Uzun süredir aklımda olan bu meseleyi sonunda çok çok iyi olduğunu düşündüğüm şekilde hallettim. Artık iki torpido gözü de aydınlatmalı oldu bizimkinin. Üstelik kapaklar açıldığında yanıp kapalıyken yanmayan şekilde. Tabi bunu elektronik mühendisiliği son sınıf öğrencisi ve eli bu işlere acayip yatkın olan yeğenim sayesinde yapabildim. Şunu söyleyebilirim işin asıl püf noktası titizlikle ve sabırla uğraşmak yoksa çok zor değil. İki torpidoyu da farklı günlerde 3'er saat kadar vakti ayırarak yapabildik.
Öncelikle Hyundai Accentler veya Kia Cerato'larda kullanılan bildiğiniz kapı ışık anahtarlarından aldım, tanesi 20 TL.
buton_00.jpg
buton01.jpg
buton02.jpg
sonra led şerit kullandım ama onun yerine aliexpresteki şu ürün de olabilir gibime geliyor
https://tr.aliexpress.com/item/2016-Brand-New-2x-9W-LED-Radar-Eagle-Eye-White-Daytime-Running-DRL-Reverse-Backup-Light/32666397605.html?spm=2114.13010308.0.0.7394xU&detailNewVersion=&categoryId=200000226, belki ileride ona geçerim
led.jpg
Önce alt torpidonun kapağını çıkarıp buton için en uygun yeri tespit ettikten sonra (ki resimde gördüğünüz yer oluyor) orayı kullanacağımız açma kapama anahtarı boyutuna göre kestik. Keserken şarjlı tornavida ve ince bir matkap ucu kullandık. Materyal çok sert değil. Ama sağlıklı çalışabilmesi için tam ölçülere göre kesmek biraz uğraştırdı tabi.
Sonra bir kabloyu ön göğüsün arkasında geçirerek araya her ihtimale karşı 1A bir sigorta da ekleyerek çakmaklığa bağladık. Tabi kabloyu çakmaklığa bağladığımız için kontak kapalı iken ışık yanmıyor. Eğer dilerseniz doğrudan çakmaklığı veya çakmaklığa bağladığınız bu kabloyu direkt aküye de bağlayabilirsiniz. Böylece araç çalışmazken de torpido ışığı yanar. Bu kablonun diğer ucunu da açma kapama anahtarına bağladık. Butondan başka bir kablo çekerek alt torpidonun iç arkasındaki ızgaramsı kısımdan uzatıp ledi de oraya çift taraflı bant ile sabitledik. Sürücünün gözünü almasın diye ben sol duvarı tercih ettim.
alt_torpido_01.jpg
alt_torpido_bitmis01.jpg
alt_torpido_bitmis02.jpg
alt_torpido_bitmis03.jpg
Böylece alt torpido tamamlandı.
Aynı mantıkla üğst torpidoya da giriştik. Ancak üst torpidoyu sökmek gerekiyor. Sökülmesi basit, kapağı açınca görünen vidaları çıkarın sonra da göğsü çizmeyecek bir çubukla (hani şu teyp montajlarında kullanılan renkli plastik ince uçlu çubuklarla mesela) kenarlardan hafifçe kaldırarak kendinize çekin. 9 adet segmanla sabitlenmiş olan torpido gözünü bu şekilde tamamen çıkarabiliyorsunuz.
ust_torpido01.jpg
ust_torpido02.jpg
ust_torpido03.jpg
Yine buton için aynı yöntem ve aynı titizlikle en uygun yere bir delik açtık. Ancak bunun materyali biraz daha sert, azıcık uğraştırdı. Bir de aynı delikten bu üst torpido haznesinin göğüste karşılık geldiği kısma da delik açılması gerekiyor tabi, ama o alt torpidodaki gibi yumuşak olan yüzeyde olduğu için daha az uğraştırıyor.
ust_torpido04.jpg
ust_torpido05.jpg
ust_torpido06.jpg
Elimizdeki haznenin sol üst köşesinden bir delik daha açıp ledin kablosunu geçirdik, diğer ucunu da haznenin dış arkasından anahtara bağladık.
ust_torpido07.jpg
Ledi yine çift taraflı bantla sabitleyip anahtarı deliğe oturttuktan sonra hazneyi yerine yerleştirip vidaladık. Üst torpidonun anahtar kablosunu da alt torpido için çakmaklıktan aldığımız ana kabloya ekledik ve işlem tamamdır.
ust_torpido08.jpg
ust_torpido_bitmis01.jpg
Gördüğünüz gibi kapak kapalı iken (kontak açık da olsa) her hangi bir ışık yanmıyor. Kullandığımız anahtarlar yaylı gibi, yani butonun üzerine basınca ışık kapalı üzerine basılmazsa açık konumda oluyor
ust_torpido_bitmis02.jpg
Yaklaşık 2 aydır kullanıyoruz, maşallah hiç bir sorun yok, gayet de keyifli bir uygulama oldu. Orijinali olsa bu kadar olurdu diye düşünüyorum.
torpidolar.jpg