1. sayfa (Toplam 2 sayfa)

Yine CVT yine CVT...

Gönderilme zamanı: 09 Haz 2013, 22:36
gönderen lurci53
Arkadaşlar biliyorum konu daha önce açıldı ama yaklaşık bir haftadır cevap alamıyorum konudaki arkadaşlardan dolayısıyla bende yeni bir konu açmayı gerekli gördüm çünkü gerçekten özellikle başına bu durum gelenlerin yardımına ihtiyacım var...
Benim sorunum aslında daha önce yazılmış olan viteste takılı kalma sorunu...
Aracımla şehir içi trafiğine girmeye korkar oldum çünkü sıkışık trafikte araç rölantide devri arttırıyor (1000-2000 arası) ve ardından ise vites 1-2-3 artık hangisi olursa takılı kalıyor. Ancak arabayı soğutunca normale dönüyor. Uzun yolda herhangi bir sıkıntı yok ancak şehir içinde bunu yaşıyorum... Ne yapmalıyım? Yardım lütfennn....
Bu arada aracım Primera 2000 model 2.0 Elegance Otomatik

Re: Yine CVT yine CVT...

Gönderilme zamanı: 10 Haz 2013, 06:45
gönderen FelixCrail
şanzımana koydurduğun yağ neydi? adı markası modeli falan aklındaysa yazarmısın

Re: Yine CVT yine CVT...

Gönderilme zamanı: 10 Haz 2013, 15:10
gönderen lurci53
beyler özellikle gittim serviste değiştirdim şanzıman yağını... sırf daha sonra sorun açmasın diye... havaların ısınmasıyla beraber bu arıza gün yüzüne çıkınca sanayideki usta yağdandır dedi ve şanzuman yağının ancak bir kısmını değiştirebildi. Çıkan yağ kırmızı renkli olan atf yağdı sanırım... Usta ise çıkan yağın yerine mobil koydu. (sarımsı bi rengi vardı). seleneoidleri falan temizledi ama sonuç aynı...

Re: Yine CVT yine CVT...

Gönderilme zamanı: 13 Haz 2013, 17:20
gönderen lurci53
arkadaşlar biri bu STEP MOTOR denen meretin araçtaki fotoğrafını çekip ekleyebilir mi?

Re: Yine CVT yine CVT...

Gönderilme zamanı: 16 Haz 2013, 19:09
gönderen lurci53
Arkadaşlar biliyorum sıkmaya başladım sizi ancak ne anlatmak istediğimi yine bi primera kullanıcısı anlar... Dün aracımla bir yere gidecektim, suyunu kontrol etmek için kaputu açtım, bir de ne göreyim, bi hortum kopmuş yerinden. Kelepçesinin üstünden kırılmış resmen. Kırılmış diyorum çünkü hortumu elime aldığımda çok sert. Sanki metal bi parça. Neyse gelelim bu hortum neyin nesi derken ustamı aradım. Dedim motorun üstünden hava filtresinin olduğu kalın boruya bağlanan (boğaz kelebeğiyle hava filtresinin arasındaki boruya bağlanan) en fazla 15 cm lik bi boru dedim. O da bana buhar tahliye borusu olabilir o dedi. Bişey olmaz dedi. Hallederiz deyip kapattık. Sonrasında borunun içini dikkatle inceleyince bi parça gördüm içinde. Harbi parçası hani silahları temizlerler ya o cinsten. Acaba filtre mi dedik ama az önce kestim boruyu, gerçekten de harbi parçası çıktı. Benim sorum şu: acaba araç motorun içindeki buharı atamıyo, dolayısıyla ısınıyor ve vites kendini korumaya mı alıyo? resmide ekledim... yorumlarınızı bekliyorum sabırsızlıkla...

Re: Yine CVT yine CVT...

Gönderilme zamanı: 16 Haz 2013, 19:12
gönderen lurci53
işte bu parça

Re: Yine CVT yine CVT...

Gönderilme zamanı: 20 Haz 2013, 23:02
gönderen lurci53
arkadaşlar sorunumu çözdüm sonunda... bilgi veren ve vermeyen herkese teşekkürler...

Re: Yine CVT yine CVT...

Gönderilme zamanı: 21 Haz 2013, 09:50
gönderen atasagunn
Hayirli olsun ! Forumda bilgi sahibi olanlar cevap yaziyor,benim gibi bilmeyenler ise sessizce takip ediyor konuyu .Yani bildigi halde yardimci olmayan kimse yok burada. Sorunu çözdügüne göre nasil cözdügünü de paylasirsan yararli olur çünkü burasi fikir teatisinin yapildigi bir forum ..Teati karsilikli alip verme demek malum .Ben sorunumu çözdüm hadi eyvallah demek forumun amacina uymuyor

Re: Yine CVT yine CVT...

Gönderilme zamanı: 22 Haz 2013, 18:41
gönderen lurci53
haklısınız tabiki ama öyleleri malesef var aramızda... sorununa çözüm bulunca bi daha foruma uğramaz oluyorlar...üzücü ama gerçek... çözüm ise rutin step motor arızası... onu giderince halloldu...

Re: Yine CVT yine CVT...

Gönderilme zamanı: 26 Haz 2013, 00:17
gönderen etap nissan
Arkadaşlar sorunun sebebini ben size söyleyeyim. sorun cvt şanzımanın üzerinde bulunan 2 adet devir sensöründen kaynaklanıyor.Araç ısındığın da devir yükselir ve herhangi bir viteste kalır şanzıman sorunu gidermek için sensörleri değiştirmeniz sorunu %80 oranında geçer kalan %20 de step motordan kaynaklanır.

Re: Yine CVT yine CVT...

Gönderilme zamanı: 26 Haz 2013, 00:59
gönderen lurci53
etap nissan yazdı:Arkadaşlar sorunun sebebini ben size söyleyeyim. sorun cvt şanzımanın üzerinde bulunan 2 adet devir sensöründen kaynaklanıyor.Araç ısındığın da devir yükselir ve herhangi bir viteste kalır şanzıman sorunu gidermek için sensörleri değiştirmeniz sorunu %80 oranında geçer kalan %20 de step motordan kaynaklanır.


öncelikle teşekkür ederim yardımcı olduğunuz için... benim step motorum yağ aldığı için usta onu tamir ettirmeye çalıştı elektronikçide. İzolasyonunu yapmaya çalıştılar ve tekrar yerine taktılar ancak yine yaptı. Step motorun çıkmasını deneyeceğiz yarın... ama siz şimdi kafamı karıştırdınız... benim araç viteste takılı kalmadan 1 dakika önce devri yükseltir -ki bu benim için habercidir- ve sonunda vites takılı kalıyor... ve siz %80 oranında devir sensöründen diyorsunuz. acaba bu sensörden mi gerçekten? bozuk olduğunu anlama yolumuz varmı başka? bilgisayara takıldığında vuruntu sensörü arızası vermişti. acaba bununla alakalı mı? numaranızı özelden mesaj atabilir misiniz mahsuru yoksa? çok çok teşekkürler...

Re: Yine CVT yine CVT...

Gönderilme zamanı: 28 Haz 2013, 18:51
gönderen etap nissan
Bilgi için 542 511 90 15