K11 - CVT Yüksek rölanti ve çözümü

(K11) (K12) (K13) Micra otomobiliniz için
Kullanıcı avatarı
tE0
NissanClubTr
NissanClubTr
Mesajlar: 8
Kayıt: 18 Nis 2016, 14:21
Otomobil: Micra
Meslek: Öğretmen

K11 - CVT Yüksek rölanti ve çözümü

Mesajgönderen tE0 » 01 May 2016, 10:55

98 model otomatik micramda vitesi p veya n konumuna getirince rölanti 1800-1900 civarlarda seyrediyor, Motor soğukken yani ilk çalıştırmada tamam diyorum ama ısındıkdan sonra da çoğu zaman yapıyor. Motor soğuk ise R veya D de ise rölanti stabil dalgalanma yok 1 - 1.1 ısınınca 0.8-0.9 sabit duruyor, dalgalanma yok. Vites geçişlerimde performansda bir sıkıntı yok. Yağını vs bakımlarını, temizliğini yeni değiştirdim/ yaptırdım. Bunlardan kaynaklı değil ilk aldığımdan beri bu böyledi.. Acaba sıkıntı var ise ne olabilir tecrübeli arkadaşlar ya da normal midir?


Sent from my iPhone using Tapatalk


Kullanıcı avatarı
tE0
NissanClubTr
NissanClubTr
Mesajlar: 8
Kayıt: 18 Nis 2016, 14:21
Otomobil: Micra
Meslek: Öğretmen

Re: K11 - CVT Yüksek rölanti ve çözümü

Mesajgönderen tE0 » 03 May 2016, 07:52

?? Otomatik kullananlar ??


Sent from my iPhone using Tapatalk


Kullanıcı avatarı
Ally_07
Administrator
Administrator
Mesajlar: 1211
Kayıt: 20 Şub 2015, 21:29
Otomobil: Micra
Meslek: Üniversite Öğr. Gör.
Konum: Antalya

Re: K11 - CVT Yüksek rölanti ve çözümü

Mesajgönderen Ally_07 » 03 May 2016, 14:42

tE0 yazdı:98 model otomatik micramda vitesi p veya n konumuna getirince rölanti 1800-1900 civarlarda seyrediyor, Motor soğukken yani ilk çalıştırmada tamam diyorum ama ısındıkdan sonra da çoğu zaman yapıyor. Motor soğuk ise R veya D de ise rölanti stabil dalgalanma yok 1 - 1.1 ısınınca 0.8-0.9 sabit duruyor, dalgalanma yok. Vites geçişlerimde performansda bir sıkıntı yok. Yağını vs bakımlarını, temizliğini yeni değiştirdim/ yaptırdım. Bunlardan kaynaklı değil ilk aldığımdan beri bu böyledi.. Acaba sıkıntı var ise ne olabilir tecrübeli arkadaşlar ya da normal midir?
Sent from my iPhone using Tapatalk


Zaten araçlarda rolanti durumu sadece P ve N konumunda olur (manuellerde de vites boştayken veya ayak debriyaja basılı iken) O yüzden R ve D konumlarında rolantiden söz etmek pek de mümkün değil. Ancak rolantinin motor sıcakken ve araç boştayken (P ve N konumunda yani) de sık sık o devirlere çıkması normal değil kesinlikle.

Aracınızın yaklaşık yaklaşık 20 sene önce imal edildiğini düşününce, emin değilim tabi ama acaba karbüratörlü mü diye düşündüm. Eğer öyleyse karbüratörünüzde bir ayar veya temizlik işlemi gerekebilir. Öyle değilse de yine yakıt sistemi ile ilgili bir temizlik gerekebilir. yanlış bilmiyorsam rolanti yakıt hava karışımı ile ilgili sorun bir sorun varsa dengesizlik yapar. Eğer aracınızda OBD varsa yani bilgisayara bağlanabiliyorsa bu şekilde bir baktırmanızı öneririm. Bosch Car Servislerde bu işlemi yapabiliyorlar. Bence en garantisi bu.

"İyi şoför yolcularını tedirgin etmeden konforlu ve güvenli şekilde gidecekleri yere ulaştıran şofördür" İmza Babam

Kullanıcı avatarı
tE0
NissanClubTr
NissanClubTr
Mesajlar: 8
Kayıt: 18 Nis 2016, 14:21
Otomobil: Micra
Meslek: Öğretmen

Re: K11 - CVT Yüksek rölanti ve çözümü

Mesajgönderen tE0 » 04 May 2016, 09:51

Teşekkür ediyorum ilginiz için.. Dediğiniz gibi hiç düşünmemiştim d ve r de rölantinin olmayacağını.. Doğru söylüyorsunuz aracımın rölantisi kesinlikle sıkıntılı, beraberinde de yakıt sarfiyatım hat safhada şuan.. Çözüm olarak rölanti motorunda mı yoksa cvt yazılımı mı tam bilemiyorum ama bilgisayara bağlanabiliyor net olarak orda gözükecektir diye tahmin ediyorum.. İnşallah afaki masraf açmadan çözebileceğim bir durumdur..


Sent from my iPhone using Tapatalk


Kullanıcı avatarı
Ally_07
Administrator
Administrator
Mesajlar: 1211
Kayıt: 20 Şub 2015, 21:29
Otomobil: Micra
Meslek: Üniversite Öğr. Gör.
Konum: Antalya

Re: K11 - CVT Yüksek rölanti ve çözümü

Mesajgönderen Ally_07 » 04 May 2016, 13:55

tE0 yazdı:Teşekkür ediyorum ilginiz için.. Dediğiniz gibi hiç düşünmemiştim d ve r de rölantinin olmayacağını.. Doğru söylüyorsunuz aracımın rölantisi kesinlikle sıkıntılı, beraberinde de yakıt sarfiyatım hat safhada şuan.. Çözüm olarak rölanti motorunda mı yoksa cvt yazılımı mı tam bilemiyorum ama bilgisayara bağlanabiliyor net olarak orda gözükecektir diye tahmin ediyorum.. İnşallah afaki masraf açmadan çözebileceğim bir durumdur..


Sent from my iPhone using Tapatalk



Umarım kolay şekilde sorununuzu çözebilirsiniz. Eğer uzun yol (yuvarlak olarak 100 km civarı olabilir) yapma imkanınız varsa würth'ün yakıt sistemi temzileyici katkıları var, onlardan kullanmanızı da tavsiye edebilirim. Bu durum için kesin çözüm olur mu bilemiyorum ama ben senede 2-3 kez kullanırım, zararı olmadı faydası olduğuna inanıyorum.

"İyi şoför yolcularını tedirgin etmeden konforlu ve güvenli şekilde gidecekleri yere ulaştıran şofördür" İmza Babam

Kullanıcı avatarı
tE0
NissanClubTr
NissanClubTr
Mesajlar: 8
Kayıt: 18 Nis 2016, 14:21
Otomobil: Micra
Meslek: Öğretmen

Re: K11 - CVT Yüksek rölanti ve çözümü

Mesajgönderen tE0 » 05 May 2016, 20:19

Uzun yol yapacağım zaman aklımda olsun sağolun.. Şu sıralar ilgilenemedin araçla lakin sorun çözülünce paylaşırım durumu..


Sent from my iPhone using Tapatalk


Kullanıcı avatarı
tE0
NissanClubTr
NissanClubTr
Mesajlar: 8
Kayıt: 18 Nis 2016, 14:21
Otomobil: Micra
Meslek: Öğretmen

Re: K11 - CVT Yüksek rölanti ve çözümü

Mesajgönderen tE0 » 09 May 2016, 23:26

Arkadaşlar bilgi olsun diye yazıyorum benim rölanti düzene girdi... Gaz kelebeği ile ecu kalibrsyonu diye birşey okudum netten ve uyguladın yüksek rölantiden kurtuldum , motor normal ısısında artık 0.9 civarında çakılı rölantim.. Kalibrasyon nasıl yaptım?; araç duruyorken (vites p de yaptım )motor normal socaklıkta gaza 6 bin devire kadar yavaşca basılır, 6 bin devirde 10 sn beklenir ve ayak gazda iken motor stop ettirilir.. 15 - 20 sn beklenir tekrar çalıştırılır ve rölanti yavaş yavaş dengini bulmaya başlar.. Bu işi cumartesi günü yaptım ve pazartesi herşey düzelmiş oldu yani yavaş yavaş oturdu olay.. Benim aracımda işe yaradı gibi parça değiştirmeden ( rölanti motoru vs) siz deneyin derim ve araca biraz zaman tanıyın...Şu an için yakıt sarfiyatım sıkıntılı gibi o da sanırım oksijen sensöründen...


Sent from my iPhone using Tapatalk


Kullanıcı avatarı
spoilerci
MODERATOR
MODERATOR
Mesajlar: 1842
Kayıt: 29 Eyl 2013, 19:48
Otomobil: Primera
Meslek: Primera P12 Tekna
Konum: Akşehir
İletişim:

Re: K11 - CVT Yüksek rölanti ve çözümü

Mesajgönderen spoilerci » 09 May 2016, 23:46

tE0 yazdı:Arkadaşlar bilgi olsun diye yazıyorum benim rölanti düzene girdi... Gaz kelebeği ile ecu kalibrsyonu diye birşey okudum netten ve uyguladın yüksek rölantiden kurtuldum , motor normal ısısında artık 0.9 civarında çakılı rölantim.. Kalibrasyon nasıl yaptım?; araç duruyorken (vites p de yaptım )motor normal socaklıkta gaza 6 bin devire kadar yavaşca basılır, 6 bin devirde 10 sn beklenir ve ayak gazda iken motor stop ettirilir.. 15 - 20 sn beklenir tekrar çalıştırılır ve rölanti yavaş yavaş dengini bulmaya başlar.. Bu işi cumartesi günü yaptım ve pazartesi herşey düzelmiş oldu yani yavaş yavaş oturdu olay.. Benim aracımda işe yaradı gibi parça değiştirmeden ( rölanti motoru vs) siz deneyin derim ve araca biraz zaman tanıyın...Şu an için yakıt sarfiyatım sıkıntılı gibi o da sanırım oksijen sensöründen...


Sent from my iPhone using Tapatalk

geçmiş olsun hocam, sorunu çödüğünüze sevindim, ayrıca burada geri dönüş yapan nadir kullanıcılardansınız bunun içinde ayyrıca teşekkür ederim. hoşçakalın
nissanclubtr
ile kalın

HERKES HAYAL KURAR, AMA BAZILARI GERÇEKLEŞTİREBİLİR...
[img]https://hizliresim.com/XoYQmo[/img]

Kullanıcı avatarı
Ally_07
Administrator
Administrator
Mesajlar: 1211
Kayıt: 20 Şub 2015, 21:29
Otomobil: Micra
Meslek: Üniversite Öğr. Gör.
Konum: Antalya

Re: K11 - CVT Yüksek rölanti ve çözümü

Mesajgönderen Ally_07 » 10 May 2016, 12:01

tE0 yazdı:Arkadaşlar bilgi olsun diye yazıyorum benim rölanti düzene girdi... Gaz kelebeği ile ecu kalibrsyonu diye birşey okudum netten ve uyguladın yüksek rölantiden kurtuldum , motor normal ısısında artık 0.9 civarında çakılı rölantim.. Kalibrasyon nasıl yaptım?; araç duruyorken (vites p de yaptım )motor normal socaklıkta gaza 6 bin devire kadar yavaşca basılır, 6 bin devirde 10 sn beklenir ve ayak gazda iken motor stop ettirilir.. 15 - 20 sn beklenir tekrar çalıştırılır ve rölanti yavaş yavaş dengini bulmaya başlar.. Bu işi cumartesi günü yaptım ve pazartesi herşey düzelmiş oldu yani yavaş yavaş oturdu olay.. Benim aracımda işe yaradı gibi parça değiştirmeden ( rölanti motoru vs) siz deneyin derim ve araca biraz zaman tanıyın...Şu an için yakıt sarfiyatım sıkıntılı gibi o da sanırım oksijen sensöründen...
Sent from my iPhone using Tapatalk


Geçmiş olsun sevindim, ayrıca çözüm paylaşımınız için ben de içten teşekkür ederim. Başlığı da buna göre değiştirdim. Eğer bir süre sonra durumda değişiklik olursa lütfen onu da paylaşın.

Oksijen sensörü için yetkili servisler yakıt tüketimini %5 kadar etkiliyor diyorlar. Tamiri olan bir parça değil tecrübelerime ve gözlemlerime göre (daha önce başka bir araçta başıma gelmişti, değiştirdim bir daha da sorun çıkmadı). Bosch Car servsilerde değişim yapılabiliyor aklınızda bulunsun. Bu arada daha önce belirttiğim katkıyı da fırsat buldukça uygulamanızı tavsiye ederim, yaklaşık 20 yaşındaki aracınıza iyi gelecektir diye düşünüyorum. Güzel günlerde kullanmanızı diliyorum.

"İyi şoför yolcularını tedirgin etmeden konforlu ve güvenli şekilde gidecekleri yere ulaştıran şofördür" İmza Babam

Kullanıcı avatarı
tE0
NissanClubTr
NissanClubTr
Mesajlar: 8
Kayıt: 18 Nis 2016, 14:21
Otomobil: Micra
Meslek: Öğretmen

Re: K11 - CVT Yüksek rölanti ve çözümü

Mesajgönderen tE0 » 10 May 2016, 14:41

Bende teşeekkür ediyorum bir değişiklik olursa tabiki belirtirim ama şuan maşallah diyeyim rölantime herşey yolunda:) bosch car servisi buralarda yok da sensör temizliği diye birşey varmış onu deneyebilirim yada 100-150 lira yenisi akır takarım çok önemsemiyorum şu an için.. Benzin katkısı aklımda ;)

Ayrıca burası bir paylaşım platformu tabikii nasıl bir bilenden çözüm arıyorsak, çözebildiğimiz bir meseleyi de paylaşmakdann kaçınmam..

Başlık alakalı olarak ; k11 yüksek rölanti ve çözümü başlığı bence daha uygundur.. Yükselmesi rölanti dalgalanması anlamınada gelebilir ve gaz ( bogaz) kelebeği tenizliği değişimine çözüm olabilir, yanlış anlaşılmamak adına :)


Sent from my iPhone using Tapatalk


Kullanıcı avatarı
Ally_07
Administrator
Administrator
Mesajlar: 1211
Kayıt: 20 Şub 2015, 21:29
Otomobil: Micra
Meslek: Üniversite Öğr. Gör.
Konum: Antalya

Re: K11 - CVT Yüksek rölanti ve çözümü

Mesajgönderen Ally_07 » 10 May 2016, 16:07

tE0 yazdı:Bende teşeekkür ediyorum bir değişiklik olursa tabiki belirtirim ama şuan maşallah diyeyim rölantime herşey yolunda:) bosch car servisi buralarda yok da sensör temizliği diye birşey varmış onu deneyebilirim yada 100-150 lira yenisi akır takarım çok önemsemiyorum şu an için.. Benzin katkısı aklımda ;)

Ayrıca burası bir paylaşım platformu tabikii nasıl bir bilenden çözüm arıyorsak, çözebildiğimiz bir meseleyi de paylaşmakdann kaçınmam..

Başlık alakalı olarak ; k11 yüksek rölanti ve çözümü başlığı bence daha uygundur.. Yükselmesi rölanti dalgalanması anlamınada gelebilir ve gaz ( bogaz) kelebeği tenizliği değişimine çözüm olabilir, yanlış anlaşılmamak adına :)

Sent from my iPhone using Tapatalk


Başlık önerdiğiniz şekilde değiştirildi.

Tüm forum üyeleri sizin gibi paylaşımcı değil maalesef. Bir sorunları varsa gelip soruyorlar sonrasından haberimiz olmuyor. Oysa dediğiniz gibi sonradan çözümleri ve gelişmeleri sizin gibi paylaşsalar ileride bu sorunla ilgili başka kullanıcılarımız da yararlanacak ve böylece forum fonksiyonunu tam olarak yerine getirmiş olacak. Neyse böyle birer birer sayımız artar inşallah.

Sensör temizliği dediğiniz sanırım MAF (veya MAP tam emin değilim) deniyor. Toyotalarda yapılışı ile ilgili interten ortamında bazı yerelerde paylaşımlar görmüştüm. Muhtemelen bizimkilerde de aynı şekildedir, bir çok arabada kullanılan bir teknoloji sonuçta. Bir deneyin bakalım, randımanlı olup olmadığını ben de merak ediyorum.

Bir de carbon clear işlemi var. Daha çok dizel araçlarda gerekli (40 veya 60 bin km'de bir yapılıyormuş, özellikle şehir içi kullanılan araçlarda) ama ben önceki araçlarımda yaptırmıştım, sanırım tüm yakıt sistemini kapsayan bir işlem, sensörleri de içeriyor diye biliyorum. Yaklaşık yarım saat falan sürüyor, özel bir cihazı var (Tunap diye bir marka vardı yanlış hatırlamıyorsam, internetten aratabilirsiniz) maliyeti de 100 TL civarıydı ben yaptırdığımda. Aslında wüthün bahsettiğim katkısı da muhtemelen aynı işlevi görüyor ama bu daha yoğun bir uygulama olduğundan ilk etaptaki etkinliği daha yüksek olabilir belki. Sonrasında yine yılda 1-2 kez o katkıyı kullanıp tekrar carbon celar yaptırmanız gerek olmaz (en azından ben o şekilde yapıyorum)

"İyi şoför yolcularını tedirgin etmeden konforlu ve güvenli şekilde gidecekleri yere ulaştıran şofördür" İmza Babam

Kullanıcı avatarı
spoilerci
MODERATOR
MODERATOR
Mesajlar: 1842
Kayıt: 29 Eyl 2013, 19:48
Otomobil: Primera
Meslek: Primera P12 Tekna
Konum: Akşehir
İletişim:

Re: K11 - CVT Yüksek rölanti ve çözümü

Mesajgönderen spoilerci » 10 May 2016, 16:36

Doğrusu MAF sensürüdür (air mass flow meter) hava kütlesi ölçer anlamına geliyormuş.

HERKES HAYAL KURAR, AMA BAZILARI GERÇEKLEŞTİREBİLİR...
[img]https://hizliresim.com/XoYQmo[/img]


“Nissan Micra Forum” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir


 

 

oto anahtarı