşteriye. Size de tavsiye edebilirim. Eğer aracınız hala garanti süresi içindeyse bildiğim kadarıyla garanti süresi içinde de olsa müşteri istediği yağı götürebiliyor servise, yasal olarak buna hakkı var. Yine de belki küçük bir ihtimal ama aracın garantisi devam ediyorken çıkacak bir motor arızasında aslında hiç alakası olmasa da servisin "bizim dediğimiz yağı kullanmadığınız için olmuş" deyip garanti kapsamına almamak için çamura yatma ihtimali yüksek tabi, burası Türkiye.

Şu linklerden Nissan Micra için önerilen yağları araştırdım http://www.castrol.com/tr_tr/turkey/services/motor-yagi-secici.html ve http://www.mobiloil.com.tr/Turkey-Turkish-LCW/carengineoils_which-oil.aspx ki ikisi de normal kullanıcılar için benim duyduğum en iyi markalar.

Castrol Edge 5w30 öneriyor ve alternatif olarak ise yine Edge 5w40 veya Magnatec 5w30 C2 S&S (bu start-stoplu araçlar için) veya yine Magnatec 5w30 AP öneriyor. Duyduğum kadarıyla 0w40 çok km yapmış araçlar içinmiş. Edge ise yeni nesil araçlarda Magnatec'e göre bir tık daha iyi bildiğim kadarıyla.

Mobil ise Mobil 1 ESP Formula 5w30 öneriyor. Mobil ayrıca 0w20 de önermiş. Fakat -30°C ve -20°C arası ile +40°C derece arasındaki iklim koşulları için diyor. Bunların yanında yine mobil Alternatif tavsiyeler: -20°C ve -15 ile +40°C arası için 10w30 veya 10w40 (ama bunlar yarı sentetik) -15°C arası >40°C, 15W-40/15W-50 (sanırım bunlar da yarı sentetik).

Bir çok kişi 5w30 yağın yeni nesil araçlar için en ideali olduğu konunda hem fikir, bence de bizim arabalara en ideali bu olmalı. Bu markaların yağları orijinal olarak piyasada (mesela yapı marketlerde) 100-140 TL arasına 4lt kutularda satılıyor. İkisi de tam sentetik. Bir çok kişi Mobil 1 daha da iyi diyor ama ben muhtemelen Castrol tercih edeceğim, bulunması daha kolay sanki.

"İyi şoför yolcularını tedirgin etmeden konforlu ve güvenli şekilde gidecekleri yere ulaştıran şofördür" İmza Babam

Kullanıcı avatarı
Ally_07
Administrator
Administrator
Mesajlar: 1211
Kayıt: 20 Şub 2015, 21:29
Otomobil: Micra
Meslek: Üniversite Öğr. Gör.
Konum: Antalya

Re: SERVIS DENEYIMIM

Mesajgönderen Ally_07 » 17 Haz 2015, 14:46

NISTEC yazdı:Hocam servis i geçelim normal bir ustaya veya özel servise bile götürseniz bu yaşadıklarınızı hatta daha fazlasını yaşama imkanınız var. Biz neden servise gidiyoruz. Daha az sorun yaşamak ve kurumsal standartta hizmet almak için. E tabi her zaman işler düzgün gitmiyor. Konuyu nereye bağlıcam. Kötünün iyisine. Öyle bir şey var.

Çok iyi ustalar da var yetkili servislerde. Ancak onlar kendilerini geliştirdikleri ve doygunluğa ulaştıkları anda kendi iş yerlerini açıyor. Sen kimi tercih ediyorsun derseniz benim aracım VW. Ben de bu bakımda artık özel servise götürdüm.


Katılıyorum. Aslında ben yetkili servis taraftarıyım, şimdiye kadar bütün arabalarımı (hatta ilk arabam olan dandik Suzuki Martutimi bile) garanti süresinde olmasa da hep yetkili servise götürdüm. Tabi çok şükür önemli bir arıza durumu ile hiç karşılaşmadım şimdiye kadar, yılda 10-12000 km kullandığımdan sadece bir kez periyodik bakım için giderim veya kayışlar vs gibi ufak sorunlarda uğramak zorunda kalırım. O yüzden maliyetine ve işçiliğine takılacak önemli bir durum yaşamadım. Böylece en azından kayıtlı kürekli ve orijinal malzeme kullanıldığını bilerek içimi rahatlatıyorum. Dediğiniz gibi kötünün iyisi olmuş oluyor benim için.

Aslında burada kullandığımız arabalarımızı mümkün olduğunca iyi tanımak ve bazı basit sorunları büyümeden önleyebilmek için bakım konusunda titizlik göstermek gerekir diye düşünüyorum.

"İyi şoför yolcularını tedirgin etmeden konforlu ve güvenli şekilde gidecekleri yere ulaştıran şofördür" İmza Babam

Kullanıcı avatarı
MICRACI
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 15
Kayıt: 08 Haz 2015, 14:13
Otomobil: Micra
Meslek:

Re: SERVIS DENEYIMIM

Mesajgönderen MICRACI » 17 Haz 2015, 21:44

Zaten bu ülke insanının başına ne geldiyse itaatkarlığından geldi. hakkını aramamasından sessizliğinden geldi.kötünün iyisi ya elde bundan iyisi yok mantığını kabullenmekten geldi. kimse sesini çıkarmaz nasıl daha iyi olabileceğini aramaz. beğenmedi mi başka arayışa girer. daha az sorun yaşamak ve kaliteli hizmet almak için servise gitmiyoruz hocam. ben yetkili servise gidiyorsam dünya para bayılıyorsam hizmetimde hata kabul etmem. bana sorunları kısa ve net olarak ortaya koyacaklar. ya şundadır ya bunda matığıyla oyalamıycaklar. git gel konya altı saat yaptırmayacaklar. pc ye bağlayıp sorun şudur şu parça lazım değişcek dediklerinde ve ben o parçayı değiştirdiğimde sorun çözülmemişse ben o servisin altında buzağı ararım hocam. gözümde de 5 kuruşluk değerleri olmaz.. bak şimdi bir başka servis maceramı anlatayım sana. benimde aracım VW. 12 senedir kullanıyorum ve bir fiil hep yetkili servise götürdüğüm bir araç. sadece son iki yıldır yağ değişimi için yani standart bakım için özel servise götürüyorum. nissan micra benim hanımın araç..şimdi bide vw servisindeki maceramı dinle de aynı servis savunuculuğu düşüncesinde olacakmısın çok merak ediyorum...vwturk forumunda aktarmıştım. aynen kopyalayıp buraya yazıyorum.

" arkadaşlar öncelikle herkese slmlar...SERVİSMİ SANAYİMİ DİYE YAZILMIŞ konu başlığında geçenki servis deneyimimden sonra bende buraya bişiler yazmak istedim.
öncelikle aracım 2004 model bora pacific otomatik benzinli ve 130000 kmde...2003 yılı sonlarında almıştım.yaklaşık 12 yıldır kullanıyorum ve düzenli olarak her yıl yetkili servise götürdüm. sadece son 1-2 yıldır sanayide yağını yağ filtresini ve hava filtresini değiştirdim.
geçenlerde aracım "abgas werkstatt " uyarısı verdiği için bide servis zamanı gelmişti " service jetzt " uyarısı veriyordu. bu iki nedenden servise götüreyim dedim. yaklaşık 2.5 ay öncede dışarıda gene yağ,yağ filtresi ve hava filtresini değiştirtmiştim.
ismi lazım değil servisin birine gittik; servis danışmanı kütüğün tekiydi resmen. aracı 70 km test sürüşüne tabi tuttular 3 defa servis dışına teste gitti aldığımda benzin uyarı ışığı yanmak üzereydi. araç sürekli pcye bağlı kaldı. nasıl hallettiler bilmiyorum ama sanırım pcden yazılım güncellemesi yaptılar. şimdilik abgas werkstatt uyarısı halledildi.neymiş sorun dedim.araç fakir karışım yapıyo dediler.peki neden fakir karışım dedim.motor enjektörleri kirlenmiiş temizlenmesi lazım dediler.nasıl yani dizel araçmı bu ne enjektörü dedim.4 enjektör var enjektör başına 1000 tl.1000 tlde lambda sensörlerinin değiştirilmesi 5000 tl hesap çıkardılar.arıza tekrar nüksederse yapılması gereken buymuş..e yaptık garantimi dedim .10 sene daha başım ağrımadan binermiyim? yok dediler. gene yapabilir peki napcaz ? o zamanda motor açılacak silindirler temizlencek dediler. maliyeti? 3000 tl dediler. anlıcanız 8000 tl hesap koyuverdiler bianda önüme...motor yapcaz motor bitmiş yani ölemi dedim. yok motor yapsak emin olun daha fazla maliyet çıkar dediler.8000 azmı yahu.bu aracın 2.el değeri 25-30 bin.sen araca sigortala çarp biyere pert eyle al parasını yada direk sat demeye getiriyon herhel bana dedim. katkı koyalım yağa yakıta dedim bu saatten sonra fayda etmezmiş. yahu 130 binde araç. sıfır aldım. aldıgımdan beri her yıl düzenli bakım görüyor bu ne iş. siz bana defolu araç satmısınız baslangıcta herhal dedim. efendim olurmu öyle sey dediler. ee dedim simdiye dek niye motor koruma önermediniz bana madem dedim tık yok.neyse normalde pcye bağlayınca bu service jetzt uyarısı siliniyor. onuda silmediler.sebebi de kendileri bakım yapmadığından yani onlardan değişmediği için parçalar garanti veremezlermiş silemezmiş beyefendiler..yahu 12 yıllık araç neyin garantisi; sen değiştirsen bişi olsa gelsem sanki ücretsiz değiştiricen garantiden bu dicen dedim tık yok...özetle allah bir daha servis kapısından girmeyi nasip etmesin diye dua ede ede döndüm.evime geldim..sonra bikaç kişiye anlattım bu yaşananları sen delimisin millet sıfır aldığı aracı bile götürmüyor servise.araç almadan önce ustalarını belirlicen sonra aracı alcan..sonra her arızada ustanın yanınd aalcan solugu dediler...anlıcanız servisler faso fiso. para tuzağı hepsi..işlerininde parayı alana dek arkasındalar.en ufak birşeyde de kesinlikle sorumluluk almıyorlar sürücü hatası kullanıcı hatası deyip kestirip atıyorlar...kesinlikle SANAYİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİ.... SAYGILAR... "

özetle servislere düşman diilim bu zamana dek te servisleri tercih etmiş bir insanım. ama bence işlerini düzgün yapmadıkları kanaatine vardım. nissan ve vw de sorunlar yaşadıktan sonra ve artık aman aman illa servis diyen bir insan değilim..saygılar...sorunu kim kısa yoldan çözecekse kim doğru bilgiyi verecek kim doğru tanıyı koyacaksa kim ucuza yapacaksa ona gitme taraftarıyım...


Kullanıcı avatarı
yusuf_1977
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 40
Kayıt: 17 Nis 2013, 08:13
Otomobil: Micra
Meslek: Export

Re: SERVIS DENEYIMIM

Mesajgönderen yusuf_1977 » 18 Haz 2015, 12:04

Benim aracım 2012 Micra CVT passion 32000 km de .İlk 2 servisi karakaşlar da yapıldı çok memnunum ancak 3. servisi için 400 TL istediler yetkili servis tabiki. Ben dışarıda yapabilir miyim onu düşünüyorum şimdiye kadar hiç yetkili servis dışında servise gitmemiş biri olarak tavsiyeniz var mı merak ediyorum.


Kullanıcı avatarı
yusuf_1977
Silver Üye
Silver Üye
Mesajlar: 40
Kayıt: 17 Nis 2013, 08:13
Otomobil: Micra
Meslek: Export

Re: Nissan Micra 2014 yılı Güncel Periyodik Bakım Ücretleri

Mesajgönderen yusuf_1977 » 18 Haz 2015, 12:08

benim aracım 2012 model her yıl götürüyorum ancak km si 32000 de halen yani km mi baz alınmalı yoksa yıl mı? km baz alsaydım şimdiye kadar 2 kez yeterliydi ama ben 3. ye götürmek üzereyim.


Kullanıcı avatarı
Ally_07
Administrator
Administrator
Mesajlar: 1211
Kayıt: 20 Şub 2015, 21:29
Otomobil: Micra
Meslek: Üniversite Öğr. Gör.
Konum: Antalya

Re: SERVIS DENEYIMIM

Mesajgönderen Ally_07 » 18 Haz 2015, 12:11

MICRACI yazdı:Zaten bu ülke insanının başına ne geldiyse itaatkarlığından geldi. hakkını aramamasından sessizliğinden geldi.kötünün iyisi ya elde bundan iyisi yok mantığını kabullenmekten geldi. kimse sesini çıkarmaz nasıl daha iyi olabileceğini aramaz. beğenmedi mi başka arayışa girer. daha az sorun yaşamak ve kaliteli hizmet almak için servise gitmiyoruz hocam. ben yetkili servise gidiyorsam dünya para bayılıyorsam hizmetimde hata kabul etmem. bana sorunları kısa ve net olarak ortaya koyacaklar. ya şundadır ya bunda matığıyla oyalamıycaklar. git gel konya altı saat yaptırmayacaklar. pc ye bağlayıp sorun şudur şu parça lazım değişcek dediklerinde ve ben o parçayı değiştirdiğimde sorun çözülmemişse ben o servisin altında buzağı ararım hocam. gözümde de 5 kuruşluk değerleri olmaz.. bak şimdi bir başka servis maceramı anlatayım sana. benimde aracım VW. 12 senedir kullanıyorum ve bir fiil hep yetkili servise götürdüğüm bir araç. sadece son iki yıldır yağ değişimi için yani standart bakım için özel servise götürüyorum. nissan micra benim hanımın araç..şimdi bide vw servisindeki maceramı dinle de aynı servis savunuculuğu düşüncesinde olacakmısın çok merak ediyorum...vwturk forumunda aktarmıştım. aynen kopyalayıp buraya yazıyorum.

" arkadaşlar öncelikle herkese slmlar...SERVİSMİ SANAYİMİ DİYE YAZILMIŞ konu başlığında geçenki servis deneyimimden sonra bende buraya bişiler yazmak istedim.
öncelikle aracım 2004 model bora pacific otomatik benzinli ve 130000 kmde...2003 yılı sonlarında almıştım.yaklaşık 12 yıldır kullanıyorum ve düzenli olarak her yıl yetkili servise götürdüm. sadece son 1-2 yıldır sanayide yağını yağ filtresini ve hava filtresini değiştirdim.
geçenlerde aracım "abgas werkstatt " uyarısı verdiği için bide servis zamanı gelmişti " service jetzt " uyarısı veriyordu. bu iki nedenden servise götüreyim dedim. yaklaşık 2.5 ay öncede dışarıda gene yağ,yağ filtresi ve hava filtresini değiştirtmiştim.
ismi lazım değil servisin birine gittik; servis danışmanı kütüğün tekiydi resmen. aracı 70 km test sürüşüne tabi tuttular 3 defa servis dışına teste gitti aldığımda benzin uyarı ışığı yanmak üzereydi. araç sürekli pcye bağlı kaldı. nasıl hallettiler bilmiyorum ama sanırım pcden yazılım güncellemesi yaptılar. şimdilik abgas werkstatt uyarısı halledildi.neymiş sorun dedim.araç fakir karışım yapıyo dediler.peki neden fakir karışım dedim.motor enjektörleri kirlenmiiş temizlenmesi lazım dediler.nasıl yani dizel araçmı bu ne enjektörü dedim.4 enjektör var enjektör başına 1000 tl.1000 tlde lambda sensörlerinin değiştirilmesi 5000 tl hesap çıkardılar.arıza tekrar nüksederse yapılması gereken buymuş..e yaptık garantimi dedim .10 sene daha başım ağrımadan binermiyim? yok dediler. gene yapabilir peki napcaz ? o zamanda motor açılacak silindirler temizlencek dediler. maliyeti? 3000 tl dediler. anlıcanız 8000 tl hesap koyuverdiler bianda önüme...motor yapcaz motor bitmiş yani ölemi dedim. yok motor yapsak emin olun daha fazla maliyet çıkar dediler.8000 azmı yahu.bu aracın 2.el değeri 25-30 bin.sen araca sigortala çarp biyere pert eyle al parasını yada direk sat demeye getiriyon herhel bana dedim. katkı koyalım yağa yakıta dedim bu saatten sonra fayda etmezmiş. yahu 130 binde araç. sıfır aldım. aldıgımdan beri her yıl düzenli bakım görüyor bu ne iş. siz bana defolu araç satmısınız baslangıcta herhal dedim. efendim olurmu öyle sey dediler. ee dedim simdiye dek niye motor koruma önermediniz bana madem dedim tık yok.neyse normalde pcye bağlayınca bu service jetzt uyarısı siliniyor. onuda silmediler.sebebi de kendileri bakım yapmadığından yani onlardan değişmediği için parçalar garanti veremezlermiş silemezmiş beyefendiler..yahu 12 yıllık araç neyin garantisi; sen değiştirsen bişi olsa gelsem sanki ücretsiz değiştiricen garantiden bu dicen dedim tık yok...özetle allah bir daha servis kapısından girmeyi nasip etmesin diye dua ede ede döndüm.evime geldim..sonra bikaç kişiye anlattım bu yaşananları sen delimisin millet sıfır aldığı aracı bile götürmüyor servise.araç almadan önce ustalarını belirlicen sonra aracı alcan..sonra her arızada ustanın yanınd aalcan solugu dediler...anlıcanız servisler faso fiso. para tuzağı hepsi..işlerininde parayı alana dek arkasındalar.en ufak birşeyde de kesinlikle sorumluluk almıyorlar sürücü hatası kullanıcı hatası deyip kestirip atıyorlar...kesinlikle SANAYİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİ.... SAYGILAR... "

özetle servislere düşman diilim bu zamana dek te servisleri tercih etmiş bir insanım. ama bence işlerini düzgün yapmadıkları kanaatine vardım. nissan ve vw de sorunlar yaşadıktan sonra ve artık aman aman illa servis diyen bir insan değilim..saygılar...sorunu kim kısa yoldan çözecekse kim doğru bilgiyi verecek kim doğru tanıyı koyacaksa kim ucuza yapacaksa ona gitme taraftarıyım...



Öncelikle şunu belirtmek isterim ki ben "yetkili servis taraftarıyım" derken yetkili servisleri savunduğumu değil "mümkün oldukça işlerimi sadece yetkili servislerde yaptırmayı tercih ederim" demek istemiştim, belki taraftar kelimesi yanlış anlaşılmış olabilir ("aynı servis savunuculuğu düşüncesinde olacak mısın çok merak ediyorum" cümlenize ithafen bu açıklamayı yapma gereği duydum ki aslında iki mesaj önce bir çok markanın yetkili servislerinden memnun olmadığımı zaten belirtmiştim).

Hak aramama konusuda kesinlikle katılıyorum, artık aşırı kadercilik midir nedir gerçekten bir basiretsizlik var ülkede. Ancak benim yetkili servise gitme nedenlerimden birinin de (yine aslında bir önceki mesajda yazdığım gibi) kayıtlı kürekli iş yapılmasıdır. Bu şekilde hakkımı hukuki yollarla savunabilecek delillere sahip olduğumu düşünüyorum. Oysa sanayi sitelerinde hukuki olarak hak aramak pek mümkün olmaz, siz de takdir edersiniz her halde, olsa olsa kavga dövüş bir şeyler yaptırmaya çalışabilirsiniz herhalde ki o da benim becerebileceğim bir şey değil.

Başınızdan geçenlere de yüzde yüz inanıyorum, hiç şaşırmam. Yine bir önceki mesajımda ben de yaşadığım birçok olaydan sadece birini paylaşmıştım, yani benim de başımdan geçiyor.

Şu cümleniz çok doğru "sorunu kim kısa yoldan çözecekse kim doğru bilgiyi verecek kim doğru tanıyı koyacaksa kim ucuza yapacaksa ona gitme taraftarıyım". Ne var ki belirtiğiniz özellikteki usta veya servisleri bulmak bence çok zor. Ben bu ustalık işini biraz doktorluğa benzetiyorum. Bazen bir doktorun tanısı ve tedavisi yanlış oluyor veya fayda vermiyor başka doktora gitme zorunluluğu hissediyor insan, muhtemelen hepimiz yaşamışızdır bu durumu. Burada hastane kötü veya doktor kötü demek belki de haksızlık. Ama durum şu ki yetkili servisler genellikle kar marjını ön planda tutarken sanayi siteleri ustaları da kendilerini pek geliştirmemekteler maalesef (istisnaları ayrı tutuyorum). Bu durumda hiç değilse yapılan işin orijinal parçalarla ve kalem kalem faturalanmış halde sundukları için ve hiç değilse fabrikanın talimat ve yönergelerini (harfiyen değil belki ama) uyguladıkları için yetkili servisler benim için bir tık önde oluyor. Yani benim için "kötünün iyisi" bu demek. Özellikle benim yaşadığım şehirde işini hakkıyla yapan özel servis veya usta bulmak pek kolay değil gerçekten, hele ki yeni nesil araçlar için. Çoğu usta dediğimiz kimseler işlerini titizlikle yapmıyorlar (yine istisnaları ayrı tutuyorum, güvendiğim bir kaç ustam var ama sadece spesifik konularda onlara gidiyorum). Netice ya yarım yamalak oluyor, ya başka sorunlara yol açıyor ya temiz olmuyor vs. vs. Sonra "ya naaptın usta be" desen "o önemli değil, normal, bu iş sadece böyle yapılır" gibi cevaplar alıyorsun, bir yere şikayet etmeğe kalksan elinde bir şey yok falan..

O nedenle ben mümkün oldukça Yetkili Servislere gitmeğe devam edeceğim ama yapılan işi(leri) de yakinen takip etmekten de vazgeçmem. Gereksiz masraflara karşı çıkarım, bir olumsuzluk olduğu zaman hukuki haklarımı kullanacağımı belirtirim (Allah mecbur etmesin tabi, o ayrı). Tüketici Hakları denen olgu ülkemizde geliştikçe ve adil rekabet ortamı kızıştıkça (bir şehirde birden fazla yetkili servis açılması mesela) müşteri memnuniyeti sağlamak zorunda kalacak olan yetkili servislerin kendilerine daha çok çeki düzen vereceklerini düşünüyorum.

"İyi şoför yolcularını tedirgin etmeden konforlu ve güvenli şekilde gidecekleri yere ulaştıran şofördür" İmza Babam

Kullanıcı avatarı
Ally_07
Administrator
Administrator
Mesajlar: 1211
Kayıt: 20 Şub 2015, 21:29
Otomobil: Micra
Meslek: Üniversite Öğr. Gör.
Konum: Antalya

Re: SERVIS DENEYIMIM

Mesajgönderen Ally_07 » 18 Haz 2015, 12:19

yusuf_1977 yazdı:Benim aracım 2012 Micra CVT passion 32000 km de .İlk 2 servisi karakaşlar da yapıldı çok memnunum ancak 3. servisi için 400 TL istediler yetkili servis tabiki. Ben dışarıda yapabilir miyim onu düşünüyorum şimdiye kadar hiç yetkili servis dışında servise gitmemiş biri olarak tavsiyeniz var mı merak ediyorum.


400 TL neleri kapsıyormuş sordunuz mu? Eğer sadece yağ, yağ filtresi, hava filtresi, polen filtresi vs. gibi basit değişimler gerekiyorsa 400 gerçekten fazla. Bunlar ve ayrıca yakıt filtresi, buji vs. gibi değişimleri dışarıda yaptırmanın sakıncası yok. Sadece kaliteli yağ ve uygun ve mümkünse orijinal parça kullanan yerleri tercih edin. En kötü ihtimalle bir parçacıya gidip yağı ve gerekli parçaları görerek alın, güvendiğiniz bir ustaya gidin o değiştiriversin. Değiştiriken de başında durun ve düzgün yapılıp yapılmadığını kontrol edin. Mesela ben sanayi sitesinde bu şekilde bir sıradan bakım yaptırmıştım, usta sağolsun polen fitresini takmamış resmen tıkıştırmış, klimayı açınca acayip gürültü geliyordu mecburen kendim söktüm ve tabi deforme olduğu için yenisini alıp takmam gerekti. En olmadı Bosch Car Servislerden birine gidin, onlar da fena değil. Sadece her arabanın her parçası bulunmuyor ya çalıştıkları bir parçacıdan ya da yetkili servisten satın alıp getirtiyorlar.

"İyi şoför yolcularını tedirgin etmeden konforlu ve güvenli şekilde gidecekleri yere ulaştıran şofördür" İmza Babam


“Nissan Micra Forum” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


 

 

oto anahtarı