Nissan Micra - artılar, eksiler.
Re: Nissan Micra - artılar, eksiler.
Bu aralar sıfır araba alma niyetindeyim. Bugün Altunizade deki bayiye gidip inceledim test sürüşü de yaptım. Street modeline 41000, match için de 43750 diyor(ikisi de otomatik). 14000 TL ye de şu an 14 ay 0 faiz kampanyası varmış.
Ne dersiniz eder mi bu para, 2. Elde sıkıntı çeker miyim, son olarak match almaya değer mi? Farkları sis farı, dijital klima, çelik jant gibi şeyler..
Re: Nissan Micra - artılar, eksiler.
chucky yazdı:Herkese merhaba,
Bu aralar sıfır araba alma niyetindeyim. Bugün Altunizade deki bayiye gidip inceledim test sürüşü de yaptım. Street modeline 41000, match için de 43750 diyor(ikisi de otomatik). 14000 TL ye de şu an 14 ay 0 faiz kampanyası varmış.
Ne dersiniz eder mi bu para, 2. Elde sıkıntı çeker miyim, son olarak match almaya değer mi? Farkları sis farı, dijital klima, çelik jant gibi şeyler..
eğer micra almaya kararlı iseniz bence match almaya değer. arada yaklaşık 3000 tl fark var ama farklarda fazla.. ve özellikle arabanın göğüs kısmı çok değişiyor, dijital klima çok şık duruyor.. dijital klima dışında match paketinde sis farı (yine micraya çok yakışmış), çelik jant, far sensörü ve yağmur sensörü mevcut..
- staggerlee
- NissanClubTr
- Mesajlar: 1
- Kayıt: 29 Oca 2015, 17:10
- Otomobil: Micra
- Meslek: müzisyen
Re: Nissan Micra - artılar, eksiler.
Re: Nissan Micra - artılar, eksiler.
Bence Micra'nın eksileri CVT şanzımanın uzun süreli bayır çıkışlarda yığılması yetersiz kalması, hangi viteste olduğumuzu göstermemesi L konumunda sport özelliğin çalışmaması yani bir alt vitese daha ihtiyaç duyması, zorlanması ve koku yapması, hararet göstergesinin olmayışı, araç menüsünün kontrolünün zor oluşu, anlık yakıt tüketimini sayısal bazda sürekli değişen şekilde göstermemesi vs vs.
Bence artıları ise bol hava yastığı ESP bluetooth USB cruise control hız sınırlama gibi özelliklerin standart oluşunun yanında pratik kolay kullanımlı bir araç olması.
Re: Nissan Micra - artılar, eksiler.
staggerlee yazdı:Selamlar, 2014 model 0 km Micramı bayiden geçtiğimiz gün satın aldım. ancak henüz teslim almadım, bir kaç sorum olacak; telefonu bluetoothla sisteme bağladığımızda sadece konuşma mı yapabiliyoruz yoksa telefonun müzik çalarına da bağlanabiliyor muyuz? bir de yeni araç olduğu için ilk zamanlar dikkat etmek gerekenler nelerdir, bilgilendirebilirseniz sevinirim, teşekkürler
Hoşgeldiniz öncelikle ve hayırlı olsun arabanız,
Telefonla ilgili sorunuza cevap vereyim, telefonla sadece konuşma değil, arabanın müzik çalar ekranından görüntülenerek müziklerinizi de çalabilirsiniz, arama da yapabilirsiniz telefon menünüze son aramalarınıza vs de ulaşabilirsiniz
- fahrenhayt
- NissanClubTr
- Mesajlar: 1
- Kayıt: 26 Şub 2015, 16:31
- Otomobil: Micra
- Meslek: akademisyen
Re: Nissan Micra - artılar, eksiler.
Faydası olur belki ben de deneyimlerimi aktarayım. Aslında eşim için aldık aracı ama ben kullanıyorum geçici bir süreliğine. 2014 model 1.2 CVT var bizde. Bir arabada herkesin genelde ilk baktığı şey yakıt tüketimi, şehir içinde 5.5-6 lt arası yakıyor (Ankara'da kullanıyorum, trafik genelde akıcı tam anlamıyla şehir içi denilemez, çünkü daha yoğun dur kalk trafikli başka bir şehirde 8 lt gördüğüm de olmuştu), uzun yolda 4-4.5 lt arasıydı. Genelde sakin kullanıyorum, ancak yakıt tüketimini düşürmek için bu yeterli değil kanımca. Yine bu forumda okumuştum sanırım, CVT şanzımanları kullandıkça anlıyor insan nasıl yüksek performans elde edebileceğini. Gerçekten de öyle, arabaya alıştıkça yakıt değerleri düştü (ilk aylar 6-6.2 lt arasıydı şehiriçi tüketim). Bunu dışında merak edilen bişiy olursa cevap vermeye çalışırım.
Micra ile Uzun Yol ve Bayır Korkusu Yaşayanlar ?
Sizlerden bu tarz deneyim/sorun/çözüm paylaşımları alabilir miyim ?
- Ally_07
- Administrator
- Mesajlar: 1211
- Kayıt: 20 Şub 2015, 21:29
- Otomobil: Micra
- Meslek: Üniversite Öğr. Gör.
- Konum: Antalya
Re: Micra ile Uzun Yol ve Bayır Korkusu Yaşayanlar ?
Şunu söyleyebilirim ki yukarıda anlattığım şartlarda hiç bir bayılma tıkanma olmadı. Hatta yıllardır değişik marka model ve özellikte arabalarlar çıktığım bu rampaları Micra ile bir çoğundan rahat çıktım. CVT gerçekten hiç hissettirmeden motor devrini koruyor, çok başarılı buldum. Tabi belirtmeliyim ki çok seri veya hızlı kullanmadım, sıkıştırma falan yapmadım. Sanırım 80-90 km/h civarında gezindim, ağır vasıta arkasında veya virajlarda daha da düşük süratli gitmek gerektiği durumlar oldu. Ama genel olarak ideal bir seyahat ivmesi idi diyebilirim.
Yazın klima ve daha çok ağırlıkla nasıl olur şimdiden net bir şey söylemek zor. Ancak tecrübelerime göre aşırı bir sıkıntı yaşanacağını sanmıyorum. Geçen haftalarda 2014 Fiat Panda 1.2 Pop ile aynı yolu gidip geldim. Micra ile kıyaslarsam performansı daha düşüktü diyebilirim. Gerçi o araç henüz 400 km'de idi yani motoru açılmamıştı bizim Micra 20000'i devirmiş durumda ama ne bileyim Micra daha keyifli geldi bana. Daha önceleri bu güzergahı yazın klimalı olarak tam otomatik vitesli Daihatsu YRV 1.3 87 Hp arabamızla çıktığımızda, rampada bir kamyon konvoyuna takılıp birinci vitese kadar düşmüştük. Yine Chevrolet Kalos Sedan 1.4 84 hp arabamla klima açıkken en çok 3. viteste çıkabiliyordum ve araba bayılma hissi veriyordu. Gaza yüklendikçe tabi yakıt da 7,5 lt / 100 km oluyordu onunla. Micra'nınki 5,9 lt / 100 km olarak gösterdi mesela. Yani bayılmasın diye gaza yüklemek zorunda kalmadım. Bence klima açıkken ve araba da haddinden fazla yüklü değilse; iyi bir ivme ile girilirmesi halinde rampada bayılma sorunu çok hissedilmez. Ancak şunu da unutmayalım ki bu araba bir şehir içi arabası sonuçta, uzun yol aracı performansı beklememek lazım.
Bu arda ilçe merkezindeki oldukça dik yokuşlarda kalkış yaparken neredeyse hiç kaydırma yapmadı ki normalde düz vites araçlar el freni veya tek ayak hem fren hem gaz pedalına basılı durumda ile kaldırılır, usta şoförler bile bu yöntemleri tercih ederler çünkü gerçekten yokuşları çok diktir Akseki'nin (sırf bu yüzden bizimkilere Hill Holder özelliği olan araba alırdım).
Benim deneyimim bu şekilde, umarım bir fikir verir. Bana göre çok fazla endişe edecek bir durum yok. Biraz özen biraz da makul beklenti ile gayet keyifli seyahat yapılabilir bir araç.
Note 2'den tapatalk ile gönderdim
Re: Micra ile Uzun Yol ve Bayır Korkusu Yaşayanlar ?
Ally_07 yazdı:Ben Antalya'da yaşıyorum. İki gün önce Antalya-Akseki seyahati yaptık. Bilenler bilir, tarif ettiğim güzeegahta yolun yarısı (Antalya-Manavgat arası) düz yarısı da (Manavgat-Akseki arası) oldukça rampalıdır (tabi geri dönüşte ağırlıkla inişli olmakla beraber yine ara ara rampası bulunur). Biz seyahatimizde normal ağırlıklı 3 kişi idik, bagajda yük yoktu. Tabi mevsim gereği klima da kullanmadık.
Şunu söyleyebilirim ki yukarıda anlattığım şartlarda hiç bir bayılma tıkanma olmadı. Hatta yıllardır değişik marka model ve özellikte arabalarlar çıktığım bu rampaları Micra ile bir çoğundan rahat çıktım. CVT gerçekten hiç hissettirmeden motor devrini koruyor, çok başarılı buldum. Tabi belirtmeliyim ki çok seri veya hızlı kullanmadım, sıkıştırma falan yapmadım. Sanırım 80-90 km/h civarında gezindim, ağır vasıta arkasında veya virajlarda daha da düşük süratli gitmek gerektiği durumlar oldu. Ama genel olarak ideal bir seyahat ivmesi idi diyebilirim.
Yazın klima ve daha çok ağırlıkla nasıl olur şimdiden net bir şey söylemek zor. Ancak tecrübelerime göre aşırı bir sıkıntı yaşanacağını sanmıyorum. Geçen haftalarda 2014 Fiat Panda 1.2 Pop ile aynı yolu gidip geldim. Micra ile kıyaslarsam performansı daha düşüktü diyebilirim. Gerçi o araç henüz 400 km'de idi yani motoru açılmamıştı bizim Micra 20000'i devirmiş durumda ama ne bileyim Micra daha keyifli geldi bana. Daha önceleri bu güzergahı yazın klimalı olarak tam otomatik vitesli Daihatsu YRV 1.3 87 Hp arabamızla çıktığımızda, rampada bir kamyon konvoyuna takılıp birinci vitese kadar düşmüştük. Yine Chevrolet Kalos Sedan 1.4 84 hp arabamla klima açıkken en çok 3. viteste çıkabiliyordum ve araba bayılma hissi veriyordu. Gaza yüklendikçe tabi yakıt da 7,5 lt / 100 km oluyordu onunla. Micra'nınki 5,9 lt / 100 km olarak gösterdi mesela. Yani bayılmasın diye gaza yüklemek zorunda kalmadım. Bence klima açıkken ve araba da haddinden fazla yüklü değilse; iyi bir ivme ile girilirmesi halinde rampada bayılma sorunu çok hissedilmez. Ancak şunu da unutmayalım ki bu araba bir şehir içi arabası sonuçta, uzun yol aracı performansı beklememek lazım.
Bu arda ilçe merkezindeki oldukça dik yokuşlarda kalkış yaparken neredeyse hiç kaydırma yapmadı ki normalde düz vites araçlar el freni veya tek ayak hem fren hem gaz pedalına basılı durumda ile kaldırılır, usta şoförler bile bu yöntemleri tercih ederler çünkü gerçekten yokuşları çok diktir Akseki'nin (sırf bu yüzden bizimkilere Hill Holder özelliği olan araba alırdım).
Benim deneyimim bu şekilde, umarım bir fikir verir. Bana göre çok fazla endişe edecek bir durum yok. Biraz özen biraz da makul beklenti ile gayet keyifli seyahat yapılabilir bir araç.
Note 2'den tapatalk ile gönderdim
İlginiz ve cevabınız için çok teşekkürler benim de merak ettiğim tam da o güzergahlar idi, daha önce TSI Jetta kullandığım için korkuyorum, çünkü turbosuz arabaya alışamadım tam anlamıyla, ancak biliyorum ve artık Micradan öyle bir performans beklemiyorum zaten, yine de bayırlarda biraz sorun yaşadığım için acaba uzun yolda nasıl olur diye endişe duydum, beni rahatlattınız teşekkürler. Ben de çok devirli ve performanslı kullanmayacağım zaten o yüzden makul devirlerde tutarsam Allah'ın izniyle ve sizin de tecrübelerinizle bir sorun yaşamam diye ümit ediyorum.
- Ally_07
- Administrator
- Mesajlar: 1211
- Kayıt: 20 Şub 2015, 21:29
- Otomobil: Micra
- Meslek: Üniversite Öğr. Gör.
- Konum: Antalya
Re: Micra ile Uzun Yol ve Bayır Korkusu Yaşayanlar ?
MicraR yazdı:Ally_07 yazdı:Ben Antalya'da yaşıyorum. İki gün önce Antalya-Akseki seyahati yaptık. Bilenler bilir, tarif ettiğim güzeegahta yolun yarısı (Antalya-Manavgat arası) düz yarısı da (Manavgat-Akseki arası) oldukça rampalıdır (tabi geri dönüşte ağırlıkla inişli olmakla beraber yine ara ara rampası bulunur). Biz seyahatimizde normal ağırlıklı 3 kişi idik, bagajda yük yoktu. Tabi mevsim gereği klima da kullanmadık.
Şunu söyleyebilirim ki yukarıda anlattığım şartlarda hiç bir bayılma tıkanma olmadı. Hatta yıllardır değişik marka model ve özellikte arabalarlar çıktığım bu rampaları Micra ile bir çoğundan rahat çıktım. CVT gerçekten hiç hissettirmeden motor devrini koruyor, çok başarılı buldum. Tabi belirtmeliyim ki çok seri veya hızlı kullanmadım, sıkıştırma falan yapmadım. Sanırım 80-90 km/h civarında gezindim, ağır vasıta arkasında veya virajlarda daha da düşük süratli gitmek gerektiği durumlar oldu. Ama genel olarak ideal bir seyahat ivmesi idi diyebilirim.
Yazın klima ve daha çok ağırlıkla nasıl olur şimdiden net bir şey söylemek zor. Ancak tecrübelerime göre aşırı bir sıkıntı yaşanacağını sanmıyorum. Geçen haftalarda 2014 Fiat Panda 1.2 Pop ile aynı yolu gidip geldim. Micra ile kıyaslarsam performansı daha düşüktü diyebilirim. Gerçi o araç henüz 400 km'de idi yani motoru açılmamıştı bizim Micra 20000'i devirmiş durumda ama ne bileyim Micra daha keyifli geldi bana. Daha önceleri bu güzergahı yazın klimalı olarak tam otomatik vitesli Daihatsu YRV 1.3 87 Hp arabamızla çıktığımızda, rampada bir kamyon konvoyuna takılıp birinci vitese kadar düşmüştük. Yine Chevrolet Kalos Sedan 1.4 84 hp arabamla klima açıkken en çok 3. viteste çıkabiliyordum ve araba bayılma hissi veriyordu. Gaza yüklendikçe tabi yakıt da 7,5 lt / 100 km oluyordu onunla. Micra'nınki 5,9 lt / 100 km olarak gösterdi mesela. Yani bayılmasın diye gaza yüklemek zorunda kalmadım. Bence klima açıkken ve araba da haddinden fazla yüklü değilse; iyi bir ivme ile girilirmesi halinde rampada bayılma sorunu çok hissedilmez. Ancak şunu da unutmayalım ki bu araba bir şehir içi arabası sonuçta, uzun yol aracı performansı beklememek lazım.
Bu arda ilçe merkezindeki oldukça dik yokuşlarda kalkış yaparken neredeyse hiç kaydırma yapmadı ki normalde düz vites araçlar el freni veya tek ayak hem fren hem gaz pedalına basılı durumda ile kaldırılır, usta şoförler bile bu yöntemleri tercih ederler çünkü gerçekten yokuşları çok diktir Akseki'nin (sırf bu yüzden bizimkilere Hill Holder özelliği olan araba alırdım).
Benim deneyimim bu şekilde, umarım bir fikir verir. Bana göre çok fazla endişe edecek bir durum yok. Biraz özen biraz da makul beklenti ile gayet keyifli seyahat yapılabilir bir araç.
Note 2'den tapatalk ile gönderdim
İlginiz ve cevabınız için çok teşekkürler benim de merak ettiğim tam da o güzergahlar idi, daha önce TSI Jetta kullandığım için korkuyorum, çünkü turbosuz arabaya alışamadım tam anlamıyla, ancak biliyorum ve artık Micradan öyle bir performans beklemiyorum zaten, yine de bayırlarda biraz sorun yaşadığım için acaba uzun yolda nasıl olur diye endişe duydum, beni rahatlattınız teşekkürler. Ben de çok devirli ve performanslı kullanmayacağım zaten o yüzden makul devirlerde tutarsam Allah'ın izniyle ve sizin de tecrübelerinizle bir sorun yaşamam diye ümit ediyorum.
Rica ederim. Benim kendi arabam da 1.2 TSI Seat Toledo, Micra'yı eşime aldık. TSI'ın kullanım keyfini hiçbir atmosferik benzinli araç vermiyor gerçekten. Yazın Klima açıkken ve araba dolu iken bile bahsettiğim rampaları 6. vitesle çıkabiliyorum (yeterli ivmeye sahipsem). O yüzden Micra'mızdan benim de böyle bir beklentim yoktu zaten. Aracın haddini bilerek kullanırsanız sıkıntı yaratacağını sanmıyorum, illa yokuşta sollama yapacağım veya bir çırpıda çıkayım demenize gerek yok. Micra geze geze keyifle seyahat ettirir bence. Bu arada iyi seyahatler şimdiden.
Re: Micra ile Uzun Yol ve Bayır Korkusu Yaşayanlar ?
Bende de 1.4 TSI Jetta vardı bir kaza neticesinde araç değişikliği yapmak durumunda kalınca bende eşim rahat kullansın diye Micra tercihinde bulundum, aynen dediğiniz gibi 5. ve 6. viteste Toroslarda bir çok yerde yorulmadan inip çıkıyordu aracım, yeri geliyordu klima açık araç tam yüklü iken de sürdüğümüz oluyordu ve sorun yaşamamıştım, korkularım o yüzdendi, bir süre tek araç devam edeceğiz ikinci aracı alana kadar, bu yüzden Micra ile daha sakin seyahatler bizi bekliyor diyebiliriz Ama olsun bir de bunun tatil keyfine bakalım diye düşünüyorum
- FelixCrail
- Administrator
- Mesajlar: 3143
- Kayıt: 16 Şub 2012, 20:13
- Otomobil: Primera
- Meslek: Filo Kiralama
- Konum: İstanbul / Maltepe
Re: Micra ile Uzun Yol ve Bayır Korkusu Yaşayanlar ?
İstanbul / Maltepe
2005 Nissan Primera Tekna
2006 Renault Scenic II Privillage 1.6 BVA
“Nissan Micra Forum” sayfasına dön
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir