Bir çok yerde yokuş çıkmaz deniyor ve/veya çıkmıyor çıkamıyorum diyor. Aracı 1 senedir kullanıyoruz bir problem ile karşılaşmadık yokuş konusunda. Eğer yokuşta çekiş az gelirse "L" konumuna aldığınızda keçi gibi çekiyor. Manuelde ise bir sorun olduğunu sanmıyorum vites küçültünce. Hızlı yokuş iner ve çıkarken ise "S" modu gayet işe yarıyor. Aracı almak isteyen arkadaşlar mutlaka forumun altını üstüne getirsin derim. Hangi marka ve model alacaksanız o aracın forumlarını yerli/yabancı dilde alt üst edin. Çünkü aracı almaya gittiğinizde satış danışmanları çok yetersiz. Aracı satmaya bakıyorlar sadece.
Bizim geçen sene başımızdan geçen konuşmalardan örnek vereyim (çok şükür arabalar ile iç içe bir yaşamımız var):
1) Ben: İçi B segmenti için yeterli, yalnız şu tavan aydınlatmasını keşke ortaya koysalarmış da arka yolcu bölmesi de aydınlanabilseymiş.
Danışman: Beyefendi sizinkinde ihtiyaç yok platinumlarda cam tavan var arkaları aydınlanıyor.
Ben: ??????? Ay ışında mı aydınlanacak?
Danışman:
) hımm evet haklısınız.
2) Ben: Keşke yan aynaları otomatik yapacağına içeri kapı üstlerine tutamak koysalarmış. Bir alt donanım olan Puzzle'da var sonuçta.
Danışman: Ben farketmemiştim puzzle'a bi bakarım.
3) Ben: 2013 yılında Türkiye'ye getirilen en üst versiyonda bile arka camların manuel olması kötü olmuş.
Danışman: Arka camları güvenlik sebebi ile manuel yapmışlar.
Ben: ?????? Arkada çocuk varken kilitlerim otomatik camı çocuklar oynayamaz, manuelde yapma oğlum etme kızım demek gerekli. Eee güvenlik denince akla gelen ilk marka olan Volvo aracım ile seyahat ederken güvende değilmiyim yani?
Danışman: Kaza sonrasında açılabilsin diye düşünmüşler diye söylüyorlar.
Ben: Qashqai'de bunu düşünmemişler demek
Danışman:
Bana da inandırıcı gelmemişti zaten.
4) Aracı teslim alırken teyp tanıtılıyor
Danışman: Nasıl ses harika değil mi?
(Bu sırada ses yüksek açılmış ama kötü. Aslında kötü değil,bir micra, yaris, polo, fiesta sınıfı araçta olması gerektiği gibi ama hava atılacak veya övünülecek bir durumu yok, normal işte)
Ben: Vaaay güzelmiş.
Arkadaş gerçekten çok ilgilili ve iyi niyetliydi aslında ama bazı yanlışlıkları vardı. Sonuçta alınan araba belli beklenti belli. Araçta ESP ve 4 hava yastığı + 2 perde hava yastığı standart olması güzeldi.
Aracı aldıktan sonra akşam kullanım kılavuzu incelerken kitapçıkta vites kolu yan tarafında geçiş düğmesi altında küçük bir düğme "S düğmesi" gösteriyor. Aracı daha yüksek devirde kullanan sport modu. Bundan haberim yok, benim arabada yok mu acaba satıcı bunu neden söylemedi olsa söylerdi diye aklımdan geçiriyordum. Aracı gece karanlıkta teslim aldığımız için çok da inceleyemedim aldığım gün. Bir de burada bir arkadaşımın da dediği gibi otomatik kapı kilidi olmaması da beni üzmüştü. Fakat kullanım kitapçığında yazana göre bu özellik mevcut gözüküyordu. Sabah ilk iş arabaya gittim ve baktım gerçektende bir "S" düğmesi var. Sonra kapı otomatik kilidi için de aktifleştirme işlemini yaptım o da oldu. Bunları satış danışmanımız sağolsun hiç söylemedi anlatmadı. "S" düğmesini bilmem de otomatik kapı kilidinden bi haber olduğunu sanıyorum.
Aynı arkadaş ile bu sene de servis randevumuzda oturduk uzunca sohbet ettik (dediğim gibi iyi bir arkadaş aslında ama eksikleri var). Konu makyajlı ve dig-s motorlu micra'ya geldi ve "98 beygir, ben ona ölüm makinesi diyorum" ded. "Güzel bir araç ama 98 beygir ile pek de ölüm makinesi sayılmaz" dedim. Zaten 0-100 değeri de pek iç açıcı değil. Bizim 80 bg CVT'leri demiyorum bile
))
Sakın bu yazdıklarımdan araç kötü gibi anlaşılmasın. Araçtan memnunum. Şehir içi için harika. Dönüş çapı çok iyi. Yakıt tüketimi kullanıcıya ve kullanılan bölgeye bağlı olmakla birlikte ben memnunum. Burada şehir içi 5,4 lt - 5,5 lt yakıyorum. Şu an kış şartlarından olsa gerek 5,6 lt - 5,8 lt civarı. Kalite olarak K12'lerden düşük ama b segmenti için yeterli. Fiesta ve Polo'ya (polo da pek iç açıcı sayılmaz ya) göre de pek iyi değil malzeme. Ama fiyatı da bu iki araçtan uygun. Servis için 320 küsür fiyat ödedim. Yetkili servis 15000 km ilk bakımı. Eşim için almıştık ve eşim aracına aşık oldu. Kullanımı tipi vs. çok hoş. Tam bir bayan arabası. CVT vites performansı öldürse de ekonomik olarak iyi. Geri kaçırma derseniz ki hafif meyilde ileri bile gitme durumu var ama meyil biraz fazlalaşırsa durma, daha fazla ise geri kaçma yapıyor, buna dikkat. Daha önce kullandığım otomatik Mazda MX5 yarasa gibi asılı kalıyordu şanzıman sistemi farklı olduğu için. Arka oturma yeterli hatta bu sınıftaki araçların en büyük kozu bu arka oturma sanırım. Bagaj elbette küçük. Eşim ile yılbaşını geçirmek için Antalya'ya gittik iki valiz ve bir sürü ıvır zıvır sadece bagaja sığdı. Ama 3. veya 4. kişi olsaydı yanımızda bagajları ufaltmak gerekecekti.
Bu arada makyajlı micra'ya baktık bizimki servisteyken. Duruşu daha agresif olmuş, yine hoş. İçeride orta konsolda değişiklik var, orta havalandırmalar dikdörtgen olmuş. Teyp daha elegan duruyor. Sanki koltuk kılıfları daha iyi kalitede olmuş gibi geldi. İç malzeme kalitesinde bir değişiklik yok. USB girişi standart olmuş, hız limit ve sabitleyici de standart donanıma konmuş. Arka stop grubu şekil olarak aynı içeriği farklı. Ters L gibi yanan LED stoplar güzel olmuş. Arka sis lambasını tampona ortaya almışlar, güzel olmuş. Arka camlarda ülkemize gelen modellerde maalesef yine otomatik cam seçeneği yok. İçi bej renkli döşeme iç mekan iyi olmuş. Makyajsız olanda siyah harici olan iç mekanda içerisi alacalı oluyordu ki bence yeni hali çok güzel. Arka kapağın tampon üzerine geldiği yerda kapak dışına bir parça koymuşlar ve çok hoş olmuş. Maalesef bizim makyajsızlara olmuyor. Arka tamponun bagar kısmı bizdeki ve diğer çoğu HB arabalardaki gibi kesik gözükmüyor bu kapağa takılan parça arka tamponu bütünlüyor.
Note modelini inceledim, ülkemize henüz CVT gelmemiş manuel şanzımanlı mevcut. Şekli duruşu itibari ile çok güzel bir araç. Sunduğu standart ESP ve bolca hava yastığı da bir avantaj. Start/stop sistemi standart (marş düğmesinden bahsetmiyorum yanılgı olmasın). Gündüz farları ve lastik basınç uyarı sistemi standart. Yalnız benzinli modelde platinum versiyonu henüz yoktu. İçi yeterli ve şık. Yalnız malzeme micra'dan pek farklı değil. Kapı yanları kollarında kullanılan sert plastik pek beğenmedim. En azından Note modelinde biraz daha kalite artabilirdi. Arka kapı yanlarında cep olmaması kötüydü ki visia modelinde arka koltuklarda cep yok. Daha önce micra için dediğim "tavan aydınlatmasının aynısından keşke arkaya da koysalarmış" lafımı japonlar duymuş olsa gerek
) fakat evet bir tanesi önde güzel. Diğeri ise ortaya konumlandırılmış. Zaten ortada olunca dikiz aynasının üstündeki biraz ölü oluyor, ama dikiz aynasının üstündeki durup diğer ortadakini arka koltukların üstüne alsalarmış aracın muhteşem olurdu. Ortada biraz abes olmuş. Kapıyı açtığınızda sürücü kafasının hemen arkasından ve önünden gelen ışıklar ile sahne altındaymış gibi oluyor ;)
Bu arada maalesef makyajlı micra ve note'un da otomatik kliması bizimki ile aynı model. Kullanımı daha rahat olan bir model koyarlar diye düşünmüştüm. Birde çok önemli olmasa da akıllı anahtar harici anahtarlar yine Japon stili (samuray kılıcı gibi).
Qashqailer için kampanya yapıyorlardı, qashqai yenisi mart-nisan ayında gelecekmiş. Duyduklarımı, gördüklerimi ve izlenimlerimi paylaşmak istedim.