1. sayfa (Toplam 1 sayfa)
K13 Micra CVT ve motor freni
Gönderilme zamanı: 04 Oca 2015, 13:25
gönderen aydingokce
Merhabalar,
0 km Micra CVT almaya niyetliyim (1.2 80 HP model, Street ya da Match donanım). Aracı teste çıkardım, kullanımı hoşuma gitti. Yalnız, bir özelliğine dikkat edemedim. Tekrar teste çıkarmaya şimdilik vaktim yok. O nedenle size sorayım dedim. Hatırladığım kadarıyla, CVT şanzıman ayağımızı gazdan çektiğimiz anda motor devrini rölantiye düşürüyor. Peki, frene bastığımızda bir miktar devir yükseltip, motor freniyle yavaşlamaya destek oluyor mu? Olmuyorsa kötü çünkü, manuel araca göre çok daha çabuk fren balatası bitirecek demektir.
Bir de aracın Hindistan üretimi olması beni düşündürüyor. Alışageldiğimiz Nissan kalitesi acaba bu araçta da mevcut mudur, bana sorun çıkarır mı diye düşünüyorum.
Re: K13 Micra CVT ve motor freni
Gönderilme zamanı: 05 Oca 2015, 00:30
gönderen tuncaserkan
Bizde K11 cvt var. Ayağını gazdan çektiğinde rölantiye düşmez bu şanzuman. Manuelde gittiğin vitesde ayağını gazdan çekmişsin gibi olur. Uzun rampa inişlerinde eğer yol müsait ise hiçbir pedala basmadığında 80 km hıza kadar 2000 devir ile giderken 80 den sonra hızlanma olursa devir yükselmeye başlıyor. Bu arada DS konumunda çok da güzel motor freni yapıyor.
Re: K13 Micra CVT ve motor freni
Gönderilme zamanı: 08 Oca 2015, 03:22
gönderen mattam
selam;
motor frenine gerek yok frenleri gayet sağlam,dik inişler de ve çıkışlarda L (LOW) u kullanırsan devir yüksek seyrediyor ve sürekli vites değişmiyor yani bir nevi motor freni ama 50 km hıza kadar geçerli.
Bilgine.
Re: K13 Micra CVT ve motor freni
Gönderilme zamanı: 10 Oca 2015, 22:37
gönderen aydingokce
Yanıtın için teşekkür ederim; ama benim sorduğum konu frenlerinin sağlam olup olmaması ile ilgili değil. Frenlerinin sağlam olduğunu test sürüşü sırasında ben de fark ettim. Ancak, bu otomobille yavaşlamak için hep fren kullanmak zorundaysak, motor freni kullanamıyorsak, o zaman fren balataları çabuk aşınacak, daha kısa sürede değişecek demektir. Bu da otomobilin kullanım maliyetlerinde artış demektir. Bu yüzden sordum.
L konumuna araç hareket halindeyken geçebiliyor muyuz, yoksa durdurmak mı gerekli?
Re: K13 Micra CVT ve motor freni
Gönderilme zamanı: 12 Oca 2015, 23:08
gönderen mattam
L konumuna arac hareket ederken gecebilirsin.
Re: K13 Micra CVT ve motor freni
Gönderilme zamanı: 12 Oca 2015, 23:46
gönderen tuncaserkan
Ben yüklü olsam da olmasam da dik yokuşları inerken DS konumuna alıyorum. Frene yardım ediyor ve D konumunda ki gibi akmıyor. 70-80 ile giderken seri bir şekilde sollama yapmak istersem de DS konumuna alıyorum ve gaza basıyorum. Aracı geçtiğim de tekrar D konumuna alıyorum.
Re: K13 Micra CVT ve motor freni
Gönderilme zamanı: 26 Oca 2015, 23:33
gönderen aydingokce
K13 Micra'da DS diye bir konum yok sanıyorum.
Re: K13 Micra CVT ve motor freni
Gönderilme zamanı: 15 Şub 2015, 01:56
gönderen mattam
D ve S Var ...Söylemek istedikleri D de giderken S (sport) dügmesini kullaniyorlar.
K13 lerde L Var ,ama K12 de varmi bilmiyorum.
Re: K13 Micra CVT ve motor freni
Gönderilme zamanı: 27 Şub 2015, 15:55
gönderen MicraR
aydingokce yazdı:K13 Micra'da DS diye bir konum yok sanıyorum.
Bende de yeni kasa K13 micra cvt var, geçenlerde uzun süreli bir dik inişte L konumuna aldım yine de arada frene basıp çekerek motoru da freni de çok yormadan indim, biraz daha hızlı ama yine kontrollü inmek için de bayır azalınca D konumuna aldım ve vites üzerindeki sport düğmesini kullanarak motor freni yaparak indim, sport düğmesine basınca vitesi yükseltip aracı rahatlatmaya izin vermiyor vites küçük kalıyor ve araba daha yavaş kontrollü bayır inme imkanı sunuyor ve frene de çok basmak zorunda kalmıyorsunuz ki çok basmak tehlikeli uzun süreli inişlerde.
Re: K13 Micra CVT ve motor freni
Gönderilme zamanı: 16 Haz 2018, 16:10
gönderen kodflex
L konumundayken kendi yavaş mı iniyor hocam. ? Çıkışlarda da seyir halindeyken L geçiş nasıl yapıyorsunuz. ?