Micra K12 -Hyundai İ10
Gönderilme zamanı: 19 May 2015, 19:17
Sayın micra kullanıcıları haftalardır karar vermekte zorlandığım bir konuyu sizlerle paylaşmak istiyorum.
2005 model 1.2 tekna (micra K12) düz vitesli kullanıcısıyım. 2012 yılından beri eşimle birlikte severek aracımızı kullanıyoruz. Fakat son zamanlarda çıkardığı sorunlar ile araç bizi üzmeye başladı. Elektrik destekli direksiyon (EPS) arızası ile aracın direksiyonu kamyon direksiyonuna dönmüştü. Çıkma parça ile direksiyon tekrar eski haline gelmişti. Fakat 1 ay sonra tekrar aynı arızayı verdi. Çıkma parçayı aldığım yeri tekrar aradım ve parçayı ücretsiz değiştireceğini söyledi. (İnal Oto İkitelli / İstanbul) Bu arada arabanın aküsünün baya zayıfladığını araç 3 gün çalışmadıktan sonra ancak takviye ile çalıştığında fark edebildim. EPS değişmeden önce arızanın akünün yetersizliğinden kaynaklanabileceğini düşünerek akümü değiştirdim. EPS başka bir çıkma parça ile değiştirildi ve direksiyon eskisinden daha yumuşak bir biçimde çalışmaya başladı. Dolayısıyla söz konusu arıza ve akü değişimi bana ciddi bir masraf çıkarmış oldu. EPS arızasının tekrarlamasından korkuyorum ve bu yüzden çok sevdiğim aracımı satmayı düşünmeye başladım.
Fakat aracımı satma kararı almak kolay bir şey olmadığını yerine alabileceğim araçlara bakmaya başlayınca anladım. A sınıfı ve B sınıfı araçlara bütçemin yettiğince inceledim. İncelediğim araçlar arasında en beğendiğim yine K13 kasa Micra ve Hyundai İ 10 oldu. Tekrar micra almaya yaşadığım bu sorundan dolayı ve k13 kasasını k12 kasasına göre tasarım olarak daha geride olduğunu düşündüğümden dolayı biraz mesafeli yaklaşıyorum. İ 10 'da ise yan ve perde hava yastıklarının olmaması güvenlik açısından bana yeterli gelmedi. Şu zamana kadar incelediğim hiç bir araçta "işte bu benim aracım, tam oldu" diyebildiğim bir maalesef araç olmadı. Bunda bir micra kullanıcısı olmamın büyük payı olduğunu düşünüyorum. Micra'nın açık renk konsoluna ve döşemesine alışmış, estetik konsol tasarımını görmüş birisi olarak diğer araçların kokpitleri bana oldukça sıkıcı, kaba ve kasvetli geldi. Ayrıca ön konsolların gittikçe yükselerek ve insanın ağzına girecek gibi öne çıkması zaten dar olan bu sınıftaki araçları daha da dar kıldığını düşünüyorum. Micradan daha uzun olan bir çok araç micradaki geniş oturma pozisyonlarını ve ferahlığı sağlayamıyor. (Micra K13 hariç) Gelelim araçların dış tasarımlarına. Ben micra mı otoparkta bulmakta zorlanmıyorum. Çünkü, tüm arabaların birbirine benzediği günümüzde micranın özgün tasarımı kendini hemen belli ediyor. Böyle özgün bir araçtan inmişken günümüzün sıradan ve benzer tasarımlı araçlarına binmenin hoşa gitmeyeceğini düşünüyorum. Bir de donanım meselesi var. Tekna donanımında anahtarsız giriş ve çalıştırma, yağmur sensörü, dijital klima , yan hava yastıkları gibi şu an piyasada satılan B sınıfı araçların üst donanımlı paketlerinde bile bulunmayan donanımlar mevcut. Böyle bir durumda uygun bir bütçe ile yeni araç almak oldukça zor.
Bu arada micra'nı eksileri yok mu ? Tabiki de var.
Kendime göre tespit ettiklerimi aşağıda sıralamaya çalıştım.
-Zayıf izolasyon (Rüzgar sesi ve yol sesini araç içeri alıyor)
-Süspansiyon (Biraz sert ve yoldaki çukur ve tümsekleri yeterince sönümleyemiyor)
-Hassas olmayan otomatik klima
-Klima açıldığında motor gücünü düşürüyor
-Kronik olan EPS arızası
-Motor performanslı veya spor kullanım için yetersiz fakat günlük kullanım oldukça yeterli. (Gerektiğin araç oldukça iyi ivmeleniyor ve sizi zor durumda bırakmıyor. Öyle yokuşta bayılma gibi bir durum yok)
-İç mekanda kullanılan sert plastik (Malzeme kalitesinin malzemenin yumuşaklığına göre sınıflandırıldığında.)
Bu arada yeni hyundai İ10 kullanan arkadaşlar izlenimlerini paylaşırsa bana yardımı olmuş olacaklardır. Teşekkür ederim.
Son olarak;
Micra için kullanılan bayan / kız / kadın arabası yorumlarını oldukça cinsiyetçi buluyorum. Bu şekilde, otomobil gibi metaları cinsiyetci terimler ile pazarlayan kapitalizmin ekmeğine yağ sürüldüğünü ve kadınlara yönelik ön yargıları güçlendirildiği kanısındayım. Micra benim için estetik ve özgün tasarımıyla trafikte kolay farkedilen ve bu açıdan üretildiği dönemin ilerisinde olan bir araçtır.
2005 model 1.2 tekna (micra K12) düz vitesli kullanıcısıyım. 2012 yılından beri eşimle birlikte severek aracımızı kullanıyoruz. Fakat son zamanlarda çıkardığı sorunlar ile araç bizi üzmeye başladı. Elektrik destekli direksiyon (EPS) arızası ile aracın direksiyonu kamyon direksiyonuna dönmüştü. Çıkma parça ile direksiyon tekrar eski haline gelmişti. Fakat 1 ay sonra tekrar aynı arızayı verdi. Çıkma parçayı aldığım yeri tekrar aradım ve parçayı ücretsiz değiştireceğini söyledi. (İnal Oto İkitelli / İstanbul) Bu arada arabanın aküsünün baya zayıfladığını araç 3 gün çalışmadıktan sonra ancak takviye ile çalıştığında fark edebildim. EPS değişmeden önce arızanın akünün yetersizliğinden kaynaklanabileceğini düşünerek akümü değiştirdim. EPS başka bir çıkma parça ile değiştirildi ve direksiyon eskisinden daha yumuşak bir biçimde çalışmaya başladı. Dolayısıyla söz konusu arıza ve akü değişimi bana ciddi bir masraf çıkarmış oldu. EPS arızasının tekrarlamasından korkuyorum ve bu yüzden çok sevdiğim aracımı satmayı düşünmeye başladım.
Fakat aracımı satma kararı almak kolay bir şey olmadığını yerine alabileceğim araçlara bakmaya başlayınca anladım. A sınıfı ve B sınıfı araçlara bütçemin yettiğince inceledim. İncelediğim araçlar arasında en beğendiğim yine K13 kasa Micra ve Hyundai İ 10 oldu. Tekrar micra almaya yaşadığım bu sorundan dolayı ve k13 kasasını k12 kasasına göre tasarım olarak daha geride olduğunu düşündüğümden dolayı biraz mesafeli yaklaşıyorum. İ 10 'da ise yan ve perde hava yastıklarının olmaması güvenlik açısından bana yeterli gelmedi. Şu zamana kadar incelediğim hiç bir araçta "işte bu benim aracım, tam oldu" diyebildiğim bir maalesef araç olmadı. Bunda bir micra kullanıcısı olmamın büyük payı olduğunu düşünüyorum. Micra'nın açık renk konsoluna ve döşemesine alışmış, estetik konsol tasarımını görmüş birisi olarak diğer araçların kokpitleri bana oldukça sıkıcı, kaba ve kasvetli geldi. Ayrıca ön konsolların gittikçe yükselerek ve insanın ağzına girecek gibi öne çıkması zaten dar olan bu sınıftaki araçları daha da dar kıldığını düşünüyorum. Micradan daha uzun olan bir çok araç micradaki geniş oturma pozisyonlarını ve ferahlığı sağlayamıyor. (Micra K13 hariç) Gelelim araçların dış tasarımlarına. Ben micra mı otoparkta bulmakta zorlanmıyorum. Çünkü, tüm arabaların birbirine benzediği günümüzde micranın özgün tasarımı kendini hemen belli ediyor. Böyle özgün bir araçtan inmişken günümüzün sıradan ve benzer tasarımlı araçlarına binmenin hoşa gitmeyeceğini düşünüyorum. Bir de donanım meselesi var. Tekna donanımında anahtarsız giriş ve çalıştırma, yağmur sensörü, dijital klima , yan hava yastıkları gibi şu an piyasada satılan B sınıfı araçların üst donanımlı paketlerinde bile bulunmayan donanımlar mevcut. Böyle bir durumda uygun bir bütçe ile yeni araç almak oldukça zor.
Bu arada micra'nı eksileri yok mu ? Tabiki de var.
Kendime göre tespit ettiklerimi aşağıda sıralamaya çalıştım.
-Zayıf izolasyon (Rüzgar sesi ve yol sesini araç içeri alıyor)
-Süspansiyon (Biraz sert ve yoldaki çukur ve tümsekleri yeterince sönümleyemiyor)
-Hassas olmayan otomatik klima
-Klima açıldığında motor gücünü düşürüyor
-Kronik olan EPS arızası
-Motor performanslı veya spor kullanım için yetersiz fakat günlük kullanım oldukça yeterli. (Gerektiğin araç oldukça iyi ivmeleniyor ve sizi zor durumda bırakmıyor. Öyle yokuşta bayılma gibi bir durum yok)
-İç mekanda kullanılan sert plastik (Malzeme kalitesinin malzemenin yumuşaklığına göre sınıflandırıldığında.)
Bu arada yeni hyundai İ10 kullanan arkadaşlar izlenimlerini paylaşırsa bana yardımı olmuş olacaklardır. Teşekkür ederim.
Son olarak;
Micra için kullanılan bayan / kız / kadın arabası yorumlarını oldukça cinsiyetçi buluyorum. Bu şekilde, otomobil gibi metaları cinsiyetci terimler ile pazarlayan kapitalizmin ekmeğine yağ sürüldüğünü ve kadınlara yönelik ön yargıları güçlendirildiği kanısındayım. Micra benim için estetik ve özgün tasarımıyla trafikte kolay farkedilen ve bu açıdan üretildiği dönemin ilerisinde olan bir araçtır.