Nissan Micra Periyodik Bakım Kalemleri, Parça ve Onarım İşlemleri ile Ücretleri
Gönderilme zamanı: 26 Ağu 2012, 21:13
NOT: Rakamlar güncel kalmadığı ve kampanya vb ile değişkenlik gösterdiği için kaldırılmıştır.
En güzeli doğrudan bulunduğunuz şehirdeki servislerden servis danışmanlarından bilgi almak olacaktır. Hem rakamlar değişkenlik gösterebiliyor kampanya vs hem size bilgi vermek için oradalar.
Benzinli modellerde genel bakım kalemleri aşağı yukarı şu şekildedir;
- Motor yağı ve yağ filtresi her 15 bin km veya yılda bir kez (hangisi önce dolarsa) mutlaka değişir.
- Hava filtresi her 30 bin km veya 2 yılda bir değişir. (bazı servislerde her 15 bin km veya yılda bir de değiştirebiliyorlar, biraz maliyetli gibi görünse de aslında iyi bir şey tabi)
- Polen filtresi de yine aynı şekilde 30 bin km de değişir.
Bu ilk üç kalem genellikle yetkili servislerde standart paket olarak uygulanır, garanti kapsamındaki araçlar için değişmezdir.
Bunların dışında
- Platin tip bujiler her 60 bin km'de bir, diğer tip bujiler ise her 30 bin km'de bir değişir.
- Fren hidroliği ve debriyaj hidroliği (manuel vites araçlarda) her bakımda kontrol edilir, her 30 bin km'de değişir.
- Otomatik şanzıman yağı her bakımda kontrol edilir. Her 60 bin km veya 4 yılda bir değişmesi gerekir (özellikle CVT için buna dikkate edilmesinde fayda var, hatta yabancı sitelerde 30 bin km veya 2-3 yılda bir değiştirilmesinin ileride CVT şanzıman için sorunla karşılaşılması olasığını önemli ölçüde azalttığı söyleniyor)
- Motor soğutma sistemi kontrol edilir, gerekirse Antifriz tamamlanması vs. yapılır ve 90 bin km ile 150 bin km'de değişir
- Her 30 bin km'de gaz kelebek boğazı, akış sensörü temizlenmesi önerilir, yakıt enjektörleri 45 bin -75 bin -105 bin - 135 bin km'lerde temizlenir (Carbon Clear da denebiliyor). Yalnız bunlar bakım ücretine dahil değildir, zorunlu da değildir zaten ama yapılmasında fayda var.
- Her bakımda akü, aydınlatma sistemi, far ayarı, silecekler vs. kontrol edilir silecek suyu eksikse tamamlanır (bazen buna temizleme sıvısı koyuyorlar ve bakım ücretine size sormandan küçük bir meblağ olarak ilave edebiliyorlar).
- Tahrik kayışları kontrol edilir. Gerekirse sizin onayınız alınarak değişim yapılır. Yine de sizin kullanım koşullarınıza göre 3-4 yılda bir değişiminde fayda var (çünkü bu kadar süre içinde yıpranma, bayatlama, çatlama vs. olması gayet normal)
- Ön fren disk ve balataları ile arka fren kampanaları her bakımda kontrol edilir. Değişim gerekliyse (genellikle ön frenlerde olur, arkalar çok uzun yıllar ve km dayanır) sizden onay alınır, periyodik bakım ücretlerine dahil değildir.
- Araç lifte kaldırıldığında ön düzen, yürüyen aksam (amortisörler, körükler, keçeler vs.), egzos sistemi vs. kontrol edilir. Eğer işlem yapılması gerekiyorsa sizin onayınız alınır, bu da periyodik ücretlere dahil değildir.
- Kapı kilitleri ve menteşeler yağlanır, gerekirse ayarları yapılır.
- El freni, debriyaj (manuel vites araçlarda) vs kontrol edilir. Gerek görülürse ayar yapılır.
- Lastik üreticileri her yılda bir kez lastiklerin rotasyonunu önermekle birlikte yetkili servisler bunu genellikle sizden talep gelmezse yapmıyorlar. Bu da ekstra ücrete tabi oluyor tabi, çünkü rot ve balans işçiliği ve bazen jant düzeltme işlemi de yapılması gerekebiliyor.
- Aracınız yıkanır iç dış temizlik yapılır ve size teslim edilir.
Genel prosedür bu şekilde ancak dediğim gibi en doğru bilgiyi servis danışmanlarından alabilirsiniz. Ayrıca aracınızın kullanım/periyodik bakım kılavuzunda da bu konulara ilişkin bir çizelge bulunmaktadır.
En güzeli doğrudan bulunduğunuz şehirdeki servislerden servis danışmanlarından bilgi almak olacaktır. Hem rakamlar değişkenlik gösterebiliyor kampanya vs hem size bilgi vermek için oradalar.
Benzinli modellerde genel bakım kalemleri aşağı yukarı şu şekildedir;
- Motor yağı ve yağ filtresi her 15 bin km veya yılda bir kez (hangisi önce dolarsa) mutlaka değişir.
- Hava filtresi her 30 bin km veya 2 yılda bir değişir. (bazı servislerde her 15 bin km veya yılda bir de değiştirebiliyorlar, biraz maliyetli gibi görünse de aslında iyi bir şey tabi)
- Polen filtresi de yine aynı şekilde 30 bin km de değişir.
Bu ilk üç kalem genellikle yetkili servislerde standart paket olarak uygulanır, garanti kapsamındaki araçlar için değişmezdir.
Bunların dışında
- Platin tip bujiler her 60 bin km'de bir, diğer tip bujiler ise her 30 bin km'de bir değişir.
- Fren hidroliği ve debriyaj hidroliği (manuel vites araçlarda) her bakımda kontrol edilir, her 30 bin km'de değişir.
- Otomatik şanzıman yağı her bakımda kontrol edilir. Her 60 bin km veya 4 yılda bir değişmesi gerekir (özellikle CVT için buna dikkate edilmesinde fayda var, hatta yabancı sitelerde 30 bin km veya 2-3 yılda bir değiştirilmesinin ileride CVT şanzıman için sorunla karşılaşılması olasığını önemli ölçüde azalttığı söyleniyor)
- Motor soğutma sistemi kontrol edilir, gerekirse Antifriz tamamlanması vs. yapılır ve 90 bin km ile 150 bin km'de değişir
- Her 30 bin km'de gaz kelebek boğazı, akış sensörü temizlenmesi önerilir, yakıt enjektörleri 45 bin -75 bin -105 bin - 135 bin km'lerde temizlenir (Carbon Clear da denebiliyor). Yalnız bunlar bakım ücretine dahil değildir, zorunlu da değildir zaten ama yapılmasında fayda var.
- Her bakımda akü, aydınlatma sistemi, far ayarı, silecekler vs. kontrol edilir silecek suyu eksikse tamamlanır (bazen buna temizleme sıvısı koyuyorlar ve bakım ücretine size sormandan küçük bir meblağ olarak ilave edebiliyorlar).
- Tahrik kayışları kontrol edilir. Gerekirse sizin onayınız alınarak değişim yapılır. Yine de sizin kullanım koşullarınıza göre 3-4 yılda bir değişiminde fayda var (çünkü bu kadar süre içinde yıpranma, bayatlama, çatlama vs. olması gayet normal)
- Ön fren disk ve balataları ile arka fren kampanaları her bakımda kontrol edilir. Değişim gerekliyse (genellikle ön frenlerde olur, arkalar çok uzun yıllar ve km dayanır) sizden onay alınır, periyodik bakım ücretlerine dahil değildir.
- Araç lifte kaldırıldığında ön düzen, yürüyen aksam (amortisörler, körükler, keçeler vs.), egzos sistemi vs. kontrol edilir. Eğer işlem yapılması gerekiyorsa sizin onayınız alınır, bu da periyodik ücretlere dahil değildir.
- Kapı kilitleri ve menteşeler yağlanır, gerekirse ayarları yapılır.
- El freni, debriyaj (manuel vites araçlarda) vs kontrol edilir. Gerek görülürse ayar yapılır.
- Lastik üreticileri her yılda bir kez lastiklerin rotasyonunu önermekle birlikte yetkili servisler bunu genellikle sizden talep gelmezse yapmıyorlar. Bu da ekstra ücrete tabi oluyor tabi, çünkü rot ve balans işçiliği ve bazen jant düzeltme işlemi de yapılması gerekebiliyor.
- Aracınız yıkanır iç dış temizlik yapılır ve size teslim edilir.
Genel prosedür bu şekilde ancak dediğim gibi en doğru bilgiyi servis danışmanlarından alabilirsiniz. Ayrıca aracınızın kullanım/periyodik bakım kılavuzunda da bu konulara ilişkin bir çizelge bulunmaktadır.